Jump to content
bjbax

Blokujący się prawy przedni zacisk hamulcowy - B6

Recommended Posts

Mam problem z prawym przednim zaciskiem hamulcowym, przeszukałem forum ale problemy to ludzie mają z tylnymi zaciskami.

Pierwszego dnia roboczego tego roku miałem problem z powrotem z pracy gdyż auto na 5 i 6 biegu nie chciało jechać, jakby ktoś turbo odciął. Ale jak wysiadłem z auta to poczułem mocny swąd palonej gumy. Okazało się, że prawa przednia felga była gorąca. Jakoś udało mi się dojechać do domu a na niektórych światłach nie musiałem naciskać hamulca bo samochód sam się zatrzymywał !! Na drugi dzień warsztat i diagnoza, że zabrudzone prowadnice klocków. To nawet zrozumiałe bo miałem jeszcze oryginalne klocki (8 lat i 135kkm) ale skoro czujnik nie zadziałał to po co wymieniać. Zaciski oba zostały przeczyszczone i założone nowe klocki. Niestety wczoraj (po 3kkm) problem powrócił.

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i gdzie ewentualnie szukać przyczyny problemów ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być coś co mi w b5Fl się stało czyli padły gumki w pompie hamulcowej i pompa podawała płyn przy hamowaniu ale przez uszkodzone gumki ie cofał się

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być tak jak Przemek pisze bo tak kiedyś miałem. W pompie są dwa tłoczki czyli dwie sekcje, jak z jedną coś nie tak tzn. tłoczek się nie cofa do końca po puszczeniu hamulca (płyn nie ma powrotu do zbiorniczka) to trzyma jakieś tam ciśnienie w tym obwodzie. Dwie sekcje czyli dwa obwody, jeden ma przednie prawe i tylne lewe koło drugi przednie lewe i tylne prawe. Czyli jak przód prawy gorący to i tył lewy powinien być cieplejszy, wtedy myślał bym o pompie, jak tylko przednie prawe to albo zacisk (prowadnice jarzma lub tłoczek w zacisku) lub może coś z zaworami w pompie abs. Pierwsze co to podnieś koło i jak popuścisz odpowietrznik i koło ruszy to coś z ciśnieniem, jak odpowietrznik odkręcony a koło nadal stoi to coś z zaciskiem jak wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem taki sam problem w swoim B6. Powodem były wżery na tłoczku w zacisku hamulcowym. Naprawa była dość tania, koszt tłoczka o zbliżonych parametrach(był około 3mm niższy) to około 40PLN+koszty naprawy(coś około 50-60PLN)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek rozbierz cały zacisk wyczyść i przesmaruj na tz. saneczkach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i gdzie ewentualnie szukać przyczyny problemów ??

 

Tak, zmiana zacisku wyeliminowała problem. Zdarza się, a koszt zacisku przód to śmiech, po co kombinować zmiana i tyle.

Tyle, że ja na lawecie wracałem, szkoda mi było auta, ale mam assistance.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie wymieniony tłoczek, zobaczymy czy tak się to skończy :)

Dzięki za pomoc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy