Jump to content
bilat91

Używany kompresor do 2.8 AMX

W jaki sposób chciałbyś podnieść moc w swoim 2.8  

7 members have voted

  1. 1. W jaki sposób chciałbyś podnieść moc w swoim 2.8

    • Nie mam takiego silnika
      0
    • Moc którą mam mnie zadowala
      0
    • Zestaw biTurbo
      0
    • Kit Kompressora
      7
    • Chiptuning
      0


Recommended Posts

Witajcie, :kawka

 

spędziłem ostatni tydzien nad przeczytaniem całych internetów na temat soft turbo do 2.8 AMX, satysfakcjonujących odpowiedzi nie uzyskałem, więc resztę nadziei pokładam w forumowiczach. :kawka

 

Mój silnik ma przebieg 240 tys. Kompresja wynosi po 15 barów na każdym cylindrze, hamowni nie widział...:(

 

 

Tak więc na początek czego się dowiedziałem:

 

Jeśli uturbiać to biturbo z kuciem silnika, przerobieniem wydechu, koszt doprowadzenia smarowania do turbo, założenia intercoolera, przerobienie dolotu, wymiana sprzęgła, przerobienie dwumasy, wymiana wtrysków, komputer zewnętrzny no i wypada klimatyzacja!! Trzeba oczywiście zrobić do tego program. Bez 20 tysięcy nie ma co podchodzić a trwałość będzie do 80 tysięcy km chyba, że wymienimy uszczelki pod głowicą i pierscienie na mocniejsze. Moce do uzyskania kształtują się w przedziale 400 do 800 koni.

 

Mogą też być dedykowane KITy ze stanów z kompresorem firm np. VORTECH, co kosztuje jakieś 5 tys.$

 

STANOWCZO TAKA OPERACJA NIE JEST DLA MNIE!

 

 

A więc co jest dla mnie?

 

Myślałem o chipie... Koszt 1200zł.

W tabelkach mocy czasem tunerzy piszą 20km, inni mówią żeby to między bajki włożyć bo będzie 6-7 koni do przodu. Po zgłębieniu tematu wiem tyle - tuner zwiększy nam czułość pedału gazu - więc na początku pozornie odczujemy różnice... jeśli opóźni zapłon to będzie "ała" dla silnika, bo spowoduje to spalanie wybuchowe mieszanki. Zmiana kąta wtrysku itp...

 

Ogólnie moje wnioski są takie - chip ma sens jeśli zrobicie porządny dolot i założycie wydech - kompletny - od kolektora wydechowego po sam koniec, np catback z x-pipami. Będzie kostowało razem z chipem około 6 tys. zl a pojawi się może 220 koni.

W dodatku auto będzie darło pizde z wydechami...

 

Dla mnie nie opłacalne...

 

DO RZECZY:

 

Jedyna opcja jaka może się opłacać - i tu proszę o pomoc - jest SOFT TURBO - a tak właściwie to używany kompressor od jakiegoś samochodu, który jeździ z kompresorem fabrycznie.

 

Napęd na pasku od wału - tak więc nie trzeba ruszać wydechu.

Wymaga przerobienia jedynie dolotu i znalezienia miejsca pod maską

Do 0,5 Bar brak potrzeby instalacji intercoolera

Do 0,5 Bar raczej też nie trzeba ruszać silnika - TU PYTANIE - ile mocy AMX zniesie na seryjnych tłokach i korbach??!!

Jedyna ingerencja to dolot i program.

 

Co o tym myślicie? Jakie kompressory polecacie? Jaki może być koszt operacji?

Jaką zyskamy moc? (czy jak napisze 270 koni to się pomylę)? Czy AMX zniesie 300 koni?

 

Tydzień grzebania starczy, siły się skonczyły - teraz mam nadzieję, że znajdę kogoś kto to przerabiał. :kawka

Edited by bilat91

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc śpiesze donieść że posiadam auto a takim silnikiem i zaraz po zakupie byłem mega zadowolony z napędu,silnika i wogle .Radość szybko jednak się skończyła gdy próba objechania skody rs 1,8 skończyła się porażką :( Pomyślałem jak to możliwe ?? silnik ok napęd na 4 koła toć to powinno zapi... Szybko jednak zrozumiałem że waga robi swoje ,a dodatkowo straty na napędzie przy większych prędkościach robią swoje Auto po wyżej 120 km/h już tak dynamicznie nie przyśpiesza :( Więc .....przewaliłem stosy ston i innych pierduł w poszukiwaniu odpowiedzi jak poprawić osiągi . Teraz mam już pewne doświadczenie i mogę się nim podzielić :) Tak więc zacząłem od hamowni :) 194 km jest dobrze :) Zacząłem więc przygode z tuningiem cel 220 km i 300nm Na pierwszy rzut poszedł dolot ,szybki filtr powietrza i aluminiowy dolot do przepustnicy 80mm owinięty ekranem aby się nie nagrzewał .Różnica ??? jak cholera :) odczuwalny przyrost mocy :) kolejny był wydech ,kupiłem oryginał od w8 i odpowiednio zmodyfikowałem :) Zostawiłem pierwsze katy potem rura 2,5 cala ,łączniki (PLECIONKA) dalej rura do x-pipe ,wyleciał tłumik przelotowy potem jest środkowy i do końca bez zmian od w8 .Oczekiwania były spore ale nie dały tyle co dolot choć odczuwalnie poprawiły się osiągi .Przyszedł więc czas wychamować i zobaczyć jaki przyrost .No więc jest dobrze 217km i 300 nm przy 6200obr .Do tego jeszcze program i mam końcowo 222 km :) potwierdzone hamownią :)No i wszystkie możliwe części metalowe zamieniałem na alu od audi rs6 dzięki temu waga auta spadła o 50 kg!!! To tyle jeżeli chodzi o stary rok ,w nowym mam zamiar zrobić porting głowicy ,dwumas zastąpić lekkim kołem i znów strojenie :) Myśle że 230 km jest bardzo realne .Jeżeli ktoś ma ochotę głębiej dłubać to śpiesze donieść że można zmienić wał od wersji 3,0 i zyskać w ten sposób większą pojemność pasuje p&p idąc dalej da się dopasować kompresor od 3,0 tsi :) koleś na forum audi już to zrobił tylko jedna uwaga ,nie powinno się podnosić mocy po wyżej 90km bez odprężania silnika :( a ten kompresor o około 100km potrafi podnieść moc :o to tyle jak ktoś ma pytania chętnie odpowiem lub pokaże fotki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, wlasnie o to mi chodzilo. Mógłbyś w przybliżeniu określić koszty dolotu i wydechu ktory zrobiłeś? Cena programu raczej jest znana tylko ciekaw jestem ile kosztuje 30 koni uzyskane dolotem i wydechem. Tylko powiedz co masz na mysli mówiąc szybkim filtr i dolot. Seryjna obudowa z wkladka filtra sportowego czy filtr stozkowy? I tu pytanie jak wykonales do niego dolot i zaizolowales od cieplego powietrza...? Robiles jakies pomiary osiągów, np. 0-100km/h po przeróbkach?

 

Dzięki za informacje o kompresorze, to mnie najbardziej interesuje bo tu chyba wspolczynnik nakladu finansowego do efektu jest najlepszy.

Moj mechanik twierdzi ze seryjny silnik moze nie zniesc nawet 240 koni... zgadzacie się z tą opinią?

Edited by bilat91

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc tak :

trzeba rozciągnąć dolot (do filtra opalarka i do przodu :) koszt 0zł :)

wkładka sportowa zamiast papierowego filtra (nie stożek) najtaniej to 100zł

dolot za przepływką rura alu 80mm 45stopni,łącznik gumowy 80mm,kolano 90stopni 78/76mm przepustnica ma 76 mm i do tego opaski 120zł

wszystko skręcić wywiercić otwory na czujnik masy powietrza i wspomaganie :brawo

teraz wydech :

wypadają dwa katy (ceramiczne) na skupie dostaniesz około 300zł

początkowy wydech idzie w rurkach 55mm czyli 5mm więcej niż seria do łączenia drugiej części wydechu mniej więcej 1/4 długości potem wspawany mam x-piepe zamiast oryginału vw ,tłumik też wypada czyli tak; do środkowej puszki nie ma nic z oryginału :kciuczki póżniej środkowy podwójny bez zmian i od niego idzie już oryginał od w8 z czterema końcówkami na końcu :hurra koszt to około 800 zł ale 300 dostaniesz spowrotem za katy :mlask

tak więc jak widać nie są to jakieś duże pieniądze a różnica jest jak cholera :hurra nie wiem jak tu się wkleja zdjęcia :( pokazał bym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjecia chętnie... moze uda Ci się wrzucić chociaż jakis link do zdjęć? W panelu na górze jest ikonka za pomoca ktorej mozesz dodac zdjęcia.

Zrobie tak, jak tylko dorwe zdrowy wydech od w8

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.02.2017 o 00:05, sienio007 napisał:

No więc śpiesze donieść że posiadam auto a takim silnikiem i zaraz po zakupie byłem mega zadowolony z napędu,silnika i wogle .Radość szybko jednak się skończyła gdy próba objechania skody rs 1,8 skończyła się porażką :( Pomyślałem jak to możliwe ?? silnik ok napęd na 4 koła toć to powinno zapi... Szybko jednak zrozumiałem że waga robi swoje ,a dodatkowo straty na napędzie przy większych prędkościach robią swoje Auto po wyżej 120 km/h już tak dynamicznie nie przyśpiesza :( Więc .....przewaliłem stosy ston i innych pierduł w poszukiwaniu odpowiedzi jak poprawić osiągi . Teraz mam już pewne doświadczenie i mogę się nim podzielić :) Tak więc zacząłem od hamowni :) 194 km jest dobrze :) Zacząłem więc przygode z tuningiem cel 220 km i 300nm Na pierwszy rzut poszedł dolot ,szybki filtr powietrza i aluminiowy dolot do przepustnicy 80mm owinięty ekranem aby się nie nagrzewał .Różnica ??? jak cholera :) odczuwalny przyrost mocy :) kolejny był wydech ,kupiłem oryginał od w8 i odpowiednio zmodyfikowałem :) Zostawiłem pierwsze katy potem rura 2,5 cala ,łączniki (PLECIONKA) dalej rura do x-pipe ,wyleciał tłumik przelotowy potem jest środkowy i do końca bez zmian od w8 .Oczekiwania były spore ale nie dały tyle co dolot choć odczuwalnie poprawiły się osiągi .Przyszedł więc czas wychamować i zobaczyć jaki przyrost .No więc jest dobrze 217km i 300 nm przy 6200obr .Do tego jeszcze program i mam końcowo 222 km :) potwierdzone hamownią :)No i wszystkie możliwe części metalowe zamieniałem na alu od audi rs6 dzięki temu waga auta spadła o 50 kg!!! To tyle jeżeli chodzi o stary rok ,w nowym mam zamiar zrobić porting głowicy ,dwumas zastąpić lekkim kołem i znów strojenie :) Myśle że 230 km jest bardzo realne .Jeżeli ktoś ma ochotę głębiej dłubać to śpiesze donieść że można zmienić wał od wersji 3,0 i zyskać w ten sposób większą pojemność pasuje p&p idąc dalej da się dopasować kompresor od 3,0 tsi :) koleś na forum audi już to zrobił tylko jedna uwaga ,nie powinno się podnosić mocy po wyżej 90km bez odprężania silnika :( a ten kompresor o około 100km potrafi podnieść moc :o to tyle jak ktoś ma pytania chętnie odpowiem lub pokaże fotki

Coś więcej o wale korbowym ?

I nie tylko .

Jestem w trakcie składania samochodu .

Mam zamiar rozwiercić blok .

Jestem ciekaw odnośnie wału i kompresora  

Ile tem kompresor ładuje 

I więcej szegul odnośnie wtryski i td

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy