Skocz do zawartości
elmiko

Problem z zamkiem klapy bagażnika B7 kombi

    Rekomendowane odpowiedzi

    Wczoraj wieczorem córa próbowała otworzyć bagażnik i nie dała rady, bo klapa dla niej za ciężka. Wyglądało jakby rygiel był w pozycji półotwartej (klapa juz odstawała od nadwozia), ale jeszcze trzymał. Otworzyłem bagażnik awaryjnie od środka, wyciągnąłem co chciałem i zamknąłem. Dzisiaj efekt jest ten sam.

     

    VCDS nie pokazuje żadnych błędów.

     

     

    Dzisiaj spróbuję się jeszcze do niego dobrać za dnia.

     

    Ktoś ma jakies pomysły? Zamek do wymiany? A może już czas na elektrycznie otwieraną klapę? ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mróz?

     

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Mróz?

     

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

     

    Raczej nie. Tym bardziej, że auto było rozgrzane, jeżdżone przez przynajmniej 2 godziny i klapa w tym czasie była otwierana kilkanaście razy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mam sedana i jak przymrozilo to nie moglem klapy zamknac.Jak juz.sie udalo za 10 -15 razem to i tak na wyswietlaczu pokazywalo ze klapa otwarta wyjąlem zamek rozkrecilem, osuszylem i nadal to samo .Kupilem nowy w ASO i po klopocie?

     

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie dwa lata temu w 3 letnim wtedy B7 padł zamek w klapie tak ze albo nie domykał albo jak zamknął to nie chciał otworzyć. Wymieniony mechanizm z klapy na gwarancji. Kwestią było uszkodzenie jakiejś mechanicznej części w zamku.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Mam sedana i jak przymrozilo to nie moglem klapy zamknac.Jak juz.sie udalo za 10 -15 razem to i tak na wyswietlaczu pokazywalo ze klapa otwarta wyjąlem zamek rozkrecilem, osuszylem i nadal to samo .Kupilem nowy w ASO i po klopocie

     

    Na wyświetlaczu wszystko OK

     

    Wymieniony mechanizm z klapy [...]. Kwestią było uszkodzenie jakiejś mechanicznej części w zamku.

     

    I chyba w tę stronę trzeba będzie iść.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Najprawdopodobnie mikrostyk padł

     

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Został uszkodzony ślimak w zamku jest plastykowy po prostu się ukręca trzeba wymienić cały zamek 250 zl i tyle na temat.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, w nawiązaniu do tematu to aktualnie go przerabiam. Klapa elektryczna a zamek nie trzyma. Rozebrałem go na drobne i okazało się że padł mi mikrostyk jak na zdjęciu 20170110_194954.jpg. Otwiera a nie zamyka po prostu silnik nie dostaje prądu do zamknięcia. I teraz pytanie czy taką część można gdzieś dostać (całą tą plastikową wkładkę do zamka) czy trzeba zamek kupować. Może ktoś poradzi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    caly zamek, chyba wiekszość to juz przerabiała w kombi z el klapą

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli to pewne to czeka zakup.Choć u niemca jest / był dostępny jakiś zestaw naprawczy. Sugeruję się tym filmem:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przerobilem jakis miesiac temu. U mnie najzwyczajniej w swiecie ukrecił sie ślimak. Objaw "terkotanie" zamka a zamek nadal zamknięty. Wymiana na nowy. W Aso z wymianą zaplaciłem niecałe 200 zł.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

     

    Passat b7 variant 2013 dwa dni temu dostrzegłem że tli mi się trzecie światło stopu, przestaje gdy otwieram bagażnik. W dniu dzisiejszym średnio co trzy sekundy zapala się sygnalizacja otwartej klapy bagażnika (w nocy dyskoteka na zegarach podczas jazdy) 3 stop tli się dalej czy ktoś miał taki zestaw? co mogę sam z tym zrobić ? czy udać się do ASO ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Przerobilem jakis miesiac temu. U mnie najzwyczajniej w swiecie ukrecił sie ślimak. Objaw "terkotanie" zamka a zamek nadal zamknięty. Wymiana na nowy. W Aso z wymianą zaplaciłem niecałe 200 zł.

     

    I tak się skończyło - zamek 180 PLN i wymiana w 10 minut :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie ślimak, też zmieniałem zamek- to jakaś plaga- nie mieli ich w magazynach musiałem z częstochowy ściągać z ASO bo tam tylko mieli. Na allegro sprzedają też same ślimaki jak ktoś chce się bawić...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dołączam się też tak miałem. Mam akurat automatyczną klapę i mechanizm dobijał klapą ale zamek nie łapał. Można było sobie klapę ręką lekko odchylić. Na wyświetlaczu pokazywało ją jako otwartą.

     

    Naprawa w ASO - zamek ok. 200 zł, wymiana ok. 200 zł. 4 stówki, po problemie.

     

    Rzeczywiście jest to jakaś plaga z tymi zamkami. I jest to spory problem np w trasie, bo jak klapa jest niezamknięta to cały czas jest sygnał dźwiękowyy, MFD jest na stronie z drzwiami i jeszcze świecą się lampki oświetlenia wewnętrznego.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Dokładnie ślimak, też zmieniałem zamek- to jakaś plaga- nie mieli ich w magazynach musiałem z częstochowy ściągać z ASO bo tam tylko mieli. Na allegro sprzedają też same ślimaki jak ktoś chce się bawić...

     

    Gdzie dokładnie można kupić tą część (ślimak z białego plastiku) bo mam rozebrany zamek i okazało się że pękł właśnie ten ślimak.

    Objawy, dokładnie takie samo terkotanie jak na filmie z pierwszego posta.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gdzie dokładnie można kupić tą część (ślimak z białego plastiku) bo mam rozebrany zamek i okazało się że pękł właśnie ten ślimak.

    Objawy, dokładnie takie samo terkotanie jak na filmie z pierwszego posta.

     

    Kup cały nowy zamek w ASO. Koszt dla 'szaraczka' około 200 PLN. Wymiana banalna. W skali trudności 1-5 to będzie 1.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Witam.

    Panowie również mam problem z klapą bagażnika. Rygiel w ogóle się nie zatrzaskiwał mechanicznie, więc kupiłem cały zamek zamiennik i działał przez dwa tygodnie. Wiem że to może być wina jego jakości ale chcę sprawdzić czy to nie jest spowodowane jakimś zwarciem, co zaobserwowałem:

     

    - rygiel mechanicznie się nie zatrzaskuje,

    - po otwarciu klapy lampka w podsufitce się pali ale na MFA nic nie sygnalizuje ( wcześniej pokazywał otwartą klapę),

    - odpięcie wtyczki zamka nic nie zmienia, nadal się nie blokuje,

    - VCDS nie łapie żadnych błędów,

     

    Prawdopodobnie czeka mnie zakup nowego zamka (tym razem ASO) tylko boje się że ten również wysiądzie po pewnym czasie. Miałem też problemy z kamerką i okazało się że przewód zasilania w klapie się przetarł więc przeciągnąłem nowy i działa.

    Czy jest tu ktoś kto wie jakie powinno być zasilanie na wtyczce 4 pinowej?

     

     

    Udało mi się zamknąć klapę, rozebrałem tapicerkę i przy użyciu małego śrubokręta przesunąłem tą czarną wajchę którą przesuwa awaryjne otwieranie od środka ( mam nadzieję że wiadomo o co chodzi), klapę zamknąłem i spróbowałem powtórnie otworzyć i otwarła się ale zamek już się nie zamknęła ( wajcha pozostała w pozycji otwartej). Teraz pytanie czy ona samoistnie w sensie mechanicznie powinna sama wracać czy po podaniu jej napięcia np. w drugą stronę, bądź na inny pin? i kiedy dokładnie ma to miejsce ?

    Edytowane przez cezary_ck

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gdzie dokładnie można kupić tą część (ślimak z białego plastiku) bo mam rozebrany zamek i okazało się że pękł właśnie ten ślimak.

    Objawy, dokładnie takie samo terkotanie jak na filmie z pierwszego posta.

     

    Taki ślimak sprzedaje na Allegro gość z Puław. Osobiście jednak nie bawiłbym się z jego wymianą. Sam kupiłem oryginalny zamek i go wymieniłem ... w poprzednim ukręcił się właśnie ślimak, który skleiłem i wzmocniłem, ale:

    - w tym ślimaku (w zębatce) zamontowana jest sprzężyna,

    - na ślimaku mamy element, który popycha element który otwiera zamek,

    - przy elemencie blokującym (cyngiel) są mikrostyki,

    - obudowa metalowa jest w procesie montażu delikatnie ściskana,

    to wszystko spowodowało, że nie byłem w stanie poskładać zamka do kupy tak, żeby poprawnie działał ... a to nie blokowało zamka w klapie, a to gięły się mikrostyki, a to urwały się blaszki dociskające zamek, a to nie odciągało zamka (ważny jest naciąg sprężynki) itp.

     

    Wymiana to odkręcenie 4 śrub i zdjęcie plastików klapy, odpięcie zasilania, i odkręcenie dwóch śrub torx m40. Na zamek jest 2 lata gwarancji więc ... w ostateczności zamienniki mają w Polcarze ... +/- 50 zł sztuka (zależy, kto ma jaki rabat).

     

    Pzdr,

    MF

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×