pirzol Zgłoś #1 Napisano 5 Stycznia 2017 Witam Czy ktoś z kolegów zainstalował może grzałkę elektryczną 230V wraz z pompką w swoim samochodzie? Na allegro oraz na stronach motointegratora są dostępne zestawy. Ciekawi mnie jaka jest faktyczna wydajność takiej grzałki 1500W isntalowanej na obiegu wody w silniku. W katalogu moto integratora znalazłem grzałkę do silnika CFFB w formie przylgi - wydaje się być raczej mało wydajna. Jakie macie doświadczenia w tym temacie ? Czy wydatek 300-600zł na elektryczną grzałkę ma sens czy może szukać Webasto ? pzdr Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #2 Napisano 5 Stycznia 2017 montuj Webasto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #3 Napisano 5 Stycznia 2017 Nie wiem czego oczekujesz od takiej grzałki. Miałem grzałkę elektryczną w mercedesie W123. fabryczna, wkręcana w blok silnika moc 400W. 20 minut wystarczało żeby auto odpalało jak latem. Ta nagrzewa też kabinę. Oczywiście webasto to już inna bajka (mam w superbie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misior1993 Zgłoś #4 Napisano 5 Stycznia 2017 Też ostatnio rozglądałem się za grzałką DEFA do mojego AVF'a. Są dwie opcje albo grzałka wkręcana w blok albo wpinana w węże chłodnicze. Do zbudowania najprostszego układu potrzeba tylko grzałki i kabla zasilającego. Na stronie DEFA po wybraniu odpowiedniego auta i silnika wyskakuje zestaw: -Grzałka silnika DEFA411770 -Przewody zasilające DEFA460785 Czy ktoś montował albo posiada taki zestawik u siebie? jak to sie sprawuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pirzol Zgłoś #5 Napisano 6 Stycznia 2017 (edytowane) znalazłem relację z instalacji webasto w B7, jest trochę do zrobienia... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3011526.html relacja z A4 B8 https://a4-klub.pl/index.php?/topic/289814-montaz-i-dzialanie-webasto-diesel-oraz-wentylacja-postojowa/ przy tym instalacja grzałki elektrycznej to pikuś Zastanawiam się czy komplet od Passata B8 lub Golfa 7 podejdzie do B7. Edytowane 6 Stycznia 2017 przez pirzol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #6 Napisano 6 Stycznia 2017 Bez przesady trochę roboty jest, ale efekty jakie. Ja nawet w Golfie żony 1,2 TSI zamontowałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shark44 Zgłoś #7 Napisano 31 Stycznia 2017 Panowie podpinam się do tematu. Zastanawiam się nad zakupem grzałki do swojego B7. Wiem, że Webasto to inna bajka i komfort ale niestety nie mam 1500PLN by kupić Webasto. Dlatego zastanawiam się nad grzałką, głównym powodem dla którego chcę ją zamontować to fakt, że robię bardzo krótkie trasy autem w trybie codziennym. Odpalam auto i jadę ok 1,5km do przedszkola z młodym, tam auto gaszę i później robię ok 5.5km do pracy. Zimą po dojechaniu do pracy auto ma ok 70-80*C. Najbardziej zależy mi na tym by silnik szybciej się dogrzewał i nie dostawał w dupę, mój komfort który dało by mi Webasto jest kwestią drugoplanową. Jak sądzicie czy grzałka spełni tu swoje zadanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafflex Zgłoś #8 Napisano 31 Stycznia 2017 Panowie podpinam się do tematu. Zastanawiam się nad zakupem grzałki do swojego B7. ... Jak sądzicie czy grzałka spełni tu swoje zadanie ? Jak rozumiem, masz się gdzie podpiąć w domu pod 230V. A jak w pracy? Bo jeśli nie, to sens montażu grzałki będzie połowiczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #9 Napisano 31 Stycznia 2017 Oczywiscie ze spelni. Polecam rozbudowanie instalacji do nagrzewnicy wewnatrz auta, ladowarki akumulatora i np centralki ze sterowaniem z pilota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #10 Napisano 31 Stycznia 2017 Tylko nie każdy mieszka w krajach skandynawskich i nie ma słupków do podłączenia na parkingach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #11 Napisano 31 Stycznia 2017 Jeśli ktos mysli o Defie, to chyba jest na tyle swiadom, ze musi byc w poblizu auta gniazdo z 230V. A z slupkow mozna ladowac tylko auta elektryczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pirzol Zgłoś #12 Napisano 21 Października 2017 (edytowane) Panowie, w które miejsce wpiąć grzałkę 230V 1500W z pompką ? Poniżej rysunek z układem chłodzenia silnika CFFB. Gdzieś widziałem filmik YT na którym pokazano okolice chłodnicy oleju(88)... ale nie był zbyt dobrze pokazany. Dodałem zdjęcia z forum https://www.autostadium.fi/index.php?topic=846.100 oraz grzałki https://www.mtt-trading.fi/cat/p1716-letkulammitin-tt-thermo-1500w-kld-fi.html . W Finlandii to normalne wyposażenie, z tego co widzę jest instalowane w okolicy oryginalnego webasto. Edytowane 21 Października 2017 przez pirzol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #13 Napisano 22 Października 2017 U mojej w Golfie byla wpieta grzalka (bez pompki) w okolicy chlodnicy oleju. Pisze byla bo po podgrzaniu auto ciezko zapalalo. Nie wiem dlaczego, pewnie odcinalo sterowanie swiec. Rozbudowalem system i ma teraz sterowanie z pilota, ladowarka do aku, farelka w srodku auta i grzalka miski olejowej. Defa to super alternatywa dla Webasto, oczywiscie jak sie ma w poblizu auta zasilanie 230V. U mnie w warsztacie juz sie zaczynją montaze na sezon. Piszesz ze montuja obok ori webasto, ja tam nie wiedze webasto i jakos sensu nie widze. Majac webasto sterowane z zegarow na czas i z pilota to po co jeszcze grzalka elektryczna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #14 Napisano 22 Października 2017 Tu chodzi o montaż w miejscu fabrycznego montażu Webasto. Ja raz rozmyślałem, czy nie kupić uszkodzonego Webasto (w zasadzie sam sterownik i pompkę) oraz jakoś oszukać je, że się rozpala (da się to ogarnąć, bo dostępne są parametry elektryczne czujników). Wtedy miałoby się sterowanie tego z zegarów czy też sterowanie Climatronic. Koszty jednak spore, a do tego jest się uwiązanym do gniazda zasilania. Z drugiej strony, pełne webasto na oryginalnych (nie koniecznie nowych) częściach do benzyniaka to lekko 1500 PLN (bez drobnicy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #15 Napisano 22 Października 2017 Ooooooo, straszne zamieszanie z tym. Po co sterowanie z webasto jak można kupić pilot do defy i po sprawie. Uruchamiamy ręcznie lub ustawiasz programator na pilocie i sam odpala. Co by nie bylo kabel musi być podpięty do auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #16 Napisano 23 Października 2017 Ale tak byłoby w FIS Wiem ot tylko robiłem rozpoznanie, gdyby sterownik był za 100 PLN to byłoby warte zabawy ale tak nie ma to sensu. Ale możliwość teoretyczna jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #17 Napisano 23 Października 2017 Oczywiście że jest, ale zabawy i koszty duze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WIIW Zgłoś #18 Napisano 18 Października 2018 Czy ktoś wie gdzie w CFFB (skrzynia DSG) można wstawić taką grzałkę z pompką https://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-silnika-1500w-wtyk-typu-defa-i7614023254.html? Chodzi mi o takie wstawienie w obieg, żeby zaraz się nie okazało ze jakiś termostat, albo pompa blokuje i z grzania silnika z 230V nici. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach