sylmicha Zgłoś #441 Napisano 17 Marca 2019 2 godziny temu, 77Marek napisał: Dlaczego trafi na złom? Bo polityka pazernych producentów samochodów wraz z polityką np rządu Niemiec taka jest. Na dzień dzisiejszy jak go zezłomuje to np. kupując Passata dostanę 8 tys euro upustu plus zapłatę za jego wartość ponieważ jest z euro 5. Po prostu pod przykrywką ekologii chcą na siłę sprzedać więcej nowych aut i przy okazji wcisnąć ludziom więcej elektryków. Kupując hybrydę lub elektryka dostaniesz od ochrony środowiska kolejne 7 tys euro upustu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #442 Napisano 17 Marca 2019 Zgadzam się z Tobą z tym co napisałeś. A jaki przebieg mniej-więcej osiągnie Twój VW? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylmicha Zgłoś #443 Napisano 17 Marca 2019 Jaki osiągnie nie wiem, teraz ma 141 tys i jestem z niego bardzo zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #444 Napisano 17 Marca 2019 Myślałem, że ma znacznie większy przebieg. Ale w tym układzie przebieg nie ma żadnego znaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylmicha Zgłoś #445 Napisano 17 Marca 2019 Przebieg ma niski, a miał bardzo niski bo jeszcze w 2017 roku miał tylko 90 tys nalatane. Przez cały okres miał tylko jedną usterkę czyli czujnik temp spalin za 65 euro. Plus oczywiście serwis i moje wymysły z modami zaczerpnięte z tego forum ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koltan Zgłoś #446 Napisano 18 Marca 2019 Dnia 14.03.2019 o 23:04, tomek evo napisał: Castrol nie jest zły. Moim zdaniem Castrol jest przeciętnym olejem w wysokiej cenie i w grupie wysokiego ryzyka podróbki o utrzymaniu receptury nie wspominając. Tylko jaki jest sens kupować przeciętny jakościowo olej i płacić za niego niemało jeśli można niewiele dokładając mieć znacznie lepszy produkt lub mieć lepszy produkt nawet dużo taniej? Oczywiście zawsze można zapłacić za VW Passata 1. 4TSI 250 tysięcy ale po co jak w tej cenie można mieć A6 albo dwie Skody Superb. Też racja. W innym aucie znajomej poleciłem valvoline maxlife 5w40 słynne stukające 1.4, na castroku rzeczywiście dzwoniły dzwony a na valvoline silnika nie słychać? w b6 zapałem kiedyś dlatego sławnego valvoline ale wobec castrola praca nie była lepsza a nawet bardziej stukało?i weź tu bądź mądry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #447 Napisano 19 Marca 2019 Pytanie jakie opinie Wy macie o oleju Mihel 5w-30 9600. Za granicą mocno chwalą ten olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #448 Napisano 19 Marca 2019 8 godzin temu, KLICHO napisał: Pytanie jakie opinie Wy macie o oleju Mihel 5w-30 9600. Za granicą mocno chwalą ten olej. Piotr tester na kanale Youtube testuje tej firmy olej. Wnioski sam wyciągnij. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #449 Napisano 19 Marca 2019 Te testy sa o kant tylka lekko obic. Interesuje mnie praca w silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #450 Napisano 19 Marca 2019 Godzinę temu, 77Marek napisał: Piotr tester na kanale Youtube testuje tej firmy olej. Wnioski sam wyciągnij. przepraszam ale co testuje? olej? jaki parametr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #451 Napisano 20 Marca 2019 11 godzin temu, rosol napisał: co testuje? olej? jaki parametr? Olej silnikowy właśnie tej firmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #452 Napisano 20 Marca 2019 27 minut temu, 77Marek napisał: Olej silnikowy właśnie tej firmy. nie wiem ile mas lat Marku... ale ja bym tego testem oleju nie nazwał.... a jeżeli uważasz, że jest inaczej to napisz jaki parametr oleju on testuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #453 Napisano 20 Marca 2019 Dnia 15.03.2019 o 15:56, sylmicha napisał: Wątpię żebym w Niemczech w znanej sieci zajmującej się min sprzedażą i wymianą oleju kupił olej na rynek np. Afrykański. Co do pracy silnika, pracy popychaczy hydraulicznych i miękkości pracy silnika nie będę już dyskutował bo to nie ma sensu. Oczywiście można lać bardzo drogi olej do silnika z bardzo dobrą bazą, tylko moje pytanie brzmi po co skoro moje auto jeździ w trasach,w większości na autostradach(spokojnie 90% przebiegu),z prędkościami 130-150, ma zmieniany olej co 12-15 tys czyli można powiedzieć, że jest eksploatowane w idealnych warunkach. Mimo, że jest idealne i ma przejechane tylko 141 tysięcy to w przyszłym roku trafi na złom. Więc gdzie tu sens lać drogi olej? Po za tym ludzie na temat oleju do 2,0 tdi powstała tu już prawie Encyklopedia, z której i tak nic nie wynika. Ile można jeszcze pisać o oleju do 2,0 tdi? W takiej sieci nie ale znam sieć handlową działającą w wielu Państwach Europy, w której jest właśnie (przynajmniej w PL) sprzedawany olej z rynku Afrykańskiego. Info od oficjalnego importera tej marki. 14 godzin temu, 77Marek napisał: Piotr tester na kanale Youtube testuje tej firmy olej. Wnioski sam wyciągnij. Wnioski z czego? Chyba nie z tych testów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylmicha Zgłoś #454 Napisano 20 Marca 2019 Ale przecież na rynek Afrykański oleje są z całkiem inną lepkością . Nie ten klimat. A jak mają te same parametry co nasze to co za różnica skąd pochodzą? Byle oryginalne były. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #455 Napisano 20 Marca 2019 1 godzinę temu, 77Marek napisał: Olej silnikowy właśnie tej firmy. Marek ogarnij się i poczytaj trochę co na temat tych testów sądzą osoby obeznane w tematach olejowych. 'Albo rozmawiamy poważnie i merytorycznie albo robimy piaskownicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #456 Napisano 20 Marca 2019 No własnie wiec nie wiem jak sprawuje się ten Mihel 5w30 9600 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #457 Napisano 20 Marca 2019 (edytowane) 22 minuty temu, KLICHO napisał: No własnie wiec nie wiem jak sprawuje się ten Mihel 5w30 9600 http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=60&t=99 zadaj tam pytanie może kiedy zrobią jego profesjonalny test a nie test ścieralności pręta hehe Edytowane 20 Marca 2019 przez rosol 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #458 Napisano 20 Maja 2019 Dnia 20.03.2019 o 08:47, sylmicha napisał: Ale przecież na rynek Afrykański oleje są z całkiem inną lepkością . Nie ten klimat. A jak mają te same parametry co nasze to co za różnica skąd pochodzą? Byle oryginalne były. Błąd bo olej o tej samej lepkości na opakowaniu może mieć całkiem inny skład i całkiem inną lepkość w szerokim zakresie temperatur. Na rynki afrykańskie olej moze sie tak samo nazywać a być zupełnie inny i to samo na rynek Rosyjski. Na Syberii to na byle 5W40 auta nawet nie odpalisz w zimie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #459 Napisano 9 Lipca 2019 Trzeba brać "na warsztat" konkretne oleje bo w lepkości 5W30 każdy producent ma kilka (albo nawet kilkanaście) różnych olejów. Rozumiem, że trzymamy się normy 5W30. Biorąc pod uwagę Motula, Liqui Moly oraz Fuchsa to osobiście wybrał bym Motula Specyfica 504/507 5W30 (ewentualnie Motula X-Clean+ 5w30, który również spełnia 504/507) bo jakościowo wg. mnie z ww. jest najwyższej jakości. Liqui Moly top tec 4200 5W30 nie jest zły ale wg. mnie nie lepszy niż Motula a biorąc pod uwagę cenę to Liqui Moly jest moim zdaniem po prostu zdecydowanie za drogi. Fuchs jakościowo jest ok. i cena jest jak najbardziej przyjazna wiec jako opcja budżetowa jest to jak najbardziej godna uwagi opcja. W normie 504/507 mam jednak innych faworytów. Linia Helix Ultra Shella jest wykonana w technologii GTL (Gas to liquid) i są to bazy wysokiej jakości, choć nie są to bazy stricte syntetyczne z technologicznego punktu widzenia. Faktycznie oleje Shell z tej serii dobrze dbają o czystość silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zioolko00 Zgłoś #460 Napisano 13 Lipca 2019 jest już ten Penrite? Wymiana się zbliża na koniec miesiąca ponoć celnicy się zajmują kontenerem, wiec już dotarł z Australii pytanie kiedy będzie w sprzedaży a jeśli nie to co wybrać podobnego Penrite Enviro+ 5w30 LL 504.00 507.00. Rok temu za Penrite 5L płaciłem około 270zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach