Skocz do zawartości
Gość Mar/cin

Co moze byc przyczyna...brak podgrzewania siedzenia kierowcy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mar/cin

Wlasciwie niby wszystko jest wporzadku ,po podlaczeniu pod komputer nie mam problemu w zwiazku z podgrzewaniem siedzen.

W rzeczywistosci pogrzewane jet tylko siedzenie pasazera.

Macie jakies sugestie,doswiadczenia z takim problemem?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam :evil::evil: Najczesciej problemem sa spalone maty grzewcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

musisz sprawdzic czy prad jest na wlaczniku.

Potem wizaka kabli

Pozniej mata grzewcza (najczesciej ulamuje sie kawalek przy ktorym jest prad podawany na mate)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny problem wiec opisze co i jak, roboty jest na jakies 2 godziny roboty w najgorszym przypadku.

Po pierwsze wyciagnij regulator temperatury (wlacznik) z konsoli i sprawdz czy cala jest mata, tzn czy pomiedzy zaciskami 2 i 6 jest rezystancja rzedu 4 Ohm, jesli jest taka wartosc to mata jest cala, jak nie czeka Ciebie rozbieranie siedzenia i naprawa maty.

Po drugie na zaciski 4 i 5 w polaczeniu z masa musi byc 12V, ze wzgledu na to ze siedzenie pasazera Ci grzeje, a oba regulatory sa "zmostkowane" wiec ten element mozna od razu wyeliminowac, ale tak dla informacji :)

Po trzecie sprawdz czy pomiedzy zaciskami 2 i 6 jest napiecie 12V (po wlaczeniu regulatora np na pozycje 5), jesli jest to znaczy ze czujnik temperaturu umieszczony w siedzeniu jest caly, jesli nie to prawdopodobnie ulamal c sie cienki przewod do ktorego podlaczony jest opisywany wyzej czujnik.

Najlepiej bedzie jak rozbierzesz sobie siedzenie i zdejmiesz pokrowiec, roboty nie ma duzo a ulatwi kontrole.

Po zdjeciu pokrowca zobaczysz mate, a na srodku siedzenia masz taki maly (srednicy okolo 5mm) krazek z dolutowanymi cienkimi przewodami czujnik temperatury.

Co do naprawy maty to nie ma duzo problemow, po prostu wizualnie postaraj sie znalezc ewentualnie przepalony przewod i go po prostu polacz i polutuj najlepiej. Najczesciej przyczyna przerwy jest samo polaczenie grubego przewodu zasilajacego z pod siedzenia z sama mata (polaczenia w miejscu polaczenia siedziska z oparciem, na siedzisku masz polaczenie maty siedziska i czujnika, a w oparciu masz polaczenie maty oparcia).

Ogolnie calosc polaczona jest w szereg, tzn mata siedziska jest razem z oparciem, wiec musisz zamknac caly obieg maty, tak zeby w przelaczniku byla rezystancja rzedu 4Ohm.

Aha jeszcze co do czujnika tego w siedzeniu, jesli ulamany jest przewod do tego czujnika, spokojnie mozna go zastapic innym przewodem, tylko w miare gietkim i w miare cienkim, zeby zmiejszyc jego rezystancje, gdyz przy duzym przekroju tego przewodu bedzie objaw taki ze powoli bedzie grzala sie mata.

 

Mysle ze powinno to wystarczy, jest to sprawa banalnie prosta tylko troche zabawy jest ale bez problemu mozna samemu to zrobic.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam jeszcze inaczej: u mnie fotel pasażera grzeje jak należy, natomiast w fotelu kierowcy grzeją tylko "plecy" natomiast pod tyłkiem mam zimno, mam pytanie czy taka mata grzejna jest podzielona na dwie części? Jak się do niej dostać? Mam skórzną tapicerkę. Czy trzeba odkręcać fotel od podstawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sebekk

dszyszko, a moze powiesz mi, co moze byc przyczyna u mnie. Bo jak juz kiedys pisalem na forum moj fotel kierowcy rządzi sie swoimi prawami, raz grzeje, raz nie. :[ Jak mu sie zechce. Wiec skoro "czasami" reaguje to maty musza byc ok :niepewny: Znajomy z golfa ma ten sam problem i mowil o jakims termostacie pod siedziskiem, ale podobno w ASO nie wystepuje jako oddzielna czesci i sprzedaja tylko calosc- mech. pod fotel.

 

?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw odpowiem dla tomekkaz troche dziwne bo ogolnie mata jest polaczona w szeregu, tzn siedzisko i oparcie, wiec nie wiem dlaczego u Ciebie jest inaczej. MOze ze wzgledu ze masz skorzana tapicerke. Trudno mi sie wypowiedziec jak to jest zrobione, jednak wg schematu elektrycznego powinno byc tak samo, jednak moze sie myle...

Natomiast Sebekk u Ciebie jest na pewno problem z tym czujnikiem w siedzeniu, nie ma duzo roboty, opisalem wyzej dokaldnej, zdejmij pokrowiec, dojdz do tego czujnika i wymien przewody od tego czujnika (takie niebieskie, cienkie i bardzo gietkie przewody), mialem ten sam problem, ze raz grzalo a czasem nie, albo po jakims czasie dopiero cos zaskakiwalo, ale w nim lezal problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sebekk
Sebekk u Ciebie jest na pewno problem z tym czujnikiem w siedzeniu, nie ma duzo roboty, opisalem wyzej dokaldnej, zdejmij pokrowiec, dojdz do tego czujnika i wymien przewody od tego czujnika (takie niebieskie, cienkie i bardzo gietkie przewody), mialem ten sam problem, ze raz grzalo a czasem nie, albo po jakims czasie dopiero cos zaskakiwalo, ale w nim lezal problem.
dziekówa, zima w pełni więc czym prędzej do garażu majstrować polece :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie opisałem dokładnie usterki w moim fotelu, ale sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana , bo u mnie grzeje oparcie, boczki samego siedziska też grzeją (to są chyba kubełkowe fotele) natomiast pod samym tyłkiem jest zimno. W tym tygodniu się za to zabiore , jak do czegoś dojdę to podziele się informacjami. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale mata w siedzisku jest caloscia, tzn jest spirala "pod tylkiem" oraz po bokach - to jest jedna, natomiast mata w oparciu jest osobna ale polaczona w szeregu razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mar/cin

Dziek chlopaki.

W szczegolnosci dszyszko dzieki ktoremu dowiedzialem sie kilku ciekawych i isstotnych wiadomosci .

Nie wiedzialem,ale chyab istotnym jest ....podczas tego samego diabgnozowania pod komputerem wykryto niedzialajace podgrzewanie obu lusterek.

Po kilku postach w tym temacie widze ,ze to chyba jest przyczyna niedzialajacego podgrzewania siedzenia kierowcy.

 

Moj mechanik powiedzial ,ze to koszt 40PLN sztuka wliczajac jego prace.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eMDark

Ja również miałem problem z podgrzewaniem fotela kierowcy. Czasami potrafiło podgrzać, ale generalnie niechętnie. Po zdjęciu tapicerki okazało się, że przełamany był kabelek grzewczy, któremu pomogło zlutowanie. Wcześniej zamieniałem miejscami wyłączniki podgrzewania ale oczywiście bez rezultatu. Przy demontażu fotela i tapicerki uważać należy na poduszkę boczną - ponoć łatwo ją wyzwolić ładunkiem elektrostatycznym. Ja profilaktycznie jej nie rozłączałem w ogóle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja wiedzialem ze moja mata, na fotelu kierownika dziala zle !! PALI W TYLEK !!

Dzis postanowilem ja rozebrac i :przestraszony: mam wypalona dziure !!

 

NAJGORSZE jest to ze, ona jest wszyta w pokrowiec fotela i trzeba bedzie ja zmienic razem z pokrowcem :dobani:

 

oto linki zdjec maty...z dziura :mur:

 

http://dieselteam.pl/forum/download.php?id=230

 

http://dieselteam.pl/forum/download.php?id=231

 

http://dieselteam.pl/forum/download.php?id=232

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zuse, dobrze że portki masz całe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, też ostatnio dopadł mnie problem niegrzejącego fotela kierowcy, podczas gdy fotelik pasażera jest cieplutki no i nie czekając przystąpiłem do pracy. Zgodnie ze świetną instrukcją dszyszko krok po kroku lokalizowałem co jest nie tak. Oporność maty dobra, napięcie 12 v na stykach jest no i wniosek jest jeden padnięty czujnik temperatury. Wygląda to tak że na wyłączonym grzaniu nie ma napięcia i w momencie włączania napięcie wzrasta chwilowo do 1-2 v i nagle spada z powrotem do zera jakby czujnik odcinał grzanie. Dzisiaj zabiorę się za demontaż tapicery fotela żeby go obejrzeć, ale moje pytanko jest takie czy jak czujnik jest uwalony to da się go kupić osobno bez mat i tapicery fotela?

 

 

Ok załatwione, okazało się że urwał się cienki niebieski kabelek od czujnika temp., o którym pisał dszyszko. Wielkie dzięki za pomocny manual!

 

Ps. Nie poradziłem sobie ze zdjęciem pokrętła od pochylenia oparcia. Przy okazji wyciągnąłem taki metalowy drucik i nie bardzo wiem jaka była jego funkcja. Pochylenie oparcia działa, drucika nie włożyłem bo to graniczy z cudem. Ale bez zdjęcia tego pokrętła też da się poluzować te plastiki na dole ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odkopuje trochę topic. Rozbierał ktoś fotel w 3BG/3B6? Ja rozkopałem cale siedzisko i mata zszyta jest z pokrowcem :|. Na boki wychodzą dwie wiązki kabli po 2 przewody w każdej a dodatkowo na środku w siedzisku zaraz przy oparciu fotela wchodzi wiązka z 4 przewodami, niestety nie ma jak się tam dostać ponieważ wszystko zszyte jest z pokryciem fotela.

 

Co do samej diagnostyki rezytancja pomiędzy pinem 2 i 6 jest na poziomie 4 Ohm, natomiast brak jest całkowicie napięcia pomiędzy tymi pinami...

 

Jeżeli ma ktoś gdzieś manuala co i jak z tymi fotelami w 3BG to bardzo prosżę. Dziś mnie już noc złapała jutro spróbuję jeszcze raz się dokopać do tego czujnika...

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie ma napięcia - zajrzyj pod konsolę centralną i zacznij poszukiwania od wyłącznika grzania siedzeń. Bo jak rozumiem odpiąłeś kostkę pod siedzeniem i sprawdzałeś. Może po prostu wyłącznik padł i tyle!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

wyłącznik to było pierwsze co sprawdziłem, i jest sprawny na 100% problem musi leżeć albo w połączeniu pomiędzy fotelem i włącznikiem (w co wątpię) albo w samym fotelu. Z tego co się zorientowałem to maty w fotelach podłączone są szeregowo więc można zmierzyć jeszcze gdzie znika napięcie. Dzisiaj po pracy wezmę się za dodatkowe pomiary. Podejrzewam, że kłopotem będzie czujnik temperatury w fotelu tylko pytanie jak się do niego dokopać bez prucia czegokolwiek...

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla potomnych... powodem całego zamieszania był cienki czarny przewód od czujnika temperatury. Przerwał się zaraz na początku połączenie go przywróciło do życia martwy fotel :)

 

pozdrooVWki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mozesz powiedziec w ktorym miejscu jest ten czujnik i jak sie niego dobrac bo z tego co widze u siebie to ciezko bedzie rozpruc siedzenie;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności