Skocz do zawartości
user78

Bieg jałowy - zaznaczenie w MFA

Rekomendowane odpowiedzi

Co zmienia opcja bieg jalowy jak ją zaznaczymy w opcjach MFA? U mnie przy DSG jak mam zaznaczoną to obroty inaczej trzymają. Ale co nam to daje? Mniejsze spalanie? Szybsze wkrecanie sie?

 

38215a8232cacc12ca3c2442029846ec.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zrób tak ,jedziesz sobie określoną prędkością(obojętne jaką) i puść pedał gazu ,a zobaczysz zamiast numeru biegu tylko D ,to tak jakby auto jechało na luzie ,tak łopatologicznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sebastian ja wiem, że tak jest ale pytam co nam to daje? Tylko ma służyć mniejszemu spalaniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kumam skoro to te same auta... 1 rok tylko roznicy... ja np tego nie mam.... potestowałbym przynajmniej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek ja akurat zaznaczam tę opcję i uważam, że skrzynia lepiej się zbiera. Np. jadąc 120 jak puścisz gaz obrotomierz wraca na obroty biegu jałowego czyli w okolice 1000 i przy probie depnięcia jakby szybciej się zbiera. Na początku przyzwyczajony do skrzyni z B6 myślałem, że coś jest nie tak z tym nowszym DSG ale po chwili jazdy stwierdziłem, że tak jest duo lepiej i już tak zostawiłem. Ale temat założyłem po to żeby dowiedzieć się jaka była idea tej zmiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też jestem ciekaw... i ciekawe czy można to włączyć np u mnie... kwestia jakiegoś softu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@chriso dokładnie tak to działa u mnie. Czyli kwestia zmniejszenia zużycia paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos moglby mi powiedziec czemu tego nie ma rocznik 2011 ??? Mozna jakos wlaczyc vcdsem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to się ma do zaleceń aby nie jeździć z DSG na biegu N?

Czy to wymaga skrzyni lub sterowników o innej konstrukcji ?

Czy tylko bieg N ogranicza holowanie , a podczas normalnej jazdy gdy skrzynia pracuje można używać N?

 

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Edytowane przez pirzol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pirzol tutaj nie zmieniasz nic wajchą od biegów, skrzynia sama zmniejsza obroty i jadąc np. na D6 120km/h jak odpuścisz gaz to samochód nie zwalnia momentalnie czy też nie hamuje silnikiem momentalnie tylko ikonka zmienia się na samo D (a nie N) i auto zwalnia ale bardzo delikatnie, a co jest fajne to od razu jest gotowe aby przyspieszyć z około 1000 obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, widziałem film. Tylko w skrzyni fizycznie musi wystąpić albo wysprzeglenie albo zmiana na N z gotowością powrotu na bieg na którym był. To w sumie i tak realizuje DSG. Pytanie jak to faktycznie wykonuje i czy przypadkiem tarcze sprzegla nie dostaja więcej pracy?

 

W manualu byłoby to wciśnięcie sprzęgła lub włożenie biegu na Luz.

 

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Edytowane przez pirzol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że to ("żeglowanie", "bieg jałowy", kiedyś "wolne koło") nie zmniejsza zużycia paliwa. Na luzie i na N silnik potrzebuje paliwa do swojej pracy.

Po prostu nie hamuje silnikiem. To w czasie hamowania silnikiem silnik nie otrzymuje paliwa - spala 0. Ale cały samochód zwalnia, bo silnik jest napędzany od toczących się kół.

Po drugie - w DSG pompa oleju napędzana jest wałkiem bezpośrednio z silnika - jeszcze przed sprzęgłami, więc puki silnik pracuje, to pompa oleju w skrzyni pracuje i skrzynia ma smarowanie. Nie chodzi przy holowaniu i innych sytuacjach, czy jest N czy nie, tylko czy silnik pracuje czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak.

Można wymyślić sytuacje, w których zaoszczędzisz trochę paliwa i można wymyślić sytuacje, w których właśnie nic nie zaoszczędzisz.

Jak masz i tak hamować (np.: przed skrzyżowaniem), to lepiej silnikiem hamować (paliwo i klocki).

Jak i tak się będziesz rozpędzał, to na jedno wychodzi, bo zaraz musisz odzyskać prędkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz udostępnić skan vcds swojego samochodu w którym masz tą funkcję "żeglowania" ?

 

Wydaje się że to tylko sprawa softu w sterowniku skrzyni.

 

 

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dodatkowej opcji w can, to musi być gdzieś zaszyte w którymś sterowniku

 

01-Engine -- Status: OK 0000

02-Auto Trans -- Status: OK 0000

03-ABS Brakes -- Status: OK 0000

04-Steering Angle -- Status: OK 0000

08-Auto HVAC -- Status: OK 0000

09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000

10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000

15-Airbags -- Status: OK 0000

16-Steering wheel -- Status: OK 0000

17-Instruments -- Status: OK 0000

19-CAN Gateway -- Status: OK 0000

25-Immobilizer -- Status: OK 0000

37-Navigation -- Status: OK 0000

42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

44-Steering Assist -- Status: OK 0000

46-Central Conv. -- Status: OK 0000

4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000

52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

53-Parking Brake -- Status: OK 0000

55-Xenon Range -- Status: OK 0000

56-Radio -- Status: OK 0000

61-Battery Regul. -- Status: OK 0000

62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000

65-Tire Pressure -- Status: OK 0000

6C-Back-up Cam. -- Status: Malfunction 0010

72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

77-Telephone -- Status: OK 0000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegary mi na pewno wspieraja :)

 

Czyli sam vcds nie zrobi roboty tylko jeszcze sterownik dsg....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam dodatkowej opcji w can, to musi być gdzieś zaszyte w którymś sterowniku

A kodowanie skrzyni biegów ?

 

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę

 

Address 02: Auto Trans Labels: 02E-300-0xx.lbl

Part No SW: 02E 300 057 N HW: 02E 927 770 AL

Component: GSG DSG AG6 512 3113

Coding: 0000020

Shop #: WSC 00028 028 00001

VCID: 24470A1BE72E243ED0B-8071

 

No fault code found.

Edytowane przez user78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności