Skocz do zawartości
dee_jay

BMR bez DPF, dymienie a kąt synchronizacji

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak i mój...po wycięciu DPF-a też tak dymi. Najbardziej drażni mnie zapach spalin... Kąt synchronizacji mam +0,35

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz na plusie to masz opóźniony zapłon. Z literatury i doświadczeń innych wynika, że trzeba się kręcić przy wartości -2 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem dziś ten wątek od nowa i muszę stwierdzić, że popełniłem jednak błąd w objaśnieniu.

 

Jeżeli kąt synchronizacji jest na minus to spaliny mniej śmierdzą bo są dłużej dopalane. Zawory raczej nie mają nic do rzeczy bo przecież suw wydechu jest dopiero następny i podczas suwu pracy zawory powinny być cały czas zamknięte i kąt nic nie zmienia w takiej sytuacji.

 

Tak czy inaczej lepiej odpalić mieszankę w momencie kiedy tłok zmierza do góry niż jak już wraca w dół.

 

 

Ja znów tłumacze to sobie tak, że jak masz synchro ustawione na - to zawór wydechowy otwiera się nieco później. Czyli spaliny są dłużej z komorze, przez co może troche większe ciśnienie? nie wiem, ale wszędzie piszą że lepiej pali :)

 

PS. Gdzieś na forum tourana czytałem, że na skutek nieprawidłowego zamontowania jakiegoś uszczelniacza od strony sprzęgła trzeba robić synchronizacje. Jest to tylko rekompensata źle założonej części i tak naprawde jak ustawisz na -3/-4 to to jest prawdziwe 0, stąd to przekłamanie i cofanie synchro. W każdym egzemplarzu jest deko inaczej i trzeba szukać najbardziej optymalnego położenia. Informacja na tamtym forum potwierdzona kilkukrotnie. Jak znajde to dorzucę odnośnik.

 

CR chyba ma taki sam rozrząd wiec i synchro się ustawia.

 

Żona jeździ leonem CR, nie znam oznaczenia silnika ale przy -20 nawet gdyby bateria była już bardzo słaba przekręci wolno raz a za drugim już chodzi. Też bym tak chciał :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem dziś ten wątek od nowa i muszę stwierdzić, że popełniłem jednak błąd w objaśnieniu.

 

Jeżeli kąt synchronizacji jest na minus to spaliny mniej śmierdzą bo są dłużej dopalane. Zawory raczej nie mają nic do rzeczy bo przecież suw wydechu jest dopiero następny i podczas suwu pracy zawory powinny być cały czas zamknięte i kąt nic nie zmienia w takiej sytuacji.

 

Tak czy inaczej lepiej odpalić mieszankę w momencie kiedy tłok zmierza do góry niż jak już wraca w dół.

 

Jutro będę kręcić swojego BKC. Puszcza wielkie bąki przy pierwszym odpaleniu nie ważne czy jest +25C czy -10C. Mam nadzieję że to pomoże. Na tą chwile mam od 0 do 0,5 na minusie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bąki przy pierwszym odpaleniu to mogą być problemy z głowicą - tym bardziej jeśli występują również w wysokich temperaturach. Mam nadzieję, że się mylę.

 

Jutro będę kręcić swojego BKC. Puszcza wielkie bąki przy pierwszym odpaleniu nie ważne czy jest +25C czy -10C. Mam nadzieję że to pomoże. Na tą chwile mam od 0 do 0,5 na minusie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, problem kopcenia oraz śmierdzącego dymu u mnie został rozwiązany. Wcześniej miałem objawy jak w poście 18, czyli biała chmura dymu, aż wstyd było stać na odpalonym. Teraz praktycznie zero dymu, i bez smrodu.

Rozwiązanie, które przyniosło rezultaty:

- program na 400Nm, wyłączenie EGR oraz została skorygowana mapa w zakresie braku DPF

- ustawienie synchronizacji z 4 na -0,35. Miało być zero ale tak wyszło i jest OK.

 

Sam program zniwelował objawy, a synchro wyeliminowało dymienie. Proponuję pobawić się w pierwszej kolejności z rozrządem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, problem kopcenia oraz śmierdzącego dymu u mnie został rozwiązany. Wcześniej miałem objawy jak w poście 18, czyli biała chmura dymu, aż wstyd było stać na odpalonym. Teraz praktycznie zero dymu, i bez smrodu.

Rozwiązanie, które przyniosło rezultaty:

- program na 400Nm, wyłączenie EGR oraz została skorygowana mapa w zakresie braku DPF

- ustawienie synchronizacji z 4 na -0,35. Miało być zero ale tak wyszło i jest OK.

 

Sam program zniwelował objawy, a synchro wyeliminowało dymienie. Proponuję pobawić się w pierwszej kolejności z rozrządem.

 

którym wałkiem krecic w BMR zeby przestawic synchronizacje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
którym wałkiem krecic w BMR zeby przestawic synchronizacje ?

 

Najpierw prawym, a potem jak ustawisz dobry kąt to prawy blokujesz i ustawiasz do niego lewy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności