Jump to content
Mlody_tm

Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

Recommended Posts

Liqui Moly ma 2 płukanki - zwykłą i z serii proline. Ta zwykła dobra jest do profilaktyki jak silnik w miarę czysty. Ta druga jest dużo mocniejsza. Ja stosuje Archoil AR2820 - moim zdaniem jest bardzo skuteczna, choć oczywiście ma swoje ograniczenia. Dużo zależy od dawki i czasu płukania. Porządne płukanie to nawet 30-40 minut i dawka ok. 50 ml/1l i wtedy AR2820 jest naprawdę skuteczny. Fajna płukankę bazująca na oleju HC ma Eurol. Penrite też spoko ale bardziej do profilaktyki a Millers tym bardziej. Stara płukanka Valvoline była całkiem niezła a ta nowa niestety już nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Passata B7 2.0 TDI 103kW (DSG). Wcześniej jakoś się nie zastanawiałem nad olejem. Stosowałem 5W30, zgodnie z normami VW.

Ale teraz sporo dobrego się naczytałem o Ravenol VSW USVO 0w30 i mam ochotę go zalać. Zastanawiam się czy istnieje jakiekolwiek ryzyko przy zmianie z 5W30 na 0W30? Ostatecznie jest jeszcze Ravenol VMP USVO 5w30, ale jakoś więcej czytałem o VSW - to ponoć bardzo dobry olej, co kilkukrotnie potwierdzał tomek evo.

Można śmiało i bez totalnie żadnych skutków ubocznych przejść na 0W30? Nie zacznie mi nagle brać 1l oleju na 1000km? 🙂

 

PS. Jakich filtrów używacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli spełnia normę to spokojnie możesz lać. Jeśli teraz ci nie bierze oleju to po zmianie też nie będzie brał. Jak chodzi o filtr, to polecam purflux 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza tym VW nie produkuję już oleju 5w30, został zastąpiony 0w30 - norma itd taka sama . Ja leje 0w30 i żadnych ubytków , tak samo było przy 5w30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki za informacje! :)

RAVENOL VSW SAE 0W-30
Ten chcę wlać, posiada aprobatę VW 504 00 / 507 00. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popatrz na zawartość związków siarki, jeśli ma mniej niż przewiduje norma to lej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Im mniej tym większą miłością będzie cię darzył twój DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak, ktoś próbował już tego Ravenola 0W30? Bo też się właśnie nad nim zastanawiam, w zasadzie miałem go już kupować powoli ale pojawił się też Yacco W 0W30 C3 504/507 a że do tej pory jeździłem na ichniejszym DE 5W30 to zamieszało mi to w głowie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ravenol VSW 0W30 to bardzo dobry wybór i na pewno jeden z najlepszych 504/507 na rynku. Olej zbliżony do Eurola Synthence FS 0W30 ale jeszcze wyższa zawartość PAO i  (przynajmniej na papierze) jeszcze lepsze parametry. Jedyny problem to cena, która jest dość wysoka (chyba, ze trafimy na jakąś promocję) a jak dodamy do tego Archoila Ar9100 czy AR9200V2 to tym bardziej (a dodać warto nawet w przypadku tak dobrego oleju).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę już miesiąc. Ogólnie ciężko coś powiedzieć. Wydaje mi się, że faktycznie lepiej pali (szczególnie teraz w te mrozy). No i temperatura oleju na trasie 3-5 stopni niższa niż na poprzedniku (nawet nie wiem co było zalane, ale na pewno 5W30). Chyba jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do temperatury oleju to w przypadku przepracowanego oleju często ta temperatura będzie wyższa - im bardziej przepracowany olej tym wyższe będzie łapał temperatury. Oczywiście tak w skrócie bo to złożone zjawisko i absolutnie nie postępuje liniowo ale trzeba brać to pod uwagę przy porównywaniu temperatury na różnych olejach. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, po przeczytaniu całego wątku mam trochę wątpliwości.

Jaki olej polecacie do 2,0 tdi / 187KM po chipie? Wg producenta 5w30, ale sporo opinii, żeby po chipie jednak sięgnąć po 5w40. Obecnie jest jakiś shell 5w40 bodajże (jeśli wierzyć zawieszce)

Rozważam LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 lub LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30

Wiem, że dla DPFu to chyba jednak lepiej 5w30 z normami 504 00 / 507 00 ale wg opisu 5w40 mimo norm 502 00 / 505 00 /505 01 piszą, że również przeznaczony dla pojazdów z DPF.

Co polecacie?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy