ziomek1988 Zgłoś #1 Napisano 9 Lutego 2017 (edytowane) Witam czekam na swojego CC 2013r, mam pytanie odnośnie przeróbki tylnych lamp na EU. W grę wchodzi tylko ich wymiana czy jest jakiś sposób? Na YT widziałem jakiś filmik pokazujący przerobione już lampy ale nie ma instrukcji...ktoś przerabiał taki temat? Znalazłem firmę, która to przerabia ale jestem ciekaw czy ktoś sam opanował temat Na marginesie - czy przednie lampy jak wymienię w całości na wersję EU wraz z przetwornicami, to podejdzie P&P czy będzie trzeba coś rzeźbić w VCDS? Edytowane 9 Lutego 2017 przez ziomek1988 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duudek Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2017 Witam czekam na swojego CC 2013r, mam pytanie odnośnie przeróbki tylnych lamp na EU. W grę wchodzi tylko ich wymiana czy jest jakiś sposób? Na YT widziałem jakiś filmik pokazujący przerobione już lampy ale nie ma instrukcji...ktoś przerabiał taki temat? Znalazłem firmę, która to przerabia ale jestem ciekaw czy ktoś sam opanował temat Na marginesie - czy przednie lampy jak wymienię w całości na wersję EU wraz z przetwornicami, to podejdzie P&P czy będzie trzeba coś rzeźbić w VCDS? Co do tylnych lamp to nie wiem ale przednie wystarczy wyciągnąć i przesłonki przy soczewce przestawić nie musisz przy xenonie wymieniać przednich lamp - - - - - aktualizacja - - - - - Oczywiście wyciągnąć lampy z auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
STELMI_ Zgłoś #3 Napisano 11 Lutego 2017 Co do tylnych lamp to nie wiem ale przednie wystarczy wyciągnąć i przesłonki przy soczewce przestawić nie musisz przy xenonie wymieniać przednich lamp - - - - - aktualizacja - - - - - Oczywiście wyciągnąć lampy z auta oczywiście ustawiając je na wersję EU a nie UK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piho Zgłoś #4 Napisano 11 Lutego 2017 (edytowane) Z tyłu tylko wymiana wchodzi w grę, gdyż w lampach brakuje kierunkowskazu i przeciwmgielnego. Do tego trzeba przeciągnąć trzy przewody z przodu (od BCM) do tyłu: 2x kierunkowskazy w lampach zewnetrznych + 1x przeciwmgielne w klapie. Do tego wymiana przełącznika swiateł i jeden przewód od przełącznika do BCMa (przeciwmgielne). Na koniec kodowanie BCMa i gotowe Przód teoretycznie też trzebaby wymienić, ponieważ lampy amerykanskie nie mają homologacji na europę (tylne właściwie też nie). W Niemczech to kontrolują przy pierwszym przeglądzie po sprowadzeniu, w Polsce pewnie nie Edytowane 11 Lutego 2017 przez piho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duudek Zgłoś #5 Napisano 11 Lutego 2017 (edytowane) Przód teoretycznie też trzebaby wymienić, ponieważ lampy amerykanskie nie mają homologacji na europę (tylne właściwie też nie). W Niemczech to kontrolują przy pierwszym przeglądzie po sprowadzeniu, w Polsce pewnie nie Zgadzam się z Tobą ale jeżdżą w Polsce normalnie a na badaniach technicznych patrzą żeby wszystkie światła były. Więc krótko mówiąc tył bym zmienił a przód przedstawił na Europę zapadke na przesłanie soczewki. Po co wydawać że 2500 na lampy jak można to zrobić przez zdjęcie zderzaka i lamp wydając jakieś 20 zł na parę piwek - - - - - aktualizacja - - - - - Zgadzam się z Tobą ale jeżdżą w Polsce normalnie a na badaniach technicznych patrzą żeby wszystkie światła były. Więc krótko mówiąc tył bym zmienił a przód przedstawił na Europę zagadkę na przesłanie soczewki. Po co wydawać że 2500 na lampy jak można to zrobić przez zdjęcie zderzaka i lamp wydając jakieś 20 zł na parę piwek Edytowane 11 Lutego 2017 przez Duudek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #6 Napisano 11 Lutego 2017 Dzięki za odpowiedzi! znalazłem firmę, która przerobi lampy tylne tj. Zamiast jednego wstecznego robią przeciwmgielne, kierunki zmieniają na pomarańczowe, wszystko kodują, robią instalację itp. Przód i tak muszę zmienić bo ubezpieczalnia je zabrała i nie ma m wcale czy jak włożę nowe, będzie działać od razu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duudek Zgłoś #7 Napisano 12 Lutego 2017 Jeżeli był Xeon i włożyć xenom to będzie działać w cc lampy się różniły tym pomarańczowym odblaskiem i że nie miały doświetlania pobocza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #8 Napisano 12 Lutego 2017 Jeżeli był Xeon i włożyć xenom to będzie działać w cc lampy się różniły tym pomarańczowym odblaskiem i że nie miały doświetlania pobocza Właśnie problem taki, że do końca nie wiem jakie lampy tam siedziały, xenon na pewno bo innych nie ma... Ale czy z ledem i czy skrętny? Mam samochód z pakietem lighting package więc zakładam, że był najwyższy model lamp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duudek Zgłoś #9 Napisano 12 Lutego 2017 Cc lift z tego co kojarzę miał tylko jeden rodzaj lamp xenonowych wszystkie miały ledy do dziennej tylko nie wiem czy skręt jest tego nie jestem pewien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #10 Napisano 12 Lutego 2017 Właśnie nie... Są xenon bez Led że zwykłymi dziennymi, bixenon z Led, bixenon skrętny z Led Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piho Zgłoś #11 Napisano 12 Lutego 2017 Dzięki za odpowiedzi! znalazłem firmę, która przerobi lampy tylne tj. Zamiast jednego wstecznego robią przeciwmgielne, kierunki zmieniają na pomarańczowe, wszystko kodują, robią instalację itp. Przód i tak muszę zmienić bo ubezpieczalnia je zabrała i nie ma m wcale czy jak włożę nowe, będzie działać od razu? Tak z ciekawości: ile sobie liczą za taką usługę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #12 Napisano 12 Lutego 2017 750 zł całość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #13 Napisano 10 Kwietnia 2017 Dalej drążę temat lamp tylnych...w załączeniu zdjęcie gdzie kierunek świeci w usa a gdzie w Europie. Zastanawiam się...czy w USA w tym białym pasku, gdzie w Europie jest kierunek, może siedzi żarówka? Może lampy produkowane są jednakowe na usa i eu tylko później inaczej je podpinają? W lampach USA ten cały biały pasek jest jakby nieaktywny. Może wystarczy pogrzebać w kostkach? A może jak tam siedzi żarówka, to pociągnąć przewody od przednich kierunków i dociągnąć je właśnie tam? Ktoś ma jakieś pomysły albo widział taką lampę przy rozbiórce ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #14 Napisano 13 Kwietnia 2017 Jeśli masz pojęcie musisz porównać piny/podpięcie tylnej lampy wers. usa i wer. eu , jeśli nie masz pojęcia oddaj temat w dobre ręce . Po co chcesz ciągnąć kierunek z przodu do tyłu lub z BCM kierunek do tyłu - przecież z tyłu w ori w wer. usa jest sygnał kierunku tylko z powodu lampy świeci na czerwono . Reasumując brakuje ci tylko przeciwmgłowego ten sygnał musisz pociągnąć z BCM , reszta to grzebanina w kostkach i ewentualna zmiana pinów z jednego miejsca w odpowiednie dla eu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #15 Napisano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) Właśnie chyba nie do końca bo... W wersji USA kierunek miga razem ze światłem stopu. W wersji Eu kierunek miga sam, w kierunku jest żarówka. W USA świecą ledy, dlatego nie wydaje mi się to takie proste do zrobienia jak się może wydawać. Kostka idącą do lampy USA ma 4 kable. Może faktycznie jeden do kierunek tylko w takim razie jak wykodować świecenie stopu z BCMa? Druga opcja jest taka, że w tych 4 kablach jest zasilanie, masa, a pozostałe dwa są sterujące i dostają sygnał z modułu co ma świecić, wtedy ciągnięcie kierunku z kostki nie ma szans powodzenia, nie wiem jak jest Jeśli masz pojęcie musisz porównać piny/podpięcie tylnej lampy wers. usa i wer. eu , jeśli nie masz pojęcia oddaj temat w dobre ręce . Po co chcesz ciągnąć kierunek z przodu do tyłu lub z BCM kierunek do tyłu - przecież z tyłu w ori w wer. usa jest sygnał kierunku tylko z powodu lampy świeci na czerwono . Reasumując brakuje ci tylko przeciwmgłowego ten sygnał musisz pociągnąć z BCM , reszta to grzebanina w kostkach i ewentualna zmiana pinów z jednego miejsca w odpowiednie dla eu. - - - - - aktualizacja - - - - - Porównałem kostki, USA ma 4 kable, Europa 5. W kostce USA brakuje czarnego przewodu, musiałbym zobaczyć z którego miejsca w bcm idzie ten przewód, może ktoś ma schemat bcm? Szukałem i ciężko znaleźć W ogóle, to gdzie w cc znajduje się bcm? Nie mam teraz dostępu do auta a ogarniam schematy... Edytowane 16 Kwietnia 2017 przez rainman777 scalono Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #16 Napisano 15 Kwietnia 2017 W ogóle, to gdzie w cc znajduje się bcm? pod deską strona kierowcy a ogarniam schematy... nie poratuje nie mam schematów Właśnie chyba nie do końca bo... W wersji USA kierunek miga razem ze światłem stopu. W wersji Eu kierunek miga sam, w kierunku jest żarówka. W USA świecą ledy, dlatego nie wydaje mi się to takie proste do zrobienia jak się może wydawać. Kostka idącą do lampy USA ma 4 kable. Może faktycznie jeden do kierunek tylko w takim razie jak wykodować świecenie stopu z BCMa? Porównałem kostki, USA ma 4 kable, Europa 5. na spokojnie obczaj jakie co to za sygnały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #17 Napisano 15 Kwietnia 2017 A co to dokładniej za CC jest? Benzyna czy Diesel? Jaki silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #18 Napisano 16 Kwietnia 2017 Benzyna, 2.0 tsi. Znalazłem jakieś schematy, już z grubsza wiem które kable jeszcze zostanie kodowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #19 Napisano 16 Kwietnia 2017 Przy zmianie świateł na EU z USA troszkę trzeba pogrzebać w epromie BCM i w pinach w kostkach, raczej nie trzeba prowadzić żadnych dodatkowych kabli, ale to trzeba obadać, każde auto z USA ma inaczej, różnią się w rocznikach nawet okablowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Monster Garage Zgłoś #20 Napisano 20 Stycznia 2018 Ciągniesz trzy przewody z bcm do bagażnika (kierunki i mgle) kupujesz w serwisie lub gdzieś tam lampe w klapę (lewa) z Europy żeby.Była mgła ,wymieniasz włącznik świateł na taki z włącznikiem mgły tył . Z włącznika pin 7 ciągniesz przewód do bcm Pin 17 kostka A . Z kostki C pin 47 idzie do klapy na mgle w klapie .kierunki ( lewy kostka C prawy kostka A ) piny nie pamietam ale jak zrobisz fotkę to przypomnę sobie. W lampach lutownica transformatorowa wytapiacz otwory na oprawki żarówek ( ja używam oprawek na żarówki 21w z czegoś tam co mi wpadnie w ręce ) cała instalacje ciągniesz progiem kierowcy . Jak już wszystko masz pięknie zmontowane to kodowanie bcm na Europę i jest jak fabryka dziś właśnie robiłem takie CC z 13r Jak się dobrze przygotujesz to 3 h No Ty powiedzmy cały dzień . Co mogłem to powiedziałem ..Jak będziesz chciał więcej to już poza forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach