Skocz do zawartości
B_O_N_K

Zapieczony sworzeń w wahaczu, przód.

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam.

     

    Macie jakiś patent na wyjęcie sworznia z wahacza? Odkręciłem trzy nakrętki od dołu (trzymające sworzeń do wahacza) i za cholerę nie mogę tego rozłączyć.

     

    Gdy rozbierałem drugą stronę udało się wyjąć bez problemu, niestety strona kierowcy jest tak zapieczona że brakuje pomysłu jak to wyjąć.

     

    Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    podnies auto z obu stron, powinno być dużo łatwiej/lżej, brak nacisku powodowany przez drązek. dawno temu wymieniałem łożysko a niedawno przeguby, tez bylo przewalone zwalic z wahacza, gdy podniosłem do góry obie strony wyszło bez jęknięcia i żadnego wysiłku

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No niestety - żadne podnoszenie nie pomaga.

     

    Volkswagen nie produkuje żadnego narzędzia do wyciskania tych sworzni?

     

    Nie mam już pomysłu jak to wyjąć...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jakie narzedzie, odkrecasz trzy nakretki, ciągniesz wahacz w dół i schodzi, przeciez toniejest wbijane ,zaprasowywane tylko przykrecane

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Po stronie pasażera tak właśnie było - odkręciłem śruby, poruszałem całością i wahacz zszedł ładnie w dół. Niestety od strony kierowcy tego zrobić nie mogę. Też mnie to dziwi ale wygląda jakby się to ostro zapiekło. Jakby śruby sworznia trochę skorodowały i zapiekły się w otworach aluminiowego wahacza. Inaczej tego wytłumaczyć nie umiem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Też miałem problem ze stroną kierowcy. Strona pasażera zeszła elegancko. A z lewej strony stukałem pukałem, psikał, podbijałem, aż w końcu małymi kroczkami wahacz zszedł ze śrub. Błędem jest, że te śruby od wahaczy mają gwint po całej długości, i siedzi gwint w wahaczu i reaguje z aluminium, utlenia się i dlatego jest problem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Koledzy czym się różni sworzeń MOOG: VO-BJ-5012 prawy a MOOG: VO-BJ-5011 lewy lub inny zestaw sworzni do b6 06 r czy pasują prawy na lewy lub odwrotnie,dzwoniłem po sklepach i mówią że nie pasują bo są jakieś różnice tylko jakie może ktoś coś powiedzieć ..

    Edytowane przez buli117

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×