bjbax Zgłoś #1 Napisano 12 Lutego 2017 Mam problem z prawym przednim zaciskiem hamulcowym, przeszukałem forum ale problemy to ludzie mają z tylnymi zaciskami. Pierwszego dnia roboczego tego roku miałem problem z powrotem z pracy gdyż auto na 5 i 6 biegu nie chciało jechać, jakby ktoś turbo odciął. Ale jak wysiadłem z auta to poczułem mocny swąd palonej gumy. Okazało się, że prawa przednia felga była gorąca. Jakoś udało mi się dojechać do domu a na niektórych światłach nie musiałem naciskać hamulca bo samochód sam się zatrzymywał !! Na drugi dzień warsztat i diagnoza, że zabrudzone prowadnice klocków. To nawet zrozumiałe bo miałem jeszcze oryginalne klocki (8 lat i 135kkm) ale skoro czujnik nie zadziałał to po co wymieniać. Zaciski oba zostały przeczyszczone i założone nowe klocki. Niestety wczoraj (po 3kkm) problem powrócił. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i gdzie ewentualnie szukać przyczyny problemów ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #2 Napisano 12 Lutego 2017 Może być coś co mi w b5Fl się stało czyli padły gumki w pompie hamulcowej i pompa podawała płyn przy hamowaniu ale przez uszkodzone gumki ie cofał się Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #3 Napisano 12 Lutego 2017 Może być tak jak Przemek pisze bo tak kiedyś miałem. W pompie są dwa tłoczki czyli dwie sekcje, jak z jedną coś nie tak tzn. tłoczek się nie cofa do końca po puszczeniu hamulca (płyn nie ma powrotu do zbiorniczka) to trzyma jakieś tam ciśnienie w tym obwodzie. Dwie sekcje czyli dwa obwody, jeden ma przednie prawe i tylne lewe koło drugi przednie lewe i tylne prawe. Czyli jak przód prawy gorący to i tył lewy powinien być cieplejszy, wtedy myślał bym o pompie, jak tylko przednie prawe to albo zacisk (prowadnice jarzma lub tłoczek w zacisku) lub może coś z zaworami w pompie abs. Pierwsze co to podnieś koło i jak popuścisz odpowietrznik i koło ruszy to coś z ciśnieniem, jak odpowietrznik odkręcony a koło nadal stoi to coś z zaciskiem jak wyżej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski333 Zgłoś #4 Napisano 13 Lutego 2017 Miałem taki sam problem w swoim B6. Powodem były wżery na tłoczku w zacisku hamulcowym. Naprawa była dość tania, koszt tłoczka o zbliżonych parametrach(był około 3mm niższy) to około 40PLN+koszty naprawy(coś około 50-60PLN) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B&J Zgłoś #5 Napisano 13 Lutego 2017 Na początek rozbierz cały zacisk wyczyść i przesmaruj na tz. saneczkach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #6 Napisano 13 Lutego 2017 Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i gdzie ewentualnie szukać przyczyny problemów ?? Tak, zmiana zacisku wyeliminowała problem. Zdarza się, a koszt zacisku przód to śmiech, po co kombinować zmiana i tyle. Tyle, że ja na lawecie wracałem, szkoda mi było auta, ale mam assistance. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bjbax Zgłoś #7 Napisano 20 Lutego 2017 Na razie wymieniony tłoczek, zobaczymy czy tak się to skończy Dzięki za pomoc ! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach