Jump to content
B_O_N_K

Zapieczony sworzeń w wahaczu, przód.

    Recommended Posts

    Samochód: B6 3.2 FSI V6 250KM 4x4
    Rok prod: 2006

    Witam.

     

    Macie jakiś patent na wyjęcie sworznia z wahacza? Odkręciłem trzy nakrętki od dołu (trzymające sworzeń do wahacza) i za cholerę nie mogę tego rozłączyć.

     

    Gdy rozbierałem drugą stronę udało się wyjąć bez problemu, niestety strona kierowcy jest tak zapieczona że brakuje pomysłu jak to wyjąć.

     

    Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2010

    podnies auto z obu stron, powinno być dużo łatwiej/lżej, brak nacisku powodowany przez drązek. dawno temu wymieniałem łożysko a niedawno przeguby, tez bylo przewalone zwalic z wahacza, gdy podniosłem do góry obie strony wyszło bez jęknięcia i żadnego wysiłku

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 3.2 FSI V6 250KM 4x4
    Rok prod: 2006

    No niestety - żadne podnoszenie nie pomaga.

     

    Volkswagen nie produkuje żadnego narzędzia do wyciskania tych sworzni?

     

    Nie mam już pomysłu jak to wyjąć...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2010

    jakie narzedzie, odkrecasz trzy nakretki, ciągniesz wahacz w dół i schodzi, przeciez toniejest wbijane ,zaprasowywane tylko przykrecane

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 3.2 FSI V6 250KM 4x4
    Rok prod: 2006

    Po stronie pasażera tak właśnie było - odkręciłem śruby, poruszałem całością i wahacz zszedł ładnie w dół. Niestety od strony kierowcy tego zrobić nie mogę. Też mnie to dziwi ale wygląda jakby się to ostro zapiekło. Jakby śruby sworznia trochę skorodowały i zapiekły się w otworach aluminiowego wahacza. Inaczej tego wytłumaczyć nie umiem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 136KM(BMA)
    Rok prod: 2006

    Też miałem problem ze stroną kierowcy. Strona pasażera zeszła elegancko. A z lewej strony stukałem pukałem, psikał, podbijałem, aż w końcu małymi kroczkami wahacz zszedł ze śrub. Błędem jest, że te śruby od wahaczy mają gwint po całej długości, i siedzi gwint w wahaczu i reaguje z aluminium, utlenia się i dlatego jest problem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2006

    Koledzy czym się różni sworzeń MOOG: VO-BJ-5012 prawy a MOOG: VO-BJ-5011 lewy lub inny zestaw sworzni do b6 06 r czy pasują prawy na lewy lub odwrotnie,dzwoniłem po sklepach i mówią że nie pasują bo są jakieś różnice tylko jakie może ktoś coś powiedzieć ..

    Edited by buli117

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy