Skocz do zawartości
comingsoon

Kłopotliwa temp silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zdaje sobie sprawe ze bylo pare tematow odnosnie temp jak i rowniez termostatu lecz nie znalazlem tam zadnych porad ktorych szukam.

Od jakiegos miesiaca mialem problem silnik lapal max 76 stopni wiec postanowilem wymienic termostat na nowy tak tez zrobilem zakupilem ori BTT dla VW z temp. Otwarcia 87stopni. Do dnia dzisiejszego czyli okolo tygodnia jezdzac +-20km dziennie bylo okej auto dogrzewalo sie do 90 stopni co wczesniej nie mialo miejsca. Lecz dzis po pokonaniu 60km w jedna strone i wracajac w druga rowniez 60km temp silnika na zegarach pokazywala 89 stopni i nagle zaczela opadac wskazowka i temp. na liczniku cyfrowym poleciala do 60 a wskazowka opadla do 0 stopni na trasie.... Nie rozumiem czy to moze byc czujnik temp plynu? Czy on znajduje sie przy zbiorniczku wyrownawczym czy na kroccu przy termostatcie?

Prosze o wyrozumialosc i porady jesli ktos chce hejtowac to podziekuje:)

Edytowane przez comingsoon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest kolego. Wymień czujnik,

 

Moj 1,9 superb mial idento problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej tylko pytanie czy chodzi o ten ktory jest w zbiorniczku wyrownawczym? O innym mi nie wiadomo przynajmniej nie widzialem innego nigdzie :/

A chyba jednak to nie ten i gdzies jest inny ktos moze wie gdzoe w 1.9 bxe/bkc jest owy czujnik temp plynu chlodzacego?

Edytowane przez comingsoon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik znajduje się pod pompą tandemową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze etke i moglby wkleic screena z miejscem w ktorym jest ten czujnik? Jesli tak to poprosze

20170210_161612.jpg

Edytowane przez comingsoon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałeś termostat i nie wymieniłeś przy okazji czujnika temperatury? Czujniki siadają co kilka lat jak i termostaty. Wymieniam zawsze termostat z czujnikiem nawet jak czujnik jest ok. Czujnik który jest na foto to temp. paliwa. Czujnik płynu masz z tyłu silnika po prawej stronie nad skrzynią biegów a pod pompą tandemową stojąc przodem do silnika. Znawca go dojrzy, jest w "dużej obudowie plastikowej" przykręconej do głowicy. Masz foto obudowy :

5067916288.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Panowie bylem spojrzec jeszcze raz i juz wiem gdzie jest :) nowy juz w drodze zamowiony wiec mam nadzieje ze wszystko wroci do normy po wymianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem i nie mogę go rozwiązać!

Mam podobny problem jak kolega wyżej tj. mam problem z temperaturą przy minusowych temperaturach. Silnik BKC passat b6. Samochód wydaje mi się ciężko nagrzać do 90stopni, w mieście wręcz nie osiągalne. Na trasie się zagrzeje ale jak się zatrzymam czy to na światłach czy gdziekolwiek indziej to spada do 70 a nawet 50 stopni. Samochód grzeje w środku normalnie. Wymieniłem już termostat i czujniki w bloku silnika (nad skrzynią) oraz ten w króćcu od chłodnicy pod prawą lampą. Wymiana nie dała efektów. Czy są jeszcze gdzieś w moim modelu czujniki cieczy? Po podpięciu wagiem temperatury paliwa i cieczy są zbliżone, a po rozgrzaniu silnika na wyższych obrotach i pozostawieniu go na wolnych vag wskazuje ciągły spadek temperatury tak jak wskazówka. Czyjniki 2 pinowe szare z tego co pamiętam. Jakieś pomysły jeszcze macie bo mnie wqrw już bierze.

 

PS. Wąż od termostatu do chłodnicy robi się ciepły na odcinku max 20cm więc to chyba wyklucza wadliwy termostat, a może się mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz ogrzewanie wewnątrz i wtedy sprawdź jak się zachowuje. A masz webasto? Kolega w B6 1.9 BXE akurat ma, zagrzewa mu się do 90 w kilka km. ALE jakby mu się piecyk zablokował i nie uruchamiał to dodatkowa ilość płynu w układzie plus dodatkowe węże wokół silnika plus mroźne powietrze i nagrzać to wszystko jest już problem. Tylko coś Ci za nisko spada, do 80 może 70pare to ok jak jeszcze mocno korzystasz wewnątrz z ciepła ale do 50? Sprawdź bez ogrzewania i wtedy napisz. W sumie jak już wszystko wymieniłeś to opcji wiele nie zostaje. Mój test sprzed kilku dni przy WYŁĄCZONYM webaście, potrafię zrobić tak że przy "tylko" -8 stopniach po 25 km mam temp. na wskaźniku ok 80. Wyjeżdżam np. rano z podwórka na trasę "10" dosłownie to kilka metrów bo za płotem już główna i lecę na Piłę. Zimny silnik więc muskam gaz i prędkość ok.90km/h, spalanie "groszowe" wentylator wnętrza na 3/4 i max temp. Wewnątrz robi się ciepło bo jest "farelka" ale wskaźnik temp. martwy. Wskaźnik zaczyna pomalutku przed końcem trasy się podnosić. Ten sam test ale już wewnątrz bez ogrzewania lub z minimalnym żeby nie zamarznąć czyli wentylator 1/4 lub mniej, temperaturę łapie szybciej i na końcu trasy już od jakiegoś czasu ma 90. Z webastem to już nie piszę bo to po chwili jest 90. Jak sprawdzałeś vagiem to miałeś wewnątrz włączone ogrzewanie? Postaraj się nie zabierać silnikowi ciepła i wtedy sprawdzaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam identyczny problem i nie mogę go rozwiązać!

Mam podobny problem jak kolega wyżej tj. mam problem z temperaturą przy minusowych temperaturach. Silnik BKC passat b6. Samochód wydaje mi się ciężko nagrzać do 90stopni, w mieście wręcz nie osiągalne. Na trasie się zagrzeje ale jak się zatrzymam czy to na światłach czy gdziekolwiek indziej to spada do 70 a nawet 50 stopni. Samochód grzeje w środku normalnie. Wymieniłem już termostat i czujniki w bloku silnika (nad skrzynią) oraz ten w króćcu od chłodnicy pod prawą lampą. Wymiana nie dała efektów. Czy są jeszcze gdzieś w moim modelu czujniki cieczy? Po podpięciu wagiem temperatury paliwa i cieczy są zbliżone, a po rozgrzaniu silnika na wyższych obrotach i pozostawieniu go na wolnych vag wskazuje ciągły spadek temperatury tak jak wskazówka. Czyjniki 2 pinowe szare z tego co pamiętam. Jakieś pomysły jeszcze macie bo mnie wqrw już bierze.

 

PS. Wąż od termostatu do chłodnicy robi się ciepły na odcinku max 20cm więc to chyba wyklucza wadliwy termostat, a może się mylę?

 

sprawdzałeś temp w zbiorniczku wyrównawczym ????? dziwnie to brzmi ale jak jest mała temp to moze problem z obiegiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzebalem dzis cale popoludnie i mam uszkodzana pompe paliwa w webasto. Uruchamia sie na chwile i blokuje piec. Stad pewnie powolne nagrzewanie. Dziwi mnie tylko ten spadek temperatury - nawet przy wylaczonym ogrzewaniu. Tzn jak zrobie dluzsza trase to temperatura stoi ale jak sie slabo nagrzeje to leci w dol.

W zbiorniczki plyn jest cieply i przelewa sie. Silnik sie nie przegrzewa nawet jak dostaje wp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam webasto u siebie na razie bez zastrzeżeń chociaż przy -25 potrzebowało czasu by nagrzać autko może webasto blokuje przepływ płynu ???? u ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompka obiegu płynu w ogrzewaniu dodatkowym (postojowym) powinna chodzić, nawet gdy nie pracuje piec. Dzięki temu pomaga w krążeniu płynu - równoważy opory tego wydłużonego obiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompe v55 wymienilem jesienia. Dziala jak szalona. Podejrzewam te pompke paliwa bo co chwila wywala blad no flame i blokuje sie webasto. Dziwi mnie jednak fakt ze silnik na wolnych obrotach nie jest w stanie utrzymac temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obserwowanie wskazówki od temperatury jest wciągające. Dziś rano, trochę mrozu (-2) po paru kilometrach ledwo się ruszyła. Wskoczyłem na obwodnicę autostradową, dałem 130, spalanie ponad 7,5 l/100km i zaraz doszło do 75 st. Lekko z górki, nadal 130 ale spalanie spadło do 5 l i wskazówka zatrzymała się. Znów lekko pod górkę, pod wiatr utrzymuję 140 km i wskazówka idzie w oczach do góry. Ogrzewanie ustawione na auto 20 st. Fascynujące :blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompe v55 wymienilem jesienia. Dziala jak szalona. Podejrzewam te pompke paliwa bo co chwila wywala blad no flame i blokuje sie webasto. Dziwi mnie jednak fakt ze silnik na wolnych obrotach nie jest w stanie utrzymac temperatury.

 

No to teraz już wiesz co jest powodem że Ci nie dogrzewa. Albo teraz podczepisz sobie przyczepkę ale taką z plandeką żeby opór stawiała i wtedy będziesz miał nagrzany silnik (spalanie x2 ) albo wskoczysz do działu Webasto i poszperasz trochę, brak płomienia to nie tylko pompka (może być przyczyną ale nie musi), podłącz kompa i potestuj urządzenia wykonawcze w webaście. Ciekawe kiedy ostatnio rozbierałeś piec i go czyściłeś?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Obserwowanie wskazówki od temperatury jest wciągające. Dziś rano, trochę mrozu (-2) po paru kilometrach ledwo się ruszyła. Wskoczyłem na obwodnicę autostradową, dałem 130, spalanie ponad 7,5 l/100km i zaraz doszło do 75 st. Lekko z górki, nadal 130 ale spalanie spadło do 5 l i wskazówka zatrzymała się. Znów lekko pod górkę, pod wiatr utrzymuję 140 km i wskazówka idzie w oczach do góry. Ogrzewanie ustawione na auto 20 st. Fascynujące :blink

 

To teraz Bartek znajdź trasę ze zjazdem w dół tak z 3 kilometry z puszczonym gazem, hamowanie silnikiem jeszcze do końca nie rozgrzanym, spalanie 0 i ładnie temperatura spada do początku zakresu. Ja zawsze mam temp na max, najwyżej wentylator na jedną kreskę zmniejszam i ewentualnie w dłuższej trasie na 24. Jestem ciepłolubny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spalanie 0 i ładnie temperatura spada do początku zakresu

 

Dla mnie to oczywiste. Jak koniki owsa nie dostają, to stygną :mmm :JC_fan:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem dzis po wymianie czujnika + nowy plyn g13 i niestety objawy dalej te same :/ dziwna sprawa zamowilem jeszcze raz termostat tym razem wahlera wczesniej kupilem ori BTT i tydzien bylo okej i po tygodniu by sie zblokowal? Nie rozumiem nowy termostat i tak szybko sie uszkodzil??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podłącze się pod temat tzn. Auto nie trzyma temperatury passat b7 2.0 tdi 140 ps. Wymianiłem dwa termostaty pierwszy wytrzymał tydzień drugi z aso 240 pln termostat z obudową dał rede przez jeden dzień.temperatura oleju na wyświetlaczu pokazuje 78-82 stopni zależy od stylu jazdy i terenu.autostrada przy 130kmh potrafi dojść do 88.jakieś pomysły bo ja już nie daje rady z góey dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo i zero pomyslow 2x termostat i czujnik i plyn nowy i lipa... Nie rozumiem co jest grane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności