Skocz do zawartości
Mlody_tm

Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

 

w kwesti upeniwnia sie - do 1.6 tdi 88kw Eurol Syntence FS 0W-30 bedzie ok?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Passata B7 2.0 TDI 103kW (DSG). Wcześniej jakoś się nie zastanawiałem nad olejem. Stosowałem 5W30, zgodnie z normami VW.

Ale teraz sporo dobrego się naczytałem o Ravenol VSW USVO 0w30 i mam ochotę go zalać. Zastanawiam się czy istnieje jakiekolwiek ryzyko przy zmianie z 5W30 na 0W30? Ostatecznie jest jeszcze Ravenol VMP USVO 5w30, ale jakoś więcej czytałem o VSW - to ponoć bardzo dobry olej, co kilkukrotnie potwierdzał tomek evo.

Można śmiało i bez totalnie żadnych skutków ubocznych przejść na 0W30? Nie zacznie mi nagle brać 1l oleju na 1000km? ?

 

PS. Jakich filtrów używacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli spełnia normę to spokojnie możesz lać. Jeśli teraz ci nie bierze oleju to po zmianie też nie będzie brał. Jak chodzi o filtr, to polecam purflux 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym VW nie produkuję już oleju 5w30, został zastąpiony 0w30 - norma itd taka sama . Ja leje 0w30 i żadnych ubytków , tak samo było przy 5w30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za informacje! :)

RAVENOL VSW SAE 0W-30
Ten chcę wlać, posiada aprobatę VW 504 00 / 507 00. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na zawartość związków siarki, jeśli ma mniej niż przewiduje norma to lej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o ten popiół siarczanowy?

RAVENOL_VSW_0W-30_USVO_parametry.PNG.b2ec80b84b08a1bf1df6f588cfe54ba6.PNG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Im mniej tym większą miłością będzie cię darzył twój DPF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak, ktoś próbował już tego Ravenola 0W30? Bo też się właśnie nad nim zastanawiam, w zasadzie miałem go już kupować powoli ale pojawił się też Yacco W 0W30 C3 504/507 a że do tej pory jeździłem na ichniejszym DE 5W30 to zamieszało mi to w głowie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja leję zaraz na początku stycznia. Na 90% RAVENOL VSW SAE 0W-30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to czekamy na opinie bo sam mysle o zalaniu 0w30 do swojego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ravenol VSW 0W30 to bardzo dobry wybór i na pewno jeden z najlepszych 504/507 na rynku. Olej zbliżony do Eurola Synthence FS 0W30 ale jeszcze wyższa zawartość PAO i  (przynajmniej na papierze) jeszcze lepsze parametry. Jedyny problem to cena, która jest dość wysoka (chyba, ze trafimy na jakąś promocję) a jak dodamy do tego Archoila Ar9100 czy AR9200V2 to tym bardziej (a dodać warto nawet w przypadku tak dobrego oleju).

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już miesiąc. Ogólnie ciężko coś powiedzieć. Wydaje mi się, że faktycznie lepiej pali (szczególnie teraz w te mrozy). No i temperatura oleju na trasie 3-5 stopni niższa niż na poprzedniku (nawet nie wiem co było zalane, ale na pewno 5W30). Chyba jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do temperatury oleju to w przypadku przepracowanego oleju często ta temperatura będzie wyższa - im bardziej przepracowany olej tym wyższe będzie łapał temperatury. Oczywiście tak w skrócie bo to złożone zjawisko i absolutnie nie postępuje liniowo ale trzeba brać to pod uwagę przy porównywaniu temperatury na różnych olejach. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, po przeczytaniu całego wątku mam trochę wątpliwości.

Jaki olej polecacie do 2,0 tdi / 187KM po chipie? Wg producenta 5w30, ale sporo opinii, żeby po chipie jednak sięgnąć po 5w40. Obecnie jest jakiś shell 5w40 bodajże (jeśli wierzyć zawieszce)

Rozważam LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 lub LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30

Wiem, że dla DPFu to chyba jednak lepiej 5w30 z normami 504 00 / 507 00 ale wg opisu 5w40 mimo norm 502 00 / 505 00 /505 01 piszą, że również przeznaczony dla pojazdów z DPF.

Co polecacie?

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć jako zbliza mi sie wymiana oliwy niedługo co polecanie do 2.0 TDI 140@190KM do tej pory jezdziłem na Millersie longlife 5w30, teraz wiele pochlebnych opinii czytałem o EUROL SYNTHENCE FS 0W30, ale nigdzie nie moge dostać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy coś wiadomo że można kupić podróbkę Millersa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności