mm8255 Zgłoś #1 Napisano 9 Grudnia 2016 Witam, przeglądałem forum ale nigdzie nie ma odpowiedzi na pytanie, Czy da się wyciągnąć w b5 fl akumulator nie demontując podszybia - tej części z wycieraczkami? Bo mnie zaraz szlak trafi siłowałem się z akumulatorem i chyba samemu w jedną osobę nie da się tego wyciągnąć? Jakieś sposoby metody coś odkręcić trzeba oprócz mocowania akumulatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piasek1985 Zgłoś #2 Napisano 9 Grudnia 2016 Ja nic nie odkrecalem i wyszedl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IzzyHool Zgłoś #3 Napisano 9 Grudnia 2016 Da się tylko wyjmij przewód od pompy podciśnienia i odkręcić masę od karoserii i bd miał na tyle miejsca ze bd w stanie go wyciągnąć bez demontażu podszybia Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mm8255 Zgłoś #4 Napisano 9 Grudnia 2016 Da się tylko wyjmij przewód od pompy podciśnienia i odkręcić masę od karoserii i bd miał na tyle miejsca ze bd w stanie go wyciągnąć bez demontażu podszybia Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka ok, dzieki zaraz bede próbował. Ale ta wymiana to jakaś droga przez mękę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IzzyHool Zgłoś #5 Napisano 9 Grudnia 2016 U teścia wymieniałem i taka operacje przeprowadziłem i dało rade Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #6 Napisano 9 Grudnia 2016 Równiez wymianiałem i dało radę, tylko we dwóch, nie rozpinałem przewodu od podcisnienia, troszke trzeba siłwo, ale da rade. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #7 Napisano 9 Grudnia 2016 akumulator wychodzi ładnie w stronę rurek od klimatyzacji wystarczy rozpiąć obie klemy odkręcić mocowanie akumulatora na 13 klucz i wyciągna go w prawą stronę(w stronę pasażera) auta i bez demontażu podszybia wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #8 Napisano 9 Grudnia 2016 Da się w pojedynkę, ale jest to rzeczywiście droga przez mękę szczególnie przy większych akumulatorach. Teraz, dysponując ściągaczem do ramion wycieraczek na pewno zrzuciłbym podszybie. Szkoda się męczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JaLe Zgłoś #9 Napisano 9 Grudnia 2016 Ja od czasu próby mam pęknięty plastik podszybia. Zdjęcie wycieraczek jest proste bo są osadzone na stożku. Nie trzeba dużej siły a dostęp do akumulatora jest wtedy idealny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #10 Napisano 10 Grudnia 2016 Inżynierowie VW trochę przekombinowali i wyjęcie aku sprawia pewne kłopoty. Ale można to zrobić samemu i bez zbędnych demontaży. Trzeba się trochę nakombinować . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paseratti_tdi Zgłoś #11 Napisano 10 Grudnia 2016 Potwierdzam, że da się to zrobić samemu, nawet przy dużym aku w dieslu, ale trzeba trochę siły i cierpliwości, bo tolerancje sa co do minimetrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #12 Napisano 11 Grudnia 2016 przeglądałem forum ale nigdzie nie ma odpowiedzi na pytanie, Czy da się wyciągnąć w b5 fl akumulator nie demontując podszybia http://forum.vw-passat.pl/threads/264-No-i-aku-sie-wzielo-i-skonczylo?p=1577500&viewfull=1#post1577500http://forum.vw-passat.pl/threads/264-No-i-aku-sie-wzielo-i-skonczylo?p=1577521&viewfull=1#post1577521 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #13 Napisano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Najlepiej jak są 2 osoby. Pierwsza podnosi akumulator z lewej strony patrząc od przodu auta (1 na zdjęciu), druga osoba jedną ręką wypycha akumulator na zewnątrz (2 na zdjęciu). Całość operacji trwa minutkę. Edytowane 11 Grudnia 2016 przez rycho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dario3103 Zgłoś #14 Napisano 11 Grudnia 2016 Nie bardzo czaje w czym jest problem. Rozumie gdy trzeba wymienic akku w 5min i ktos jest ograniczony w czasie to mozna kombinowac. Co za problem zrobic to tak jak byc powinno i zeby nic nie urwac i nie polamac a malo tego sobie krzywdy tez nie zrobic. Srednia przyjemnosc wylozyc sie na silniku i targac akku w bol w gore przechylac 2 metry od siebie. Co komus dysk nie wyjedzie przy tej zabawie. Czy nie prosciej zdjäy wycieraczki rozebrac podszybie odkrecic kable,mocowanie akku i go swobodnie wyjäc i niczego nie uszkodzic ani nie urwac? Tym bardziej że chwilowo pogoda nie sprzyja do wyginania plastikowe do granic mozliwosci. Lato to co innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #15 Napisano 11 Grudnia 2016 Nie wiem co macie za problem z tymi akumulatorami. Ja 75AH wyciągam i wkładam w 5 minut w dodatku z na klemach mam kable rozruchowe z dodatkowym aku żeby nie tracić wszystkich ustawień. Nic prostszego czy zimno czy ciepło tak samo wychodzi. Jedynie przy wkładaniu na mrozie trzeba uważać żeby podszybie nie pękło bo jest w tedy twarde. Nie trzeba nic odkręcać czy ściągać. Jedynie co to odkręcenie klemy i przesuwam na maks w lewo tzn. w stronę rurek klimatyzacji. Wkładam rękę pod aku od strony rurek i podnoszę. Wychodzi pod kątem ślizgiem po rurkach od klimy i tak samo wkładamy. dario3103 jak ty wszystko demontujesz tzn. podszybie. Zobaczymy kiedyś jak będziesz musiał szukać nowej szyby albo samej listwy dolnej szyby po szrotach bo jak się naciągnie listwa (gniazdo) gdzie wchodzi podszybie to zobaczysz jak ładnie będzie odskakiwało podszybie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dario3103 Zgłoś #16 Napisano 13 Grudnia 2016 Nie przesadzajmy....nie wycigasz tego przeciez codziennie. Raz na 2 albo 3 lata niczego nie uszkodzi...ja rozbieralem u siebie juz parokrotnie i nie zauwazylem zeby cos nie trzymalo. Wręcz przeciwnie. Za kazdym razem ciężko to dziadostwo wypiäc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedpol Zgłoś #17 Napisano 13 Grudnia 2016 Nie wiem co macie za problem z tymi akumulatorami. Ja 75AH wyciągam i wkładam w 5 minut A ja w trakcie jazdy zmieniam takie aku i to 80 Ah jest dłuższy bo ludzie i takie mają zamontowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adolek17 Zgłoś #18 Napisano 14 Grudnia 2016 Też ostatnio wyjmowałem, to musiał mi ojciec pomóc, bo ciężko szło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niepokorny Zgłoś #19 Napisano 15 Grudnia 2016 Akumulator 62 Ah (242 x 175 x 190). Wymieniałem bez rwania podszybia. Wszedł na styk. Dobrze jest stanąć na czymś (stołek) przy samochodzie bo wygodniej jest manipulować ciężkim akumulatorem przy wkładaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach