Skocz do zawartości
ziomek1988

CC USA - przeróbka tylnych lamp

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, Rax napisał:

keplak, wg. katalogu intercars 3C8945307S oraz 3C8945307P to wersje ze światłem przeciwmgłowym. Ja kupiłem tą z końcówką P. Jeszcze nie wiem czy jest dobra, bo jestem w trakcie zbierania potrzebnych części.
Zobacz link: https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3414161431200-714081180701-O-lampa-tyl.html

Na jaką żarówkę kupiłeś oprawki do kierunkoowskazów? Na 2 czy 3 przewody? Możesz podesłać jakiś link? Może być na priv.

Wal na priv, połączymy siły, zrobimy poradnik ze zdjęciami co robić krok po kroku i udostępnimy na forum :) 

Ja kupiłem oryginalne oprawki w VW. W lampie jest zaznaczoy otwór do wycięcia i da się zrobić lampę jak oryginał. Kilka stron wcześniej zdjęcia wrzuciłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Egos, tak, widziałem. Super to zrobiłeś. Czy możesz podesłać jakiś link do tych oprawek? Nie mogę ich znaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytałem wszystkie posty i chciałbym się upewnić . Czy po przekodowaniu bajtu 18 ( przestały mi migać stopy odpowiadające za kierunki w USA ) to  piny

Przód: 

Lewy - A10

Prawy - C50

są puste ( w USA ) do których podłączamy ułożone nowe kable od lamp ? Czy dopiero po przekodowaniu na w/w piach pokaże się napięcie do kierunków ? Jak należy czytać ogólnie numery pinów od lewej od dołu czy jakoś inaczej . Jest tam tak mało miejsca , że dobrze nie widać .

 

A i jeszcze jedno . Czy to możliwe aby po przekodowaniu w centralnej elektryce pojawił się w zegarach błąd ESP i ABS . Koleś który to robił twierdzi , że nie ma prawa ale wcześniej tych błędów nie widać .

Błąd 01044 - sterownik zakodowany nieprawidłowo . Jeżeli to nie w temacie to uprzejmie proszę Moderatora o wyrozumiałość

 

Edytowane przez keplak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, keplak napisał:

Czy dopiero po przekodowaniu na w/w piach pokaże się napięcie do kierunków ?

Tak. I zniknie jak nie wykryje obciążenia w postaci żarówki. 

28 minut temu, keplak napisał:

Jak należy czytać ogólnie numery pinów

Tu jest opis

29 minut temu, keplak napisał:

Czy to możliwe aby po przekodowaniu w centralnej elektryce pojawił się w zegarach błąd ESP i ABS

Raczej nie, ale po odłączeniu akumulatora już tak. Wystarczy zrobić krótką jazdę i błędy znikną. 

30 minut temu, keplak napisał:

Błąd 01044 - sterownik zakodowany nieprawidłowo

Który? Pokaż skan. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMG_20200619_193523.thumb.jpg.b8430c022938b99983c7565fb55158f7.jpg

No właśnie nie mam napięcia na tych pinach ( w zegarach pojawił się komunikat o przepalonej żarówce od kierunków lewy/prawy ) teraz już wiem dlaczego .

Co do błędów ABS ESP to na 100% pojawiły się zaraz po przekodowaniu wcześniej ich nie było a trochę jeździłem autem .Zrobiłem jedno zdjęcie .

Koleś co mi kodował twierdzi ,że brak jest danych w sterowniku ( chyba same zera ) . To jakie powinny być ( auto to  vw cc 2.0 TSI USA 2014 r.)

 

A za pinologię wielki dzięki chyba bym się nie domyślił ...

Edytowane przez keplak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.04.2020 o 10:05, Rax napisał:

Cześć. Czy mógł byś podesłać jakiś link do tych oprawek? Kupiłeś je przez internet czy gdzieś w lokalnym sklepie?
Nie wiem czy powinienem kupić P21 czy T20, na 2 przewody czy na 3.

https://allegro.pl/oferta/gniazdo-wtyk-oprawka-zarowki-p21w-r10w-r5w-ba15s-8316268338

https://allegro.pl/oferta/gniazdo-zarowki-w21w-t20-oprawka-oprawa-wtyk-8549836186

Z góry dzięki.

 

W dniu 6.04.2020 o 10:00, Rax napisał:

Egos, tak, widziałem. Super to zrobiłeś. Czy możesz podesłać jakiś link do tych oprawek? Nie mogę ich znaleźć.

Kupiłem je w serwisie VW. Gdzieś wcześniej chyba napisałem numery katalogowe. W każdym razie groszowa sprawa w serwisie.  Na 2 przewody p21. Przepraszam, że tak późnono dpowiadam. Można nr katalogowy sprawdzić na stronie http://www.oemepc.com

Ja w każdym razie nie rozwiązałem błędu kierunkowskazów bo przekodowaniu. Działają prawidłowo ale wywala się błąd przepalonej żarówki. Może ktoś już wie o co chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Egos napisał:

Ja w każdym razie nie rozwiązałem błędu kierunkowskazów bo przekodowaniu. Działają prawidłowo ale wywala się błąd przepalonej żarówki. Może ktoś już wie o co chodzi?

Dolutowałeś tylne kierunki do przednich, a prawidłowe wyjścia sterujące tylnymi kierunkami są puste i wywala błąd. 

Sprawdź piny A10 i C50 co tam masz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolutowalem dokładnie tam gdzie opisuje forum. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz 2 wyjścia. Pisać, że wszystko masz zrobione dobrze ale nie wiesz czemu jest błąd, albo sprawdzić to dokładnie i znaleźć przycznę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nawet więcej wyjść niż dwa. Sprawdziłem to 10 razy już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 6/23/2020 at 12:10 AM, Egos said:

Ja w każdym razie nie rozwiązałem błędu kierunkowskazów bo przekodowaniu. Działają prawidłowo ale wywala się błąd przepalonej żarówki. Może ktoś już wie o co chodzi?

Tomek ma racje - prawdopodobnie wlutowałeś się  w przednie kierunkowskazy. Wtedy wszystko będzie działało, ale będzie wyrzucało błąd przepalonej żarowki z tyłu. Miałem dokładnie tak samo.

C51 - lewy przód
A9 - prawy przód
A10 - lewy tył
C50 - prawy tył

Sorry, że dopiero teraz, ale chciałbym oficjalnie bardzo podziękować koledze nTomek za pomoc z moimi pytaniami :) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim CC 2015 właśnie pracuję nad przeróbką USA -> EU. Lampy usa *751S/752S przekładam na lampy EU *753Q/754Q. I tutaj pytanie jak to jest z tą obrysówką - zmienię 18 bajt w BCM na 04 i nie będzie wyrzucało błędu obrysówek? Pytam, bo mam sprawną prawą lampę USA, a lewą uszkodzoną i łamię się czy kupić obie EU i sprzedać USA, czy kupić lewą USA. A jak to jest z tą przesłoną w lampach USA? Jeśli bym, zmienił kodowanie na 04 i zostawił lampy usa, to obrysówka będzie świeciła z kierunkowskazami? Wystarczy wtedy wyjąć pin odpowiedzialny za obrysówki z kostki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.09.2020 o 09:01, Kamool napisał:

W moim CC 2015 właśnie pracuję nad przeróbką USA -> EU. Lampy usa *751S/752S przekładam na lampy EU *753Q/754Q. I tutaj pytanie jak to jest z tą obrysówką - zmienię 18 bajt w BCM na 04 i nie będzie wyrzucało błędu obrysówek? Pytam, bo mam sprawną prawą lampę USA, a lewą uszkodzoną i łamię się czy kupić obie EU i sprzedać USA, czy kupić lewą USA. A jak to jest z tą przesłoną w lampach USA? Jeśli bym, zmienił kodowanie na 04 i zostawił lampy usa, to obrysówka będzie świeciła z kierunkowskazami? Wystarczy wtedy wyjąć pin odpowiedzialny za obrysówki z kostki?

Dwukrotnie jiz odpowiadałem i nie wiem czemu nie ma mojej odpowiedzi. Nie musisz wymieniac lamp usa i nic nie musisz robić z obrysowką. Da się wyłączyć. Jak chcesz to mogę Ci podać tel. to wszystko wytłumaczę. Napisz na.priv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę się w tym tygodniu brał za przeróbkę tylnych lamp i będę musiał pociągnąć kable do tyłu. Mógłby ktoś mi powiedzieć którędy idą przewody do tyłu w CC 2015r., co bym się najmniej narozkręcał niepotrzebnie :)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja poprowadziłem przy lewym progu pod wykładziną. Idzie tam wiązka i do niej przyczepiłem 3 przewody. Godzina roboty. Oczywiście pamietaj ze musisz mieć pin do bcma 2sztuki, do przełącznika i do lamp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wystarczy zrzucić osłony progu? A jak w bagażniku i na klapie? Trzeba zdejmować tapicerke czy da się jakoś sprytnie przesmyknąć?

Jakie przewody? 0.75mm2 czy 1mm2?

 

@EDIT

Już znalazłem na schematach:

Przełącznik świateł tylnego przeciwmgłowego - BCM: 0.35mm2, szaro-czarny

BCM - Tylny przeciwmgłowy lewy: 0.75mm2, szaro-biały3

BCM - Tylny kierunkowskaz prawy: 0.5mm2, czarno-zielony

BCM - Tylny kierunkowskaz lewy: 0.5mm2, czarny.

 

Czyli ogólnie dla bezpieczeństwa do lamp 0.75mm2, dla przełącznika 0.35mm2.

Edytowane przez Kamool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mam podłączyć przewód z 7 pin przełącznika świateł  w bcmie, mam Pq47 (3 kości brązowa biała czarna A bI C) piszą że do 13 pinu ale której kosci

Do przeciwmgłowe go tylnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, janekg16 napisał:

z 7 pin przełącznika świateł 

do A17 w BCM

IMG_20210426_175904.thumb.jpg.b541feae73c7204a9e089fe5910005b2.jpg

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko właśnie doszedłem do tego też, teraz tak kodowanie bo widzę że u mnie 18 byte jest ustawiony na 7C  bity - 01111100 i nie wiem jak zmienić na przeciwmgłowe tylne

Mam vcp jak co, przeciwmgłowa dioda się  zaświecą na liczniku, z tyłu założona Eu lampa 5 żył 

Dobra widzę że muszę sprawdzić na 04 czy będzie hulac

na 04 mam jaja, bo niby przeciwmglowe się właczają ale obydwa nie tylko lewe, a do tego jeszcze włącza się na stałe światło cofania niezależnie od świateł, nie wiem czy próbowac z kodowaniem 7A, albo 7B

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności