Macmaciek Zgłoś #501 Napisano 28 Lipca 2017 Zamieszczone przez Macmaciek Przypomnę tylko, że 4motion to taki zabawkowy 4x4, nie umywa się do prawdziwego quattro czy sawd (Subaru). Bez przesady. W B8 2,0 280KM też jest zabawkowy? Nie. Jest stały napęd 4x4 z podziałem np. 95% przód i 5% tył (lub coś koło tego) i zmiennym rozdziałem przód / tył np. do 20-40% przód i odpowiednio tył. Niestety 280 też. Wszystkie B8 mają ten sam zabawkowy 4motion. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #502 Napisano 28 Lipca 2017 Nie rozumiem po co te dywagacje jeździłem 280- tka w deszczu i zero uślizgu tak Wiec dla mnie znaczenia nie ma czy dołączany czy stały swoje zadanie spełnia w 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #503 Napisano 28 Lipca 2017 Nie rozumiem po co te dywagacje jeździłem 280- tka w deszczu i zero uślizgu tak Wiec dla mnie znaczenia nie ma czy dołączany czy stały swoje zadanie spełnia w 100% Spróbuj podjechać pod górkę po mokrej trawie zwłaszcza z zatrzymanego startu. Miałem tak raz na parkingu w Czorsztynie: lekkie nachylenie, poranna rosa. Napęd totalnie wariował, było dużo wycia, a auto stało w miejscu. Drugi raz miałem problem też w górach, jak spadł świeży śnieg na oblodzoną drogę. Zdaje sobie sprawę, że to warunki ekstremalne i statystycznemu kierowcy się pewnie nie przytrafią, ale jak jeździłem Subaru, to nie miałem takich niespodzianek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #504 Napisano 28 Lipca 2017 Spróbuj podjechać pod górkę po mokrej trawie zwłaszcza z zatrzymanego startu. Miałem tak raz na parkingu w Czorsztynie: lekkie nachylenie, poranna rosa. Napęd totalnie wariował, było dużo wycia, a auto stało w miejscu. Drugi raz miałem problem też w górach, jak spadł świeży śnieg na oblodzoną drogę. Zdaje sobie sprawę, że to warunki ekstremalne i statystycznemu kierowcy się pewnie nie przytrafią, ale jak jeździłem Subaru, to nie miałem takich niespodzianek. Zobacz sobie filmik pertyn gledzi na Youtube. On chwali ten napęd i właśnie pokazuje jak auto przyspiesza na śniegu ze startu zatrzymanego. Ja jeździłem tym napędem w deszczu i mimo ostrego ruszania nie było żadnych uslizgow ani wycia silnika. Moim zdaniem ten napęd jest świetny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #505 Napisano 28 Lipca 2017 Zobacz sobie filmik pertyn gledzi na Youtube. On chwali ten napęd i właśnie pokazuje jak auto przyspiesza na śniegu ze startu zatrzymanego. Ja jeździłem tym napędem w deszczu i mimo ostrego ruszania nie było żadnych uslizgow ani wycia silnika. Moim zdaniem ten napęd jest świetny. Na prostej i bez nachylenia - super. W warunkach przeze mnie opisanych - z doświadczenia wiem, że kiepsko. Jeżdżę 280 od roku, wcześniej przez rok 240. Wiem, o czym mówię :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejK Zgłoś #506 Napisano 28 Lipca 2017 Również jeździłem Arteonem 280km po mokrej nawierzchni. Nawet esp się nie zapaliło. Zero uślizgów przy gwałtownym ruszaniu. Dla mnie to wystarcza. Ważne że spełnia swoje zadanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #507 Napisano 28 Lipca 2017 Do przeniesienia napędu w utrudnionych warunkach wystarczy ale w przypadku warunków specyficznych niestety nic nie zastąpi dobrego mechanizmu samoblokującego. Quattro targało dostawczaka po oblodzonym podjeździe (nachylenie kilka stopni, wyciągane auto wisiało za krawężnikiem) bez zająknięcia - był tylko lekki uślizg na bok i pojechał Wiem, że haldex (bez zmiany oprogramowania) tego nie potrafi ale to jałowa dyskusja. Fanatykom nie wmówisz, że jakieś rozwiązanie jest złe i tyle... Może źle piszę, nie jest złe ale jest nieidealne Trzeba jednak przyznać, że coraz więcej tego pseudo 4x4 na rynku się pojawia ale czy to oznaka tego, że to jest super? Chyba nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #508 Napisano 28 Lipca 2017 Nowe Q5 ma dołączany tył, coś w stylu haldexa. A4 B9 ma chyba podobnie ale nie zagłębiałem się. Masz złe wiadomości. Quattro Ultra (taki jest w Q5) ma odłączany napęd na tył. Zawsze startuje z pełnym Quattro i w pewnych warunkach tył jest elektronicznie odłączany. Haldex 5 (i 4) ma stały napęd 4x4 z minimalnym udziałem (4-10%) tyłu ale może udział tyłu powiększać się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #509 Napisano 28 Lipca 2017 To tylko sprzęgło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mynthon Zgłoś #510 Napisano 28 Lipca 2017 Tak zmieniając temat Oglądałem dzisiaj arteon w r-line, auto piękne z zewnątrz, wewnątrz już nie tak dobrze, ale do konkretów. Jeżdżę B8 w kombi, mam 1,93m wzrostu i do tego wysoką żonę także samochód musi być duży, bo żona często jeździ z córką na tylnym siedzeniu. Dla mnie arteon w środku pod względem miejsca wypadł gorzej od Passata. W passacie mam ustawiony fotel dość wysoko, w arteonie się tak nie da, bo przy oknie dachowymi prawie dotykam dachu, do tego wtedy źle widać przez przednią szybę, do tego lusterko przeszkadza. No więc wędruje fotelem w dół, ale wtedy trzeba się dalej odsunąć. Jak znalazłem odpowiednią pozycje to przesiadka do tyłu, a tam tyle samo miejsca na kolana co w passacie i do tego mało miejsca na buty, bo fotel przedni nisko. Nad głową miejsca akurat. Wsiadanie do tyłu wbrew pozorom wydawało się bez problemowe. Powstaje pytanie czy r-line ma inne fotele? Czy w pozostałych wersjach będzie inaczej? Największe zdziwienie to brak wysuwania osłony od słońca jak jest przedstawiona na boczną szybę, w passacie jak przestawie na bok to mogę jeszcze wysunąć, co przy moim odsunięcie fotela pozwala zasłonić słońce, bez wysunięcia klapka jest za krótka. Co ciekawe myślałem że ten bajer to standard w vw, a tu nie, tiguan nie ma, arteon nie ma, superb nie ma. Jak człowiek samochód zmieni to będzie trzeba tekturkę na gumkę zamontować Myślałem że arteon będzie odpowiedzią na moje potrzeby a tu znów będzie musiałbyć kompromis, albo znów nudny, ale praktyczny passat Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #511 Napisano 28 Lipca 2017 Ja myśle ze powinienes zostać jak to powiedziałeś w nudnym passacie bo coś ma swoje prawa albo wyglada i jest mniej praktyczne albo się jeździ i nie patrzy na względy wizualne, zamykam otwieram zero emocji jak na niego patrzę jeździ bo jeździ btw ja mam 187 i dla mnie jest miejsce z przodu a z tylu podobnie jak superb ( bardzo dzuo miejsca ) fotel vs nogi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
infoset Zgłoś #512 Napisano 28 Lipca 2017 Tak zmieniając temat Oglądałem dzisiaj arteon w r-line, auto piękne z zewnątrz, wewnątrz już nie tak dobrze, ale do konkretów. Jeżdżę B8 w kombi, mam 1,93m wzrostu i do tego wysoką żonę także samochód musi być duży, bo żona często jeździ z córką na tylnym siedzeniu. Dla mnie arteon w środku pod względem miejsca wypadł gorzej od Passata. W passacie mam ustawiony fotel dość wysoko, w arteonie się tak nie da, bo przy oknie dachowymi prawie dotykam dachu, do tego wtedy źle widać przez przednią szybę, do tego lusterko przeszkadza. No więc wędruje fotelem w dół, ale wtedy trzeba się dalej odsunąć. Jak znalazłem odpowiednią pozycje to przesiadka do tyłu, a tam tyle samo miejsca na kolana co w passacie i do tego mało miejsca na buty, bo fotel przedni nisko. Nad głową miejsca akurat. Wsiadanie do tyłu wbrew pozorom wydawało się bez problemowe. Powstaje pytanie czy r-line ma inne fotele? Czy w pozostałych wersjach będzie inaczej? Największe zdziwienie to brak wysuwania osłony od słońca jak jest przedstawiona na boczną szybę, w passacie jak przestawie na bok to mogę jeszcze wysunąć, co przy moim odsunięcie fotela pozwala zasłonić słońce, bez wysunięcia klapka jest za krótka. Co ciekawe myślałem że ten bajer to standard w vw, a tu nie, tiguan nie ma, arteon nie ma, superb nie ma. Jak człowiek samochód zmieni to będzie trzeba tekturkę na gumkę zamontować Myślałem że arteon będzie odpowiedzią na moje potrzeby a tu znów będzie musiałbyć kompromis, albo znów nudny, ale praktyczny passat Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Niestety arteon to oszustwo - premium jedynie zewnątrz. Ja byłem w szoku po wejściu do środka jak bardzo jest przeciętny i kiepsko wykonany. Miał już nawet wytarty przycisk AUTO-HOLD... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #513 Napisano 29 Lipca 2017 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ikar Zgłoś #514 Napisano 29 Lipca 2017 W porównaniu do B6 to faktycznie "przeciętny w środku". Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #515 Napisano 24 Sierpnia 2017 Mam pytanie do użytkowników B8, zauważyłem w Arteonie ze posiada podświetlenie klamek ale tylko przednie jak jest w B8 ? W białym kolorze nadwozia wyglada to elegancko jednak do pełni szczęścia z tylu tez by się przydało... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #516 Napisano 24 Sierpnia 2017 Jeśli mówisz o zewnętrzu to podświetlenie w B8 jest tylko w lusterkach, które oświetla praktycznie cały bok samochodu (podłoże). Jeśli mówisz o klamkach wewnętrznych to w pakiecie ambient wszystkie klamki są podświetlane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #517 Napisano 25 Sierpnia 2017 A Ok to może ja coś pokręciłem i tez jest w lusterkach chociaż z tego ca pamietam kojarzy mi się ze światło szło z klamek zewnętrzych.... do sprawdzenia i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #518 Napisano 25 Sierpnia 2017 Jeśli mówisz o zewnętrzu to podświetlenie w B8 jest tylko w lusterkach, które oświetla praktycznie cały bok samochodu (podłoże).Jeśli mówisz o klamkach wewnętrznych to w pakiecie ambient wszystkie klamki są podświetlane Tylko w lusterkach ? Ja mam w w higline .. w drzwiach ... u dołu oprócz lusterek ..... tzn jak otworzysz drzwi .. to mam podświetlony dół... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #519 Napisano 28 Sierpnia 2017 no to też ale kolega pisał o oświetleniu klamek, więc do tego się odniosłem, przy zamkniętym aucie. Ale na pewno nie jest to tak jak np. w BMW, gdzie lampki są na klamkach zewnętrznych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #520 Napisano 29 Sierpnia 2017 no to też ale kolega pisał o oświetleniu klamek, więc do tego się odniosłem, przy zamkniętym aucie.Ale na pewno nie jest to tak jak np. w BMW, gdzie lampki są na klamkach zewnętrznych W Audi A4 B9 podświetlenie też jest w klamkach zewnętrznych:-) Oczywiście za dopłatą... Taka mała uwaga, aby nie było że BMW jest we wszystkim lepsze od VAG'a:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach