KLICHO Zgłoś #241 Napisano 25 Marca 2018 To ze nawet wlalem do szklanek Castrola Olej Aso LM Motula ASO i Castrol mial identyczny kolor i zblizony zapach do siebie Motul minimalnie jasniejszy LM Taki kolor piwa jasnego zbilizony. Od razu mowie to nie sa podroby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #242 Napisano 25 Marca 2018 Dnia 23.03.2018 o 21:26, Arbeitgeber napisał: 5W40 szczególnie na zimę jest niezbyt odpowiedni.Średnica kanałów olejowych jest trochę za mała na olej 40. 2 godziny temu, KLICHO napisał: Ja na motulu 5w30 to wszystko jest cacy inne samochody tez na motulu. Ojciec w superbie lal castrola edga 5w30 a potem kupil ori olej i co jak co tam samo i pachnialy kolor identyczny itp wiec ori w aso castrola sie kupuje. Ja bym jeszcze na język brał. Po zapachu to można czasami tylko rozpoznać czy jest na bazie mineralnej (ma charakterystyczny zapach) ale nic więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
--Nowy-- Zgłoś #243 Napisano 25 Marca 2018 Lałem Castrola 5w30, Motula i dopiero na Millersie 5w30 z nanotechnologia poczułem różnice. Silnik ciszej pracuje, temp pracy jest też mniejsza dlatego mogę szczerze polecić. W warsztacie w którym serwisuje auto mechanicy polecają właśnie millersa, penrite, amsoil-a wiec taki leje i jestem zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #244 Napisano 25 Marca 2018 4 godziny temu, radekrp90 napisał: Ja bym jeszcze na język brał. Po zapachu to można czasami tylko rozpoznać czy jest na bazie mineralnej (ma charakterystyczny zapach) ale nic więcej. Nie bardzo rozumiem sens tej odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #245 Napisano 25 Marca 2018 @Arbeitgeber Jak już cytujesz to rób to z głową, bo zacytowałeś "odpowiedź" to Ciebie i do innego forumowicza. Tak czy inaczej - Twoja teoria o cienkich kanałach i oleju W40 to kategoria baśni ciężkich do określenia. 5W40 ma dopuszczenie dla trybu non-LL więc to nie to Latem przy dużych obciążeniach sprawować się będzie dużo lepiej niż dowolny 5W30 (porównując olej tej samej klasy). Co do porównania jakości / typu oleju za pomocą wzroku/węchu/smaku to uważam najmniej miarodajna metoda. Tutaj klasyka w stylu "jaki jest olej każdy widzi" zupełnie nie trzyma się faktów i należy o tym pamiętać. Bez analizy chemicznej i technicznej (m.in badanie lepkości względem zmian temperatur) nie ma sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #246 Napisano 25 Marca 2018 5W30 i 5W40,a LL nie ma nic wspólnego.Są takie i takie są LL i o takiej samej lepkości nie LL.Napisałem o zimie,a nie o lecie,czytaj ze zrozumieniem.A lepkość oleju jest dopasowywana do wielu parametrów silnika w tym też średnicy kanałów magistrali olejowej i do tych silników optymalny przy naszej szerokości geograficznej jest 5W30,a nie 5W40.Chyba,że lejesz inny na lato i inny na zimę.Więc gdzie tu głupota czy bajka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #247 Napisano 26 Marca 2018 16 godzin temu, Arbeitgeber napisał: Więc gdzie tu głupota czy bajka? Jeśli olej spełnia normę 507.00 to można go lać. Koniec kropka. Opowieści o za małych kanałach olejowych to kiedyś o 19 na tvp1 puszczali, ale już też przestali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #248 Napisano 26 Marca 2018 18 godzin temu, Arbeitgeber napisał: 5W30 i 5W40,a LL nie ma nic wspólnego.Są takie i takie są LL i o takiej samej lepkości nie LL.Napisałem o zimie,a nie o lecie,czytaj ze zrozumieniem.A lepkość oleju jest dopasowywana do wielu parametrów silnika w tym też średnicy kanałów magistrali olejowej i do tych silników optymalny przy naszej szerokości geograficznej jest 5W30,a nie 5W40.Chyba,że lejesz inny na lato i inny na zimę.Więc gdzie tu głupota czy bajka? Zwyczajnie LL dla VW nie spełniają oleje 5W40 (może z jakimiś wyjątkami ale to też takie naciągane W40). Jeśli ma być LL musi być 5W30. Jeśli ma być 5W40 to wymiana co rok lub 15.000 km. Co ważne oba rodzaje gęstości są dopuszczone do 2.0 TDI-CR - ważniejsze jest to czy są to oleje Low-Saps (ze względu na DPF). Dla Passata B6 (dla B7 zapewne identyczne ale już nie sprawdzałem) są następujące możliwości: Cytuj - przeglądy stałe (15.000 km lub rok) ----BENZYNOWE---- -- 4 cyl benzynowe w tym FSI: 502 00 -- VR6 FSI: 502 00 lub 505 01 (do RM 2007) -- 4 cyl TSI: 502 00 ---CNG--- -- 1.4 TSI-CNG: 502 00 ---DIESEL--- -- 4 cyl + DPF: 507 00* -- 4 cyl bez DPF: 505 01- przeglądy zmienne (30.000 km lub dwa lata) ----BENZYNOWE---- -- 4 cyl benzynowe w tym FSI: 504 00* -- VR6 FSI: 504 00* -- 4 cyl TSI: 504 00* ---CNG--- *tryb Long Life nie dozwolony* ---DIESEL--- -- 4 cyl + DPF: 507 00* -- 4 cyl bez DPF: 507 00* lub 506 01** *olej zawiera klasy 507 00 i 504 00 ** olej zawiera klasy 503 00, 506 00 i 506 01 Teraz sprawdź czy dla oleju 507 00/504 00 masz oleje 5W40? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #249 Napisano 26 Marca 2018 3 godziny temu, mkpol napisał: Jeśli olej spełnia normę 507.00 to można go lać. Koniec kropka. Opowieści o za małych kanałach olejowych to kiedyś o 19 na tvp1 puszczali, ale już też przestali. Raz to nie wiem do czego tu mieszasz normy 507.00 skoro wgl.o tym nie napisałem.Dwa to jednak postaraj się trochę poznać w dokładny sposób dlaczego do jednego silnika zalecany jest olej np.5W20 do innego 5W30,a do jeszcze innego 5W40.Pomiń LL bo nie o tym piszę.I jeśli nadal będziesz uważał,że to bajeczki na 19stą to ponownie poszukaj może gdzieś w czeluściach internetu znajdziesz dlaczego tak jest.A jak będziesz się upierał o olej LL do VW to pomiń tą markę i weź pod uwagę pierwszy lepszy silnik Opla czy Forda z roczników np.poniżej 2000 i potem powyżej 2000.Silniki teoretycznie takie same.Postaraj mi się po twojemu wytłumaczyć dlaczego do jednych idzie 5W40,a do innych 5W30.Oczywiście cały czas mówimy o tutejszych warunkach pogodowych i nie o LL.Bo o lepkości piszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #250 Napisano 27 Marca 2018 Temat tego wątku jest bardzo konkretny i proszę aby się go trzymać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #251 Napisano 27 Marca 2018 Jeśli olej spełnia normę producenta pojazdu to nie ma opcji by nie spełniał przewidzianej klasy lepkości bo w tym wypadku norma/aprobata producenta jest najważniejsza. Natomiast w obrębie normy producenta mogą być oleje należące do różnych klas lepkości i wybór powinien być podyktowany w głównym sposobem eksploatacji pojazdu. PS. W przypadku wielu marek dwa identycznie oznakowane handlowo oleje mogą mocno się od siebie różnić w zależności od zakładu produkcyjnego i rynku przeznaczenia. W ASO mogą nawet nie wiedzieć, że z nowej dostawy mają olej od innego producenta. Producenta bo marka oleju i nazwa handlowa może być ta sama. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dioda2806 Zgłoś #252 Napisano 5 Kwietnia 2018 Dołącze się do dyskusji; Passat zalewany olejem ASO (czy to był Castrol czy Vapsoil od Shella tego nie wie nikt), ostatnia inspekcja zrobiona poza serwisem i zalany LM Toptec 4200. Wrażenia słuchowe, chyba jednak lepiej chodził na ASO oleju, ale z moim uchem, cieżko wyczuć Ostatnio trafiłem na ciekawe forum naszych zachodnich sąsiadów (link poniżej) testowali laboratoryjnie oleje 5W30 i wiele innych i w tej kategorii wygrał: 1. RedLine Euro-Series 5w-30 2. Amsoil European Car Formula 5w-30 I-ESP 3. i od dziwo Mobil 1 ESP Formula Dobre wyniki zebrały również LM4200 który chemicznie porównywalny jest z Fuchs GT1 C3, oraz za bardzo polecany uznano Ravenol WIV III 5w-30 badź RAVENOL VMP SAE 5W-30 (nie wiem jaka jest różnica) na którym de facto jeździ tam duża część forum i który tym razem chyba sam zaleje. https://oil-club.de/index.php?board/8-5w-30/&s=92d82a4e2baace2d262e420fd86004a97c0db20a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #253 Napisano 6 Kwietnia 2018 U mnie w starszym B6 przez pierwsze lata jego użytkowania lałem Castrol Edge i zawsze co roku po około 6 miesiącach dolewałem olej bo zapalała się kontrolka i brakowało oleju. Stylu jazdy nie zmieniłem natomiast od kilku lat leje Motula akurat do B6 5W40 i o dziwo już nie dolewam co pół roku. Teraz po około 10 miesiącach pojawia się kontrolka i wtedy dolewam. Więc jak dla mnie nie jest to placebo a realna sytuacja na moim aucie przy takim samym stylu jazdy. Dodam tylko, że w B7 miałem najpierw Mobil 1 a teraz Motul 5W30 i tutaj ani na Mobilu ani na Motulu nigdy jeszcze nie dolewałem oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dioda2806 Zgłoś #254 Napisano 6 Kwietnia 2018 (edytowane) Panowie, jako laik zadam jeszcze jedno pytanie: Jak wygląda sytuacja przejścia w naszych CR z oleju 5W30 na 5w40 albo 0w40? Oleje te nie spełniają normy 507. Na co zwracać uwagę przy zamianie? I czy ma ona w ogóle sens? Pytam bo mam w pracy zapasy oleju ARAL SuperTronics 0W-40. Edytowane 6 Kwietnia 2018 przez dioda2806 Dopisek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #255 Napisano 6 Kwietnia 2018 Hasło klucz - DPF. Jeśli masz to musisz (a raczej powinieneś) lać olej do niego przystosowany (czyli low-saps). Sama lepkość 0W* będzie niby lepsza ale nie wydaje mi się aby cokolwiek w Twoim aucie miała poprawiać. Jedyny hydrauliczny element to popychacze. Co innego w benzyniakach lub nowych 2.0 TDI ze zmiennymi fazami rozrządu - tam dolna lepkość ma znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #256 Napisano 6 Kwietnia 2018 Jeśli w tym samym silniku tak samo eksploatowanym na jednym oleju silnik potrzebuje dolewek a na innym nie to zadać sobie trzeba pytanie jaka jest tego przyczyna. Wyższe zużycie oleju nie musi oznaczać, ze olej jest niższej jakości bo jest to bardziej złożona kwestia zwykle jednak jest właśnie tak, że lepszy, bardziej stabilny olej na lepszej bazie olejowej będzie lepszy pod względem zużycia. Oleje potrafią znacznie różnić się pod względem parametru noack jak również z czasm może dochodzić do innych degradacji powodujących spadek lepkości i wzrost zużycia oleju. Niestety oleje Castrola nigdy pod względem zużycia, odparowania (noack) i degradacji nie wyglądały zbyt dobrze i spadek zużycia oleju po przejściu z Castrola na coś innego ale wysokiej jakości jest można powiedzieć sytuacja zupełnie normalną i mnie osobiście w ogóle nie dziwi. Różnice między olejami to nie mity, marketing i placebo. Takie płytkie podejście zaprzecza nauce i oczywistym faktom. Proponuje zacząć od analiz kart technicznych a następnie zapoznać się z niezależnymi analizami laboratoryjnymi. Niestety aby wyciągnąć z tej lektury odpowiednie wnioski potrzeba całkiem sporej fachowej wiedzy bo niestety laikowi analiza składu oleju niewiele powie. Przestrzegam też na bezkrytyczne podejście do kart technicznych bo niestety nie zawsze w pełni odzwierciedlają one poziom oleju oraz co chyba ważniejsze nie mówią wszystkiego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #257 Napisano 6 Kwietnia 2018 ...bo nie każdy producent/rozlewacz/oklejacz metek chce się dzielić wszystkimi kluczowymi parametrami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #258 Napisano 6 Kwietnia 2018 to tez prawda ale to tylko jeden z czynników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lucifer Zgłoś #259 Napisano 22 Kwietnia 2018 Ja jeździłem na Castrol i silnik pobierał jakieś 0,8 litra na 10 tys km. Zalałem silnik oryginalnym VW i też LM Cerratec. Nie wiem czego zasługa ale zrobione 10 tys i jak był maks,tak jest maks. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #260 Napisano 23 Kwietnia 2018 Castrola silniki lubią podebrać i spadek zużycia oleju po zmianie na inny w tym wypadku nie jest niczym dziwnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach