jakbli Zgłoś #461 Napisano 15 Lipca 2019 (edytowane) Wczoraj taki zestawik zaaplikowałem u siebie z filtrami Boscha. Przy okazji znalazłem rozrzucony smar po nadkolu i dziurawą osłonę przegubu. Kolejna robota mnie czeka. Okazało się też że wsadzony filtr paliwa był 125mm a ja miałem kupiony 135mm ale wszystkie numery się zgadzały. Ten krótszy, był Mann Hammel Edytowane 15 Lipca 2019 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #462 Napisano 12 Listopada 2019 witajce niestety zamiesciłem tutaj wczoraj moje spostrzezenia odnosnie oleju na minus valvoline a na mega plus oleju Eurol wraz z opisem co jak sie działo po zalaniu valvoline , a jak autko sie spisuje po zalaniu oleju eurol i wrzuciłem fotke zestawu , niestety w poscie co dzisiaj zrobiłem w swoim auci zamiesciłem ta sama fote , i niestety moderator stwierdził ze to spamowanie i usunoł z tad mojego posta , sadze ze to nie fair bo opisy były inne tylko fotka ta sama i moja historia odnosnie oleju tez była ina sadzdze ze tak nie powinno byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #463 Napisano 12 Listopada 2019 A może wredny moher przyczepił się, że rok temu już też pisałeś o tym że valvoline jest be, a eurol cacy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #464 Napisano 12 Listopada 2019 Ja teraz zalałem valviline. Samochód jeździ. Czyli jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sylwekm Zgłoś #465 Napisano 12 Listopada 2019 Słyszałem, że dobry jest Motul 8100 X-Clean EFE 5W30 C2/C3 jest to pełny syntetyk. Czy kolega od olejów może na temat tego oleju coś powiedzieć? Ma normy BMW, Mercedesa, Opla, Fiata i VW ale tylko 505.01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #466 Napisano 12 Listopada 2019 5 godzin temu, mkpol napisał: A może wredny moher przyczepił się, że rok temu już też pisałeś o tym że valvoline jest be, a eurol cacy? hmmm jak sam stwierdzasz ze jestes moherem to git , rok temu pisałem ze zalałem valwoline i mi przybyło oleju po 4 tys do ful na bagnecie , koledzy z forum napisali mi ze ten valvolie nie jest do dpf , wtedy tez napisałem ze leje eurol teraz zrobiłem na eurolu 10 tys km i dzieliłem sie z spostrzezeniami co do oleju ,ale jak wspomniałes jakis mocher który nie czyta postów usunoł mój temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #467 Napisano 19 Listopada 2019 W dniu 12.11.2019 o 13:28, Whiro napisał: Ja teraz zalałem valviline. Samochód jeździ. Czyli jest ok. Nie znam tej marki. Ale wyznacznikiem tego czy olej jest ok nie jest to, że auto jeżdzi. Czasami to pojedzie nawet na kujawskim? W dniu 12.11.2019 o 18:07, viking napisał: hmmm jak sam stwierdzasz ze jestes moherem to git , rok temu pisałem ze zalałem valwoline i mi przybyło oleju po 4 tys do ful na bagnecie , koledzy z forum napisali mi ze ten valvolie nie jest do dpf , wtedy tez napisałem ze leje eurol teraz zrobiłem na eurolu 10 tys km i dzieliłem sie z spostrzezeniami co do oleju ,ale jak wspomniałes jakis mocher który nie czyta postów usunoł mój temat Opisz na spokojnie raz jeszcze jaki olej zastosowałeś wcześniej i później i jakie spostrzeżenia. W dniu 12.11.2019 o 15:24, Sylwekm napisał: Słyszałem, że dobry jest Motul 8100 X-Clean EFE 5W30 C2/C3 jest to pełny syntetyk. Czy kolega od olejów może na temat tego oleju coś powiedzieć? Ma normy BMW, Mercedesa, Opla, Fiata i VW ale tylko 505.01 Jak dla mnie typowy średniak - dobry ale nie wybitny. Olej dość uniwersalny spełnia wiele norm ale akurat normy VAG tylko te starsze więc do nowszych diesli sie raczej nie nadaje (jak się naleje to się nic złego nie stanie ale mimo wszystko lepiej wybrać olej z normą w tym wypadku). Nie mam pewności ale na 99 procent to jest olej na bazie HC (moze mieć domieszkę IV grupy ale nie za dużo) wiec syntetyk taki bardziej z nazwy jak większość "syntetyków". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #468 Napisano 20 Listopada 2019 Strzeliłem literówkę i chodzi oczywiście o valvoline. A tak ogólnie to właśnie chodzi o to żeby samochód jeździł. Gdyby był jeden słuszny wybór i najlepszy olej to każdy by na nim jeździł. Znasz ten jedyny najlepszy olej? Nie sądzę, bo zaraz znajdzie się ktoś kto wypunktuje słabe jego strony i stwierdzi że jego lepszy. Więc rozwodzenie się nad tym olejem to przesada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sylwekm Zgłoś #469 Napisano 20 Listopada 2019 Trochę się zawiodłem na twojej ocenie ponieważ jest to olej 100% syntetyczny więc tak musi mieć domieszki bazy z grupy 3 i 4. Co do norm to ma najnowsze normy do silników diesla BMW i Mercedesa,Opla i Fiata więc i pod tym względem jest bardzo dobry. Nie jest to co prawda Pennzoil Platinum Euro LX,który kosztuje 200€ za 5 litrów ale jest to conajmniej dobry olej za ok 70 euro za 5 litrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #470 Napisano 20 Listopada 2019 12 minut temu, Sylwekm napisał: jest to olej 100% syntetyczny Stuprocentowy syntetyk zatarłby ci silnik w ciągu tygodnia, o ile wcześniej by go nie zjadł... Trzeba rozróżnić syntetyczny i syntetyzowany. 14 minut temu, Sylwekm napisał: ma najnowsze normy do silników diesla BMW i Mercedesa,Opla i Fiata Nie normę tylko specyfikację. I tu znowu gra słów ma znaczenie. Bo czymś innym jest: "spełnia specyfikację", a jeszcze czymś innym "zatwierdzony przez producenta". Dla przykładu Penrite Enviro+ jest dopuszczony przez VW do stosowania w serwisie, a już Enviro+ C3 jedynie spełnia specyfikację. W praktyce jak poczytamy dokładnie to występują drobne różnice w zawartości różnych ingrediencji. Oczywiście jeden i drugi będzie się świetnie sprawdzał w aucie. Różnica jest taka, że w jednym przypadku penrite twierdzi, że olej jest spoko, a w drugim VW twierdzi, że faktycznie Penrite mówi prawdę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #471 Napisano 20 Listopada 2019 1 godzinę temu, Sylwekm napisał: Trochę się zawiodłem na twojej ocenie ponieważ jest to olej 100% syntetyczny więc tak musi mieć domieszki bazy z grupy 3 i 4. Co do norm to ma najnowsze normy do silników diesla BMW i Mercedesa,Opla i Fiata więc i pod tym względem jest bardzo dobry. Nie jest to co prawda Pennzoil Platinum Euro LX,który kosztuje 200€ za 5 litrów ale jest to conajmniej dobry olej za ok 70 euro za 5 litrów. Z tanich olejów z dobrą specyfikacją jest polski Specol premium c3 504/507. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sylwekm Zgłoś #472 Napisano 20 Listopada 2019 Norma czy specyfikacja,gra słów nic więcej. Każdy olej,który jest z baz 3 i 4 jest klasyfikowany jako 100% syntetyk i takie oznaczenie wymagane jest tylko w dwóch krajach na świecie czyli w Niemczech i Japonii. Jest tak dlatego, że w innych krajach jak np w Polsce klient kupując olej syntetyczny nie ma pojęcia, że kupuje olej na bazie syntetycznej, a nie syntetyk. Czyli klient wprowadzany jest w błąd. Olej, który jest na bazie syntetycznej w Niemczech i Japonii ma napisane np "Synteze baze" a nie syntetyk jak w Polsce. Natomiast olej zrobiony z grupy 3 i 4 ma napis 100% Syntetyk lub Voll Syntetyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #473 Napisano 20 Listopada 2019 Nie do końca z tą semantyką jest tak jak piszesz, ale mniejsza. Grupa 3 nie gwarantuje, że olej będzie wyprodukowany w technologii GTL. Grupa ta obejmuje również oleje produkowane przez HC. Rzecz w tym, że większość olejów sprzedawanych u nas jako syntetyki to tak naprawdę oleje HC co najwyżej z niewielką domieszką PAO. Oczywiście nie ma w tym nic złego. O ile nie ścigamy się wyczynowo, to wszystkie te oleje są w zupełności wystarczające. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #474 Napisano 20 Listopada 2019 7 godzin temu, Whiro napisał: Strzeliłem literówkę i chodzi oczywiście o valvoline. A tak ogólnie to właśnie chodzi o to żeby samochód jeździł. Gdyby był jeden słuszny wybór i najlepszy olej to każdy by na nim jeździł. Znasz ten jedyny najlepszy olej? Nie sądzę, bo zaraz znajdzie się ktoś kto wypunktuje słabe jego strony i stwierdzi że jego lepszy. Więc rozwodzenie się nad tym olejem to przesada. Oczywiście, że chodzi o to aby samochód jeździł. Ale to, ze auto jeżdzi to nie jest żaden wyznacznik. Nalej Lotosa 15W40 i też pojedzie - przynajmniej do czasu większych mrozów i do czasu aż coś się nie stanie. Albo nie wymieniaj oleju w ogóle - też będzie jeździł 9też do czasu). Znam takiego co zrobił 50 tys. na oleju i potem auto sprzedał. Chodzi mi o to, ze to ze jeździ to nie jest argument. Zgadzam się, ze nie ma jednego najlepszego oleju. Różne silniki wymagają różnych olejów i nawet sposób eksploatacji ma wpływ na dobór optymalnego oleju. Są natomiast oleje lepsze i gorsze, lepiej dopasowane lub gorzej i to po jest ten temat aby o tym dyskutować nie nie jest to " rozwodzenie się nad tym olejem". 3 godziny temu, Sylwekm napisał: Norma czy specyfikacja,gra słów nic więcej. Każdy olej,który jest z baz 3 i 4 jest klasyfikowany jako 100% syntetyk i takie oznaczenie wymagane jest tylko w dwóch krajach na świecie czyli w Niemczech i Japonii. Jest tak dlatego, że w innych krajach jak np w Polsce klient kupując olej syntetyczny nie ma pojęcia, że kupuje olej na bazie syntetycznej, a nie syntetyk. Czyli klient wprowadzany jest w błąd. Olej, który jest na bazie syntetycznej w Niemczech i Japonii ma napisane np "Synteze baze" a nie syntetyk jak w Polsce. Natomiast olej zrobiony z grupy 3 i 4 ma napis 100% Syntetyk lub Voll Syntetyk. Nie wiem czy coś się ostatnio nie pozmieniało ale za "pełnego syntetyka" w Niemczech uznawano jedynie olej, którego baza była w większości (chyba chodziło o 70 procent) syntetyczna. Oleje na III grupie nie były nigdy w Niemczech Vollsynthetisches. Wiem też, ze było kiedyś jakieś zamieszanie z Motulem w Niemczech odnosnie nazewnictwa ale szczegółów nie znam. Czy dobrze rozumiem, że ten olej jest w DE Vollsynthetisches? Byłbym bardzo zdziwiony. Z drugiej strony jeśli kosztuje 70 euro a u nas ca. 140 zł (czyli mniej niż połowa ceny w Niemczech)to to mogą być inne produkty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #475 Napisano 20 Listopada 2019 Napisałeś że są dopasowane oleje i że trzeba łac ten który ma odpowiednie parametry. No to jest oczywiste. Przecież nie nalałem oleju Valvoline 15w40 bez specyfikacji dla filtra DPF i innych. Piszę że każdy olej o odpowiednich parametrach dla danego silnika będzie dobry i nie ma się co rozwodzić. Niekiedy ten sam olej może być w tym samym silniku dla kogoś super a dla innego beznadziejny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sylwekm Zgłoś #476 Napisano 20 Listopada 2019 Tak ten olej, o którym piszę jest wg opisu 100% synteze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #477 Napisano 20 Listopada 2019 4 godziny temu, Whiro napisał: Napisałeś że są dopasowane oleje i że trzeba łac ten który ma odpowiednie parametry. No to jest oczywiste. Przecież nie nalałem oleju Valvoline 15w40 bez specyfikacji dla filtra DPF i innych. Piszę że każdy olej o odpowiednich parametrach dla danego silnika będzie dobry i nie ma się co rozwodzić. Niekiedy ten sam olej może być w tym samym silniku dla kogoś super a dla innego beznadziejny. Zgadza się. Każdy olej spełniający specyfikacje będzie odpowiedni (dobry). Ale jeden może być lepszy a inny gorszy. 1.4 TSI w Passacie też będzie dobre. Ale 1.8 a najlepiej 2.0 TSI będzie lepsze. Dla Ciebie może nie być istotne jaki olej ale uwierz mi dla kogoś może nie być istotne jaki silnik i jak bym napisał, ze nie ma sie co rozwodzić nad wyborem silnika bo każdy będzie dobry to by to chyba nie była do końca prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zioolko00 Zgłoś #478 Napisano 20 Listopada 2019 A ja mam zakupiony oto taki zestawik i w Piąteczek jadę na wymianę 240k nadchodzi zostało 500km myślę że lipy nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #479 Napisano 20 Listopada 2019 Godzinę temu, tomek evo napisał: Zgadza się. Każdy olej spełniający specyfikacje będzie odpowiedni (dobry). Ale jeden może być lepszy a inny gorszy. 1.4 TSI w Passacie też będzie dobre. Ale 1.8 a najlepiej 2.0 TSI będzie lepsze. Dla Ciebie może nie być istotne jaki olej ale uwierz mi dla kogoś może nie być istotne jaki silnik i jak bym napisał, ze nie ma sie co rozwodzić nad wyborem silnika bo każdy będzie dobry to by to chyba nie była do końca prawda? Czy posiadasz dane empirycznie udowodniajace przewage jednego oleju nad innym.? Bo ja w 5 sek mogę Ci pokazać jaka jest różnica między 2.0 a 1.4 tsi. I to tak na plus jak i minus. I nie mówię o różnicy typu że olej miał temp 100 stopni na jednym a 107 na drugim, co w sumie dla silnika jest pomijalnym faktem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #480 Napisano 21 Listopada 2019 8 godzin temu, Zioolko00 napisał: myślę że lipy nie ma szału też nie ma ? 8 godzin temu, Whiro napisał: Czy posiadasz 8 godzin temu, Whiro napisał: Bo ja w 5 sek mogę Szukasz pomocy i wiedzy, czy chcesz się wymądrzać? Czekam na temat w którym opiszesz swoją empirię dotyczącą silników TSI .... A tu albo czytaj, albo pytaj, a nie udowadniaj ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach