bocheno Zgłoś #21 Napisano 6 Lutego 2017 Tak jak i mój...po wycięciu DPF-a też tak dymi. Najbardziej drażni mnie zapach spalin... Kąt synchronizacji mam +0,35 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #22 Napisano 6 Lutego 2017 jak masz na plusie to masz opóźniony zapłon. Z literatury i doświadczeń innych wynika, że trzeba się kręcić przy wartości -2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #23 Napisano 7 Lutego 2017 Przeczytałem dziś ten wątek od nowa i muszę stwierdzić, że popełniłem jednak błąd w objaśnieniu. Jeżeli kąt synchronizacji jest na minus to spaliny mniej śmierdzą bo są dłużej dopalane. Zawory raczej nie mają nic do rzeczy bo przecież suw wydechu jest dopiero następny i podczas suwu pracy zawory powinny być cały czas zamknięte i kąt nic nie zmienia w takiej sytuacji. Tak czy inaczej lepiej odpalić mieszankę w momencie kiedy tłok zmierza do góry niż jak już wraca w dół. Ja znów tłumacze to sobie tak, że jak masz synchro ustawione na - to zawór wydechowy otwiera się nieco później. Czyli spaliny są dłużej z komorze, przez co może troche większe ciśnienie? nie wiem, ale wszędzie piszą że lepiej pali PS. Gdzieś na forum tourana czytałem, że na skutek nieprawidłowego zamontowania jakiegoś uszczelniacza od strony sprzęgła trzeba robić synchronizacje. Jest to tylko rekompensata źle założonej części i tak naprawde jak ustawisz na -3/-4 to to jest prawdziwe 0, stąd to przekłamanie i cofanie synchro. W każdym egzemplarzu jest deko inaczej i trzeba szukać najbardziej optymalnego położenia. Informacja na tamtym forum potwierdzona kilkukrotnie. Jak znajde to dorzucę odnośnik. CR chyba ma taki sam rozrząd wiec i synchro się ustawia. Żona jeździ leonem CR, nie znam oznaczenia silnika ale przy -20 nawet gdyby bateria była już bardzo słaba przekręci wolno raz a za drugim już chodzi. Też bym tak chciał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zabol Zgłoś #24 Napisano 7 Lutego 2017 Przeczytałem dziś ten wątek od nowa i muszę stwierdzić, że popełniłem jednak błąd w objaśnieniu. Jeżeli kąt synchronizacji jest na minus to spaliny mniej śmierdzą bo są dłużej dopalane. Zawory raczej nie mają nic do rzeczy bo przecież suw wydechu jest dopiero następny i podczas suwu pracy zawory powinny być cały czas zamknięte i kąt nic nie zmienia w takiej sytuacji. Tak czy inaczej lepiej odpalić mieszankę w momencie kiedy tłok zmierza do góry niż jak już wraca w dół. Jutro będę kręcić swojego BKC. Puszcza wielkie bąki przy pierwszym odpaleniu nie ważne czy jest +25C czy -10C. Mam nadzieję że to pomoże. Na tą chwile mam od 0 do 0,5 na minusie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolevsky Zgłoś #25 Napisano 7 Lutego 2017 Bąki przy pierwszym odpaleniu to mogą być problemy z głowicą - tym bardziej jeśli występują również w wysokich temperaturach. Mam nadzieję, że się mylę. Jutro będę kręcić swojego BKC. Puszcza wielkie bąki przy pierwszym odpaleniu nie ważne czy jest +25C czy -10C. Mam nadzieję że to pomoże. Na tą chwile mam od 0 do 0,5 na minusie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robak2103 Zgłoś #26 Napisano 21 Marca 2017 Panowie, problem kopcenia oraz śmierdzącego dymu u mnie został rozwiązany. Wcześniej miałem objawy jak w poście 18, czyli biała chmura dymu, aż wstyd było stać na odpalonym. Teraz praktycznie zero dymu, i bez smrodu. Rozwiązanie, które przyniosło rezultaty: - program na 400Nm, wyłączenie EGR oraz została skorygowana mapa w zakresie braku DPF - ustawienie synchronizacji z 4 na -0,35. Miało być zero ale tak wyszło i jest OK. Sam program zniwelował objawy, a synchro wyeliminowało dymienie. Proponuję pobawić się w pierwszej kolejności z rozrządem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qbis0 Zgłoś #27 Napisano 21 Kwietnia 2017 Panowie, problem kopcenia oraz śmierdzącego dymu u mnie został rozwiązany. Wcześniej miałem objawy jak w poście 18, czyli biała chmura dymu, aż wstyd było stać na odpalonym. Teraz praktycznie zero dymu, i bez smrodu. Rozwiązanie, które przyniosło rezultaty: - program na 400Nm, wyłączenie EGR oraz została skorygowana mapa w zakresie braku DPF - ustawienie synchronizacji z 4 na -0,35. Miało być zero ale tak wyszło i jest OK. Sam program zniwelował objawy, a synchro wyeliminowało dymienie. Proponuję pobawić się w pierwszej kolejności z rozrządem. którym wałkiem krecic w BMR zeby przestawic synchronizacje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ghostdriver Zgłoś #28 Napisano 22 Kwietnia 2017 którym wałkiem krecic w BMR zeby przestawic synchronizacje ? Najpierw prawym, a potem jak ustawisz dobry kąt to prawy blokujesz i ustawiasz do niego lewy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach