Skocz do zawartości
maystero

Ubytek oleju - prostrowanie wiedzy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie, proszę o wyprostowanie mojej wiedzy.

Otóż, do niedawna jeździłem Passatem B6 z 2005 z silnikiem BMP. Zalewałem w nim olej. 5W30 LONGLIFE III VW.

Silnik oleju nie zużywał.

 

Jakiś czas temu zmieniłem auto na Passat B6 ale z 2010 z silnikiem CBA. Brak informacji na jakim oleju jeździł, wg serwisu na 5W30 LONGLIFE III VW.

Niestety po wymianie oleju silnik nagle zaczął zużywać olej. Ok. 200ml co ok. 3tyś km.

Przed wymianą było ok.

 

Tak sie zastanawiam czy przypadkiem nie powinienem zalać 5W40 LONGLIFE III VW 502.00/505.01 ??

 

Pytanie: mogę zmienić olej na gęściejszy? Bez szkody dla silnika?

oraz niech ktoś mi wyjaśni co oznacz 5W i 30/40?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej w silniku CR powinien mieć lepkość 5W30 oraz specyfikację VW 504 00/507 00.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak na pisał wyżej kolega. Twój silnik to CR więc innego jak 5W30 nie możesz zalewac z uwagi na filtr cząstek stałych. Możliwe, że masz silnik w słabej kondycji skoro zużywa tyle oleju lub pojawiły się z niego wycieki?

 

A tu masz lekturę;

http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-oleju-w-passacie-1-9-tdi/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij do turbiny, najwygodniej od spodu. Jeśli z przewodu od zimnej strony kipi już spar to masz przyczyne. Ja kupiłem regenerowaną i prawie od samego początku przybiera na 15k około 1 - 1,5l ale od 50k bez zmian :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbo turbiną, moze miec luz i pobiera oliwe ale dpf przytykałby sie w niesamowicie szybkim tępie, tzn bardzo czesto by sie wypalal. jesli silnik to najszybciej sprawdzić od góry, wyjąc bagnet i poobserwować co sie dzieje albo zwalić rurke z odmy idącą do rury pomiedzy filtrem pow a turbina, tam sie naciska dwa skrzydelka i i wypina, bedzie tam widać czy bardzo zasyfione olejem a po zdjęciu i pracującym silniku jakie ma przedmuchy. jesli bedzie tam dosć duza oleista mgiełka to masz przyczyne i wskazywaloby to że twój silnik ,moze byc nieco juz nadwyreżony i tamtendy do turbiny i dalej do ukladu zasysanego powietrza spierdziela ci oliwa

jakkolwiek i gdziekolwiek ten olej ci spierdziela to dpf powinnien miec ciężej to znosić i szybciej go wykończysz

jesli chodzi o oliwe to mozesz tam lac co chcesz nawet 5w40 byle tylko jesli masz dpf'a pamietac aby był niskopopiolowy i miescił sie w klasie 502 505 507 np taki http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-3576-Castrol-Magnatec-Diesel-5W40-DPF-5L-niemiecki.html

jesli ie masz dpf'a mozesz tam lac zupełnie cokolwiek byle by dobrze smarowalo.

wiadome tylko ze im gesciejszy tym mniej wyciekow ale w zimie w niskich temp lepiej aby ten olej chwilke sie przemieszał zanim mu bedziesz w tłoki wciskal, no i napewno po odpaleniu chwilke zastuka zanim dojdzie do chydrauliki zaworów, później bedzie juz cicho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą odmą to chyba nie zawsze jest reguła, miałem BMW e46 w 2.0d i jeszcze nie widziałem tak dymiącego silnika z korka wlewu oleju. Zrobiłem około 150k na złotym castrolu wymienianym co 30 i nigdy nie wzięła nawet 100ml. Przebieg grubo ponad 300 i turbina od nowości. Dlaczego? Nie mam pojęcia. A pasztet od samego początku bierze na 15k około 1l i już się przyzwyczaiłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności