Skocz do zawartości
Mlody_tm

Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj taki zestawik zaaplikowałem u siebie z filtrami Boscha. Przy okazji znalazłem rozrzucony smar po nadkolu i dziurawą osłonę przegubu. Kolejna robota mnie czeka. Okazało się też że wsadzony filtr paliwa był 125mm a ja miałem kupiony  135mm ale wszystkie numery się zgadzały. Ten krótszy, był Mann Hammel 

Screenshot_2019-07-15-06-24-44-484_com.ebay.mobile.png

Screenshot_2019-07-15-06-25-03-194_com.ebay.mobile.png

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajce niestety zamiesciłem tutaj wczoraj moje spostrzezenia odnosnie oleju na minus valvoline a na mega plus oleju Eurol wraz z opisem co jak sie działo po zalaniu valvoline , a jak autko sie spisuje po zalaniu oleju eurol  i wrzuciłem fotke zestawu , niestety w poscie co dzisiaj zrobiłem w swoim auci zamiesciłem ta sama fote  , i niestety moderator stwierdził ze to spamowanie i usunoł z tad mojego posta , sadze ze to nie fair bo opisy były inne tylko fotka ta sama i moja historia odnosnie oleju tez była ina sadzdze ze tak nie powinno byc 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może wredny moher przyczepił się, że rok temu już też pisałeś o tym że valvoline jest be, a eurol cacy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz zalałem valviline. Samochód jeździ. Czyli jest ok. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że dobry jest Motul 8100 X-Clean EFE 5W30 C2/C3 jest to pełny syntetyk. Czy kolega od olejów może na temat tego oleju coś powiedzieć? Ma normy BMW, Mercedesa, Opla, Fiata i VW ale tylko 505.01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, mkpol napisał:

A może wredny moher przyczepił się, że rok temu już też pisałeś o tym że valvoline jest be, a eurol cacy?

hmmm jak sam stwierdzasz ze jestes moherem  to git , rok temu pisałem ze zalałem valwoline  i mi przybyło oleju po 4 tys do ful na bagnecie  , koledzy z forum napisali mi ze ten valvolie nie jest do dpf  , wtedy tez napisałem ze leje eurol teraz zrobiłem na eurolu 10 tys km i dzieliłem sie z spostrzezeniami  co do oleju ,ale jak wspomniałes jakis mocher który nie czyta postów  usunoł mój temat 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.11.2019 o 13:28, Whiro napisał:

Ja teraz zalałem valviline. Samochód jeździ. Czyli jest ok. 

Nie znam tej marki. Ale wyznacznikiem tego czy olej jest ok nie jest to, że auto jeżdzi. Czasami to pojedzie nawet na kujawskim?

W dniu 12.11.2019 o 18:07, viking napisał:

hmmm jak sam stwierdzasz ze jestes moherem  to git , rok temu pisałem ze zalałem valwoline  i mi przybyło oleju po 4 tys do ful na bagnecie  , koledzy z forum napisali mi ze ten valvolie nie jest do dpf  , wtedy tez napisałem ze leje eurol teraz zrobiłem na eurolu 10 tys km i dzieliłem sie z spostrzezeniami  co do oleju ,ale jak wspomniałes jakis mocher który nie czyta postów  usunoł mój temat 

Opisz na spokojnie raz jeszcze jaki olej zastosowałeś wcześniej i później i jakie spostrzeżenia.

W dniu 12.11.2019 o 15:24, Sylwekm napisał:

Słyszałem, że dobry jest Motul 8100 X-Clean EFE 5W30 C2/C3 jest to pełny syntetyk. Czy kolega od olejów może na temat tego oleju coś powiedzieć? Ma normy BMW, Mercedesa, Opla, Fiata i VW ale tylko 505.01

Jak dla mnie typowy średniak  - dobry ale nie wybitny. Olej dość uniwersalny  spełnia wiele norm ale akurat normy VAG tylko te starsze więc do nowszych diesli sie raczej nie nadaje (jak się naleje to się nic złego nie stanie ale mimo wszystko lepiej wybrać olej z normą w tym wypadku). Nie mam pewności ale na 99 procent to jest olej na bazie HC (moze mieć domieszkę IV grupy ale nie za dużo) wiec syntetyk taki bardziej z nazwy jak większość "syntetyków".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strzeliłem literówkę i chodzi oczywiście o valvoline. A tak ogólnie to właśnie chodzi o to żeby samochód jeździł. Gdyby był jeden słuszny wybór i najlepszy olej to każdy by na nim jeździł. Znasz ten jedyny najlepszy olej? Nie sądzę, bo zaraz znajdzie się ktoś kto wypunktuje słabe jego strony i stwierdzi że jego lepszy. Więc rozwodzenie się nad tym olejem to przesada. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę się zawiodłem na twojej ocenie ponieważ jest to olej 100% syntetyczny więc tak musi mieć domieszki bazy z grupy 3 i 4. Co  do norm to ma najnowsze normy do silników diesla BMW i Mercedesa,Opla i Fiata więc i pod tym względem jest bardzo dobry. Nie jest to co prawda Pennzoil Platinum Euro LX,który kosztuje 200€ za 5 litrów ale jest to conajmniej dobry olej za ok 70 euro za 5 litrów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Sylwekm napisał:

jest to olej 100% syntetyczny

Stuprocentowy syntetyk zatarłby ci silnik w ciągu tygodnia, o ile wcześniej by go nie zjadł... Trzeba rozróżnić syntetyczny i syntetyzowany. 

 

14 minut temu, Sylwekm napisał:

ma najnowsze normy do silników diesla BMW i Mercedesa,Opla i Fiata

Nie normę tylko specyfikację. I tu znowu gra słów ma znaczenie. Bo czymś innym jest: "spełnia specyfikację", a jeszcze czymś innym "zatwierdzony przez producenta". Dla przykładu Penrite Enviro+ jest dopuszczony przez VW do stosowania w serwisie, a już Enviro+ C3 jedynie spełnia specyfikację. W praktyce jak poczytamy dokładnie to występują drobne różnice w zawartości różnych ingrediencji. Oczywiście jeden i drugi będzie się świetnie sprawdzał w aucie. Różnica jest taka, że w jednym przypadku penrite twierdzi, że olej jest spoko, a w drugim VW twierdzi, że faktycznie Penrite mówi prawdę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Sylwekm napisał:

Trochę się zawiodłem na twojej ocenie ponieważ jest to olej 100% syntetyczny więc tak musi mieć domieszki bazy z grupy 3 i 4. Co  do norm to ma najnowsze normy do silników diesla BMW i Mercedesa,Opla i Fiata więc i pod tym względem jest bardzo dobry. Nie jest to co prawda Pennzoil Platinum Euro LX,który kosztuje 200€ za 5 litrów ale jest to conajmniej dobry olej za ok 70 euro za 5 litrów. 

Z tanich olejów z dobrą specyfikacją jest polski Specol premium c3 504/507.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Norma czy specyfikacja,gra słów nic więcej. Każdy olej,który jest z baz 3 i 4 jest klasyfikowany jako 100% syntetyk i takie oznaczenie wymagane jest tylko w dwóch krajach na świecie czyli w Niemczech i Japonii. Jest tak dlatego, że w innych krajach jak np w Polsce klient kupując olej syntetyczny nie ma pojęcia, że kupuje olej na bazie syntetycznej, a nie syntetyk. Czyli klient wprowadzany jest w błąd. Olej, który jest na bazie syntetycznej w Niemczech i Japonii ma napisane np "Synteze baze" a nie syntetyk jak w Polsce. Natomiast olej zrobiony z grupy 3 i 4 ma napis 100% Syntetyk lub Voll Syntetyk. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca z tą semantyką jest tak jak piszesz, ale mniejsza. Grupa 3 nie gwarantuje, że olej będzie wyprodukowany w technologii GTL. Grupa ta obejmuje również oleje produkowane przez HC. Rzecz w tym, że większość olejów sprzedawanych u nas jako syntetyki to tak naprawdę oleje HC co najwyżej z niewielką domieszką PAO. Oczywiście nie ma w tym nic złego. O ile nie ścigamy się wyczynowo, to wszystkie te oleje są w zupełności wystarczające.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Whiro napisał:

Strzeliłem literówkę i chodzi oczywiście o valvoline. A tak ogólnie to właśnie chodzi o to żeby samochód jeździł. Gdyby był jeden słuszny wybór i najlepszy olej to każdy by na nim jeździł. Znasz ten jedyny najlepszy olej? Nie sądzę, bo zaraz znajdzie się ktoś kto wypunktuje słabe jego strony i stwierdzi że jego lepszy. Więc rozwodzenie się nad tym olejem to przesada. 

Oczywiście, że chodzi o to aby samochód jeździł. Ale to, ze auto jeżdzi to nie jest żaden wyznacznik. Nalej Lotosa 15W40 i też pojedzie  - przynajmniej do czasu większych mrozów i do czasu aż coś się nie stanie. Albo nie wymieniaj oleju w ogóle - też będzie jeździł 9też do czasu). Znam takiego co zrobił 50 tys. na oleju i potem auto sprzedał. Chodzi mi o to, ze to ze jeździ to nie jest argument.  Zgadzam się, ze nie ma jednego najlepszego oleju.  Różne silniki wymagają różnych olejów i nawet sposób eksploatacji ma wpływ na dobór optymalnego oleju. Są natomiast oleje lepsze i gorsze, lepiej dopasowane lub gorzej i to po jest ten temat aby o tym dyskutować nie nie jest to " rozwodzenie się nad tym olejem".

3 godziny temu, Sylwekm napisał:

Norma czy specyfikacja,gra słów nic więcej. Każdy olej,który jest z baz 3 i 4 jest klasyfikowany jako 100% syntetyk i takie oznaczenie wymagane jest tylko w dwóch krajach na świecie czyli w Niemczech i Japonii. Jest tak dlatego, że w innych krajach jak np w Polsce klient kupując olej syntetyczny nie ma pojęcia, że kupuje olej na bazie syntetycznej, a nie syntetyk. Czyli klient wprowadzany jest w błąd. Olej, który jest na bazie syntetycznej w Niemczech i Japonii ma napisane np "Synteze baze" a nie syntetyk jak w Polsce. Natomiast olej zrobiony z grupy 3 i 4 ma napis 100% Syntetyk lub Voll Syntetyk. 

Nie wiem czy coś się ostatnio nie pozmieniało ale za "pełnego syntetyka" w Niemczech uznawano jedynie olej, którego baza była w większości (chyba chodziło o 70 procent) syntetyczna. Oleje na III grupie nie były nigdy w Niemczech Vollsynthetisches. Wiem też, ze było kiedyś jakieś zamieszanie z Motulem w Niemczech odnosnie nazewnictwa ale szczegółów nie znam. Czy dobrze rozumiem, że ten olej jest w DE Vollsynthetisches? Byłbym bardzo zdziwiony. Z drugiej strony jeśli kosztuje 70 euro a u nas ca. 140 zł (czyli mniej niż połowa ceny w Niemczech)to to mogą być inne produkty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś że są dopasowane oleje i że trzeba łac ten który ma odpowiednie parametry. No to jest oczywiste. Przecież nie nalałem oleju Valvoline 15w40 bez specyfikacji dla filtra DPF i innych. Piszę że każdy olej o odpowiednich parametrach dla danego silnika będzie dobry i nie ma się co rozwodzić. Niekiedy ten sam olej może być w tym samym silniku dla kogoś super a dla innego beznadziejny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ten olej, o którym piszę jest wg opisu 100% synteze 

20191120_163556.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Whiro napisał:

Napisałeś że są dopasowane oleje i że trzeba łac ten który ma odpowiednie parametry. No to jest oczywiste. Przecież nie nalałem oleju Valvoline 15w40 bez specyfikacji dla filtra DPF i innych. Piszę że każdy olej o odpowiednich parametrach dla danego silnika będzie dobry i nie ma się co rozwodzić. Niekiedy ten sam olej może być w tym samym silniku dla kogoś super a dla innego beznadziejny. 

Zgadza się. Każdy olej spełniający specyfikacje będzie odpowiedni (dobry). Ale jeden może być lepszy a inny gorszy. 1.4 TSI w Passacie też będzie dobre. Ale 1.8  a najlepiej 2.0 TSI będzie lepsze. Dla Ciebie może nie być istotne jaki olej ale uwierz mi dla kogoś może nie być istotne jaki silnik i jak bym napisał, ze nie ma sie co rozwodzić nad wyborem silnika bo każdy będzie dobry to by to chyba nie była do końca prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam zakupiony oto taki zestawik i w Piąteczek jadę na wymianę :D 240k nadchodzi :) zostało 500km :) myślę że lipy nie ma xD

IMG_20191107_202646.jpg

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tomek evo napisał:

Zgadza się. Każdy olej spełniający specyfikacje będzie odpowiedni (dobry). Ale jeden może być lepszy a inny gorszy. 1.4 TSI w Passacie też będzie dobre. Ale 1.8  a najlepiej 2.0 TSI będzie lepsze. Dla Ciebie może nie być istotne jaki olej ale uwierz mi dla kogoś może nie być istotne jaki silnik i jak bym napisał, ze nie ma sie co rozwodzić nad wyborem silnika bo każdy będzie dobry to by to chyba nie była do końca prawda?

Czy posiadasz dane empirycznie udowodniajace przewage jednego oleju nad innym.? Bo ja w 5 sek mogę Ci pokazać jaka jest różnica między 2.0 a 1.4 tsi. I to tak na plus jak i minus. I nie mówię o różnicy typu że olej miał temp 100 stopni na jednym a 107 na drugim, co w sumie dla silnika jest pomijalnym faktem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Zioolko00 napisał:

myślę że lipy nie ma

szału też nie ma ?

8 godzin temu, Whiro napisał:

Czy posiadasz

 

8 godzin temu, Whiro napisał:

Bo ja w 5 sek mogę

Szukasz pomocy i wiedzy, czy chcesz się wymądrzać? Czekam na temat w którym opiszesz swoją empirię dotyczącą silników TSI .... A tu albo czytaj, albo pytaj, a nie udowadniaj .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności