Skocz do zawartości
Gość szczygiw

Rzuca nim na wstecznym...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szczygiw

Mam dosyc dziwny przypadek. Przy skreconych kolach i na wstecznym biegu (na jedynce czasem tez ale bez reguly i nie tak wyraznie) samochod zaczyna hmm... skakac. Tzn wyglada to tak jak by sie nagle zsuwal gwaltownie o kilka centymetrow w bok. Jak cofne kawalek kierownice zeby nie byla skrecona do oporu, to ustaje, ale na max skreconej tak przeskakuje (przy w miare wolnym jechaniu, przy szybszym jest to samo ale szybciej). Dziwne jest to ze przy jezdzie do przodu i skrecaniu nie ma tego problemu a jedynie czasami, przy skrecie do oporu, kierownica nie wraca, ale to tez czasami...

 

Co moze byc przyczyna takiej kolei rzeczy? Mialem juz kilka badan zawieszenia i nic nie wykazaly. Zadnych luzow etc.

 

Nie robilem jeszcze ustawiania geometrii, ale samo chyba sie tak nie powinno nic pieprzyc???

Ktory element ukladu moze powodowac takia przypadlosc. Mam nadzieje ze dobrze wyjasnilem o co chodzi. Efekt jest powiedzmy taki jak by kolo bylo nie dokrecone do konca i przy skreconych kolach "bujalo sie". Kola mam dokrecone - sprawdzilem, zarowno 4 sruby od felgi, jak i to srodkowa, wiec to napewno nie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie masz za szerokich gum które mogłyby ocierac o coś przy max skręconych kołach? albo za niskich/pęknietych sprężyn? nie masz na kołach czy nadkolach sladów otarć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw

Nie. Opony są standard i zawieszenie jest OK. Otarć żadnych nie widać... Wygląda to tak jak by coś gdzieś było poluzowane i dopiero przy wstecznym i skręcie dawało o sobie znać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Debel_007

Sprawdz czy nie masz luzów na górnym mocowaniu amortyzatorów czyli makpersony czy nie są wywalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw

Rozumiem ze mówisz tutaj o tej śrubie która jest w kielichu pod maska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Debel_007

Tak o to mi chodziło tyle ze ta sruba to tylko trzyma a gdy gyma jest zuzyta to ta sruba teog nie skoryguje i bedize się wydawało ze jest przykrecona ale przy ruszaniu cały teleskop bedzie chodził przynajmniej ja tak mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może mocowanie wahacza dolnego, jak do przodu ruszasz to dociska i nie ma luzu a jak do tyłu to odciąga go od mocowania i skacze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefyoo
Sprawdz czy nie masz luzów na górnym mocowaniu amortyzatorów czyli makpersony czy nie są wywalone

Tam zawsze jest mały luz, jak podniesiesz auto na lewarku to zawsze gdy podniesiesz koło do góry będzie mały luz.

 

Mi się wydaje że masz źle ustawiony kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy lub kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy. Raczej stawiam na to drugie, koła najeżdżają na siebie wszystkie łączniki elastyczne łącznie z oponami napinają się na maksa, po czym siła jest tak duża że dalej się nie mogą napiąć i koło się odbija po czym znowu jedzie w strone drugiego, stąd ewekt jak by krzywo się kręciło.

 

Zrób sobie jeszcze mały test, podnieś przód auta włacz bieg i skręć koła w jedną i drugą, popatrz co się dzieje pod autem czy półośki się równo kręcą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw

Czy ew. jeśli pojadę na ustawianie geometrii przodu to wykryją to o czym mówisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

regulowany jest tylko kąt pochylenia koła (czy też kąt pochylenia sworznia zwrotnicy) oraz zbiezność i te rzeczy standardowo sprawdza ci i wyregulują, możesz zapytać przed badaniem czy ci moga sprawdzić wyprzedzenie sworznia, choć wydaje mi się ze musiałoby byc nieźle kołoprzesynięte żeby tak się to objawiało a jak jest tak pzresunięte to wystarczy z obu stron zmierzyć rozstaw osi przód-tył i porównać prawa do lewej, mi to wciąż wygląda na wybite gumy wahacza lub skrzywiony wahacz dolny zawieszenia (znowu to powinny wykazać badania zawiechy które robiłeś, chyba że magicy nie wiedzieli czego szukac pod spodem auta)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andyw6

Jeśli nie niszczy ci opon daj se spokój.W instrukcji obsługi pisze aby przy maksymalnym skręcie kół poruszać się powoli.U mnie dzieje się tak samo na twardym czystym podłożu gdy opony mają dobrą przyczepność.Na diagnostyce sprawdzają kąt pochylenia koła i zbieżność, a to jak pokombinujesz ustawisz se sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw

Wiesz. Kombinowac to ja moge, tylko gorzej kiedy przy 150 km/h na Katowickiej zobacze jak moje zawieszenie mnie wyprzedza... Wtedy bede mogl kombinowac... Do wymiany mam jedynie lewa koncowke drazka, a owe przeskoki sa wyczuwalne tak jak by z prawej strony. Po wymianie koncowki bede pewnie tak czy inaczej jechal na geometrie, bo jakis czas temu drazek byl zmieniany i simeringi, ale po wymianie bylo wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności