Skocz do zawartości
ziomek1988

CC USA - przeróbka tylnych lamp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

czekam na swojego CC 2013r, mam pytanie odnośnie przeróbki tylnych lamp na EU. W grę wchodzi tylko ich wymiana czy jest jakiś sposób? Na YT widziałem jakiś filmik pokazujący przerobione już lampy ale nie ma instrukcji...ktoś przerabiał taki temat?

Znalazłem firmę, która to przerabia ale jestem ciekaw czy ktoś sam opanował temat :)

 

Na marginesie - czy przednie lampy jak wymienię w całości na wersję EU wraz z przetwornicami, to podejdzie P&P czy będzie trzeba coś rzeźbić w VCDS?

Edytowane przez ziomek1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam :)

czekam na swojego CC 2013r, mam pytanie odnośnie przeróbki tylnych lamp na EU. W grę wchodzi tylko ich wymiana czy jest jakiś sposób? Na YT widziałem jakiś filmik pokazujący przerobione już lampy ale nie ma instrukcji...ktoś przerabiał taki temat?

Znalazłem firmę, która to przerabia ale jestem ciekaw czy ktoś sam opanował temat :)

 

Na marginesie - czy przednie lampy jak wymienię w całości na wersję EU wraz z przetwornicami, to podejdzie P&P czy będzie trzeba coś rzeźbić w VCDS?

 

Co do tylnych lamp to nie wiem ale przednie wystarczy wyciągnąć i przesłonki przy soczewce przestawić nie musisz przy xenonie wymieniać przednich lamp

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Oczywiście wyciągnąć lampy z auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do tylnych lamp to nie wiem ale przednie wystarczy wyciągnąć i przesłonki przy soczewce przestawić nie musisz przy xenonie wymieniać przednich lamp

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Oczywiście wyciągnąć lampy z auta

 

oczywiście ustawiając je na wersję EU a nie UK ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu tylko wymiana wchodzi w grę, gdyż w lampach brakuje kierunkowskazu i przeciwmgielnego. Do tego trzeba przeciągnąć trzy przewody z przodu (od BCM) do tyłu: 2x kierunkowskazy w lampach zewnetrznych + 1x przeciwmgielne w klapie. Do tego wymiana przełącznika swiateł i jeden przewód od przełącznika do BCMa (przeciwmgielne). Na koniec kodowanie BCMa i gotowe :hurra

 

Przód teoretycznie też trzebaby wymienić, ponieważ lampy amerykanskie nie mają homologacji na europę (tylne właściwie też nie). W Niemczech to kontrolują przy pierwszym przeglądzie po sprowadzeniu, w Polsce pewnie nie :jasne

Edytowane przez piho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przód teoretycznie też trzebaby wymienić, ponieważ lampy amerykanskie nie mają homologacji na europę (tylne właściwie też nie). W Niemczech to kontrolują przy pierwszym przeglądzie po sprowadzeniu, w Polsce pewnie nie :jasne

 

Zgadzam się z Tobą ale jeżdżą w Polsce normalnie a na badaniach technicznych patrzą żeby wszystkie światła były. Więc krótko mówiąc tył bym zmienił a przód przedstawił na Europę zapadke na przesłanie soczewki. Po co wydawać że 2500 na lampy jak można to zrobić przez zdjęcie zderzaka i lamp wydając jakieś 20 zł na parę piwek

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Zgadzam się z Tobą ale jeżdżą w Polsce normalnie a na badaniach technicznych patrzą żeby wszystkie światła były. Więc krótko mówiąc tył bym zmienił a przód przedstawił na Europę zagadkę na przesłanie soczewki. Po co wydawać że 2500 na lampy jak można to zrobić przez zdjęcie zderzaka i lamp wydając jakieś 20 zł na parę piwek

Edytowane przez Duudek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi! :D znalazłem firmę, która przerobi lampy tylne tj. Zamiast jednego wstecznego robią przeciwmgielne, kierunki zmieniają na pomarańczowe, wszystko kodują, robią instalację itp.

Przód i tak muszę zmienić bo ubezpieczalnia je zabrała i nie ma m wcale :D czy jak włożę nowe, będzie działać od razu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli był Xeon i włożyć xenom to będzie działać w cc lampy się różniły tym pomarańczowym odblaskiem i że nie miały doświetlania pobocza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli był Xeon i włożyć xenom to będzie działać w cc lampy się różniły tym pomarańczowym odblaskiem i że nie miały doświetlania pobocza

 

Właśnie problem taki, że do końca nie wiem jakie lampy tam siedziały, xenon na pewno bo innych nie ma... Ale czy z ledem i czy skrętny? Mam samochód z pakietem lighting package więc zakładam, że był najwyższy model lamp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cc lift z tego co kojarzę miał tylko jeden rodzaj lamp xenonowych wszystkie miały ledy do dziennej tylko nie wiem czy skręt jest tego nie jestem pewien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie... Są xenon bez Led że zwykłymi dziennymi, bixenon z Led, bixenon skrętny z Led

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedzi! :D znalazłem firmę, która przerobi lampy tylne tj. Zamiast jednego wstecznego robią przeciwmgielne, kierunki zmieniają na pomarańczowe, wszystko kodują, robią instalację itp.

Przód i tak muszę zmienić bo ubezpieczalnia je zabrała i nie ma m wcale :D czy jak włożę nowe, będzie działać od razu?

 

Tak z ciekawości: ile sobie liczą za taką usługę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vw_passat_cc_2012__3.jpg

 

Dalej drążę temat lamp tylnych...w załączeniu zdjęcie gdzie kierunek świeci w usa a gdzie w Europie. Zastanawiam się...czy w USA w tym białym pasku, gdzie w Europie jest kierunek, może siedzi żarówka? Może lampy produkowane są jednakowe na usa i eu tylko później inaczej je podpinają? W lampach USA ten cały biały pasek jest jakby nieaktywny. Może wystarczy pogrzebać w kostkach? A może jak tam siedzi żarówka, to pociągnąć przewody od przednich kierunków i dociągnąć je właśnie tam? Ktoś ma jakieś pomysły albo widział taką lampę przy rozbiórce ?:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz pojęcie musisz porównać piny/podpięcie tylnej lampy wers. usa i wer. eu , jeśli nie masz pojęcia oddaj temat w dobre ręce .

Po co chcesz ciągnąć kierunek z przodu do tyłu lub z BCM kierunek do tyłu - przecież z tyłu w ori w wer. usa jest sygnał kierunku tylko z powodu lampy świeci na czerwono ;) . Reasumując brakuje ci tylko przeciwmgłowego ten sygnał musisz pociągnąć z BCM ;) , reszta to grzebanina w kostkach i ewentualna zmiana pinów z jednego miejsca w odpowiednie dla eu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chyba nie do końca bo... W wersji USA kierunek miga razem ze światłem stopu. W wersji Eu kierunek miga sam, w kierunku jest żarówka. W USA świecą ledy, dlatego nie wydaje mi się to takie proste do zrobienia jak się może wydawać. Kostka idącą do lampy USA ma 4 kable. Może faktycznie jeden do kierunek tylko w takim razie jak wykodować świecenie stopu z BCMa? Druga opcja jest taka, że w tych 4 kablach jest zasilanie, masa, a pozostałe dwa są sterujące i dostają sygnał z modułu co ma świecić, wtedy ciągnięcie kierunku z kostki nie ma szans powodzenia, nie wiem jak jest

IMG-20170412-WA0011.jpg

 

Jeśli masz pojęcie musisz porównać piny/podpięcie tylnej lampy wers. usa i wer. eu , jeśli nie masz pojęcia oddaj temat w dobre ręce .

Po co chcesz ciągnąć kierunek z przodu do tyłu lub z BCM kierunek do tyłu - przecież z tyłu w ori w wer. usa jest sygnał kierunku tylko z powodu lampy świeci na czerwono ;) . Reasumując brakuje ci tylko przeciwmgłowego ten sygnał musisz pociągnąć z BCM ;) , reszta to grzebanina w kostkach i ewentualna zmiana pinów z jednego miejsca w odpowiednie dla eu.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Porównałem kostki, USA ma 4 kable, Europa 5. W kostce USA brakuje czarnego przewodu, musiałbym zobaczyć z którego miejsca w bcm idzie ten przewód, może ktoś ma schemat bcm? Szukałem i ciężko znaleźć :/

 

W ogóle, to gdzie w cc znajduje się bcm? Nie mam teraz dostępu do auta a ogarniam schematy...

Edytowane przez rainman777
scalono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ogóle, to gdzie w cc znajduje się bcm?

pod deską strona kierowcy

 

a ogarniam schematy...

nie poratuje nie mam schematów

Właśnie chyba nie do końca bo... W wersji USA kierunek miga razem ze światłem stopu. W wersji Eu kierunek miga sam, w kierunku jest żarówka. W USA świecą ledy, dlatego nie wydaje mi się to takie proste do zrobienia jak się może wydawać. Kostka idącą do lampy USA ma 4 kable. Może faktycznie jeden do kierunek tylko w takim razie jak wykodować świecenie stopu z BCMa?
Porównałem kostki, USA ma 4 kable, Europa 5.

na spokojnie obczaj jakie co to za sygnały :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to dokładniej za CC jest? Benzyna czy Diesel? Jaki silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Benzyna, 2.0 tsi. Znalazłem jakieś schematy, już z grubsza wiem które kable jeszcze zostanie kodowanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie świateł na EU z USA troszkę trzeba pogrzebać w epromie BCM i w pinach w kostkach, raczej nie trzeba prowadzić żadnych dodatkowych kabli, ale to trzeba obadać, każde auto z USA ma inaczej, różnią się w rocznikach nawet okablowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciągniesz trzy przewody z bcm do bagażnika (kierunki i mgle) kupujesz w serwisie lub gdzieś tam  lampe w klapę  (lewa) z Europy  żeby.Była mgła ,wymieniasz włącznik świateł na taki z włącznikiem mgły tył . Z włącznika pin 7 ciągniesz przewód do bcm Pin 17 kostka A  . Z kostki C pin 47 idzie do klapy na mgle w klapie .kierunki ( lewy kostka C prawy kostka A ) piny nie pamietam ale jak zrobisz fotkę to przypomnę sobie. W lampach lutownica transformatorowa wytapiacz otwory na oprawki żarówek ( ja używam oprawek na żarówki 21w z czegoś tam co mi wpadnie w ręce ) cała instalacje ciągniesz progiem kierowcy . Jak już wszystko masz pięknie zmontowane to kodowanie bcm na Europę i jest jak fabryka :) dziś właśnie robiłem takie CC  z 13r

Jak się dobrze przygotujesz to 3 h No Ty powiedzmy cały dzień ;) . Co mogłem to powiedziałem ..Jak będziesz chciał więcej to już poza forum ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności