Skocz do zawartości
Andragorn

1.9 TDI AVF - diagnoza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o pomoc w określeniu, jakie działania podjąć żeby zapewnić bezawaryjną prace silnika. Jestem posiadaczem passata od dwóch tygodni. Model b5 fl z 2002r. przebieg 290tys. km na liczniku ( plus pewnie z 200tys - w 2013r sprowadzony do kraju).

 

Mam problem, po nocy lub po długim postoju ( ~8 godzin) trzeba kręcić z 5 sekund, żeby odpalił. Na ciepłym i po około dwóch godzinach postoju pali normalnie, prawie od razu. Co może powodować takie problemy ?

 

Po sprawdzeniu komputerem pierwsza rzecz, którą poprawiłem to kąt synchronizacji pompowtrysków. Było -5 do -4.4, a ustawiłem na -0.6/0.0. W wyniku tego chwilowe spalanie na postoju zmniejszyło się z 1.2-1.4 l/h na 0,7-0,8 l/h. Niestety nie pomogło to w odpalaniu, a pojawiła się delikatna nierówność pracy zimnego silnika na biegu jałowym. Na ustawieniu -4.4 zrobiłem dystans 700 km (odcinki 40km z prędkością do 100km/h) i spalanie według dystrybutora wyszło 6.02 l/100km.

 

Według tego, co wyczytałem w internecie korekty dawek paliwa na cylinder i bipy są bardzo duże w moim przypadku. Czy należy już coś z tym robić, czy jeszcze spokojnie można "jeździć obserwować" :D.

 

Po zakupie wymieniony olej (na 5w40), filtry (oleju, paliwa, powietrza), zaworek na filtrze paliwa, płyn chłodniczy.

Tak jak napisałem na wstępie, chciałbym zadbać, aby silnik odwdzięczył się bezawaryjną pracą. Poniżej załączam logi dynamiczne i statyczne. Proszę o analizę i rady. Dzięki i pozdrawiam.

 

logi po ustawieniu kąta synchronizacji:

Dynamiczny:

Grupy 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log-008_010_011_23Ng26J.html

Grupy 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log-001_003_004_gUlYu8.html

Statyczny:

Grupy 004, 013, 023: http://vaglog.pl/log-023_013_004_hN825.html

Grupy 007, 013, 018: http://vaglog.pl/log-007_013_018_IXxe24.html

Grupy 004, 013, 023: http://vaglog.pl/log-004_013_023_8XFB10A.html

Grupy 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log-001_003_004_TXK1Jy.html

przejazd na odcinku 40km:

http://vaglog.pl/log-013_023_005_yY3q45l.html

 

logi przed ustawieniem kąta synchronizacji

http://vaglog.com/log-004_013_023_jDz86.html

 

 

// Zapomniałem zapisać. Świece żarowe: wymieniony komplet na boscha zaraz po zakupie auta.

Dzisiaj pierwszy raz od dwóch tygodni na zimnym silniku po ośmiogodzinnym postoju odpalił bez problemu ( temperatura jak na filmie -0.5st. C poniżej film). Wcześniej przy temperaturach poniżej -3st. C zawsze kręcił około 5 sekund zanim odpalił ( może rano uda mi się nagrać film)

 

Edytowane przez Andragorn
aktualizacja opisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podstawa podstaw świece żarowe sprawdzał? napięcie na świece jest? 3 pompka podejrzana do podmiany ewentualnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaktualizowałem opis, świece zostały wymienione na nowe. W starych grzała sama końcówka i do tego długo się nagrzewała. Napięcia na świecach nie sprawdzałem, bo wszystkie opisane wymiany robił zaufany mechanik.

 

Podmianę z którą najlepiej zrobić? Przy podmianie, pewnie przydało by się wymieniać uszczelnienia ?

 

// Na nowych świecach podczas ostatnich mrozów około -18 podłączałem prostownik i w momencie grzania świec "pobór"/natężenie prądu znacznie się zwiększało, więc napięcie na świecach jest.

Edytowane przez Andragorn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

puszcza bąka po odpaleniu ? korekcje 2 i 3 cylinder - do sprawdzenia: uszczelniacze, same pompki i wałek chociaż tutaj pewnie BIP poszłyby w cholerę wyżej. Chociaż na 1 cylku masz trochę zawalone BIP-y ale mieści się w granicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpala bez bąków :), brak kopcenia na postoju, jak również przy przyspieszaniu. Na zimnym rano przy ujemnej temperaturze wydostają się jasne spaliny, ale to normalne (w poprzednim aucie na benzynie było ich nawet więcej). Na początku kręci kręci słychać, że załapuje, ale jak się puści za wcześnie to by zgasł. tak trzeba przytrzymać 3-5 sekund i odpala. Następne odpalenie nawet chwila po zimnym starcie przebiega już normalnie. Czyli przekręcenie kluczyka i odpala. Wyczytałem, że mogą to być uszczelniacze na pompowtryskach i jak długo postoi, to silnik musi sobie napompować paliwa. Planuje wybrać się na sprawdzenie kompresji i może od razu na sprawdzenie pompek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego tak na szybko i bez patrzenia na logi to z twego opisu wynika problem z cofką paliwa. Czyli na początek szczelność przewodów, zaworek zwrotny i jak nie wymieniałeś to wymień filtr paliwa a nawet jak wymieniałeś to i tak do weryfikacji (mój MANN np. okazał się wadliwy) a na koniec pompki. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podepne sie po temat. Silnik AVF , problem z odpalaniem po kilkudniowym postoju ( 2 dni i wiecej ) , po odpaleniu nie ma problemow.

Czyli problem bardzo bliski autorowi watku :) . Prosze o analize logów . Oringi na pompkach wymienione rok temu , pompa vacum pol roku temu , swiece sprawne.

http://vaglog.pl/log-001_013_018_t8Y25.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ma ktos jakies pomysly ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ratujcie :)

 

Oddalem samochod do dwoch mechanikow - nie poradzili sobie z problemem - samochod rano nadal ciezko odpala.

Panowie na warsztacie stwierdzili - na komputerze wszystkie parametry sa ok , sprawdzili rozrzad , ustawili pompowtryskiwacze, sprawdzali krzywki na walku , zawory egr itd.

Wszystko to nie przynioslo rozwiazania problemu.

Moze tutaj ktos ma jakis pomysl co sprawdzic , jakie logi jeszcze wykonac - bo juz rece opadaja.

Silnik znany wiekszosci dla wiekszosci mechanikow TDI (avf 130km ) ale ciezko o poprawna diagnoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności