Skocz do zawartości
ziomek1988

CC USA - przeróbka tylnych lamp

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 26.06.2019 o 16:02, Egos napisał:

na desce mam błędy od tylnych kierunkowskazów i przeciwmgielne bo

A co mówi BCM? Nie masz czasem źle zakodowanych świateł? Jak masz zakodowane żarówki, a nie LED'y to zimna diagnoza sprawdza wartość oporu na żarówce i jak się nie zgadza (bo LEDy mają inny opór) to będzie Ci sypało błędami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bajt 18 mam zakodowany na 04 więc dobrze. Wywala mi błąd, że mam zwarcie na żarówkach do B+. Lampy przerobiłem tak jak to jest w oryginale. Wyciąłem dziury na oryginalne oprawki. Zrobiłem piny z blaszek tak jak w oryginale. Pin plusowy podłączyłem do przewodu podciągnietego z np C52 wpiąłem go złączki w lampie. Natomiast masę od żarówki podpiąłem do masy w złaczce w lampie -połączyłem się z przewodem brązowym. Plus żarówki od pinu podpialem w złączkę obok czerwonego. Czyli do wolnego miejsca w złącza. Zdjęcie może lepiej to wyjaśni choć na tym zdjęciu nie ma jeszcze przewodów. Co to jest B+? Zastanawiam się czy nie popełniłem błędu z masą czyli , że brązowy w lampie faktycznie nie jest masą ale twierdzę, że jest.

 

20190607_135410.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sprawdź multimetrem czy masz przejście pomiędzy przewodem brązowym, a masą jakiejś żarówki, którą miałeś oryginalnie w lampie.

Później będę mógł sprawdzić dokładnie schematy, ale muszę kompa wyciągnąć i mi się nie chce teraz :P jaki kolor kabla dochodzi do lampy na pinie, na którym masz brązowy kabel w lampie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brązowy w złącze i brązowy w lampie. Przedzwoniłem brązowy w złącze i ewidentnie jest masą. Żółty w złączce jest od C52  i a z drugiej strony brązowy ( mój) jest podpięty do pinu żarówki w lampie.

20190701_112124.jpg

20190701_112048.jpg

20190701_112121.jpg

20190701_112111.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Egos napisał:

Brązowy w złącze i brązowy w lampie. Przedzwoniłem brązowy w złącze i ewidentnie jest masą. Żółty w złączce jest od C52  i a z drugiej strony brązowy ( mój) jest podpięty do pinu żarówki w lampie.

Było by mi łatwiej, jakbym wiedział jaki masz rocznik, silnik i wyposażenie, ale według ELSY dla rocznika MY2013 wychodzi mi że:

We wtyczce T5cl (lampa tylna, lewa) kable są (według numerów pinów):

1 - brązowy, masa pojazdu
2 - brązowy/szary, żarówka 2 lewego światła hamowania i tylnego światła pozycyjnego (idzie do BCM, wtyk T52a, pin 27)
3 - szary/fioletowy, oraz
4 - brązowy/zielony, żarówka światła hamowania i światła tylnego, lewa strona (3 idzie do BCM, wtyk T52a, pin 4, a 4 idzie do T52c, pin 4)
5 - czarny, żarówka tylnego lewego kierunkowskazu (idzie do BCM, wtyk T52c, pin 51)

Ze schematu wynika, że 3 oraz 4 są zmostkowane przed żarówką, w lampie.

Z kolei we wtyczce T5cr (lampa tylna, prawa) kable są:

1 - brązowy, masa pojazdu
2 - szary/żółty, oraz
3 - niebieski/żółty, żarówka światła hamowania i światła tylnego, prawa strona (2 idzie do BCM, wtyk T52c, pin 3, a 3 idzie do T52a, pin 3)
4 - szary/niebieski, żarówka 2 prawego światła hamowania i tylnego światła pozycyjnego (idzie do BCM, wtyk T52a, pin 26)
5 - czarny/zielony, żarówka tylnego, prawego kierunkowskazu (idzie do BCM, wtyk T52a, pin 1)

Podobnie jak w lewej lampie - piny 2 i 3 są zmostkowane.

Jeśli chodzi o lewe światło przeciwmgielne - z lampy wychodzi przewód brązowy na pinie 2, jest to masa lampy. na pinie 3 wychodzi również przewód brązowy i idzie do wtyczki T2j (złącze 2-stykowe, miejsce połączenia pokrywy tylnej), a następnie szary/biały i idzie do BCM, wtyk T52c, pin 47.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.05.2019 o 15:29, nTomek napisał:

Jak tam testy? 

Oj temat się bardzo przeciągnął z wielu względów - ale mniejsza z tym.

Zamarzło mi się jeszcze dołożyć halogeny z przodu i niestety brak pinów w moim BCM w wersji H zmusił mnie do jego wymiany na H+. Które piny odpowiadają za halogeny z przodu w BCM poinformował mnie mój elektro..... i szukałem właśnie takiego BCM bo w moim sterowniku ich nie było. Już jest wsadzony kupiony BCM w auto i teraz zaczną się przygody z ogarnięciem wszystkiego od nowa. Więc przygody z bajetm 18 jeszcze się nie skończyły. Teraz po wsadzeniu innego BCM i nie ingerowaniu jeszcze w nim przednie światła i halogeny działają. Natomiast z tyłu działa tylko stop, postojowe w lampach zewnętrznych, przeciwmgielne też jest z lewej strony więc w swoim miejscu. Nie działa jedno lewe wsteczne i nie działają oba światła wkoło wstecznego w lampach w klapie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Mariusz Nowakowski napisał:

brak pinów w moim BCM w wersji H

Jaka to wersja? 3AA937087D ma przecież piny do halogenów. 

1 godzinę temu, Mariusz Nowakowski napisał:

Teraz po wsadzeniu innego BCM i nie ingerowaniu jeszcze

Zrób to co ci ostatnio (w maju) pisałem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ma schemat (opis ) pinow w bcm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.10.2019 o 17:28, nTomek napisał:

Jaka to wersja? 3AA937087D ma przecież piny do halogenów. 

Zrób to co ci ostatnio (w maju) pisałem. 

Zrobić na tym starym BCM 3AA937087D ? Które to piny w BCM są pod halogeny z przodu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.04.2019 o 22:45, nTomek napisał:

Nie wszystko mi się zgadza ale wersje USA bywają różne.

Pozostaje zmienić kodowanie bajtu 18 na wartość 77 - po tym powinno pojawić się tylne przeciwmgielne. W razie czego możesz wrócić do swojego oryginalnego 7C.

Dałem 77 i zapaliło się przeciwmgielne ale z prawej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Mariusz Nowakowski napisał:

Dałem 77

No to zmień na 76..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, nTomek napisał:

No to zmień na 76..

Tak zrobiłem i odpaliło lewe.

A masz może rozpiskę pinów w BCM za co który odpowiada ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Mariusz Nowakowski napisał:

Tak zrobiłem i odpaliło lewe.

No to git.

2 godziny temu, Mariusz Nowakowski napisał:

rozpiskę pinów w BCM

Mam i wrzucę na forum tylko muszę ją trochę dopracować bo póki co jest w angielsko-polskiej, mieszanej wersji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego nTomek masz juz ta rozpiske pinow BCM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ostatnio bawilem sie z moimi swiatlami z tylu bo czesto zapala mi sie ze przepalona zarowka stop i nie rozumiem ida 2 piny do stop jeden zapala stop ten kwadracik a drugi pin pod  3 i w drugiej lampie pod 4 one podczas stopu maja zapalic pozycyjne tez z tylu jak to jest bo nie rozumiem 

cale swiatlo pozycyjne i ten kwadracik ma sie swiecic podczas hamowania 

dokladnie chodzi mi o piny 3i 4 wtyk T52a co one maja za zadanie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.11.2019 o 14:18, rakud29 napisał:

3i 4 wtyk T52a

Napiszę Ci jeszcze raz, może bardziej czytelnie (po lewej piny w lampie, po prawej - BCM):

T5cl:
1 -> GND
2 -> T52a/27 Wyjście - Tylne światło ostrzegawcze z lewej strony (to chyba będzie przeciwmgielne)
3 -> T52a/4 Wyjście - Tylne światło z lewej strony
4 -> T52c/4 Wyjście - Światło stopu z lewej strony
5 -> T52c/51 Wyjście - Światło kierunkowskazu z lewej strony

T5cr:
1 -> GND
2 -> T52c/3 Wyjście - Tylne światło ostrzegawcze z prawej strony (to chyba będzie cofania)
3 -> T52a/3 Wyjście - Tylne światło z prawej strony
4 -> T52a/26 Wyjście - Światło stopu z prawej strony
5 -> T52a/9 Wyjście - Światło kierunkowskazu z prawej strony

Nie pytaj mnie o funkcje poszczególnych pinów, bo zrzuciłem tylko schemat z ELSY :) 

Edytowane przez Albercik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi nie o to chodzi tyllo dlaczego wedlug tego co piszesz idzie dwa piny do stopu z bcm 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo jak ci się jeden spali to drugi będzie dalej działał. A gdyby były na jednym pinie to by oba nie działały ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności