Skocz do zawartości
Mlody_tm

Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

Rekomendowane odpowiedzi

Tja :) A co można udowodnić na podstawie oleju. Powiedzmy sobie szczerze - większość tego typu dyskusji to 90% placebo i 10% realnej wartości technicznej. Dlatego ja ma to w 4L i kupuję dobrego średniaka (czyli Motula), bo z technicznego punktu widzenia, to zapewne to samo co oleje z przedziału 100-200 zł, a wydawać 300 zł za Millers'a CFS (czy jakoś tak) tylko dlatego, że ma lepsze parametry wysokotemperaturowe, dla auta codziennego uważam przerostem formy nad treścią. Ważne aby mieć świadomość co się leje, mieć świadomość czy olej ma dobre dodatki myjące (czy nie zostawia syfu jak sławne Castrole, choć to pewnie te podrabiane) i jeśli jest olejem NIEsyntetycznym aby zmniejszyć interwał wymian o połowę w stosunku do normalnego zalecanego oleju.

Niestety, w wysilonym silniku (a do takich należy m.in. mój TSI, czy większość diesli TDI) olej ma dość już po około 8000-9000 km ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udowodnić może filmik który jest na YouTube z testem Millersa. Motul czy Valvonline gorzej wychodzi na testach niż Millers czyli śmiało mogę powiedzieć że Millers jest dobrą firmą produkującą oleje które dobrze wpływają na pracę jak i zarówno żywotność jednostki napędowej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Millers to oczywiście bdb olej i absolutnie nie kwestionuję twojego wyboru. Tylko naucz się takie teksty czytać właściwie. Ten olej sprzedaje się lepiej i tego drugiego nie zamawiam = na tym oleju mam większą marżę, więc tego drugiego nawet się nie tykam :D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się lecz będąc na jego miejscu i widząc jakie oleje mi się sprzedają lepiej a jakie nie zamawiał bym właśnie te które sprzedają się dobrze i ludzie chwalą. XF ma inne właściwości a EE ma inne lecz są do siebie podobne ale z jakiś względów ludzie kupują właśnie EE więc po cholere zamawiać i ściągać z zagranicy coś co się nie sprzeda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Luki vw cc napisał:

Udowodnić może filmik który jest na YouTube z testem Millersa. Motul czy Valvonline gorzej wychodzi na testach niż Millers czyli śmiało mogę powiedzieć że Millers jest dobrą firmą produkującą oleje które dobrze wpływają na pracę jak i zarówno żywotność jednostki napędowej. 

Te testy na YT to takie same testy jak moje, że na jednym ciszej, a na innym głośniej. Przecież to sprawdzenie tylko kilku parametrów z wielu w warunkach zupełnie odmiennych od tych jakie panują w silniku.

I nie chodzi o to, że Millers jest zły, a mineralny Lotos rewelacyjny ale o to, że jak dla mnie są to testy nie miarodajne. Na studiach miałem liźnięte co nieco o olejach i smarach, ich testach oraz badaniach i wiem, że te pomiary i testy są wybitnie nieobiektywne. Dlatego wolę czytać noty katalogowe i oglądać co zostawiają oleje po sobie w silnikach użytkowników (choćby po zdjęciach z Sieci).

Zapewne decydujące są tu cena i marketing, bo z kart wydaje się, że XF ma lepsze parametry (jeśli dobrze patrzę ;) ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi powiedzial sprzedawca że owszem XF jest minimalnie lepszy ale jeżeli chcesz zaoszczędzić to możesz go kupić bo jest tanszy, dziś składa zamówienie po 3 dniach jest u niego na sklepie już ale ma mniejsze właściwości cierne co skutkuje zuzywaniem się jednostki. Rzecz druga to na tym nie dość że mniej pali samochód ( osobiście jeszcze tego nie doświadczyłem ponieważ płukanie po Motulu i zalanie Millersa będę robił w sobotę) to w dodatku elementy pracujące że sobą są mniej podatne na ścieranie. Przeleciałem kilka forum, podzwoniłem po znajomych i do dwóch warsztatów i każdy polecił mi taki właśnie olej, nie wspomniałem wcześniej tego że rocznie robię dużo km tak że samochód cały czas jest w ruchu i jeżdżę praktycznie tylko po autostradach więc jak na mój tryb jazdy olej powinien być jak najbardziej odpowiedni. 

A jeżeli chodzi o testy olejowe to na tym filmiku dobrze jest pokazane jak pracuje na tym EE i osobiście jestem zaskoczony, studiów nie skończyłem tak jak Pan i nie bardzo mógł bym dogłębniej wynikać w jego właściwości lecz no każdy dobiera olej do swojego samochodu jeden kupi tańszy drugi kupi droższy a ja właśnie wolę kupić drożej bo i cena w pewnej mierze mówi dużo za siebie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2018 o 14:12, Luki vw cc napisał:

Ok już wsio wiem.. Zamówiłem jednak olej polecony przez sprzedawcę EE millers gdyż bardzo szybko u niego schodzi ten olej a ten o oznaczeniu XF  mówił że wgl się nie sprzedaje i go nie sprowadza. Coś w tym raczej jest :/

U mnie tez się więcej sprzedaje tego EE i ogólnie polecam dopłacić do olejów EE względem XF-a (jeśli mają zamiennika) ale akurat w przypadku tego konkretnego oleju to pakiet dodatków w XF-e jest bogatszy niż w EE. Mam wielu Klientów, którzy zupełnie świadomie wybierają XF-a. Co do poprawy smarowania i zmniejszenia tarcia to faktycznie EE jest lepszy. Tylko dużo większą poprawę pod tym względem osiągniemy stosując Archoila AR9100 o AR9200V2 nie wspominając.  Kolejna sprawa to XF ma oficjalna aprobatę VW 504.00/507.00 i może być używany w okresie gwarancji a EE nie ma aprobaty (tylko spełnia normę). Ale wybór oleju jak najbardziej słuszny choć dla mnie nr 1 z 504/507 jest Eurol Synthence FS 0W30.

 

20 godzin temu, radekrp90 napisał:

Te testy na YT to takie same testy jak moje, że na jednym ciszej, a na innym głośniej. Przecież to sprawdzenie tylko kilku parametrów z wielu w warunkach zupełnie odmiennych od tych jakie panują w silniku.

I nie chodzi o to, że Millers jest zły, a mineralny Lotos rewelacyjny ale o to, że jak dla mnie są to testy nie miarodajne. Na studiach miałem liźnięte co nieco o olejach i smarach, ich testach oraz badaniach i wiem, że te pomiary i testy są wybitnie nieobiektywne. Dlatego wolę czytać noty katalogowe i oglądać co zostawiają oleje po sobie w silnikach użytkowników (choćby po zdjęciach z Sieci).

Zapewne decydujące są tu cena i marketing, bo z kart wydaje się, że XF ma lepsze parametry (jeśli dobrze patrzę ;) ).

Co ja z tym testami mam tłumaczenia, żeby się nad tym nie doktoryzować. Ale niektórzy i tak wiedzą swoje i najczęściej pada argument, że tak pisze bo olej który sprzedaje (wszystko jedno jaki - sprzedaje większość z nich) wypadł kiepsko wiec chce zdyskredytować test. Test jest fajny i brawa dla testującego za inicjatywę ale zbyt daleko idących wniosków bym z tego nie wyciągał.

 

20 godzin temu, Luki vw cc napisał:

Zgadza się lecz będąc na jego miejscu i widząc jakie oleje mi się sprzedają lepiej a jakie nie zamawiał bym właśnie te które sprzedają się dobrze i ludzie chwalą. XF ma inne właściwości a EE ma inne lecz są do siebie podobne ale z jakiś względów ludzie kupują właśnie EE więc po cholere zamawiać i ściągać z zagranicy coś co się nie sprzeda

z jakiej zagranicy.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej mialem wymienic 06.2018 i sie zgapiłem :D choć na kompie pokazuje mi za rok :PLL czyli to co pokazywał na poł, zrobiłem 15k od wymiany ... i wybór od dawna był na olej taki:

http://www.penrite.pl/produkty/pl/home/125-enviro-plus-5w30-full-synthetic.html       

niestety brak ich a dostawa bedzie 24 sierpnia, płynie z Australii, polecano mi też YACCO, mają wiele rekordów świata :P

https://yacco.pl/yacco-lube/14-yacco-lube-de-5w30.html#/32-opakowanie-5l

ostatecznie udało mi się znalezc 5L penrita, jednemu sklepowi sie ostało bańka 5L i 4x1L :P także czekam za kurierem na to zestaw filtrów Mann lub Knecht i na rok spokój :P za rok powtórka z  tym że dojdzie serwis DSG :P

Penrite ma oficjalną aprobatę VW i można go lać do nowych aut na gwarancji. nie wiem jak YACCO

Penrite 5L około      265 - 275 zł

Yacco 5L około                 220 zł

 

enviro-plus-5w30-full-synthetic.jpg.png

yacco-lube-de-5w30.jpg

Edytowane przez Zioolko00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.07.2018 o 17:45, Zioolko00 napisał:

Penrite ma oficjalną aprobatę VW i można go lać do nowych aut na gwarancji. nie wiem jak YACCO

Yacco też ma aprobate, ja już drugi raz będę u siebie zalewał ;) też mi polecano yacco na początku roku, parametry takie same a nie ma problemu z kupnem (tak jak wspomniałem kupiłem właśnie już 2 raz) no i tańszy bo ja kupuje za 213zł 5l

EDIT:
wymieniam teraz też olej w skrzyni i za jednym razem wziąłem też z yacco olej dedykowany do DSG :)

Edytowane przez DaroVW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na parametry ten Yacco całkiem niezły olej ale z Eurolem FS 0W30 przegrywa dość zdecydowanie. No i cena nie jest niska. Za 2 razy mniejsze pieniądze można mieć Specola Spec Premium C3 VW504/507 5W30 na najnowszym pakiecie pod 504/507, który niekoniecznie musi być od tego Yacco gorszy bo z tego co widzę to Yacco jest jeszcze na starym pakiecie  :

http://www.oil-club.ru/forum/topic/20335-yacco-lube-de-5w-30-otrabotka-na-vw-passat-posle-8966km/

ciekawe jaka baza ale patrząc na parametry to jakiś fajerwerków bym się nie spodziewał. Na pewno dobry olej i pewnie dużo lepszy niż większość tego co się sprzedaje na rynku sprzedaje. Ale jakiś rodzynek to raczej nie jest. Oprócz Eurola pewniakami dla mnie są Penrite i Millers no i może jeszcze Ravenol ale ten 0W30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok, masz racje, Eurol pod kątem cyferek wygląda lepiej, nie brałem go wcześniej pod uwagę aczkolwiek wszedłem teraz na stronę producenta poczytać trochę do porannej kawy no i sama marka mnie nie przekonuje... samymi olejami zajmują się od niedawna, od początku firma zajmowała się rowerami i po wielu przekształceniach poprzez inne dziedziny przemysłu dopiero zaczęli robić oleje - więc kto wie co będą produkować za 5lat :P wiesz, samo podejście kiepskie... do tego jak sami piszą zaistnieli nie dlatego, że robili coś dobrego tylko dlatego że wycieczki rozdawali...więc słabo trochę. Także tutaj nie żałuję że dołożyłem 30zł i mam olej z oficjalną aprobatą od firmy ze 100letnim doświadczeniem i wieloma osiągnięciami.
Brałem pod uwagę również Penrite, dobre oleje, ale ogromny problem z dostępnością...nie wiem czy jak kupię teraz to czy dostanę ten sam olej przy kolejnej wymianie bo a może przyjdzie dostawa z Australii a może nie...no i one to dopiero są drogie ale nie da się zrobić tanio dobrego oleju dlatego też na specola nikt mnie nie namówi :P 
Suma sumarum myślę, że na dłuższą metę nie będę zawiedziony, moim zdaniem yacco to dzisiaj optymalny wybór pod każdym kątem dlatego też się na niego zdecydowałem. Niby to tylko olej ale kupujemy go raz w roku (no ja trochę częściej) więc warto mądrze wybrać nie zwracając uwagi tylko na cenę ale na każdy aspekt. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, tomek evo napisał:

Oprócz Eurola pewniakami dla mnie są Penrite i Millers no i może jeszcze Ravenol ale ten 0W30.

Amsoil jeszcze bym dorzucił ;)

Godzinę temu, DaroVW napisał:

Brałem pod uwagę również Penrite, dobre oleje, ale ogromny problem z dostępnością

Już się pojawił :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, DaroVW napisał:

No ok, masz racje, Eurol pod kątem cyferek wygląda lepiej, nie brałem go wcześniej pod uwagę aczkolwiek wszedłem teraz na stronę producenta poczytać trochę do porannej kawy no i sama marka mnie nie przekonuje... samymi olejami zajmują się od niedawna, od początku firma zajmowała się rowerami i po wielu przekształceniach poprzez inne dziedziny przemysłu dopiero zaczęli robić oleje - więc kto wie co będą produkować za 5lat :P wiesz, samo podejście kiepskie... do tego jak sami piszą zaistnieli nie dlatego, że robili coś dobrego tylko dlatego że wycieczki rozdawali...więc słabo trochę. Także tutaj nie żałuję że dołożyłem 30zł i mam olej z oficjalną aprobatą od firmy ze 100letnim doświadczeniem i wieloma osiągnięciami.
Brałem pod uwagę również Penrite, dobre oleje, ale ogromny problem z dostępnością...nie wiem czy jak kupię teraz to czy dostanę ten sam olej przy kolejnej wymianie bo a może przyjdzie dostawa z Australii a może nie...no i one to dopiero są drogie ale nie da się zrobić tanio dobrego oleju dlatego też na specola nikt mnie nie namówi :P 
Suma sumarum myślę, że na dłuższą metę nie będę zawiedziony, moim zdaniem yacco to dzisiaj optymalny wybór pod każdym kątem dlatego też się na niego zdecydowałem. Niby to tylko olej ale kupujemy go raz w roku (no ja trochę częściej) więc warto mądrze wybrać nie zwracając uwagi tylko na cenę ale na każdy aspekt. :D

Chyba żartujesz albo próbujesz zdyskredytować firmę. Czytaj ze zrozumieniem i nie wciskaj ciemnoty. Od niedawna czyli tak mniej więcej od 40 lat zajmują się środkami smarnymi. Są największym niezależnym producentem olejów w Honandii. Niedługo otwierają jeden z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych na świecie. Od lat produkują oleje na zlecenie rożnych ważnych na rynku graczy i np. oleje dla cenionej marki Xado. Oleje Eurola mają praktycznie wszystkie najnowsze aprobaty producentów pojazdów. Są stosowane w sporcie motorowym (Dakar, WRC-2). A ty piszesz o kiepskim podejściu.  Widziałeś analizę Eurola Synthence FS 0W30? Poszukaj sobie. Olej tez jest z oficjalną aprobatą VW. Pokaż mi w czym zachwalany  przez Ciebie olej jest lepszy bo ja niczego takiego nie widzę.

Analiza Specola jest również dostępna i to czy Ci się podoba czy nie dobry a nawet bardzo dobry olej. Namów importera niech pochwali się analizą tego Yacco to podyskutujemy bo na razie to tylko Twoje puste słowa nie poparte specjalnie faktami bo za tym co ja piszę to stoją konkrety. Nie twierdzę, że Yacoco to zły olej bo pewnie jest dobry (możne nawet bardzo dobry) ale skup się na tym aby to pokazać udowodnić a nie starać się w nieudolny sposób zdyskredytować w ten czy inny sposób olejów konkurencyjnych marek bo sam wystawiasz sobie świadectwo i sam podważasz swoją wiarygodność.

45 minut temu, Łysy napisał:

Amsoil jeszcze bym dorzucił ;)

Już się pojawił :)

Tak o Amosilu zapomniałem. Chociaż akurat pod 504/507 to nie mają wybitnego oleju. Penrite pojawił się ale trzeba się śpieszyć bo nie jest tego dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

40lat to tak wiele na tle innych marek? Przy czym 40lat istnienia firmy a nie produkcji oleju silnikowego do aut osobowych bo to nastąpiło później (info ze strony producenta)...Nikogo nie dyskredytuje ani też nikogo nie wychwalam, patrze, oglądam i wyciągam swoje wnioski. To jest forum więc chyba można swoje zdanie przedstawić? Nie musi każdy się zgadzać z Tobą bo Ty to lejesz i sprzedajesz, jasne masz z tego profity to się tego trzymaj ale nic na siłę! Ja tylko argumentuje swój wybór. Jest wiele marek olejowych gorszych i lepszych, nie ma jednej najlepszej bo to co jedna będzie miała na plus inna może mieć na minus dlatego dokonuje wyboru w oparciu nie tylko o np cenę (przynajmniej ja) i np tani specol z etykietą zrobioną w Wordzie już na wstępie nie przekona MNIE akurat w żaden sposób, jeśli ktoś chce zaryzykować jego wybór. Ja wybrałem tak jak wybrałem i nie żałuję. Moje podejście jest po prostu takie, że jak mam do wyboru firmę która zajmuję się tym od 100lat i od początku tylko i wyłącznie skupia sie na tym a firmę która istnieje od 40 lat to "+" dla tej pierwszej... firma istnieje w każdej możliwej dziedzinie motorsportu od lat a firma która ma osiągniecie tylko w 2 dziedzinach...znów "+" dla tej pierwszej... itd itd... takich aspektów do porównania jest wiele i wybieram olej który sobie takich "+" uzbiera najwięcej. Proste.
Nikogo nie namawiam, nikogo nie zniechęcam, każdy zrobi sobie swoje rozeznania, w moim zestawieniu wygrało yacco dlatego też wybrałem olej tej firmy i tyle.  Oczywiście były obawy bo olej jest mało znany ale jak się okazuje tylko u nas mało znany bo w wielu krajach leją go nawet w ASO różnych marek.

Edytowane przez DaroVW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, ze firma ma bogatą tradycję nie czyni jej produktów automatycznie lepszymi od innych.  40 lat  czy nawet 20 lat a nawet krótszy to okres jest zupełnie wystarczający do zdobycia przez firmę odpowiedniego doświadczenia. Jeśli dla Ciebie od jakości oleju ważniejsze są 100 letnia tradycja i ładna etykieta to Twój wybór i masz do tego prawo. Doświadczenie w motorsporcie jest oczywiście czymś zdecydowanie na plus ale pamiętaj, ze mówimy tu o cywilnych olejach z normami ekologicznymi i w tym wypadku ja tutaj nie widzę aby doświadczenie wyniesione z motorsportu było w najmniejszym stopniu wykorzystane.  Moje podejście jest takie, ze nie wybieram firmy tylko wybieram konkretny produkt. I w porównaniu do innych produktów w wybranym przez Ciebie oleju nie znajduje nic szczególnego. Eurol jest przebadany jak chyba żaden olej na rynku i wyszło, ze jest to doskonały olej na świetnej bazie i o znakomitych parametrach. I dlatego to jest pewniak a nie dlatego, że firma ma tradycję 10 czy 100 letnią. Absolutnie nie dyskredytuje Yacco bo jako producent jest to ceniona firma ale to automatycznie nie znaczy, że ich produkty są lepsze od innych. Ciebie Specol nie przekonuje ale analiza pokazuje, że to jest bardzo dobry olej na najnowszym pakiecie pod 504/507. I to są fakty a jak dla kogoś zakup tego oleju to ryzyko to już trudno.  Pokaz mi analizę tego Yacco to porównamy i podyskutujemy merytorycznie o oleju a nie pięknej historii firmy. Fajnie, ze Yacco jest na rynku bo zawsze większy wybór ale jeśli chodzi o ten konkretny olej to mnie on na tą chwilę nie przekonuje. Może w praktyce jest lepszy niż wynika to z cyferek na karcie a może nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

521774001.jpg

Witam, co myślicie o oleju firmy gulf? Aktualnie mam zalany castrol edge ale z tego co wyczytałem jest raczej słaby. Silnik to 2.0 cr 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gulf ogólnie niezłe oleje (przynajmniej niektóre) i ten ww. parametry ma niezłe, chociaż za dużo ich producent nie podaje. Cudów bym się nie spodziewał i tego, ze jest to najwyższa półka z 504/507 ale z tego co widzę to cena atrakcyjna i zamiast Castrola można lać śmiało.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie polecano mi olej firmy penrite ale nie mogłem go dostać nigdzie w lokalnych sklepach (UK) 

Dopiero przejechałem 3 tysiące km na tym castrolu także jeszcze trochę czasu mam do kolejnej wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.09.2018 o 12:47, DamianK napisał:

co myślicie o oleju firmy gulf?

Trochę lepszy od castrola. Jak kolega wyżej napisał " cudów bym się nie spodziewał."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.09.2018 o 11:26, DamianK napisał:

Ogólnie polecano mi olej firmy penrite ale nie mogłem go dostać nigdzie w lokalnych sklepach (UK) 

Dopiero przejechałem 3 tysiące km na tym castrolu także jeszcze trochę czasu mam do kolejnej wymiany.

W UK to powinieneś mieć dostępne oleje Millersa i tą markę mogę jak najbardziej polecić. Z 504/507 XF longlife 5W30 lub EE longlife 5W30. Pierwszy ma lepszy pakiet i oficjalną aprobatę a drugi jest z nanotechnologią "nanodrive". Oba oleje to górna półka jakościowa podobnie jak Penrite enviro+5W30 czy Eurol Synthence FS 0W30 (który wg. mnie jest z nich najlepszy). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności