tomek evo Zgłoś #401 Napisano 7 Grudnia 2018 11 godzin temu, MucikV napisał: Robiłeś kiedyś takie badanie ( badanie reologiczne oleju smarnego) ? Jakby sie pokusił to nawet w domu mozna spróbować , tylko ogarnąć na zamówienie lepkosciomierz kalpialarny np-Pinkiewicza . Tbn i tan nie robiłem, a zużycie na podstawie zawartosci metali jest nie miarodajne. Jaki jest sens bawienie się w samodzielne analizy (pomijając fakt, że raczej nie zrobimy tego jak należy i na pewno nie wszystko) jak za ok. 100,00 zł mamy analizę laboratoryjną zakładu posiadającego sprzęt badawczy za kilka milionów euro i robiącej wg. ściśle określonych procedur. Ktoś się też pod tym badaniem podpisuje i nie jest to Pan Kaziu z YT tylko wykształcony pracownik naukowy. Zużycie na podstawie zawartości metali może być całkiem miarodajne pod warunkiem, że jesteśmy w stanie zapewnić odpowiednie warunki tzn. dobrze przygotować silnik do testu czyszcząc go i pozbywając się maksymalnie dużej ilości pozostałości po starym oleju. Im lepiej to zrobimy tym wynik będzie dokładniejszy ale na podstawie zużycia metali Często można określić nawet jakie elementy silnika się zużywają w jakim stopniu i czy jest to normalne zuzycie czy zuzycie nadmierne. Mam prosty podręczny lubrisensor ale traktuje to raczej jako gadżet niż wiarygodne urządzenie badawcze. Porządny sprzęt do badań kosztuje bardzo dużo a profesjonalne spzrety używane przez duże labolatoria to już są bardzo duże pieniądze. Wiarygodnym badaniem jakie można samodzielnie przeprowadzić to włożenie oleju do zamrażalnika na noc i rano sprawdzenie jego zachowania. Można sobie włożyć np. dobre 0W30 i ukochane przez wielu Polaków 10W40 i zobaczyć jaka jest różnica w płynności obu olejów już przy -20 stopniach (a najlepiej -30 jak ktoś ma taką zamrażarkę). Tutaj gołym okiem będzie widać co i jak bez patrzenia na cyferki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylmicha Zgłoś #402 Napisano 7 Grudnia 2018 4 godziny temu, viking napisał: tamten nie był zuzyty 4 tys km na nim nalatane ale był nie do tego silnika Używa się oleju zgodnego ze specyfikacją producenta do danego silnika. W takim wypadku każdy zalecany olej będzie ok. Potem można dobrać olej zgodnie ze swoim użytkowaniem i eksploatacją,czyli trasa,miasto/wysokie, niskie temperatury silnika,częstotliwość wymian. Nie zaleca się płukania silnika wcześniej niż przed 200 tys kilometrów,kolejna plukanka po następnych 100 tys kilometrów. I co 100 tys można to powtarzać. Cała reszta to bzdety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #403 Napisano 7 Grudnia 2018 Zupełnie się z Tobą nie zgodzę w kwestii stosowania płukanek. Skąd masz takie informacje? Co do zgodności oleju ze specyfikacją producenta to też był bym ostrożny i nie generalizował, że każdy olej będzie dobry bo różnie z tym bywa. Czasami jest taki rozrzut jakościowy jak miedzy Lupo a Arteonem. Cyba, że uważasz, ze do 2.0 TSI dobry będzie półsyntetyczny 10W40 spełniający przecież wymaganą normę VW 502.00. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylmicha Zgłoś #404 Napisano 7 Grudnia 2018 Wątpię żeby zalecanym olejem do tsi był półsyntetyk. Skąd wiem, że tak powinno się stosować płukanki? Bo mam od dawna zalecenia serwisowe co do eksploatacji i obsługi silników, bo to stosujemy, bo widziałem rozkręconych silników wystarczająco dużo. Wiem o czym piszę, a nie szerzę wysłuchane lub wyczytane opowieści z niewiadomych źródeł. Zadam Ci odwrotne pytanie skąd masz wiedzę, że powinno się płukać silnik co wymianę oleju 1? Pokaż mi choć jednego producenta płukanek i olejów, którzy mają takie zalecenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #405 Napisano 7 Grudnia 2018 @sylmicha Ten temat to walka z wiatrakami. Nie ma tu żadnych argumentów poza marketingowymi (przynajmniej w moim mniemaniu) jeśli chodzi o płukanki. Kable głośnikowe takie osoby zapewne też wygrzewają 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #406 Napisano 10 Grudnia 2018 Dnia 7.12.2018 o 15:54, sylmicha napisał: Wątpię żeby zalecanym olejem do tsi był półsyntetyk. Skąd wiem, że tak powinno się stosować płukanki? Bo mam od dawna zalecenia serwisowe co do eksploatacji i obsługi silników, bo to stosujemy, bo widziałem rozkręconych silników wystarczająco dużo. Wiem o czym piszę, a nie szerzę wysłuchane lub wyczytane opowieści z niewiadomych źródeł. Zadam Ci odwrotne pytanie skąd masz wiedzę, że powinno się płukać silnik co wymianę oleju 1? Pokaż mi choć jednego producenta płukanek i olejów, którzy mają takie zalecenia. Sam to napisałeś cytuje :" Używa się oleju zgodnego ze specyfikacją producenta do danego silnika" . W TSI (do pewnego rocznika) wystarczająca jest zgodnie z zaleceniami producenta norma 502.00. Spełnia ją wiele olejów półsyntetycznych. Wiec z tego co napisałeś jak byk wynika, że olej półsyntetyczny też możne być dobry dla TSI. Praktycznie każdy producent oleju zaleca stosowanie płukanek co wymianę. Tak pierwsze z brzegu Katalog Produktów Liqui Moly - strona 35 - Liqui Moly Pro-Line Engine Flush - cytat " Środek ten należy stosować przed każdą wymiana oleju". W przypadku jednej marki premium PRODUCENT POJAZDU nakazuje zgodnie ze swoimi instrukcjami serwisowymi stosować płukanie silnika przy każdej wymianie oleju. Wiem o czym pisze i nie szerze opowieści z niewiadomych źródeł. Jak ktoś nie che stosować płukanki to jego sprawa ale pisanie głupot na ten temat to co innego. A swoją drogą zalecenia serwisowe to jedno a praktyka drugie. Serwis zaleca wymianę co 30 tysięcy - też uważasz, ze jest to ok.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylmicha Zgłoś #407 Napisano 10 Grudnia 2018 (edytowane) 6 godzin temu, tomek evo napisał: Sam to napisałeś cytuje :" Używa się oleju zgodnego ze specyfikacją producenta do danego silnika" . W TSI (do pewnego rocznika) wystarczająca jest zgodnie z zaleceniami producenta norma 502.00. Spełnia ją wiele olejów półsyntetycznych. Wiec z tego co napisałeś jak byk wynika, że olej półsyntetyczny też możne być dobry dla TSI. Kolego myślę, że temat wyczerpałem bo na temat częstotliwości wymian też się wypowiedziałem. Co do czystości silnika i potrzeby go płukania zadam Ci pytanie, ile rozebrałeś silników w swoim życiu i po jakich przebiegach one były? Odniosę się tylko do oleju zalecanego. Nie wiem czy widzisz różnicę pomiędzy olejem zalecanym, a możliwym do zastosowania. Jeszcze zapytam, o jakiej marce premium piszesz? Edytowane 10 Grudnia 2018 przez sylmicha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #408 Napisano 10 Grudnia 2018 Przeczytaj sam co napisałeś bo zaczynasz radosną twórczość. Cytat " Używa się oleju zgodnego ze specyfikacją producenta do danego silnika. W takim wypadku każdy zalecany olej będzie ok.". Zalecany w tym wypadku jest olej z normą VW 502.00. Czyli obejmuje to także oleje półsyntetyczne. Nie muszę samodzielnie rozbierać silników aby znać wpływ płukania silnika na jego czystość. Moi Klienci rozebrali setki silników i zwykle mają na ten temat zupełnie inne zdanie niż Ty. Masz prawo do swojego zdania i może na podstawie Twojego doświadczenia takie wyciągnąłeś wnioski ale proszę dopuść do siebie, że to nie są jak piszesz "bzdety" ani jak pisze Kolega argumenty marketingowe. Dnia 7.12.2018 o 20:52, radekrp90 napisał: @sylmicha Ten temat to walka z wiatrakami. Nie ma tu żadnych argumentów poza marketingowymi (przynajmniej w moim mniemaniu) jeśli chodzi o płukanki. Kable głośnikowe takie osoby zapewne też wygrzewają Rozumiem, że fakt iż podczas wymiany oleju z płukanką spływa Ci nawet 0,5 l starego oleju ( mniej starego zostaje w silniku po wymianie) to też jest argument marketingowy?? XXI wiek ale zabobony mają się dobrze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #409 Napisano 11 Grudnia 2018 No właśnie Tomku - zabobony, bo nikt nie podał tu choć jednego testu tego ustrojstwa w warunkach innych niż "na oko" i "na ucho". Może jeszcze na zapach i na smak będziemy zaraz oleje sprawdzać... Skoro takie to wspaniałe weź dwa auta z jakiejś floty (aby warunki eksploatacji były podobne), daj olej do badania laboratoryjnego w przypadku gdy poprzednia wymiana była z płukanką, a w drugim aucie bez płukanki. To może da jakiś obraz tego jak to działa... ale zapewne tego nikt nie zrobi (łącznie z producentami), bo to nic nie pokaże. Jak będę chciał sobie silnik wypłukać to zaleję go ropą albo naftą i przypuszczam, że efekt będzie podobny. Argument, że z silnika zlatuje 0.5 litra oleju więcej jako potwierdzenie właściwości czyszczących również do mnie nie przemawia, bo te środki to płyny mające na celu obniżenie lepkości oleju więc tym samym nie trzyma się on ścianek ale czy to aż tak dobre? Śmiem wątpić. W silnikach stacjonarnych przekłada się jednak porządną filtrację i częstą zmianę oleju nad jakieś cudowne środki płuczące, a często warunki pracy mają gorsze jak nasze silniki samochodowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #410 Napisano 11 Grudnia 2018 No i tutaj się mylisz bo właśnie takie badania były robione. Ja się nie podpieram tym co mi "Mietek Kowalski" naopowiadał tylko piszę na podstawie doświadczeń bardzo wielu ludzi i bardzo wielu przypadków, w których w grę wchodziły również analizy UOA. Czemu zakładasz, że specjaliści z branży olejowej się mylą lub świadomie wprowadzają nas w błąd? Czy zakładasz, że osoby, które doświadczyły skuteczności płukania silnika opowiadają nieprawdę albo mają urojenia? Znam bardzo wiele przypadków, w których płukanka spowodowała zmniejszenie poboru oleju. Nawet sam to przerabiałem na 3 autach z rodziny, gdzie po wypłukaniu silnika bardzo wyraźnie(kilkukrotnie) spadało zużycie miedzy wymianami oleju. Oczywiście jak sobie zalejesz silnik naftą to efekt będzie podobny tylko teraz odpowiedz sobie czy łatwiej/taniej jest zrobić płukankę czy zalewać silnik naftą? Po to włąśnie sa płukanki, zeby nie trzeba było robić takich kombinacji alpejskich. Używając sława "cudowne środki płuczące" właśnie sam utrwalasz stereotypy i sugerujesz, że producent tego środka obiecuje cuda. To nie są cudowne środki. To są zwykłe środki służące do utrzymania silnika w czystości powszechnie używane przez większość dobrych serwisów, które znam. Większość dobrych mechaników nie kwestionuje skuteczności płukanki a to, ze często nie jest ona stosowana wynika z tego, ze albo Klient sobie tego nie życzy bo się najczęściej boi albo z tego, ze mechaniką nie chce się poświęcać czasu na tą czynność bo bywa to kłopotliwe (auto najczęściej zajmuje podnośnik/kanał) czy wręcz upierdliwe. Podstawowa sprawa w utrzymaniu czystości silnika to jego regularna wymiana i tego nikt nie kwestionuje. Jednak taka regularne wymiana nie zagwarantuje, że prędzej czy później w silniku nie zacznie się uogólniając robić brudno. Zależy to od bardzo wielu czynników - silnika-oleju-sposobu eksploatacji-stanu technicznego itd. Jeden silnik przejedzie 500 tys. i nie będzie potrzebował płukanki a drugiego po 200 tysiącach z powodu brudu trafi szlag (przypadek z życia wzięty - widziałem silnik po rozebraniu i nikt nie chciał uwierzyć ani mechanik z 20 letnim doświadczeniem, ani właściciel, który wymieniał olej co 15 tysięcy, ani ja - duża szansa, że olej - Castrol Magnatec- był podrabiany). Nie ma co dłużej ciągnąc wątku płukanki. Kto chce to sobie poczyta na ten temat bo jest sporo w necie i nie trzeba bazować na tym co piszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #411 Napisano 11 Grudnia 2018 Na potwierdzenie słów Tomka evo , może komuś pomoże coś zrozumieć:) Różnice są w detalach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #412 Napisano 11 Grudnia 2018 @tomek evo Ja nie neguję sensu płukanek w ogóle. Mi chodzi tylko o brak sensu stosowania ich w każdym aucie, przy każdej wymianie, bo to jak dla mnie marketingowy bełkot. Co 50.000-90.000 można dać dla świętego spokoju. Z zmniejszeniem poboru oleju też się po części zgodzę ale to działa tylko w początkowym stadium "zabicia" pierścieni olejowych. Gdy cylinder jest przytarty płukanka nic nie da. Żeby nie było, sam rozważam to ustrojstwo przy zmianie na Amsoila Ale żeby lać to co wymianę? No bez przesady... Jeśli były testy labo jest opcja wrzucenia jakiegoś zrzutu z opisem? @MucikV Co to wnosi do tematu? Co to jest lepkość wiem jeśli do tego zmierzasz i teoretyczne podstawy wiedzy wymienione na tej jednej stronie to tylko ułamek tego co niezbędne do zrozumienia jej sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #413 Napisano 11 Grudnia 2018 Ten ulamek z tego co widzę to za dużo dla odwiedzających ten temat , nie chce polemizować tylko edukować siebie i może czasem innych, chyba ma tym polega dyskusja, nie? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylmicha Zgłoś #414 Napisano 12 Grudnia 2018 (edytowane) Jednak coś muszę dodać od siebie. Otóż rozebrałem w swoim życiu "kilka" silników i silnik eksploatowany w trasie na dobrym oleju po nawet 150 tys kilometrów jest czysty i bez znacznych nagarów w komorze korbowej,na pierścieniach czy w misce olejowej. Oczywiście proszę nie mylić czarnego koloru oleju z nagarem w silniku. Silnik używany na krótkich odcinkach przy tym przebiegu ma już nagar. Jak już wcześniej było napisane z silnika z płukanką schodzi więcej oleju przede wszystkim z powodu rzadkości i utraty lepkości tego oleju, po prostu zmywasz nawet część filmu olejowego. Też wiele razy zastosowałem płukankę do silnika,który w mojej ocenie był dobry ale jednak pobierał jakieś ilości oleju. Wiele razy to poskutkowało, ale ja piszę o bezsensowności stosowania płukanki przy każdej wymianie oleju. Po pierwsze szkoda kasy, po drugie wręcz to szkodzi silnikowi bo jest zbyt często, po trzecie to jeden mechanik czy właściciel wypłuka silnik choćby półsyntetykiem po tej operacji,a dziewięciu nie.Nie przelewając go litrem czy dwoma bo to kolejny bezsens,tylko zalewając go do normalnego stanu i uruchamiając silnik. Co do czyszczenia nagarów to po 150 tys można przemyć AGR i przepustnicę, a nie dziesiąty raz płukać czysty silnik. Edytowane 12 Grudnia 2018 przez sylmicha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #415 Napisano 15 Grudnia 2018 Dnia 12.12.2018 o 21:53, sylmicha napisał: Co do czyszczenia nagarów to po 150 tys można przemyć AGR i przepustnicę, a nie dziesiąty raz płukać czysty silnik. Też się z tym zgodzę. Na wiosnę w kolejnym moim vw będę wyjmował kolektor ssący i wyczyszcze go dokładnie. Po takim zabiegu silnik lepiej odpala i oczywiście ma inną, lepszą kulturę pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekKalisz Zgłoś #416 Napisano 18 Stycznia 2019 Panowie sory za ponawianie tematu ale za 2 tyg planuje wymienić olej w moim CC 2.0 170 CR nalot ponad 300 000 i niewiem gdzie i jaki olej kupić. Kartka z wymiany jest ze lany byl Castrol. https://allegro.pl/oferta/olej-5w30-5l-filtr-071115562c-g052195m4-oe650-1-7349766993 czy ten: https://allegro.pl/oferta/oe-vag-filtr-olej-5w30-5l-vw-passat-b7-cc-2-0-tdi-7532080147 Ale chyba Castrola nikt nie polecał. czy to jest oryginał czy podróba? Uzytkownik sprzedawca nie odpisał kiedy zapytałem Potrzebuje prosta i jasna odpowiedz jaki olej kupic i gdzie. Dziekuję :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #417 Napisano 18 Stycznia 2019 Ja zaopatruje się w olej allegro Shell autoryzowany punkt jest tylko jeden na allegro to znajdziesz. 0w30 av-l 507.00 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylmicha Zgłoś #418 Napisano 18 Stycznia 2019 Kolego nie kupuj oleju na Allegro. Jeździsz autem za kilkadziesiąt tysięcy, a chcesz zaoszczędzić 50 zł na oleju? Nie wiem jaki jest Castrol Edge w Polsce. Wiem, że za granicą kosztuje od 69,99 euro za 5 litrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #419 Napisano 18 Stycznia 2019 Jest kilka sprawdzonych hurtowni, które sprzedają on-line. Po co ryzykować na allegro. Już lepiej w takim wypadku kupić Lotosa na stacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #420 Napisano 19 Stycznia 2019 Weź ten pierwszy oryginalny vw. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach