Skocz do zawartości
Mlody_tm

Czyszczenie układu wtryskowego Passat B7 2.0 TDI CR za

Rekomendowane odpowiedzi

Co ktoś to inna opinia z tym ropniakiem....

 

Dwusuwa lałem drogi niemiecki. Dla mnie bylo jeszcze gorzej,

Bo ja cos czuje ze mi cykał przez ten wlasnie olej 2t lub verve.

 

 

Na razie testy po płukanku.... i 2 dniach na mrozie, zwykły on orlen.

 

Odpalil pieknie i chodzil cichutko.

Zero cykania.

 

Trasa wlasnie 300 km.

 

I od jutra juz codziennie bede bujał paska i testował odgłosy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dolewam od roku, ok 3 tank w miesiącu, zawsze pod korek i zawsze dolewam 200ml 2t. jak dotąd nic sie nie stało i mu nie zaszkodziło. czy wleje czy nie chociaż raczej nie zapominam przeżre wszystko

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wciaz subiektywne odczucia/

Na razie go odstawiam.

 

Jak bedzie kolejny tydzien cisza, to wiecej go nie wleje i nie zaleje vervy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty lepiej sprzedaj go już!

 

Wysłane z ekranu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mnie się zechce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś jest na rzeczy z tym Tunapem w moim przypadku.

Dzis po 24 h postoju odpalil mi tak jak nigdy wczesniej.

Przy -4 jak kolegi b8,

To tak malo powiedziane od strzala.

Po prostu nigdy odkad mam auto nie odpalil mi tak szybko.

 

Mysle ze cos mialem gdzies zasyfione. Oczywiscie zero cykania i piszczenia.

 

Środek jest wart tych pieniędzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi wtrysków. Bo poprzednie albo na zimnym aucie albo Twoje "nowe" wtryski nie musiały być nowe.

 

Wysłane z ekranu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego paska na każde tankowanie dolewam Monzol 5c a tankuje zwykły olej napędowy na shellu. Ostatnio robiłem logi i wtryski są ok. ale zauważyłem że termostat będzie do wymiany (logi robione po 1,5h jazdy po mieście). Ori przebieg 224 tyś.

http://vaglog.pl/log-002_013_9JyWyb.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W CR jeszcze oprócz korekcji dodatkowe grupy się loguje.

 

Wysłane z ekranu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W CR jeszcze oprócz korekcji dodatkowe grupy się loguje.

 

Wysłane z ekranu

 

Możesz podać które?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest u Ciebie bo Ty masz to w grupach jeszcze. I nie wiem jakie numeru grup. Odszukaj logi Młody_tm wrzucał chyba w swoim wątku i może po etykietach dojdziesz.

 

Wysłane z ekranu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już prawie dwa tygodnie od czyszczenia.

 

I już jestem pewny, że Tunap zdziałał cuda.... wciąż jeżdzę nie codziennie... wczoraj na mrozie po 3 dniach w garazu akurat otwarte miałem wiec -3,

 

odpalił pięknie i chodził cichutko. i tak za każdym razem.

 

a naprawdę coś cykało czasami oraz na zaworach od rail i pompy słychać było takie jakby ćwierkanie... wszystko miałem nagrane w 1 poście... ale coś szlag trafił te filmiki.

 

Teraz jest cisza, nieważne czy zimny czy ciepły.

 

naprawdę jak nowe auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swoich obserwacji mogę powiedzieć tyle:

 

Tankuję tylko na Shell-u (karta firmowa i stacja pod nosem).

Jak tankowałem zwykły ON (ten fuel safe) to nie miałem żadnych problemów. Jak tylko zalałęm V-Power albo czasem jakieś paliwo na innej stacji (np. jakiś podejrzany Orlen) to zdarzyło się, że po odpaleniu na zimnym przez 1-2 min silnik pracował nierówno, coś stukało. Po chwili jazdy przechodziło. Czasem dolewałem środek STP do czyszczenia układu wtryskowego. Ciężko stwierdzić czy coś dawał.

 

Po zatankowaniu normalnego ON na "moim" Shellu przechodziło jak ręką odjął.

 

Po jakimś czasie chciałem dać szansę V-Powerowi i znowu się pojawiła nierówna praca na zimnym. Zalałem Liqui Moly 5156. Problem już nie wrócił.

Od tamtej pory tankuje tylko normalny ON na Shellu i nie mam żadnego problemu.

 

Dziwne są te przygody z paliwami premium, ale ja na pewno już ich nie będę tankować w związku z powyższym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz racje Andrzeju,

 

ja zanim cykanie usłyszalem.... lałem verve,

 

zalałem niemieckie paliwo... wielu mowi ze to najlepsze co moze byc.

 

i bylo rowniez ok, fajnie odpalał... ale potem jakos z roztargnienia znów verve i środek 2t... i się zaczęły odgłosy....

 

teraz boje się tego 2t... no a od vevry z daleka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musze przyznać rację że tankując zwykle ON na Shellu w Niemczech chodzi lepiej i mniejsze spalanie niż na BP Ultimate ON.

Sprawdzone zarówno na silniku AWX (PD w B5FL) jak i na CFGB (obecnie w B7).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś kolejny test z autem na mroznie..... i chyba na tym skończe wywody :) bo chodzi pięknie. I odpala pięknie.

aż łezka idzie do oka... bo wczesniej to rożne przeboje miałem... wiadomo że to przewrazliwiony czlowiek... z radiem wł nic by nie poczuł różnicy... bo pochodzi troche i zawsze dzwieki przechodziły... ale chcialem zeby zawsze ładnie chodził. Przebieg jest duży... to zrozumiałe, że cos juz mozna uslyszec... ale ja wszystkie ruchome elementy typu rolki, paski itp itp wymieniłem :)

 

Dziś trasa na Poznań - trochę przebujam paska na porządnym asfalcie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś kolejny test z autem na mroznie..... i chyba na tym skończe wywody :) bo chodzi pięknie. I odpala pięknie.

aż łezka idzie do oka... bo wczesniej to rożne przeboje miałem... wiadomo że to przewrazliwiony czlowiek... z radiem wł nic by nie poczuł różnicy... bo pochodzi troche i zawsze dzwieki przechodziły... ale chcialem zeby zawsze ładnie chodził. Przebieg jest duży... to zrozumiałe, że cos juz mozna uslyszec... ale ja wszystkie ruchome elementy typu rolki, paski itp itp wymieniłem :)

 

Dziś trasa na Poznań - trochę przebujam paska na porządnym asfalcie :)

 

Dodawałeś Tunap 989 czy coś innego bo też bym dolał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ten tunap można dolać do baku, tak profilaktycznie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co czytałem tutaj http://allegro.pl/tunap-989-skuteczn...5971514497.htm to są trzy sposoby czyszczenia ,poczytaj

cos Twoj link nie dziala

wrzucam opis z aukcji na temat czyszczenia dla potomnosci bo linki wygasaja a potem nie ma co czytac za pol roku (i prosze w miare mozliwosci o takie stosowanie cytowania czegos)

 

Sposób czyszczenia wtryskiwaczy silnika Diesel za pomocą preparatu Tunap 989 w opakowaniu 500ml.

 

1. Czyszczenie przez filtr paliwa.

 

Przed rozpoczęciem czyszczenia należy przeprowadzić diagnostykę układu wtryskowego.

Podczas czyszczenia silnik powinien być rozgrzany do temperatury pracy.

NOWY filtr paliwa należy zalać preparatem MP989 wersja 500ml, zamontować filtr paliwa, pozostały preparat wlać do zbiornika paliwa.

Włączyć silnik, sprawdzić szczelność układu i pozostawić na wolnych obrotach na ok. 10 min.

Wyłączyć silnik i pozostawić unieruchomiony na ok. 30 min.

po upływie ok. 30 min, ponownie włączyć silnik do właściwej procedury czyszczenia w dwóch możliwościach:

a) czyszczenie w trakcie jazdy – ok. 30 km w trybie mieszanym – nie należy przekraczać 2500- 3000 obrotów silnika w trybie ciągłym,

b) statycznie, na biegu jałowym regulując obroty silnika w zakresie od prędkości biegu jałowego do 2500 – 3000 obrotów/ min silnika. Przez ok. 20 min.

Po zakończeniu czyszczenia przeprowadzić diagnostykę układu wtryskowego – sprawdzić parametry po czyszczeniu.

 

 

2. Czyszczenie bezpośrednie – z pominięciem zbiornika paliwa.

 

Przed rozpoczęciem czyszczenia należy przeprowadzić diagnostykę układu wtryskowego.

Podczas czyszczenia silnik powinien być rozgrzany do temperatury pracy.

Odłączyć układ zasilania od zbiornika paliwa.

Podłączyć zasilanie i powrót paliwa pod pojemnik z preparatem za pomocą adaptera TUNAP VVD.

Włączyć silnik i pozostawić na wolnych obrotach na ok. 10 min.

Wyłączyć silnik i pozostawić unieruchomiony na ok. 30 min.

Po upływie ok. 30 min, ponownie włączyć silnik do właściwej procedury czyszczenia:

-statycznie, na biegu jałowym regulując obroty silnika w zakresie od prędkości biegu jałowego do 2500 – 3000 obrotów/ min silnika. Przez ok. 20 min. (do wykorzystania całości preparatu).

odłączyć zasilanie silnika z adapterem VVD – połączyć ponownie układ zasilania ze zbiornika paliwa samochodu.

Zaleca się wymianę filtra paliwa na nowy.

Uruchomić silnik i sprawdzić szczelność układu.

Przeprowadzić diagnostykę układu wtryskowego – sprawdzić parametry po czyszczeniu.

 

3. Czyszczenie przez zbiornik paliwa

 

Przed rozpoczęciem czyszczenia należy przeprowadzić diagnostykę układu wtryskowego.

Podczas czyszczenia silnik powinien być rozgrzany do temperatury pracy.

Zaleca się przed czyszczeniem wymienić filtr paliwa.

Preparat Tunap 989 wlać w całości do zbiornika paliwa na ok. 15l paliwa w zbiorniku. Koniecznie zastosować załączony do puszki aplikator.

Włączyć silnik, sprawdzić szczelność układu i pozostawić na wolnych obrotach na ok. 10 min.

Wyłączyć silnik i pozostawić unieruchomiony na ok. 30 min.

Po upływie ok. 30 min, ponownie włączyć silnik do właściwej procedury czyszczenia w dwóch możliwościach:

a) czyszczenie w trakcie jazdy – ok. 30 km w trybie mieszanym – nie należy przekraczać 2500- 3000 obrotów silnika w trybie ciągłym,

b) statycznie, na biegu jałowym regulując obroty silnika w zakresie od prędkości biegu jałowego do 2500 – 3000 obrotów/ min silnika - rzez ok. 20 min.

Po zakończeniu czyszczenia przeprowadzić diagnostykę układu wtryskowego – sprawdzić parametry po czyszczeniu.

 

Jedno opakowanie preparatu TUNAP 989 w opakowaniu 500ml zalecane jest do stosowania w silnikach o pojemności do 2.500 m3. W silnikach o pojemności powyżej 2500 cm3 należy zastosować 2 opakowania preparatu TUNAP 989 w opakowaniu 500ml.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności