Skocz do zawartości
Gość przemekkaw

Błąd P0403 + błąd P2015

Rekomendowane odpowiedzi

Gość przemekkaw

Witam wszystkich po raz kolejny.

 

Od ostatnich problemów z Głowicą minęło trochę czasu jednak za pięknie być nie może.

Podczas podróży do czech niestety wyskoczyły mi dwa błędy i auto straciło moc.

Błąd P0403 - Exhaust gas Recirculation Control Unit

oraz

P2015 - Inatake manf Runner Position Sesnor Switch, Circuit Range / Performance Bank 1

 

Ktoś podpowie co to takiego?

Z tego co mi się udało ustalić to EGR + Nastawnik klap kolektora, ale może ktoś rozszyfrować dokładnie i podpowiedziec co dalej?

 

Po kasowaniu błędy wracają, a mechanik mówi że jeździć z tym.

Tylko niestety nie da się z tym jeździć.

 

Jak się do tego zabrać żeby sprawdzić? Dam radę samemu to wydobyć z auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Egr wyczyścić, nastawnik olać, albo wywalić razem z tymi klapami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego nastawnika jest chyba "zestaw naprawczy"

niech się wypowie ktoś kto to zastosował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie przepustnicy to jest osobny wątek, jest tam opisane co i jak. Patent z aluminiowym "kolankiem" z filmu wyżej zastosowałem już w kilku autach, kolanka są różne do kolektorów plastikowych i aluminiowych. Patent działa. Jak nie chce się wydawać tyle kasy to można wiercić i wstawiać śruby itp. żeby był ogranicznik. Opisane wszystko w innym dziale. Ja nie mogę bawić się na firmie, zostaje szybko i sprawnie więc kolanko zdaje egzamin, kilka minut i auto jedzie dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dawno nie było mnie na forum ale podzielę się informacją, że w moim przypadku zestaw naprawczy rozwiązał problem.

Zamontowanie to jakieś 20 min pod warunkiem że nie zgubimy sprężynki. Potem tylko reset błędów i można jeździć dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Dzisiaj EGR wgczyszczony i zadaz zamowie zestaw naprawczy. Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw rozłącz fizycznie nastawnik od kolektora i sprawdź, czy błąd się skasuje i nie wróci. Jeśli wróci to zestaw naprawczy nic ci nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Wystarczy wtyczkę odpiąć, czy całkiem zdemontować nastawnik??

Błąd co jakis czas mi się pokazuje, kasuje go i powiedzmy za dwa dni znowu się świeci.

 

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka ma zostać na miejscu, odepnij cięgno nastawnika od kolektora. Jeśli błąd mimo to wróci, to znaczy że walnięty jest sam nastawnik i zestaw naprawczy nic ci nie da. Jak odepniesz wtyczkę to nic nie zdiagnozujesz bo będziesz miał cały czas błąd :). Tylko odpinaj na zgaszonym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Update.

 

Czyszczenie EGR nie pomogło pojawiła się spiralka i auto straciło moc.

Czy te dwa błędy mogą być powiązane?

Czy teraz tylko wymiana EGR?

Czy da się go naprawić?

 

Update

Znalazlem watek o zębatkach w EGR, chyba spróbuję

Edytowane przez przemekkaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Witam.

 

Chwilowo problem z EGR i Nastawnikiem rozwiązany.

Pomogło czyszczenie kolektora i EGR-u oraz zestaw naprawczy nastawnika z Allegro.

Czyli ten metalowy *******nik montowany do nastawnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli ten metalowy *******nik montowany do nastawnika

Co takiego?

Dlaczego to jest wygwiazdkowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo napisał p()i()e()r()d()o()l()nik :D :D

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Witam.

 

Mały update.

Błąd P0403 właśnie powrócił.

EGR - był czyszczony.

Więc wymiana?

 

Czy sprawdzenie ząbków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło zębate możesz o 180 stopni obrócić. Powinieneś to zrobić od razu profilaktycznie przy czyszczeniu. Ale jak się okaże że koło jest całe to wymiana albo zaślepienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Panowie jeszcze pytanko tak czysto hipotetycznie. Czy ten blad moze byc spowodowany inna usterka? Np sztanga od turbiny lub zawor sterujacy EGR lub jeszcze czyms innym? Blad nawet po kasowani wraca po krotkiej przejazdzce. I od razu tryb awaryjny. Egr inny na sprawdzenie bede mial po Nowym Roku. I zastanawiam sie czy moga byc inne przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona wiązka egr-a. Ale gdyby tak było to czyszczenie nic by nie dało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

hmmm.

 

Akurat wiązkę sprawdzałem była ok.

Dam znać po wymianie.

 

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

kilkanaście dni temu sprawdzałem auto i był błąd EGR - P0403 , po skasowaniu powrócił.

Jeżdżę po mieście ale i trasa czasem jest ,teraz po odpaleniu auta i temp. zew +3 silnik trzyma wysokie obroty strasznie długo ,czasem już prawie 90 stopni na zegarach a na luzie obroty 1000.

 

Mój silnik to CFFB i nalatane 230 tyś

Czytam że EGR w tym modelu z utrudnionym dostępem .

Czyścił już ktoś sam w tym modelu Egr ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności