Skocz do zawartości
wariat_wawa

Wymiana czujnika ciśnienia w B7 2.0TDI (może też1.6TDI)

Rekomendowane odpowiedzi

(Może dotyczyć też innych silników TDI np. 1.6)

 

Cześć.

 

Spotkał mnie problem z odpalaniem samochodu po dłuższym postoju powiedzmy ok 5h+ i przy temperaturach ponizej +/- 10c. W lato zero problemów. Problem zaczą się zeszłej zimy (1 zima z tym samochodem) w warsztacie specializujacym sie w grupie VW zapewniono mnie że wszystko jest OK. Zima szybko zleciała w lato zapomniałem o problemie i przypomniałem sobie o nim znowu gdy spadły temperatury. W kolejnych dwóch warsztatach zapewniono mnie ze jest OK. Jak się domyślacie nie było. Dzięki temu forum i pomocy jego użytkowników udało mi się ustalić przyczynę i ją wyeliminować. Duże podziękowania dla wszystkich którzy mi podpowiadali co może być przyczyną a w szczególności dla użytkownika KDX którego sposób na diagnozę usterki pomógł mi dojść do rozwiązania. Teraz pozwolę sobie podsumować wszystko czego się dowiedziałem na temat czujnika ciśnienia w szynie common-rail który powodować może problemy z odpalaniem samochodu.

 

 

Okoliczności występowania problemu z rozruchem silnika opisałem już wyżej.

Dodam że błąd nie występuje w komputerze ani na zegarach w samochodzie. Czujnik odpowiada za utrzymanie prawidlowego ciśnienia paliwa w szynie common-rail (w zależności od samochodu ciśnienie powinno być w okolicach 200 barów ).

 

Jak zdiagnozować usterkę czujnika?

Można spróbować uruchomić silnik na "2" razy:

Uruchamiamy zapłon na 3-4sec, po tym czasie wyłączamy zapłon i od razu ponownie próbujemy uruchomic silnik.

W samochodzie uruchamianym przyciskiem bedzie to wyglądało w ten sposób: start bez sprzęgła/hamulca (hamulec oczywiście w samochodzie ze skrzynią automatyczną) po 3-4sec ponownie start aby zgasić zapłon i od razu ponownie wciskamy start że sprzeglem/hamulcem.

 

Jeżeli samochód odpali idealnie może to wskazywać na uszkodzony czujnik.

 

W moim przypadku na początku ten sposób nie zadziałał kilka tygodni później spróbowałem ponownie i tak ok 9 razy z rzędu oczywiście po postojach długich nie raz za razem ;) samochód odpalał bardzo dobrze i nagle znowu przestała ta metoda działać :)

 

Samochód również miał problemy z prawidłowym odpalaniem (długo kręcił) jak został odpalony pochodził z 30sec zostal zgaszony i od razu ponownie uruchamiany. Natomiast już po odpaleniu przejechaniu ok 2km w tem 1c zgaszeniu i odpaleniu po 1:30h problemu nie było. To moje obserwacje.

 

Czujnik ten jest oznaczony nr. 9 na poniższym schemacie.

4f0c5fd09cb4bbbea975d608da1c12b8.jpg

 

Jego oznaczenia to:

VW 057130764AB nr bosh 0281 006 075 i w nowej wersji czujnika 0281 006 074

 

Jeżeli dobrze pamiętam to te oznaczenia napisał w innym wątku użytkownik Mlody_tm tak więc jemu zawdzięczamy tą wiedzę :)

 

Podobno jest możliwość wymiany czujnika w okolicach 600zl (zależy to na pewno od miejsca gdzie będziemy chcieli tego dokonać)

Sam czujnik znalazłem na alledrogo w okolicach Warszawy za ok 650zl i w IC za podajrze 970zl bez zniżek (cena ze strony internetowej).

 

Ponieważ sam nie byłem pewien czy winą jest wyżej opisywany czujnik a jego cena nie jest jakoś super okazyjna kupiłem używany z rozbitego samochodu. Uważam że trzeba zwrócić tylko uwagę na datę produkcji czujnika (jest nadrukowana na czujniku, swieższy czujnik teoretycznie mógł mniej przepracować co teoretycznie może zwiększyć prawdopodobieństwo że kupimy sprawną cześć).

 

Wymiana nie jest trudna. Zajmuje ok 2h tak na spokojnie, z zastanowieniem się co dalej żeby nic nie popsuć :) . Potrzebujemy mały płaski śrubokręt, obcegi/kombinerki i klucz plaski 30 do wykręcenia samego czujnika ewentualnie klucz chyba 34 do skontrowania go przy wkręcaniu (mi udało się zamontować bez kontrowania dla tego nie jestem pewien rozmiaru drugiego klucza) i to chyba tyle.

 

Ja wymianę zrobiłem na ciepłym silniku (robilem to w zimnym garażu, większe prawdopodobieństwo że nie połamiemy plastikowej rynienki na kable) po odczekaniu ok 30min od zgaszenia samochodu (bałem się że komputer jakieś błędy złapie, nie jestem pewien czy może złapać będąc wyłączonym jak ktoś ma wiedzę na ten temat proszę napisac :) )

 

1. Zdejmujemy plastikową osłonę silnika.

 

d2f55d8e86e8b09a494d3ab2f0b67e87.jpg

 

3d587f29cab7568aa7ea07d75c076591.jpg

 

2. Rozłączamy przewód paliwowy, otwieramy blokady kabli w plastikowej rynience, wypinamy przewody paliwowe z plastikowej rynienki z przodu oraz z tylu, wypinamy kostki od wtryskiwaczy, kostkę od czujnika ciśnienia w szynie common-rail ktory będziemy wymieniać (po prawej stronie stojąc przed autem) oraz kostke z szyny od czujnika po lewej stronie, ściągamy fajki ze świec żarowych.

 

3. Uwolnione kable dla naszej wygody przenosimy sobie na prawą stronę.

 

d2ef71359ec80bf7b3a95298eeefd065.jpg

 

4. Teraz mamy możliwość zeby delikatnie wyjąć tą plastikową rynienkę która mamy zamontowaną na szynie common-rail.

64dfcf4d3615fe207379d1f521b331fc.jpg

1fa76b97836fe7635a982093388d3e89.jpg

390ecefc2d741c6889440f284e528b97.jpg

 

5. Mamy dostęp do czujnika i mozemy go spokojnie wykręcić i zamienić na mowy (wykręcamy go oczywiście w kierunku do siebie stojąc przed samochodem).

 

6966f18467a005254a2f825e25ff55fa.jpg

 

c216bcf05e5b93c28f19334e5abeb057.jpg

 

6. Składamy wszystko w odwrotnej kolejnosci.

 

7. Teraz zostało odpalenie. Niestety do układu dostało sie mnóstwo powietrza. Sam próbowałem go odpowierzyć zalaczajac kilkukrotnie zapłon i licząc że pompa napompuje paliwo odpowietrzajac układ. Skutek dość marny :/ samchód finalnie długo kręcił. Odpalałem go 3 razy trzymając tak ok 5sec za 3 razem jak załapał pozwoliłem mu pochodzić spokojnie żeby się wszystko odpowietrzyło i od tego momentu jest wszystko idealnie.

 

Podobno można włączyć VCDSem pompę w baku i dopompować paliwo wtedy nie powinno być problemu z odpaleniem :)

 

Jeżeli ktoś ma lepszy pomysł co do ostatniego punktu albo w ogóle co dodać ulepszyć piszcie, komentujcie zróbmy razem jak najlepszą instrukcję ktora może komuś pomoże :)

 

Ja osobiscie zrobiłem jak opisałem i wszystko jest ok, brak błędów a przynajmniej nic na desce się nie świeci (czy pojawił się jakiś sporadyczny w pamięci komputera nie wiem) samochód odpala i jeździ bardzo dobrze wszystko jest OK.

 

Dodam jeszcze moją instrukcję z youtube może ktoś woli taką :)

 

 

Mam nadzieję że komuś pomogłem :)

 

Pozdrawiam Karol

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez wariat_wawa
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje kolego,

 

Ale ja tylko opisalem że wymienilem i od tamtej pory ładnie mi pali.

Wszystko zawdzieczamy Krzyśkowi KDX.

On walczyl w boschu az doszli do tego zaworu.

 

Ale serio żeś naodkręcał :)

Mamy wszystko identyczne.

Ja zdjąłem osłone silnika i odkręciłem zawór kluczem :)

10 minut mi to zajęło :) serio.

Odpalił od strzała bo vcdsem uruchomiłem pompe w baku i podpompowała sobie paliwo.

 

Gnojek teraz ładnie odpala :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy. Myślałem, że to swiece.

 

Opis pierwsza klasa,

 

już wiem co muszę wymienic/zrobić w swoim pasku przed założeniem Webasto/DEFA.

 

 

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klucz do odkręcania pewnie ma znaczenie.

 

Mój elegancko chwycił zawór i elegancko się odkręcił.

 

Ciekawostka.

Nowy mój nie miał oringu. Funk kupiony w boschu. Przelozylem oring ze starego. Dziwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karol - opis pierwsza klasa, jesteś Mistrzem!!

 

Jestem mega dumny, że mogłem pomóc, ale wszystko co powiedziałem, czy napisałem - dowiedziałem się dzięki Forum (Tomek Mlody_tm, Marek mkpol i inni), bo u mnie też mechanicy rozkładali ręce i mówili, że jest dobrze,

 

u mnie czujnik wymieniał Bosch Serwis - zapłaciłem z wymianą 600 złotych,

 

Pozdrawiam serdecznie

Krzysztof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja za sam czujnik nowka zapłaciłem 600zl właśnie z boscha.

 

Tyle w boschu kosztuje wiec gratis Ci zrobili :) tyle dobrego.

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie klucz musi mieć znaczenie :) ten którym dysponowalem wyglada jak narzędzie zbrodni ;)

 

Dzięki za info z możliwością włączenia pompy już dodaję :)

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie najlepiej samemu tego nie robić.

 

bo kilka jest sposobów żeby pięknie odpalił. Mój mechanik jest dość sprytny.

I np jak wymienił mi pompe wysokiego ciśnienia, to pierwsze odpalenie też było piękne, bo podczas kręcenia rozrusznikiem poluzował wtrysk - nie wiem jak to działa, ale po prostu coś tam kluczem odkręcił przy wtrysku i od razu odpalił a on zakręcił.

Jedyny minus... troche ropy pociekło... ale on to wpierw obłożył papierem i szybko wytarł.

 

Wtedy nie znałem jeszcze procedury podpompowania vcdsem - tu pokłony dla MKPOL

 

A co do odkręcenia zaworu... serio to była piękna robota.

 

Ale Twój opis właśnie jest super dlatego bo wtedy na pewno nic nie uszkodzisz, a ja gdy odkręcałem o mały włos nie rozwaliłem właśnie tej plastikowej osłony przewodów, która jest założona na listwę rail.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wystepuje podobny problem, a wiec mozliwe ze to samo bedzie

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem tytuł tematu oraz przenoszę do Warsztatu.

Dobra robota Karol!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ?

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepiej kupić 074 ? to jest model poprawiony ? bo na allegro 075 można kupić z 2016r za 150zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. proszę powiedzcie mi to jest tylko podczas odpalania czy też np jak silnik już pracuje może mieć problemy ? u mnie jest coś takiego nie zawszę raz jest a przez jakiś czas jest OK... otóż podczas przyśpieszania silnik zaczyna stukać metalicznie i tak jak by nie miał mocy... czasami też na biegu jałowym podczas podnoszenia obrotów tak jak by rzucało silnikiem i też stuka coś dość intensywnie... jak się rozgrzeje i da się mu w palnik jest ok... myślałem że świece bo wywaliło mi błąd na drugim cylindrze właśnie od świecy ale niestety wymiana nie pomogła... proszę o jakąś poradę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@marcin9962

Poczytaj sobie w tym temacie, macie podobne objawy

https://forum.vw-passat.pl/topic/53765-dziwne-zachowanie-silnika-gdy-jest-zimny/?page=9&tab=comments#comment-1888081

 

 

Edytowane przez mariuszz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, wymieniłem godzinkę temu po robocie właśnie owy czujnik na ten z Bosch i auto wchodzi w tryb awaryjny... brak mocy... oto owy błąd jaki wyskakuje... 

zbyt małe ciśnienie paliwa... odpiąłem tylko jeden wężyk ten od czujnika ale też nie potrzebnie się okazało... przykręcił długo ale odpalił normalnie po wyjechaniu z hali po przekroczeniu 2000 tyś obrotów tryb awaryjny, świece żarowe migają i nic... ponowne uruchomienie silnika usuwa usterkę ale powraca po przekroczeniu 2000 tyś obrotów... co może być nie tak ? czujnik musi być założony jak w fabryce czyli na wprost czy może być pod lekkim kontem ? ma to jakieś znaczenie ? 

1 Fault Found:

5211 - Fuel Rail/System Pressure 

          P0087 00 [101] - Too Low

          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Mileage: 236491 km

                    Date: 2083.14.11

                    Time: 03:55:31

 

                    Engine speed: 2549.00 /min

                    Normed load value: 88.6 %

                    Vehicle speed: 40 km/h

                    Coolant temperature: 89 °C

                    Intake air temperature: 21 °C

                    Ambient air pressure: 990 mbar

                    Voltage terminal 30: 13.580 V

                    Unlearning counter according OBD: 80

                    Fuel temperature: 32.8 °C

                    Mean injection quantity: 62.49 mg/stroke

                    Rail pressure regulation: status-Bit 0: 00000101 

                    Fuel high pressure: actual value: 1.0426e+006 hPa

                    High fuel pressure: specified value: 1.3797e+006 hPa

                    Pressure control valve adaptation factor: 1.1653

                    Fuel level: 11.00 l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po przełożeniu na ten oryginalny czujnik błąd dalej powraca... czyli coś się spierdzieliło panowie.... jakieś sugestię proszę gdzie, jak i co szukać.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy mógł bym poprosić jakąś dobrą duszę o zrobienie zdj czujnika jak jest usadzony w waszym silniku proszę ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega w pierwszym poscie umiescil fotke.wtykiem do gory.

kolego WARIAT...miales jakues inne objawy czy tylko ciezko Ci odpalal?zapalama Ci sie mrugajaca kontrolka świec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardziej mi chodziło o czujnik jak jest usadzony w silniku ... czy ma znaczenie czy jest na wprost czy nie iwg... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności