Skocz do zawartości
Mlody_tm

Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

Rekomendowane odpowiedzi

No szukam właśnie wiedzy. Czy nie wiedzą będzie jeśli kolega uzasadni mi empirycznymi pomiarami dlaczego przykładowo olej ten czy tamten jest lepszy od innego.? Przecież radząc jakiś olej ma chyba jakiś powód i namacalne dowody jego lepszego działania niż tylko wymienianie że ma inny skład. Co do tsi tu nie trzeba jakiejś wiedzy tajemnej i demonizowania. Dla 95% osób kupujących te silniki starczy tabelka z osiągami. Czyli mocą, momentem, spalaniem, przyspieszeniem, v max. Jak ktoś jest dociekliwy to sprawdzi jaki przebieg ma moment, sprawdzi czy siedzi tam turbina czy kompresor, czy oba na raz. Właśnie czegoś takiego spodziewał bym się po kimś kto poleca jakiś olej. Konkretnych danych które uzmysłowią mi dlaczego ten olej będzie lepszy dla silnika. Czy kolega mkpol uważa że to wiele lub ze to jest madrzenie się ? 

Edytowane przez Whiro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, mkpol napisał:

szału też nie ma ?

A co więcej chcieć? Olej górna piłka najważniejsze ? a filtry no mogłem wziąć knechta bosha... Ale jednak paliwa ori to ori... Do skrzyni co lepsze ori vw? Przecież to febi w butelce Volkswagena ? 300zl różnicy za butelki z logotypem vw bez sensu. No ale są tacy co kupią oliwę za 100zł i komplet filtrów za drugie 100zł ?. Olej 270zl komplet filtrów drugie tyle. Olej do skrzyni 300zl za 600 mogłem mieć w butelkach vw ? oring i filtr do dsg ori... O lepszą oliwę już ciężko chyba że dodać Jeszcze archoil do tego to jak olej do rajdówki wtedy by było ???

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Zioolko00 no przecież żartuję. Sam jeździłem na tym oleju od kilku lat i dopiero ostatnio przesiadłem się na millersa, bo penrite miał długą przerwę w dostawie tego konkretnego oleju. A wersji C3 nie chciałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, rosol napisał:

@Whiro  https://www.oil-club.pl/index.php?forums/oleje-świeże.44/   tu masz empiryczne pomiary :) czytaj i kąp się w wiedzy laboraturyjnej heh

Tutaj mam czysto teoretyczne dane które w żaden praktyczny sposób nie pokazują dlaczego jeden olej jest lepszy od innego. Próbuję się właśnie dowiedzieć dlaczego ten olej x jest lepszy od tego y. Bo jego skład i cena niczego nie udowadniają. No chyba że niektórym to starcza i jest to najważniejszy argument. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Whiro napisał:

Tutaj mam czysto teoretyczne dane które w żaden praktyczny sposób nie pokazują dlaczego jeden olej jest lepszy od innego. Próbuję się właśnie dowiedzieć dlaczego ten olej x jest lepszy od tego y. Bo jego skład i cena niczego nie udowadniają. No chyba że niektórym to starcza i jest to najważniejszy argument. 

 

Już odpowiadam, który olej. 

 

Każdy spełniający normę o składzie przynajmniej niezłym. Wnoszę to po tym, że jak czytam facebook o passacie B5  to tam nadal dużo ludzi jeździ na tanim 10W40 i silniki robią tyle samo co zajebiste 5W40 dwa razy droższe.  W każdym olejowym zapytaniu kilku osób pisze, że jeździ od zawsze na jakimś 10W40. I jeździ tyle samo co inni na dobrych, droższych 5W40. 

 

Olej ma spełniać normę i ma być udany na tyle, że nie ma właściwości nagarogennych czy szybkiego zużywania się i wytracania właściwości. I tyle.   Skoro spełnia normę to znaczy, że chroni i smaruje odpowiednio daną konstrukcję silnika tak jak chciał tego konstruktor silnika. 

 

Jeden leje drogie oliwy i paliwa, aplikuje płukanki, czyści wtryski, dodaje dodatki do paliwa i oleju. Drugi jeździ na oleju z Tesco, leje na stacji obok Tesco i nadal te passaty B5 są na chodzie.

Dlaczego przy nowoczesnych silnikach ma być inaczej skoro olej spełnia normy konstruktora silnika. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To kolega ma chyba podobne zdanie jak ja. Ja uważam że do przecietnego silnika 2.0 tdi nie ma co cudować bo nie zrobi się z niego rzedowej szóstki biturbo lub twinturbo, przez wlanie oleju za 100 zl za litr. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, mkpol napisał:

@Zioolko00 no przecież żartuję. Sam jeździłem na tym oleju od kilku lat i dopiero ostatnio przesiadłem się na millersa, bo penrite miał długą przerwę w dostawie tego konkretnego oleju. A wersji C3 nie chciałem :)

Dokładnie, z tymi dostawami tak jest i trzeba na to patrzeć... Musi przypłynać z Australii. Była dostawa teraz w wakacje także na chwilę obecną jest w autoryzowanych punktach sprzedaży ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.11.2019 o 22:16, Whiro napisał:

Czy posiadasz dane empirycznie udowodniajace przewage jednego oleju nad innym.? Bo ja w 5 sek mogę Ci pokazać jaka jest różnica między 2.0 a 1.4 tsi. I to tak na plus jak i minus. I nie mówię o różnicy typu że olej miał temp 100 stopni na jednym a 107 na drugim, co w sumie dla silnika jest pomijalnym faktem. 

Tak oczywiście. Po pierwsze analiza kart produktu i jego parametrów. Po drugie analizy laboratoryjne nowych i używanych olejów. Po trzecie doświadczenia praktyczne. Akurat co do różnicy miedzy 100 a 107 stopni to niekoniecznie jest to pomijalny fakt. Wszystko zależy w jakich warunkach taka temperatura występuje ale jeśli dajmy na to przy jedzie autostradowej z prędkością 140 km/h w temp. 20 stopni to może okazać się, że przy 200 km/h i 35 stopni jeden będzie miał 115 stopni co jest jeszcze temperaturą akceptowalną a drugi 125 stopni (albo wiecej) co już stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa silnika. To tak jak by napisać, ze w sumie wszystko jedno czy Vmax jest 220 km/h czy 170 KM/h bo ja i tak nigdy powyżej 160 Km/h nie jeżdzę. Tylko auto mające vmax 220 km/h prędkość 160 km/h osiągnie bez wysiłku i z bardzo dużym zapasem  a ten z 170 km/h osiągnie te 10 km/h ze sporym trudem i wysiłkiem a długotrwałą jazda z taką prędkością będzie zarówno uciążliwa (np. utrzymanie prędkości na wzniesieniach) jak i szkodliwa dla silnika.

Różnice miedzy olejemi bywają takie, ze w skrajnych warunkach na jednym zatrzesz silnik a na drugim nic się nie stanie. Oczywiście to skrajności ale nawet w "normalnym użytkowaniu" zdarzaj się sytuacje, że niektóre środki smarne są niewystarczające.

W dniu 21.11.2019 o 18:13, Zioolko00 napisał:

Dokładnie, z tymi dostawami tak jest i trzeba na to patrzeć... Musi przypłynać z Australii. Była dostawa teraz w wakacje także na chwilę obecną jest w autoryzowanych punktach sprzedaży ?

Od wakacji były jeszcze 2 dostawy. Zmienił się importer i teraz powinno być już wszystko jak należy. Mam na magazyn importera jakieś 20 minut...na piechotę? więc bywam tam często i na bieżąco wiem co i jak z dostępnością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.07.2019 o 23:10, tomek evo napisał:

Trzeba brać "na warsztat" konkretne oleje bo w lepkości 5W30 każdy producent ma kilka (albo nawet kilkanaście) różnych olejów. Rozumiem, że trzymamy się normy 5W30. Biorąc pod uwagę Motula, Liqui Moly oraz Fuchsa to osobiście wybrał bym Motula Specyfica 504/507 5W30 (ewentualnie Motula X-Clean+ 5w30, który również spełnia 504/507) bo jakościowo wg. mnie z ww. jest najwyższej jakości. Liqui Moly top tec 4200 5W30 nie jest zły ale wg. mnie nie lepszy niż Motula a biorąc pod uwagę cenę to Liqui Moly jest moim zdaniem po prostu zdecydowanie za drogi.  Fuchs jakościowo jest ok. i cena jest jak najbardziej przyjazna wiec jako opcja budżetowa jest to jak najbardziej godna uwagi opcja.

W normie 504/507 mam jednak innych faworytów.

Linia Helix Ultra Shella jest wykonana w technologii GTL (Gas to liquid) i są to bazy wysokiej jakości, choć nie są to bazy stricte syntetyczne z technologicznego punktu widzenia. Faktycznie oleje Shell z tej serii dobrze dbają o czystość silnika.

Witam czy do passat B7 2.0 silnik skrzynia DSG z DPF nalatane 225 kk który z polecanych powyżej byś polecił najbardziej. Szczerze mówiąc juak miałem B6 zawsze lalem taki jak kazał producent z nowym rokiem postanowiłem coś zmienić  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem :

Fuchs - całkiem przeciętny ale tani

Motul - całkiem niezły ale bez szału, cena umiarkowana

Liqui Moly  jakość jw. ale cena kosmos

Co mogę polecić?

- Texaco Havoline PRO DSV 5W30 - dobra, nawet bardzo dobra jakość, cena bardzo atrakcyjna

- Eurol Synthence FS 0W30  - bardzo wysoka jakość i stosunkowo atrakcyjna cena, plus to najlepiej przebadany olej

 - Ravenol VMP 5W30   jakość jw. cena też jest na razie dobra

- Penrite Enviro+5W30 - jakościowo świetny ale drogi

 

 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a Millers PAO albo Trident.

Tridenta moge miec za 170 zł a ten drugi za 230 ?

Warto dać więcej za tego Millersa ??

Myślałem o A SHELL HELIX ULTRA ECT 5W30 albo o Texaco Havoline PRO DSV 5W30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

shell 0w30 av-l leje do wszystkich vw calej swojej rodzinie. Od 1.9tdi 110km 2.0tdi pd i CR i 3.0 263km 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.01.2020 o 23:10, tomek evo napisał:

Texaco Havoline PRO DSV 5W30 - dobra, nawet bardzo dobra jakość, cena bardzo atrakcyjna

Ja kupiłem wczoraj Texaco plus płukankę liqui moly. Dzisiaj wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak w tym porównaniu wypada słynne w ostatnim czasie PMO ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PMO Extreme C3 5W30 wg. karty i parametrów bardzo dobry produkt. Ale parametry Eurol a zwłaszcza Ravenol mają nie gorsze i oleje te (zwłaszcza Eurol) są zweryfikowane w licznych już badaniach, które potwierdzają deklaracje producenta. Ten konkretny PMO to na pewno jest dobry olej ale czy lepszy od Eurola czy Ravenola to  już sprawa dyskusyjna bo nawet patrząc na same dostępne parametry to nie jest lepszy od Eurola ani tym bardziej najlepszego "na papierze" Ravenola. Nie znam zastosowanego pakietu dodatków ale dość niski TBN w oleju PMO może świadczyć, ze jest jednak starszy pakiet dodatków pod 504/507 (Eurol ma ten najnowszy). Trzeba jednak uczciwie przyznać, ze parametry i tak są bardzo dobre i na tle większości olejów z 504/507 ten olej "wygląda" po prostu dobrze.

W dniu 1.02.2020 o 06:59, urbinio napisał:

Ja kupiłem wczoraj Texaco plus płukankę liqui moly. Dzisiaj wymiana.

brawo Ty.

W dniu 31.01.2020 o 22:19, matek--1 napisał:

shell 0w30 av-l leje do wszystkich vw calej swojej rodzinie. Od 1.9tdi 110km 2.0tdi pd i CR i 3.0 263km 

dobry olej, choć do starszego 1.9 TDI to bym jednak nalał coś innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.02.2020 o 06:59, urbinio napisał:

... kupiłem ....płukankę liqui moly

Oranżadka. Bardzo słaba skuteczność mycia. Produkt marketingowy niestety. Stosowałem też płukanki penrite i archoil i było nieco lepiej, ale też bez szału. Prawdę mówiąc nie wiem czy są jakieś naprawdę skuteczne płukanki do diesli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mkpol A po czym poznajesz czy jest dobra czy słaba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Liqui Moly ma 2 płukanki - zwykłą i z serii proline. Ta zwykła dobra jest do profilaktyki jak silnik w miarę czysty. Ta druga jest dużo mocniejsza. Ja stosuje Archoil AR2820 - moim zdaniem jest bardzo skuteczna, choć oczywiście ma swoje ograniczenia. Dużo zależy od dawki i czasu płukania. Porządne płukanie to nawet 30-40 minut i dawka ok. 50 ml/1l i wtedy AR2820 jest naprawdę skuteczny. Fajna płukankę bazująca na oleju HC ma Eurol. Penrite też spoko ale bardziej do profilaktyki a Millers tym bardziej. Stara płukanka Valvoline była całkiem niezła a ta nowa niestety już nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności