Jump to content
ziomek1988

CC USA - przeróbka tylnych lamp

    Recommended Posts

    Samochód: B8 1.4 TSI 125KM
    Rok prod: 2016

    Witam :)

    czekam na swojego CC 2013r, mam pytanie odnośnie przeróbki tylnych lamp na EU. W grę wchodzi tylko ich wymiana czy jest jakiś sposób? Na YT widziałem jakiś filmik pokazujący przerobione już lampy ale nie ma instrukcji...ktoś przerabiał taki temat?

    Znalazłem firmę, która to przerabia ale jestem ciekaw czy ktoś sam opanował temat :)

     

    Na marginesie - czy przednie lampy jak wymienię w całości na wersję EU wraz z przetwornicami, to podejdzie P&P czy będzie trzeba coś rzeźbić w VCDS?

    Edited by ziomek1988

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP) DSG
    Rok prod: 2005
    Witam :)

    czekam na swojego CC 2013r, mam pytanie odnośnie przeróbki tylnych lamp na EU. W grę wchodzi tylko ich wymiana czy jest jakiś sposób? Na YT widziałem jakiś filmik pokazujący przerobione już lampy ale nie ma instrukcji...ktoś przerabiał taki temat?

    Znalazłem firmę, która to przerabia ale jestem ciekaw czy ktoś sam opanował temat :)

     

    Na marginesie - czy przednie lampy jak wymienię w całości na wersję EU wraz z przetwornicami, to podejdzie P&P czy będzie trzeba coś rzeźbić w VCDS?

     

    Co do tylnych lamp to nie wiem ale przednie wystarczy wyciągnąć i przesłonki przy soczewce przestawić nie musisz przy xenonie wymieniać przednich lamp

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    Oczywiście wyciągnąć lampy z auta

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2008
    Co do tylnych lamp to nie wiem ale przednie wystarczy wyciągnąć i przesłonki przy soczewce przestawić nie musisz przy xenonie wymieniać przednich lamp

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    Oczywiście wyciągnąć lampy z auta

     

    oczywiście ustawiając je na wersję EU a nie UK ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TSI 210KM DSG
    Rok prod: 2015

    Z tyłu tylko wymiana wchodzi w grę, gdyż w lampach brakuje kierunkowskazu i przeciwmgielnego. Do tego trzeba przeciągnąć trzy przewody z przodu (od BCM) do tyłu: 2x kierunkowskazy w lampach zewnetrznych + 1x przeciwmgielne w klapie. Do tego wymiana przełącznika swiateł i jeden przewód od przełącznika do BCMa (przeciwmgielne). Na koniec kodowanie BCMa i gotowe :hurra

     

    Przód teoretycznie też trzebaby wymienić, ponieważ lampy amerykanskie nie mają homologacji na europę (tylne właściwie też nie). W Niemczech to kontrolują przy pierwszym przeglądzie po sprowadzeniu, w Polsce pewnie nie :jasne

    Edited by piho

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP) DSG
    Rok prod: 2005

    Przód teoretycznie też trzebaby wymienić, ponieważ lampy amerykanskie nie mają homologacji na europę (tylne właściwie też nie). W Niemczech to kontrolują przy pierwszym przeglądzie po sprowadzeniu, w Polsce pewnie nie :jasne

     

    Zgadzam się z Tobą ale jeżdżą w Polsce normalnie a na badaniach technicznych patrzą żeby wszystkie światła były. Więc krótko mówiąc tył bym zmienił a przód przedstawił na Europę zapadke na przesłanie soczewki. Po co wydawać że 2500 na lampy jak można to zrobić przez zdjęcie zderzaka i lamp wydając jakieś 20 zł na parę piwek

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    Zgadzam się z Tobą ale jeżdżą w Polsce normalnie a na badaniach technicznych patrzą żeby wszystkie światła były. Więc krótko mówiąc tył bym zmienił a przód przedstawił na Europę zagadkę na przesłanie soczewki. Po co wydawać że 2500 na lampy jak można to zrobić przez zdjęcie zderzaka i lamp wydając jakieś 20 zł na parę piwek

    Edited by Duudek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 1.4 TSI 125KM
    Rok prod: 2016

    Dzięki za odpowiedzi! :D znalazłem firmę, która przerobi lampy tylne tj. Zamiast jednego wstecznego robią przeciwmgielne, kierunki zmieniają na pomarańczowe, wszystko kodują, robią instalację itp.

    Przód i tak muszę zmienić bo ubezpieczalnia je zabrała i nie ma m wcale :D czy jak włożę nowe, będzie działać od razu?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP) DSG
    Rok prod: 2005

    Jeżeli był Xeon i włożyć xenom to będzie działać w cc lampy się różniły tym pomarańczowym odblaskiem i że nie miały doświetlania pobocza

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 1.4 TSI 125KM
    Rok prod: 2016
    Jeżeli był Xeon i włożyć xenom to będzie działać w cc lampy się różniły tym pomarańczowym odblaskiem i że nie miały doświetlania pobocza

     

    Właśnie problem taki, że do końca nie wiem jakie lampy tam siedziały, xenon na pewno bo innych nie ma... Ale czy z ledem i czy skrętny? Mam samochód z pakietem lighting package więc zakładam, że był najwyższy model lamp?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP) DSG
    Rok prod: 2005

    Cc lift z tego co kojarzę miał tylko jeden rodzaj lamp xenonowych wszystkie miały ledy do dziennej tylko nie wiem czy skręt jest tego nie jestem pewien

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 1.4 TSI 125KM
    Rok prod: 2016

    Właśnie nie... Są xenon bez Led że zwykłymi dziennymi, bixenon z Led, bixenon skrętny z Led

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TSI 210KM DSG
    Rok prod: 2015
    Dzięki za odpowiedzi! :D znalazłem firmę, która przerobi lampy tylne tj. Zamiast jednego wstecznego robią przeciwmgielne, kierunki zmieniają na pomarańczowe, wszystko kodują, robią instalację itp.

    Przód i tak muszę zmienić bo ubezpieczalnia je zabrała i nie ma m wcale :D czy jak włożę nowe, będzie działać od razu?

     

    Tak z ciekawości: ile sobie liczą za taką usługę?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 1.4 TSI 125KM
    Rok prod: 2016

    vw_passat_cc_2012__3.jpg

     

    Dalej drążę temat lamp tylnych...w załączeniu zdjęcie gdzie kierunek świeci w usa a gdzie w Europie. Zastanawiam się...czy w USA w tym białym pasku, gdzie w Europie jest kierunek, może siedzi żarówka? Może lampy produkowane są jednakowe na usa i eu tylko później inaczej je podpinają? W lampach USA ten cały biały pasek jest jakby nieaktywny. Może wystarczy pogrzebać w kostkach? A może jak tam siedzi żarówka, to pociągnąć przewody od przednich kierunków i dociągnąć je właśnie tam? Ktoś ma jakieś pomysły albo widział taką lampę przy rozbiórce ?:D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2007

    Jeśli masz pojęcie musisz porównać piny/podpięcie tylnej lampy wers. usa i wer. eu , jeśli nie masz pojęcia oddaj temat w dobre ręce .

    Po co chcesz ciągnąć kierunek z przodu do tyłu lub z BCM kierunek do tyłu - przecież z tyłu w ori w wer. usa jest sygnał kierunku tylko z powodu lampy świeci na czerwono ;) . Reasumując brakuje ci tylko przeciwmgłowego ten sygnał musisz pociągnąć z BCM ;) , reszta to grzebanina w kostkach i ewentualna zmiana pinów z jednego miejsca w odpowiednie dla eu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 1.4 TSI 125KM
    Rok prod: 2016

    Właśnie chyba nie do końca bo... W wersji USA kierunek miga razem ze światłem stopu. W wersji Eu kierunek miga sam, w kierunku jest żarówka. W USA świecą ledy, dlatego nie wydaje mi się to takie proste do zrobienia jak się może wydawać. Kostka idącą do lampy USA ma 4 kable. Może faktycznie jeden do kierunek tylko w takim razie jak wykodować świecenie stopu z BCMa? Druga opcja jest taka, że w tych 4 kablach jest zasilanie, masa, a pozostałe dwa są sterujące i dostają sygnał z modułu co ma świecić, wtedy ciągnięcie kierunku z kostki nie ma szans powodzenia, nie wiem jak jest

    IMG-20170412-WA0011.jpg

     

    Jeśli masz pojęcie musisz porównać piny/podpięcie tylnej lampy wers. usa i wer. eu , jeśli nie masz pojęcia oddaj temat w dobre ręce .

    Po co chcesz ciągnąć kierunek z przodu do tyłu lub z BCM kierunek do tyłu - przecież z tyłu w ori w wer. usa jest sygnał kierunku tylko z powodu lampy świeci na czerwono ;) . Reasumując brakuje ci tylko przeciwmgłowego ten sygnał musisz pociągnąć z BCM ;) , reszta to grzebanina w kostkach i ewentualna zmiana pinów z jednego miejsca w odpowiednie dla eu.

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    Porównałem kostki, USA ma 4 kable, Europa 5. W kostce USA brakuje czarnego przewodu, musiałbym zobaczyć z którego miejsca w bcm idzie ten przewód, może ktoś ma schemat bcm? Szukałem i ciężko znaleźć :/

     

    W ogóle, to gdzie w cc znajduje się bcm? Nie mam teraz dostępu do auta a ogarniam schematy...

    Edited by rainman777
    scalono

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2007
    W ogóle, to gdzie w cc znajduje się bcm?

    pod deską strona kierowcy

     

    a ogarniam schematy...

    nie poratuje nie mam schematów

    Właśnie chyba nie do końca bo... W wersji USA kierunek miga razem ze światłem stopu. W wersji Eu kierunek miga sam, w kierunku jest żarówka. W USA świecą ledy, dlatego nie wydaje mi się to takie proste do zrobienia jak się może wydawać. Kostka idącą do lampy USA ma 4 kable. Może faktycznie jeden do kierunek tylko w takim razie jak wykodować świecenie stopu z BCMa?
    Porównałem kostki, USA ma 4 kable, Europa 5.

    na spokojnie obczaj jakie co to za sygnały :ok:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    A co to dokładniej za CC jest? Benzyna czy Diesel? Jaki silnik?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 1.4 TSI 125KM
    Rok prod: 2016

    Benzyna, 2.0 tsi. Znalazłem jakieś schematy, już z grubsza wiem które kable jeszcze zostanie kodowanie :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Przy zmianie świateł na EU z USA troszkę trzeba pogrzebać w epromie BCM i w pinach w kostkach, raczej nie trzeba prowadzić żadnych dodatkowych kabli, ale to trzeba obadać, każde auto z USA ma inaczej, różnią się w rocznikach nawet okablowania.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Ciągniesz trzy przewody z bcm do bagażnika (kierunki i mgle) kupujesz w serwisie lub gdzieś tam  lampe w klapę  (lewa) z Europy  żeby.Była mgła ,wymieniasz włącznik świateł na taki z włącznikiem mgły tył . Z włącznika pin 7 ciągniesz przewód do bcm Pin 17 kostka A  . Z kostki C pin 47 idzie do klapy na mgle w klapie .kierunki ( lewy kostka C prawy kostka A ) piny nie pamietam ale jak zrobisz fotkę to przypomnę sobie. W lampach lutownica transformatorowa wytapiacz otwory na oprawki żarówek ( ja używam oprawek na żarówki 21w z czegoś tam co mi wpadnie w ręce ) cała instalacje ciągniesz progiem kierowcy . Jak już wszystko masz pięknie zmontowane to kodowanie bcm na Europę i jest jak fabryka :) dziś właśnie robiłem takie CC  z 13r

    Jak się dobrze przygotujesz to 3 h No Ty powiedzmy cały dzień ;) . Co mogłem to powiedziałem ..Jak będziesz chciał więcej to już poza forum ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy