Skocz do zawartości
okos

Gdzie zamontować zaworek zwrotny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z rozruchem passata AJM po dłuższym postoju w zimne dni.

Chciałbym zacząć od założenia zaworka zwrotnego i mam pytanie na który przewód założyć ?

 

7924e8c9d87dd5eb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz założony fabrycznie tylko się przyjrzyj dokładnie pod złączem turbo i przy filtrze olejowym .Obstawiam że masz problem ale z głowicą -> szczelność na zaworach i po sprawie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie mam podobnie w AJM po zrobieniu głowicy doszedłem do wniosku ze pompa tandemowa nie trzyma ciśnienia i jak postoi i tu w chłodniejsze dni około 8 godzin to muszę zakręcić troszkę a jak mniej stoi to praktycznie pyk.Ogólnie to poniżej 8st jak było to widziałem ze nie pali od pyknięcia. Dodam że miałem padnięta UPG + zrobiłem rozrusznik i nowy aku. a co do zaworka to do PD się nie sprawdza tak piszą na forum oryginalnie jest zaworek w pompie na powrocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. W takim razie jak mogę sprawdzić stan pompy tandemowej, bo od tego wolałbym zacząć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę że najlepiej będzie podłączyć się miernikiem ciśnienia bezpośrednio w obudowę pompy tandem - z boku jest zaślepka z otworem na imbus, chyba 5mm. Dostęp w passacie jest lekko utrudniony - pompa jest przy ścianie grodziowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
myślę że najlepiej będzie podłączyć się miernikiem ciśnienia bezpośrednio w obudowę pompy tandem - z boku jest zaślepka z otworem na imbus, chyba 5mm. Dostęp w passacie jest lekko utrudniony - pompa jest przy ścianie grodziowej.

Tylko tam się sprawdza ile pompuje pompa paliwa jakie daje ciśnienie ,ale jak sprawdzić czy zaworek w niej nie trzyma? coś mi się obiło ze powinno utrzymać ciśnienie około 1,2 bar ale to nie potwierdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krystian miałem tak samo. W moim AJM problemem był ten zaworek zwrotny. Paliwo nie cofało się jednak tylko zaworek blokował dopływ w stronę pompy tandem. Wymieniłem zaworek na taki za 15zł i problemy z odpalaniem na zimnym się skończyły. Załączam schemat z etki (zawór nr 14)AJM układ paliwa.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem co piszę ale widać że niektórym osobą nie ma się co udzielać , skoro pytają a i tak robią po swojemu co innego . Tyle w temacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem co piszę ale widać że niektórym osobą nie ma się co udzielać , skoro pytają a i tak robią po swojemu co innego . Tyle w temacje.

Nie wiem Michał po co ta irytacja. U mnie problemem był ten zaworek, więc przypadki mogą być różne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krystian miałem tak samo. W moim AJM problemem był ten zaworek zwrotny. Paliwo nie cofało się jednak tylko zaworek blokował dopływ w stronę pompy tandem. Wymieniłem zaworek na taki za 15zł i problemy z odpalaniem na zimnym się skończyły. Załączam schemat z etki (zawór nr 14)[ATTACH=CONFIG]150379[/ATTACH]

 

Czyli w tym miejscu co podałeś jest jakiś zaworek oryginalnie założony ? i zaworek najzwyklejszy założyłeś. Jutro luknę na to u mnie. Bo pompy jeszcze nie zmieniałem leży i czeka na lepsze dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a w Afnie też jest orginalnie taki zaworek ? Ewentualnie jeśli nie to gdzie powinno się go zamontować ? Może ktoś jakieś foto podesłać gdzie się wpiąć itp ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli w tym miejscu co podałeś jest jakiś zaworek oryginalnie założony ? i zaworek najzwyklejszy założyłeś. Jutro luknę na to u mnie. Bo pompy jeszcze nie zmieniałem leży i czeka na lepsze dni.

W niektórych modelach jest założony oryginalnie. W AJM-ie jest, mimo tego, że niektórzy sprzedawcy w sklepach twierdzą, że VW nigdy nie montowało takich zaworków. Na zdjęciu z Etki masz lokalizację tego zaworka. Tak jak pisałem, u mnie ten zaworek słabo przepuszczał paliwo w stronę pompy vacum i objawiało się to trudnościami w odpalaniu. Oryginalny zastąpiłem na próbę zwykłym za 15 zł i działa już chyba rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak na tym przewodzie nie bede go mial to ciąć i wstawić..

 

No i fakty zaworek miałem był niby dobry ale zmieniłem na inny ..ale to nie to nie pali na pyk.. i teraz lukne do zbiornika czy moja wersja ma pompkę elektryczna w baku..a jak nie to założę..

Edytowane przez raficc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

mam problem z rozruchem passata AJM po dłuższym postoju w zimne dni.

Chciałbym zacząć od założenia zaworka zwrotnego i mam pytanie na który przewód założyć ?

 

[ATTACH=CONFIG]150376[/ATTACH]

 

Na tym zdjeciu który to zasilanie paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a w Afnie też jest orginalnie taki zaworek ? Ewentualnie jeśli nie to gdzie powinno się go zamontować ? Może ktoś jakieś foto podesłać gdzie się wpiąć itp ?

 

w AFN nie ma ZZ. Jeżeli masz problem z rozruchem po dłuższym postoju (powietrze w wężykach paliwowych) to w 80% przypadków winny jest filtr paliwa z tak zwanym podgrzewaczem (zwłaszcza jak masz starszy typ filtra to nieszczelność filtr/podgrzewacz to norma) Często problem pojawia się po wymianie filtra na nowy.

Jeśli chcesz wstawiać zaworek zwrotny to najlepiej między filtrem a pompą na zasilaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muszę sprawdzić to o czym jest tu napisane u mnie bo mam ten sam problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności