Jump to content
Sign in to follow this  
adrianalex

Stuki w tylnym zawieszeniu

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
    Rok prod: 1998

    Witam. Mam problem z tylnym zawieszeniem , mianowicie są to głuche stuki np. jak wjade na studzienke lub jakąś dziure. Zmieniłem amorki bo myślałem że to one walą, niestety po wymianie dalej jest to samo. Górne mocowania amorków wyglądały ok, tuleje tylnej belki też. Co jeszcze może tam stukać? Pacjent passat b5 kombi. Stuki dochodzą częściej gdy z tyłu ktoś siedzi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AVG)
    Rok prod: 2000
    Witam. Mam problem z tylnym zawieszeniem , mianowicie są to głuche stuki np. jak wjade na studzienke lub jakąś dziure. Zmieniłem amorki bo myślałem że to one walą, niestety po wymianie dalej jest to samo. Górne mocowania amorków wyglądały ok, tuleje tylnej belki też. Co jeszcze może tam stukać? Pacjent passat b5 kombi. Stuki dochodzą częściej gdy z tyłu ktoś siedzi.

     

    sprawdzałeś kolego sprężyny ?może gumy pod nimi popękały ....u mnie też było takie stukanie ale to był luzny lewarek w schowku w bagażniku .:)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Sprawdź czy nie masz pękniętej sprężyny gdzieś na zwoju. Poduchy sobie lepiej wymienić dla własnego spokoju..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
    Rok prod: 1998

    Wizualnie sprawdzałem sprężyny nie było widać żadnych pęknięć tak samo gumy wydawały się ok. Ale dla świętego spokoju sprawdze to dokładnie bo byłem przekonany że to wina amortyzatorów. Poprawa w komforcie jest lecz stuki pozostały :( edit . Znalalem podobny przypadek w b4 na forum lecz nie ma konkretnej diagnozy

    Edited by adrianalex

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Sprawdź dokładnie tuleje mocowania belki. Wizualnie mogą wyglądać dobrze, a są przyczyną stukotu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
    Rok prod: 1998

    Idgłosy są głuche tak jakby gdzies w kielichu, tuleje raczej by dawaly bardziej metaliczny dzwiek gdyby stukal ten trzpen w srodku o belke

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
    Rok prod: 1998

    Dzisiaj spotkałem taki sam przypadek w innym pasku, amorki tez po wymianie i tak samo stuka.... i gościu tez nie wiem co tam wali....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Może stuka zacisk hamulcowy na prowadnicy. Miałem taką samą sytuację. Pomogła wymiana jarzm.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) DSG
    Rok prod: 2008

    w napedzie na przód to tam z zawieszenia nie ma za dużo co wymieniać, są tylko tuleje na belce

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    Paski się starzeją to zaczyna coraz więcej rzeczy stukać pukać. Zdarza się że górne mocowanie amortyzatora zaczyna stukać. Co do tulei belki to musiały by być skrajnie zniszczone żeby stukały.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (ASZ)
    Rok prod: 2003

    Co nie zmienia faktu iż mogą być skrajnie zniszczone, szczególnie okresie zimowym, to samo dotyczy poduszek amorków czy mocowania. Sprawdź też czy zacisk nie stuka o prowadnice jak radzi Przedmówca powyżej , to może okazać się przyczyną.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
    Rok prod: 1998

    Witam. A więc nastała cisza! :) winowajcą okazało się górne mocowanie amortyzatora tylnego. Siedziało oryginalne Bogie czy coś takiego.. wizualnie wyglądało dobrze, żadnych uszkodzeń gumy, tulejki itp.. a więc wymieniłem na próbę czy to coś zmieni.. Eureka! cisza :) Co do starego mocowania nie miałem najmniejszych zastrzeżeń a jednak miało jakiś defekt i coś tam sobie stukało w kielichu.. jazda paskiem znów stała się przyjemnością bez główkowania co to stuka :))

    tuleja.jpg

    Edited by adrianalex

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy