Skocz do zawartości
Slabb

Volkswagen Arteon

Rekomendowane odpowiedzi

Zamieszczone przez Macmaciek

Przypomnę tylko, że 4motion to taki zabawkowy 4x4, nie umywa się do prawdziwego quattro czy sawd (Subaru).

Bez przesady.

W B8 2,0 280KM też jest zabawkowy? Nie. Jest stały napęd 4x4 z podziałem np. 95% przód i 5% tył (lub coś koło tego) i zmiennym rozdziałem przód / tył np. do 20-40% przód i odpowiednio tył.

 

Niestety 280 też. Wszystkie B8 mają ten sam zabawkowy 4motion.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem po co te dywagacje jeździłem 280- tka w deszczu i zero uślizgu tak Wiec dla mnie znaczenia nie ma czy dołączany czy stały swoje zadanie spełnia w 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie rozumiem po co te dywagacje jeździłem 280- tka w deszczu i zero uślizgu tak Wiec dla mnie znaczenia nie ma czy dołączany czy stały swoje zadanie spełnia w 100%

 

Spróbuj podjechać pod górkę po mokrej trawie ;-) zwłaszcza z zatrzymanego startu. Miałem tak raz na parkingu w Czorsztynie: lekkie nachylenie, poranna rosa. Napęd totalnie wariował, było dużo wycia, a auto stało w miejscu.

 

Drugi raz miałem problem też w górach, jak spadł świeży śnieg na oblodzoną drogę.

 

Zdaje sobie sprawę, że to warunki ekstremalne i statystycznemu kierowcy się pewnie nie przytrafią, ale jak jeździłem Subaru, to nie miałem takich niespodzianek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuj podjechać pod górkę po mokrej trawie ;-) zwłaszcza z zatrzymanego startu. Miałem tak raz na parkingu w Czorsztynie: lekkie nachylenie, poranna rosa. Napęd totalnie wariował, było dużo wycia, a auto stało w miejscu.

 

Drugi raz miałem problem też w górach, jak spadł świeży śnieg na oblodzoną drogę.

 

Zdaje sobie sprawę, że to warunki ekstremalne i statystycznemu kierowcy się pewnie nie przytrafią, ale jak jeździłem Subaru, to nie miałem takich niespodzianek.

Zobacz sobie filmik pertyn gledzi na Youtube. On chwali ten napęd i właśnie pokazuje jak auto przyspiesza na śniegu ze startu zatrzymanego. Ja jeździłem tym napędem w deszczu i mimo ostrego ruszania nie było żadnych uslizgow ani wycia silnika. Moim zdaniem ten napęd jest świetny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobacz sobie filmik pertyn gledzi na Youtube. On chwali ten napęd i właśnie pokazuje jak auto przyspiesza na śniegu ze startu zatrzymanego. Ja jeździłem tym napędem w deszczu i mimo ostrego ruszania nie było żadnych uslizgow ani wycia silnika. Moim zdaniem ten napęd jest świetny.

 

Na prostej i bez nachylenia - super. W warunkach przeze mnie opisanych - z doświadczenia wiem, że kiepsko.

 

Jeżdżę 280 od roku, wcześniej przez rok 240. Wiem, o czym mówię :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również jeździłem Arteonem 280km po mokrej nawierzchni.

Nawet esp się nie zapaliło. Zero uślizgów przy gwałtownym ruszaniu. Dla mnie to wystarcza. Ważne że spełnia swoje zadanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do przeniesienia napędu w utrudnionych warunkach wystarczy ale w przypadku warunków specyficznych niestety nic nie zastąpi dobrego mechanizmu samoblokującego. Quattro targało dostawczaka po oblodzonym podjeździe (nachylenie kilka stopni, wyciągane auto wisiało za krawężnikiem) bez zająknięcia - był tylko lekki uślizg na bok i pojechał ;) Wiem, że haldex (bez zmiany oprogramowania) tego nie potrafi ale to jałowa dyskusja.

 

Fanatykom nie wmówisz, że jakieś rozwiązanie jest złe i tyle... Może źle piszę, nie jest złe ale jest nieidealne ;) Trzeba jednak przyznać, że coraz więcej tego pseudo 4x4 na rynku się pojawia ale czy to oznaka tego, że to jest super? Chyba nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowe Q5 ma dołączany tył, coś w stylu haldexa. A4 B9 ma chyba podobnie ale nie zagłębiałem się.

 

Masz złe wiadomości.

Quattro Ultra (taki jest w Q5) ma odłączany napęd na tył. Zawsze startuje z pełnym Quattro i w pewnych warunkach tył jest elektronicznie odłączany.

Haldex 5 (i 4) ma stały napęd 4x4 z minimalnym udziałem (4-10%) tyłu ale może udział tyłu powiększać się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tylko sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zmieniając temat :)

Oglądałem dzisiaj arteon w r-line, auto piękne z zewnątrz, wewnątrz już nie tak dobrze, ale do konkretów. Jeżdżę B8 w kombi, mam 1,93m wzrostu i do tego wysoką żonę także samochód musi być duży, bo żona często jeździ z córką na tylnym siedzeniu.

Dla mnie arteon w środku pod względem miejsca wypadł gorzej od Passata. W passacie mam ustawiony fotel dość wysoko, w arteonie się tak nie da, bo przy oknie dachowymi prawie dotykam dachu, do tego wtedy źle widać przez przednią szybę, do tego lusterko przeszkadza. No więc wędruje fotelem w dół, ale wtedy trzeba się dalej odsunąć. Jak znalazłem odpowiednią pozycje to przesiadka do tyłu, a tam tyle samo miejsca na kolana co w passacie i do tego mało miejsca na buty, bo fotel przedni nisko. Nad głową miejsca akurat.

Wsiadanie do tyłu wbrew pozorom wydawało się bez problemowe.

 

Powstaje pytanie czy r-line ma inne fotele? Czy w pozostałych wersjach będzie inaczej?

 

Największe zdziwienie to brak wysuwania osłony od słońca jak jest przedstawiona na boczną szybę, w passacie jak przestawie na bok to mogę jeszcze wysunąć, co przy moim odsunięcie fotela pozwala zasłonić słońce, bez wysunięcia klapka jest za krótka. Co ciekawe myślałem że ten bajer to standard w vw, a tu nie, tiguan nie ma, arteon nie ma, superb nie ma. Jak człowiek samochód zmieni to będzie trzeba tekturkę na gumkę zamontować :)

 

Myślałem że arteon będzie odpowiedzią na moje potrzeby a tu znów będzie musiałbyć kompromis, albo znów nudny, ale praktyczny passat

 

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle ze powinienes zostać jak to powiedziałeś w nudnym passacie bo coś ma swoje prawa albo wyglada i jest mniej praktyczne albo się jeździ i nie patrzy na względy wizualne, zamykam otwieram zero emocji jak na niego patrzę jeździ bo jeździ btw ja mam 187 i dla mnie jest miejsce z przodu a z tylu podobnie jak superb ( bardzo dzuo miejsca ) fotel vs nogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak zmieniając temat :)

Oglądałem dzisiaj arteon w r-line, auto piękne z zewnątrz, wewnątrz już nie tak dobrze, ale do konkretów. Jeżdżę B8 w kombi, mam 1,93m wzrostu i do tego wysoką żonę także samochód musi być duży, bo żona często jeździ z córką na tylnym siedzeniu.

Dla mnie arteon w środku pod względem miejsca wypadł gorzej od Passata. W passacie mam ustawiony fotel dość wysoko, w arteonie się tak nie da, bo przy oknie dachowymi prawie dotykam dachu, do tego wtedy źle widać przez przednią szybę, do tego lusterko przeszkadza. No więc wędruje fotelem w dół, ale wtedy trzeba się dalej odsunąć. Jak znalazłem odpowiednią pozycje to przesiadka do tyłu, a tam tyle samo miejsca na kolana co w passacie i do tego mało miejsca na buty, bo fotel przedni nisko. Nad głową miejsca akurat.

Wsiadanie do tyłu wbrew pozorom wydawało się bez problemowe.

 

Powstaje pytanie czy r-line ma inne fotele? Czy w pozostałych wersjach będzie inaczej?

 

Największe zdziwienie to brak wysuwania osłony od słońca jak jest przedstawiona na boczną szybę, w passacie jak przestawie na bok to mogę jeszcze wysunąć, co przy moim odsunięcie fotela pozwala zasłonić słońce, bez wysunięcia klapka jest za krótka. Co ciekawe myślałem że ten bajer to standard w vw, a tu nie, tiguan nie ma, arteon nie ma, superb nie ma. Jak człowiek samochód zmieni to będzie trzeba tekturkę na gumkę zamontować :)

 

Myślałem że arteon będzie odpowiedzią na moje potrzeby a tu znów będzie musiałbyć kompromis, albo znów nudny, ale praktyczny passat

 

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

 

Niestety arteon to oszustwo - premium jedynie zewnątrz. Ja byłem w szoku po wejściu do środka jak bardzo jest przeciętny i kiepsko wykonany. Miał już nawet wytarty przycisk AUTO-HOLD...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do B6 to faktycznie "przeciętny w środku".

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do użytkowników B8, zauważyłem w Arteonie ze posiada podświetlenie klamek ale tylko przednie jak jest w B8 ? W białym kolorze nadwozia wyglada to elegancko jednak do pełni szczęścia z tylu tez by się przydało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówisz o zewnętrzu to podświetlenie w B8 jest tylko w lusterkach, które oświetla praktycznie cały bok samochodu (podłoże).

Jeśli mówisz o klamkach wewnętrznych to w pakiecie ambient wszystkie klamki są podświetlane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Ok to może ja coś pokręciłem i tez jest w lusterkach chociaż z tego ca pamietam kojarzy mi się ze światło szło z klamek zewnętrzych....

do sprawdzenia i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli mówisz o zewnętrzu to podświetlenie w B8 jest tylko w lusterkach, które oświetla praktycznie cały bok samochodu (podłoże).

Jeśli mówisz o klamkach wewnętrznych to w pakiecie ambient wszystkie klamki są podświetlane

 

Tylko w lusterkach ? Ja mam w w higline .. w drzwiach ... u dołu oprócz lusterek ..... tzn jak otworzysz drzwi .. to mam podświetlony dół...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to też :) ale kolega pisał o oświetleniu klamek, więc do tego się odniosłem, przy zamkniętym aucie.

Ale na pewno nie jest to tak jak np. w BMW, gdzie lampki są na klamkach zewnętrznych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to też :) ale kolega pisał o oświetleniu klamek, więc do tego się odniosłem, przy zamkniętym aucie.

Ale na pewno nie jest to tak jak np. w BMW, gdzie lampki są na klamkach zewnętrznych

W Audi A4 B9 podświetlenie też jest w klamkach zewnętrznych:-) Oczywiście za dopłatą...

Taka mała uwaga, aby nie było że BMW jest we wszystkim lepsze od VAG'a:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności