okos Zgłoś #1 Napisano 2 Stycznia 2017 Witam, mam problem z rozruchem passata AJM po dłuższym postoju w zimne dni. Chciałbym zacząć od założenia zaworka zwrotnego i mam pytanie na który przewód założyć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #2 Napisano 2 Stycznia 2017 Masz założony fabrycznie tylko się przyjrzyj dokładnie pod złączem turbo i przy filtrze olejowym .Obstawiam że masz problem ale z głowicą szczelność na zaworach i po sprawie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raficc Zgłoś #3 Napisano 2 Stycznia 2017 U mnie mam podobnie w AJM po zrobieniu głowicy doszedłem do wniosku ze pompa tandemowa nie trzyma ciśnienia i jak postoi i tu w chłodniejsze dni około 8 godzin to muszę zakręcić troszkę a jak mniej stoi to praktycznie pyk.Ogólnie to poniżej 8st jak było to widziałem ze nie pali od pyknięcia. Dodam że miałem padnięta UPG + zrobiłem rozrusznik i nowy aku. a co do zaworka to do PD się nie sprawdza tak piszą na forum oryginalnie jest zaworek w pompie na powrocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
okos Zgłoś #4 Napisano 2 Stycznia 2017 Rozumiem. W takim razie jak mogę sprawdzić stan pompy tandemowej, bo od tego wolałbym zacząć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #5 Napisano 2 Stycznia 2017 myślę że najlepiej będzie podłączyć się miernikiem ciśnienia bezpośrednio w obudowę pompy tandem - z boku jest zaślepka z otworem na imbus, chyba 5mm. Dostęp w passacie jest lekko utrudniony - pompa jest przy ścianie grodziowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raficc Zgłoś #6 Napisano 2 Stycznia 2017 myślę że najlepiej będzie podłączyć się miernikiem ciśnienia bezpośrednio w obudowę pompy tandem - z boku jest zaślepka z otworem na imbus, chyba 5mm. Dostęp w passacie jest lekko utrudniony - pompa jest przy ścianie grodziowej. Tylko tam się sprawdza ile pompuje pompa paliwa jakie daje ciśnienie ,ale jak sprawdzić czy zaworek w niej nie trzyma? coś mi się obiło ze powinno utrzymać ciśnienie około 1,2 bar ale to nie potwierdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #7 Napisano 2 Stycznia 2017 Krystian miałem tak samo. W moim AJM problemem był ten zaworek zwrotny. Paliwo nie cofało się jednak tylko zaworek blokował dopływ w stronę pompy tandem. Wymieniłem zaworek na taki za 15zł i problemy z odpalaniem na zimnym się skończyły. Załączam schemat z etki (zawór nr 14) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #8 Napisano 2 Stycznia 2017 Wiem co piszę ale widać że niektórym osobą nie ma się co udzielać , skoro pytają a i tak robią po swojemu co innego . Tyle w temacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #9 Napisano 3 Stycznia 2017 Wiem co piszę ale widać że niektórym osobą nie ma się co udzielać , skoro pytają a i tak robią po swojemu co innego . Tyle w temacje. Nie wiem Michał po co ta irytacja. U mnie problemem był ten zaworek, więc przypadki mogą być różne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raficc Zgłoś #10 Napisano 3 Stycznia 2017 Krystian miałem tak samo. W moim AJM problemem był ten zaworek zwrotny. Paliwo nie cofało się jednak tylko zaworek blokował dopływ w stronę pompy tandem. Wymieniłem zaworek na taki za 15zł i problemy z odpalaniem na zimnym się skończyły. Załączam schemat z etki (zawór nr 14)[ATTACH=CONFIG]150379[/ATTACH] Czyli w tym miejscu co podałeś jest jakiś zaworek oryginalnie założony ? i zaworek najzwyklejszy założyłeś. Jutro luknę na to u mnie. Bo pompy jeszcze nie zmieniałem leży i czeka na lepsze dni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #11 Napisano 3 Stycznia 2017 Panowie a w Afnie też jest orginalnie taki zaworek ? Ewentualnie jeśli nie to gdzie powinno się go zamontować ? Może ktoś jakieś foto podesłać gdzie się wpiąć itp ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #12 Napisano 4 Stycznia 2017 Czyli w tym miejscu co podałeś jest jakiś zaworek oryginalnie założony ? i zaworek najzwyklejszy założyłeś. Jutro luknę na to u mnie. Bo pompy jeszcze nie zmieniałem leży i czeka na lepsze dni. W niektórych modelach jest założony oryginalnie. W AJM-ie jest, mimo tego, że niektórzy sprzedawcy w sklepach twierdzą, że VW nigdy nie montowało takich zaworków. Na zdjęciu z Etki masz lokalizację tego zaworka. Tak jak pisałem, u mnie ten zaworek słabo przepuszczał paliwo w stronę pompy vacum i objawiało się to trudnościami w odpalaniu. Oryginalny zastąpiłem na próbę zwykłym za 15 zł i działa już chyba rok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raficc Zgłoś #13 Napisano 4 Stycznia 2017 (edytowane) A jak na tym przewodzie nie bede go mial to ciąć i wstawić.. No i fakty zaworek miałem był niby dobry ale zmieniłem na inny ..ale to nie to nie pali na pyk.. i teraz lukne do zbiornika czy moja wersja ma pompkę elektryczna w baku..a jak nie to założę.. Edytowane 5 Stycznia 2017 przez raficc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raficc Zgłoś #14 Napisano 13 Stycznia 2017 Witam,mam problem z rozruchem passata AJM po dłuższym postoju w zimne dni. Chciałbym zacząć od założenia zaworka zwrotnego i mam pytanie na który przewód założyć ? [ATTACH=CONFIG]150376[/ATTACH] Na tym zdjeciu który to zasilanie paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #15 Napisano 13 Stycznia 2017 Panowie a w Afnie też jest orginalnie taki zaworek ? Ewentualnie jeśli nie to gdzie powinno się go zamontować ? Może ktoś jakieś foto podesłać gdzie się wpiąć itp ? w AFN nie ma ZZ. Jeżeli masz problem z rozruchem po dłuższym postoju (powietrze w wężykach paliwowych) to w 80% przypadków winny jest filtr paliwa z tak zwanym podgrzewaczem (zwłaszcza jak masz starszy typ filtra to nieszczelność filtr/podgrzewacz to norma) Często problem pojawia się po wymianie filtra na nowy. Jeśli chcesz wstawiać zaworek zwrotny to najlepiej między filtrem a pompą na zasilaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #16 Napisano 8 Marca 2020 muszę sprawdzić to o czym jest tu napisane u mnie bo mam ten sam problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach