Skocz do zawartości
Mlody_tm

Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

Rekomendowane odpowiedzi

Eurol Syntehence FS 0W30 jest lepszym olejem niż Eurol Synthenece 5W30.  Te oleje różni przede wszystkim baza  - FS jest głównie party na bazie z grupy IV czyli jest PAO-syntetykiem natomiast Syntehnce 5W30 jest dobrym hydrockakiem z domieszką PAO (jak zdecydowanie większość olejów z 504/507). FS ma też lepsze parametry i  ogólnie wg. mnie jest jednym z najlepszych olejów z normą 504/507 jakie są dostępne na rynku nie tylko w PL. Eurol  Synthence 5W30 też jest dobrym olejem i pewnie lepszym niż większość olejów konkurencyjnych (często sporo droższych) ale nie jest po prostu  tak wyjątkowy jak FS 0W30.

Co do płukanek to kierując się własnym doświadczeniem mogę polecić :

- Archoil AR2820

- Eurol Engine Flusch

- Liqui Moly Pro-line Engine Flusch

Wszystkie 3 są bardzo silne i skuteczne. Liqui Moly jest najbardziej agresywna a najmniej chyba Eurol co nie znaczy, ze jest mniej skuteczna. AR2820 sprawdza się bardzo dobrze i również nie jest to zbyt agresywna płukanka. Te płukanki sprawdzają się w przypadku mocno zabrudzonych silników a Eurola czy AR2820 w dawce 200-250 ml na 5litrów oleju polecam również do bardziej profilaktycznego płukania.

Zwykła płukanka Liqui Moly Engine Flusch sparwdzi się bardziej przy profilaktycznym płukaniu podobnie jak np. płukanka Millersa czy Penrite (ta jest niedostępna chyba nigdzie w PL od dłuższego czasu). Z płukankami innych firma nie miałem zbyt wiele do czynienia ale dużo dobrego słyszałem o płukankach i ogólnie chemii od Xado. Warto wspomnieć, ze chemie dla Xado produkuje Eurol.

Ogólnie większość płukanek ma niezbyt wyszukane receptury oparte przede wszystkim na nafcie. Płukanki można też podzielić na te bardziej "rozpuszczalnikowe" (agresywniejsze) i te  "olejowe" łagodniejsze. Nawet prosta płukanka będzie lepsza niż brak płukanki ale te lepsze płukanki o bardziej zaawansowanych formułach (Archoil, Eurol, Xado) są niestety trochę droższe.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej kupiony 

EUROL SYNTENCE 5W30 5L VW 504.00/507.00

filtr MANN

i płukanka 

LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH 0,5 PŁUKANKA 2662

czekam na przesyłke i wymieniam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziel się wrażeniami po wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czytam wszystkie Wasze wpisy, od wielu wielu lat :-) 11 lat na forum. Mam siódmego VW, w każdym wymieniałem olej co 15tys.km, rocznie robię 40tys.km, 90% to trasa drogą krajową, więc delikatna jazda. Kolega, który ma firmowego Passata, takiego jak ja, czyli B7 2,0TDI 140KM wymienia olej co 30tys.km (rocznie robi 60tys.km) jeździ do ASO, w tej chwili ma 440tys.km, nic złego z silnikiem się nie dzieje, nawet turbiny jeszcze nie robił. Jak to jest z tym naszymi TDI, ile one są w stanie wytrzymać przy wymianie co 30tys.km? Ten zrobił ponad 550tys.km przy wymianie Longlife.

 

Edytowane przez macvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, tomek evo napisał:

Podziel się wrażeniami po wymianie.

napewno sie podziele  oliwka dzisiaj dotarła  czekam jeszcze tylko na filtri i płukanke i działam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, macvw napisał:

Panowie, czytam wszystkie Wasze wpisy, od wielu wielu lat ? 11 lat na forum. Mam siódmego VW, w każdym wymieniałem olej co 15tys.km, rocznie robię 40tys.km, 90% to trasa drogą krajową, więc delikatna jazda. Kolega, który ma firmowego Passata, takiego jak ja, czyli B7 2,0TDI 140KM wymienia olej co 30tys.km (rocznie robi 60tys.km) jeździ do ASO, w tej chwili ma 440tys.km, nic złego z silnikiem się nie dzieje, nawet turbiny jeszcze nie robił. Jak to jest z tym naszymi TDI, ile one są w stanie wytrzymać przy wymianie co 30tys.km? Ten zrobił ponad 550tys.km przy wymianie Longlife.

 

Bardzo wiele zależy od warunków eksploatacji. Jazda w mieście na krótkich odcinkach jest bardzo niekorzystna dla silnika, tym bardziej jeśli mamy dpf-a i nie ma on odpowiednich warunków pracy. Jazda w trasie to zupełnie inna bajka. W odpowiednich warunkach wymiana nawet co 30 tysięcy nie spowoduje nadmiernego zużywania się silnika ale lepiej jest wymieniać co 15 tysięcy bo w ten sposób z pewnością przedłużamy silnikowi życie. Ile możne wytrzymać 2.0 TDI?  Wg. mnie nawet 1 mln kilometrów jest w odpowiednich warunkach do osiągnięcia.  Turbina tez może tyle wytrzymać jak się o nią odpowiednio zadba.

Auta dostawcze w transporcie miedzynarodowym potrafią robić nawet 250 tysięcy rocznie (rekord 380 tys w rok) a przebiegi 700-800 tysięcy w kilkuletnich autach nie są niczym niezwykłym. Niekiedy silniki padają po niewielkim przebiegu a czasami auta mają ponad 1 mln i jeżdżą na ori turbinie bez remontu silnika. Tu zależy (oprócz konstrukcji) najwięcej od odpowiedniego serwisowania i odpowiedniego traktowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś Tomku: "W odpowiednich warunkach wymiana nawet co 30 tysięcy nie spowoduje nadmiernego zużywania się silnika ale lepiej jest wymieniać co 15 tysięcy bo w ten sposób z pewnością przedłużamy silnikowi życie". I dlatego zastanawiam się, czy nie wymienić oleju co np. 20tys.km, u mnie będzie to przypadało równo dwa razy w roku. Jak wspominałem wyżej, rocznie robię 40tys.km, z czego 90% to spokojna jazda do pracy (w jedną stronę 50km) drogą krajową 100-100km/h. Oczywiście co jakiś czas "wpadam" na A1 i "przeganiam" auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takich warunkach 20 tysięcy przy dobrym oleju może być zupełnie akceptowalne. Musisz tylko uważać na wypalanie dpf-a aby zbyt dużo paliwa nie dostało się do oleju bo wtedy dodatkowo spada lepkość (która w przypadku silników diesla zwykle nie spada zbyt mocno) i olej może nie dawać odpowiednio wysokiej ochrony przy zbyt dużym udziale paliwa w oleju. Najlepiej zainwestować w badanie przeprowadzonego oleju ze swojego silnika - to koszt ok. 100,00 zł (mogę z tym pomóc) a będzie lepszy pogląd na to w jakim stanie jest olej i czy jego kres już minął czy jeszcze kilka tysięcy da się zrobić.

Edytowane przez tomek evo
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, tomek evo napisał:

Najlepiej zainwestować w badanie przeprowadzonego oleju ze swojego silnika - to koszt ok. 100,00 zł (mogę z tym pomóc) a będzie lepszy pogląd na to w jakim stanie jest olej i czy jego kres już minął czy jeszcze kilka tysięcy da się zrobić.

Wymiana  oleju 200-300 zł, a sprawdzenie  starego  czy  jeszcze  nadaje  się  na  powiedzmy 5 tys km 100 zł. Gdzie  tu  logika? A jak  się  nie  nadaje  to  stówa  w plecy, nie  lepiej  wymienić  co  15 tys  i nie  kombinować  jak  koń  pod  górę? Co  do  płukanek, silnik  płuka  się  z nagarów. No  chyba, że  wy  chcecie  wypłukać czarny  kolor  tego  oleju  :) I jeszcze  dobry  jest  kolega  co  przepłukuje  silnik  litrem  oleju.... Czasem  ludzie  macie  takie  teorie, że  włosy  na  głowie  się  jeżą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niekoniecznie silnik sam z siebie w pełni z nagaru się nie wypłuka. A nie widzisz tego bo to osad jest główne w okolicach pierścieni tłokowych. Płukanka jest poniekąd rozpuści i wyleci to ze starym olejem. A efekt płukanki widać w starych starych klekotach na pompie nalatane które mają z 400-500 tys +

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, sylmicha napisał:

Wymiana  oleju 200-300 zł, a sprawdzenie  starego  czy  jeszcze  nadaje  się  na  powiedzmy 5 tys km 100 zł. Gdzie  tu  logika? A jak  się  nie  nadaje  to  stówa  w plecy, nie  lepiej  wymienić  co  15 tys  i nie  kombinować  jak  koń  pod  górę? Co  do  płukanek, silnik  płuka  się  z nagarów. No  chyba, że  wy  chcecie  wypłukać czarny  kolor  tego  oleju  :) I jeszcze  dobry  jest  kolega  co  przepłukuje  silnik  litrem  oleju.... Czasem  ludzie  macie  takie  teorie, że  włosy  na  głowie  się  jeżą. 

Nie o to w tym badaniu chodzi aby za każdym razem je robić tylko jak masz powtarzalne warunki eksploatacji to robisz badanie raz i z grubsza wiesz czy masz wymiany robić co 10 , 15 czy może 20 tysięcy.  Czasami 15 tysięcy będzie za dużo a czasami 30 tysięcy może być ok. Nie robi się badania aby stwierdzić czy już wymieniać ten konkretny olej będący w silniku ale, żeby z grubsza  wiedzieć ile na takim oleju można zrobić kilometrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, KLICHO napisał:

No niekoniecznie silnik sam z siebie w pełni z nagaru się nie wypłuka. A nie widzisz tego bo to osad jest główne w okolicach pierścieni tłokowych. Płukanka jest poniekąd rozpuści i wyleci to ze starym olejem. A efekt płukanki widać w starych starych klekotach na pompie nalatane które mają z 400-500 tys +

Kolego taki  przebieg  to  nie  zasługa  płukanki  tylko  eksploatacji  auta. Robienie  płukanki  silnika  co  wymianę oleju jest  tak  samo  skuteczne  jak  stosowanie  szamponu  na  porost  włosów. Rozbierałeś  kiedyś silnik, który  ma  przebieg  15,20,50,100,150 czy  powyżej 300 tys? Nagar, który się  zgromadzi i można  go wypłukać  to  100-200 tys  przelotu. Dlaczego taka  rozbieżność? Otóż  ma  na  to  wpływ  przede wszystkim to  jak  jeździsz. Mam  na  myśli  czy  tylko  trasy, czy  tylko  miasto, kolejna  sprawa to  olej, kolejna  to  stan  silnika. Silnik, który ma  kiepską  szczelność  w układzie  tłokowym ma  duże  przedmuchy do  komory  korbowej będzie  miał dużo  nagaru. Można  by  tu  wiele  pisać na  ten  temat. Oczywiście  dobry olej  to  bardzo  ważna  rzecz, ale  często  wpadacie  w jakieś  absurdy  niepotrzebnie  wydając pieniądze,a nawet  czasem  szkodzicie silnikowi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok  oliwka wymieniana na własciwa filtr mann   plus płukanka LM wlałem jakies 3/4 zawartosci dlatego ze na bagnecie pokazywało prawie ful oleju i nie chciałem przelac , silnik zagrzany po wlaniu 15 min na wolnych na płukance , po zlaniu wszystkiego wyczyszczone gniazdo filtra, i auto tak profilaktycznie przelane dwuma litrami , swiezego castrola z maorma 505 /507 bo miałem pozostałosc z tarego paska m zaraz ktos pewnie napisze po co  itp ale tak zrobiłem i tyle by wypłukac syf nie wlasciwy olej . 

po zmianie tak jak by było ciszej na tej oliwce i to bardzo w porównaniu do tego co miałem zalane , powinna byc ok na 10 tys km bo od zawsze zmieniam co tyle olej 

EUROL SYNTENCE 5W30 5L

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, tomek evo napisał:

Nie o to w tym badaniu chodzi aby za każdym razem je robić tylko jak masz powtarzalne warunki eksploatacji to robisz badanie raz i z grubsza wiesz czy masz wymiany robić co 10 , 15 czy może 20 tysięcy.  Czasami 15 tysięcy będzie za dużo a czasami 30 tysięcy może być ok. Nie robi się badania aby stwierdzić czy już wymieniać ten konkretny olej będący w silniku ale, żeby z grubsza  wiedzieć ile na takim oleju można zrobić kilometrów.

Test lubrisensorem ,a pozniej na obecnośc związków kwasowych i metalicznych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo zapobiegawczo co 10tys wymieniac olej raczej nie zaszkodzi i problem z jakimis badaniami z głowy a jak ma sie cos sypnac i tak sie sypnie , miałem octavie co 15 tys wymieniany olej od nowosci 200 tys nalotu i wytarło dziury w szkklankach , jak by był wymieniany co 10 tys moze by sie to nie stało ale to tez gdybanie wiec nie ma regóły co do wymian , a dla mnie powtarzam dla mnie  take badanie jest totalnie zbedne bo po co mi to wiedziec zmiana co 10 tysi i tyle 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o test UOA w wyspecjalizowanym laboratorium. Pokazuje on m.in lepkość przy 40 i 100 stopniach, TBN, TAN,  zużycie silnika na danym interwale (na podstawie zawartości metali), zawartość paliwa oraz zastosowany pakiet dodatków.

Co do płukanki to zupełnie nie zgadzam się z tym, że "robienie  płukanki  silnika  co  wymianę oleju jest  tak  samo  skuteczne  jak  stosowanie  szamponu  na  porost  włosów". Wg. mnie jest jak najbardziej uzasadnione stosowanie płukanki co każdą wymianę lub powiedzmy co drugą wymianę, zwłaszcza w silnikach diesla, w których syf robi się bardzo szybko.

8 minut temu, viking napisał:

albo zapobiegawczo co 10tys wymieniac olej raczej nie zaszkodzi i problem z jakimis badaniami z głowy a jak ma sie cos sypnac i tak sie sypnie , miałem octavie co 15 tys wymieniany olej od nowosci 200 tys nalotu i wytarło dziury w szkklankach , jak by był wymieniany co 10 tys moze by sie to nie stało ale to tez gdybanie wiec nie ma regóły co do wymian , a dla mnie powtarzam dla mnie  take badanie jest totalnie zbedne bo po co mi to wiedziec zmiana co 10 tysi i tyle 

Jak być zrobił taki test to z dużym prawdopodobieństwem wyszło by w nim nadmierne zużycie. Oczywiście sama tego wiedza niewiele by Ci dała ale  może wtedy zastosowałbyś inny olej z dodatkiem + skrócił interwał wymiany i to by rozwiązało problem.  Nie wiem bo może tak może nie. Racja, że przy dobrym oleju i wymianie co 10 tysiecy to raczej przy sprawnym silniku i normalnym jego traktowaniu nie ma się za bardzo co martwić o kondycje oleju (może za wyjątkiem znacznego rozrzedzenia paliwem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek  co  w twoim  mniemaniu  oznacza  robienie  się  syfu  w dieslu? Prawdopodobnie masz  na  myśli to, że  olej  robi  się  czarny. Ale  to  tak  musi  być  i tego  nie  zlikwidujesz. Natomiast od  czarnego  oleju  do  nagaru  to  jest  daleka  droga,a przecież chcecie płukać  z nagaru. Do  kolegi  co  przelewa po  wymianie np 2ma litrami oleju. Kolego  marnujesz olej, zanieczyszczasz środowisko  i to  jest  jedyny  efekt. Przecież ten  olej  tylko  spłynie po  ściankach głowicy poprzez ścianki  bloku  silnika do  miski olejowej. Cały  syf  (stary olej puls środek  myjący  silnik)masz w magistrali olejowej silnika,w pompie oleju,wale  korbowym i na  elementach łożyskujących. Żebyś  tam  wypłukał silnik to musisz go uruchomić. W zależności od wielkości  i konstrukcji silnika przy  wymianie  oleju  w silniku  pozostaje 0,5-1 litr  starego  oleju. Chciałem  też się  dowiedzieć  skąd  pomysł  lub  wiedza  na  ten  temat,że  dobrze  jest  płukać płukanką silnik przy każdej  wymianie  oleju. Będę  wdzięczny  za  fachową odpowiedź. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, tomek evo napisał:

Chodzi o test UOA w wyspecjalizowanym laboratorium. Pokazuje on m.in lepkość przy 40 i 100 stopniach, TBN, TAN,  zużycie silnika na danym interwale (na podstawie zawartości metali), zawartość paliwa oraz zastosowany pakiet dodatków.

Robiłeś kiedyś takie badanie ( badanie reologiczne oleju smarnego) ?  

Jakby sie pokusił to nawet w domu mozna spróbować , tylko ogarnąć na zamówienie lepkosciomierz kalpialarny np-Pinkiewicza . Tbn i tan nie robiłem, a zużycie na podstawie zawartosci metali jest nie miarodajne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, viking napisał:

po zmianie tak jak by było ciszej na tej oliwce i to bardzo w porównaniu do tego co miałem zalane , powinna byc ok na 10 tys km bo od zawsze zmieniam co tyle olej 

Jasne, że ciszej bo wlałeś świeży dobry olej i porównujesz go do zużytego ścieku, który już stracił właściwości.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tamten nie był zuzyty 4 tys km na nim nalatane ale był nie do tego silnika 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności