Skocz do zawartości
Slabb

Volkswagen Arteon

Rekomendowane odpowiedzi

Kurczę ale jak będą te biegi w nieskończoność dokładać to ile ta skrzynia będzie ważyć ? Każde przełożenie to kolejne zębatki no i rozmiar obudowy. Koszt tez większy.

A jak zrobią z lekkiego albo cieńszego materiału to będzie awaryjna. Gdzieś musi być złoty środek

 

Mówią że złoty środek to 10 biegów. E klasa przy 140 ma takie obroty na 9-tce jak bitdi w pasku przy 90 na 7-ce czyli ok 1500rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę, że Passat, a szczególnie wersje z małymi silnikami benzynowymi, są pomyślane może na połowę z tego...

 

Mylisz awarie osprzętu z resursem. Ja miałem na myśli trwałość mechanizmów do pierwszej awarii gdzie konieczne jest rozebranie kompletne czy to skrzyni, czy silnika. To, że padnie jakiś napinacz, wtryskiwacz, przekaźnik, zaworek, uszczelka... to detale ;)

 

Dużo tu zleży od kultury technicznej i... szczęścia.

Jeden będzie wymieniał pół 2.0 TFSI - bo olej, bo rozrząd, bo turbo... a inny zrobi 300.000 km bez świadomości, że posiada silnik pułapkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem 10 biegów - przy normalnej powolnej jeździe zmiana biegu co 200 obrotów, do przyspieszania 5 biegów w dół.

Może jedynie w superszybkich autach jako kilka nadbiegów, żeby było nie wiem 2 tys obrotów przy 150km/h.

 

Już widzę jazdę na łopatkach w biegowej skrzyni :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim BMW mam automat 8 stopniowy i dla mnie to idealna ilość biegów. Prędkość 160 obroty 2.5 tys :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Inferno
tylko myślałem że będzie ciut inne wnętrze - bardziej coś takiego:

http://moto.pl/MotoPL/51,88389,21408789.html?i=2

 

Weszli księgowi i pozamiatali sprawę nowinek i dodatkowych dewelopmentów

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nie rozumiem 10 biegów - przy normalnej powolnej jeździe zmiana biegu co 200 obrotów, do przyspieszania 5 biegów w dół.

Może jedynie w superszybkich autach jako kilka nadbiegów, żeby było nie wiem 2 tys obrotów przy 150km/h.

 

Już widzę jazdę na łopatkach w biegowej skrzyni :D

 

Dla mnie tez 10 biegów to troszkę przesada, czasem przy wyższych prędkościach na 6 przełożeniu można by odciążyć , ale jeszcze kolejne 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim BMW mam automat 8 stopniowy i dla mnie to idealna ilość biegów. Prędkość 160 obroty 2.5 tys :)

 

Tak, 8-biegów wygląda lepiej niż 9-biegów (trochę dużo).

Ale przy 9 biegach można jechać, w zależności od trybu skrzyni, np. na 5,6, 7 lub nawet na 8 biegu.

6-biegów to trochę mało a 7-biegów już lepiej.

Nie mam 7-biegów więc nie wiem czy wystarcza.

Zresztą zależy to od przełożeń między biegami i globalnym przełożeniem.

6-biegów DSG w Passacie B8 to za mało (wg mnie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6-biegów DSG w Passacie B8 to za mało (wg mnie).

 

Jeździłem dsg 6 stopniowym więc mam porównanie z 8 stopniowym w BMW, dla mnie przepaść ;) i nie odnoszę to tylko do dsg bo audi A6 które było pierwotnym zakupem też testowałem. Fakt że nie w s-tronicu tylko w multi. Dla mnie skrzynia BMW to tfu tfu :P ideał pod tym względem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 biegowe ZF z BMW to jedna z aktualnie najlepszych skrzyń na rynku jak nie najlepsza. Ilość biegów to sprawa drugorzędna, takie CVT ma ich nieskończoność więc powinno być najlepsze... ale nie jest bo działa "dziwnie". Ważniejsze jest to jak skrzynia zmienia te biegi - jak szybko i w jaki sposób, jak jest zestopniowana, jakie ma przełożenie wstępne, jak radzi sobie przy niskich (pełzanie) i wysokich (głośność) prędkościach no i wreszcie co najważniejsze - czy jest "mądra", a więc czy odpowiednio reaguje na to co chcemy zrobić. Np. 9 biegów w Mercedesie to zupełnie co innego niż 9 biegów w Fiacie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Multitrnoic w Audi A6 to podobno kiepski automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest "mądra"

 

No w BMW jest adaptacyjna.. Wiec jak ja nauczysz jak jedzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wątek o Arteonie a rozmowa zeszła na skrzynie troche bałagan sie robi, dyskusja warta uwagi ale w oddzielnym dziale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaptacyjna ale ciągle uczy się? Czy w czasie jazdy (dłuższa trasa) mogę zmienić styl ze spokojnej na bardziej ostrą lub odwrotnie?

Ile czasu jej to zajmuje ?

DSG (w VW lub Audi) chyba nie ma takiej adaptacyjnej techniki ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jutro w Poznaniu będzie pierwsza w Polsce odsłona Arteona i info o cenach.

Kolego kosmo chyba szybko da znać?

I będzie można zamawiać.

W obu wersjach silnikowych jest 7-biegowe DSG !

Edytowane przez d7d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda że slyszenia ale kolega robił jazdy testowe nowym Civic z CVT, podobno zupełnie inna skrzynia niż dotychczas. W końcu robi czasy lepsze niż manual. Potwierdzają to dane techniczne... Ciekawe, jak to poprawili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by CVT były dobre to by VW jest stosował !! :D

Edytowane przez d7d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest smacznie z Arteonem i cenowo i wyposażeniowo:) Auto samo w sobie mega:) Niebawem będzie info na stronie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest smacznie z Arteonem i cenowo i wyposażeniowo:) Auto samo w sobie mega:) Niebawem będzie info na stronie

 

Rozumiem, że podwójne szyby z tyłu też*są? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co prawda że slyszenia ale kolega robił jazdy testowe nowym Civic z CVT, podobno zupełnie inna skrzynia niż dotychczas. W końcu robi czasy lepsze niż manual. Potwierdzają to dane techniczne... Ciekawe, jak to poprawili

 

Jest w filmie na youtube od pertyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arteon wyceniony w Polsce

http://motofilm.pl/2017/04/volkswagen-arteon-wyceniony-polski-cennik/

 

Arteon 2.0 BiTDI, 200 tys a passat r line u nas 188 tys czyli o 12 tys droższy w stosunki do B8

Edytowane przez Slabb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arteon wyceniony w Polsce

http://motofilm.pl/2017/04/volkswagen-arteon-wyceniony-polski-cennik/

 

Arteon 2.0 BiTDI, 200 tys a passat r line u nas 188 tys czyli o 12 tys droższy w stosunki do B8

 

Ale być może trochę nadrabia wyposażeniem standardowym. Póki co trzeba czekać na pełny cennik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale być może trochę nadrabia wyposażeniem standardowym. Póki co trzeba czekać na pełny cennik.

 

Nie No tak generalnie nieduża roznica a samochod na plus w niedziele zobacze go w realu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności