Skocz do zawartości
pirzol

Ogrzewanie postojowe DEFA/WEBASTO/itp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy ktoś z kolegów zainstalował może grzałkę elektryczną 230V wraz z pompką w swoim samochodzie?

Na allegro oraz na stronach motointegratora są dostępne zestawy.

 

Ciekawi mnie jaka jest faktyczna wydajność takiej grzałki 1500W isntalowanej na obiegu wody w silniku.

W katalogu moto integratora znalazłem grzałkę do silnika CFFB w formie przylgi - wydaje się być raczej mało wydajna.

 

Jakie macie doświadczenia w tym temacie ? Czy wydatek 300-600zł na elektryczną grzałkę ma sens czy może szukać Webasto ?

 

pzdr

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

montuj Webasto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czego oczekujesz od takiej grzałki. Miałem grzałkę elektryczną w mercedesie W123. fabryczna, wkręcana w blok silnika moc 400W. 20 minut wystarczało żeby auto odpalało jak latem. Ta nagrzewa też kabinę. Oczywiście webasto to już inna bajka (mam w superbie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio rozglądałem się za grzałką DEFA do mojego AVF'a. Są dwie opcje albo grzałka wkręcana w blok albo wpinana w węże chłodnicze.

Do zbudowania najprostszego układu potrzeba tylko grzałki i kabla zasilającego.

 

Na stronie DEFA po wybraniu odpowiedniego auta i silnika wyskakuje zestaw:

-Grzałka silnika DEFA411770

-Przewody zasilające DEFA460785

 

Czy ktoś montował albo posiada taki zestawik u siebie? jak to sie sprawuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znalazłem relację z instalacji webasto w B7, jest trochę do zrobienia...

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3011526.html

 

relacja z A4 B8

https://a4-klub.pl/index.php?/topic/289814-montaz-i-dzialanie-webasto-diesel-oraz-wentylacja-postojowa/

 

przy tym instalacja grzałki elektrycznej to pikuś ;)

 

Zastanawiam się czy komplet od Passata B8 lub Golfa 7 podejdzie do B7.

Edytowane przez pirzol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady trochę roboty jest, ale efekty jakie. Ja nawet w Golfie żony 1,2 TSI zamontowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpinam się do tematu. Zastanawiam się nad zakupem grzałki do swojego B7. Wiem, że Webasto to inna bajka i komfort ale niestety nie mam 1500PLN by kupić Webasto. Dlatego zastanawiam się nad grzałką, głównym powodem dla którego chcę ją zamontować to fakt, że robię bardzo krótkie trasy autem w trybie codziennym. Odpalam auto i jadę ok 1,5km do przedszkola z młodym, tam auto gaszę i później robię ok 5.5km do pracy. Zimą po dojechaniu do pracy auto ma ok 70-80*C. Najbardziej zależy mi na tym by silnik szybciej się dogrzewał i nie dostawał w dupę, mój komfort który dało by mi Webasto jest kwestią drugoplanową. Jak sądzicie czy grzałka spełni tu swoje zadanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie podpinam się do tematu. Zastanawiam się nad zakupem grzałki do swojego B7. ... Jak sądzicie czy grzałka spełni tu swoje zadanie ?

 

Jak rozumiem, masz się gdzie podpiąć w domu pod 230V. A jak w pracy?

Bo jeśli nie, to sens montażu grzałki będzie połowiczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze spelni. Polecam rozbudowanie instalacji do nagrzewnicy wewnatrz auta, ladowarki akumulatora i np centralki ze sterowaniem z pilota

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie każdy mieszka w krajach skandynawskich i nie ma słupków do podłączenia na parkingach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktos mysli o Defie, to chyba jest na tyle swiadom, ze musi byc w poblizu auta gniazdo z 230V. A z slupkow mozna ladowac tylko auta elektryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w które miejsce wpiąć grzałkę 230V  1500W z pompką ?

Poniżej rysunek z układem chłodzenia silnika CFFB. Gdzieś widziałem filmik YT na którym pokazano okolice chłodnicy oleju(88)... ale nie był zbyt dobrze pokazany. 

 

Dodałem zdjęcia z forum https://www.autostadium.fi/index.php?topic=846.100 oraz grzałki https://www.mtt-trading.fi/cat/p1716-letkulammitin-tt-thermo-1500w-kld-fi.html .

W Finlandii to normalne wyposażenie, z tego co widzę jest instalowane w okolicy oryginalnego webasto.

 

 

CFFB_grzlka-DEFA.jpg

b95c084d477d8c48ccf18b16725a.jpg

TT-Thermo_W500_pieni.jpg

TT_Thermo_MB_S205.jpg

Edytowane przez pirzol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mojej w Golfie byla wpieta grzalka (bez pompki) w okolicy chlodnicy oleju. Pisze byla bo po podgrzaniu auto ciezko zapalalo. Nie wiem dlaczego, pewnie odcinalo sterowanie swiec. Rozbudowalem system i ma teraz sterowanie z pilota, ladowarka do aku, farelka w srodku auta i grzalka miski olejowej. Defa to super alternatywa dla Webasto, oczywiscie jak sie ma w poblizu auta zasilanie 230V.  U mnie w warsztacie juz sie zaczynją montaze na sezon. Piszesz ze montuja obok ori webasto, ja tam nie wiedze webasto i jakos sensu nie widze. Majac webasto sterowane z zegarow na czas i z pilota to po co jeszcze grzalka elektryczna? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o montaż w miejscu fabrycznego montażu Webasto.

Ja raz rozmyślałem, czy nie kupić uszkodzonego Webasto (w zasadzie sam sterownik i pompkę) oraz jakoś oszukać je, że się rozpala (da się to ogarnąć, bo dostępne są parametry elektryczne czujników). Wtedy miałoby się sterowanie tego z zegarów czy też sterowanie Climatronic. Koszty jednak spore, a do tego jest się uwiązanym do gniazda zasilania.

Z drugiej strony, pełne webasto na oryginalnych (nie koniecznie nowych) częściach do benzyniaka to lekko 1500 PLN (bez drobnicy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooooooo, straszne zamieszanie z tym. Po co sterowanie z webasto jak można kupić pilot do defy i po sprawie. Uruchamiamy ręcznie lub ustawiasz programator na pilocie i sam odpala. Co by nie bylo kabel musi być podpięty do auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tak byłoby w FIS :D Wiem ot tylko robiłem rozpoznanie, gdyby sterownik był za 100 PLN to byłoby warte zabawy ale tak nie ma to sensu. Ale możliwość teoretyczna jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest, ale zabawy i koszty duze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie gdzie w CFFB (skrzynia DSG) można wstawić taką grzałkę z pompką https://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-silnika-1500w-wtyk-typu-defa-i7614023254.html? Chodzi mi o takie wstawienie w obieg, żeby zaraz się nie okazało ze jakiś termostat, albo pompa blokuje i z grzania silnika z 230V nici.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności