Skocz do zawartości
Darko81

Ciężko kręci rozrusznik podczas pierwszego rozruchu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Pacjent: Passat b6 2009r 2.0 TDI 140km CR

 

Dolegliwość: Ciężko kręci rozrusznik podczas pierwszego rozruchu np. po nocy.

 

Wystarczy że odpali i zgaszę po 2 sek i już zakręci normalnie. Oczywiście ta dolegliwość zaczęła się teraz jak są już lekkie temp. poniżej zera. Generalni jak było cieplej to nie było tego problemu. Myślałem że to siadający akumulator, ale po wymianie na nowy BOSCH S5 jest to samo. Mam wrażenie że jak temp. spadnie tak do -10st. to go nie odpalę. Wczoraj przy temp. -1 było dość ciężko.

 

Co to może być ?

 

Będę wdzięczny za wszelkie rady a zwłaszcza te dobre :victory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich.

 

Pacjent: Passat b6 2009r 2.0 TDI 140km CR

 

Dolegliwość: Ciężko kręci rozrusznik podczas pierwszego rozruchu np. po nocy.

 

Wystarczy że odpali i zgaszę po 2 sek i już zakręci normalnie. Oczywiście ta dolegliwość zaczęła się teraz jak są już lekkie temp. poniżej zera. Generalni jak było cieplej to nie było tego problemu. Myślałem że to siadający akumulator, ale po wymianie na nowy BOSCH S5 jest to samo. Mam wrażenie że jak temp. spadnie tak do -10st. to go nie odpalę. Wczoraj przy temp. -1 było dość ciężko.

 

Co to może być ?

 

Będę wdzięczny za wszelkie rady a zwłaszcza te dobre :victory

 

 

słaby akumulator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słaby akumulator

 

 

Dokładnie. Mała sprawność akumulatora. Podjedź do kogoś kto ma tester i wyjdzie Ci, że sprawność akumulatora jest np. 60%. Stąd mogą być problemy. Teraz są niskie temperatury, u Ciebie pewnie też jest mały akumulator ~60Ah... bo taki jest montowany oryginalnie, czas zrobił swoje i po nocy taki rozruch gwarantowany... Czas rozejrzeć się za nową bateryjką chyba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podjedź do specjalistów od rozruszników, w moim passacie B6 07' problem z rozruchem od 2009 do 2016- zgłoszenia w ASO odpowiedź ten typ tak ma że przy niższych temperaturach ciężko kręci, trafiłem w tym roku na osobę której się chciało pogrzebać, zapłaciłem za regenerowany rozrusznik ok 1500 plus 450 za robotę łącznie, lecz z kręceniem nie ma problemu. Aku od roku 12'.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, problem z waszymi odpowiedziami jest taki że albo czytacie tylko nagłówek albo nie czytacie ze zrozumieniem. Napisałem że wymieniłem akumulator na BOSCH S5 który ma 2 tyg. od zamontowania i nie było różnicy między starym aku a nowym. Więc proszę, czytajcie dokładniej.

 

podjedź do specjalistów od rozruszników, w moim passacie B6 07' problem z rozruchem od 2009 do 2016- zgłoszenia w ASO odpowiedź ten typ tak ma że przy niższych temperaturach ciężko kręci, trafiłem w tym roku na osobę której się chciało pogrzebać, zapłaciłem za regenerowany rozrusznik ok 1500 plus 450 za robotę łącznie, lecz z kręceniem nie ma problemu. Aku od roku 12'.

 

No tak też mi się wydaje że to wina rozrusznika. Najprawdopodobniej z przyczyn niskiej temperatury smar na łożyskach robi się twardy i rozrusznik ma ciężko zakręcić. Jak już ruszy to później kręci tak jak przy dodatnich temp. Muszę się tym w weekend zająć.

 

Po weekendzie napiszę czy wymieniłem na inny czy też wyczyściłem tego co jest i czy coś to dało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Regeneracja rozrusznika rozwiązała problem. Koszt to 350zł. Czas realizacji 1 dzień.

Polecam ten zabieg bo koszty nie są wysokie a rozrusznik kręci w mrozach tak samo jak przy temp. +20.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogło rozebranie rozrusznika, wyczyszczenie oraz nasmarowanie. Starego smaru już prawie nie było tylko jakieś pozbijane farfocle:) po tym wszystkim kręci zdecydowanie lepiej, wypada też sprawdzić połączenia elektryczne przy rozruszniku lubią zaśniedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie rozrusznik słabo kręcił - wszyscy, że już akumulator pada, bo zbliża się 4 lata.

Podjechałem do elektromechanika i na miejscu posłuchał - stwierdził, że na pewno tulejka rozrusznika a może też komutator będzie trzeba zrobić przy okazji.

Pomierzył napięcia i dodał, że spadki na kablach, czyli zaśniedziałe połączenia - co najmniej przeczyścić należy.

Umówiłem się na termin - robota pół dnia - coś trochę więcej niż 200 zł brutto - komutatora i szczotek nie trzeba było robić.

Super kręci ale zaproponował wymianę akumulatora że już raczej na wykończeniu - nie uwierzyłem.

Podjechałem do sklepu z akumulatorami, który mi kumpel zarekomendował i... wróciłem z kwitkiem (dosłownie) - sprawdził fachowiec testerem, wydrukował rezultat i stwierdził, że może mi sprzedać nawet najdroższy - nie ma problemu - ale akumulator b.dobry i prąd rozruchu większy niż na nim napisano :) więc po co?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik rozebrałem, wyczyściłem, nałożyłem nowy smar i ... minimalnie lepiej. W te duże mrozy nie było problemu z odpalaniem. Co prawda wyglądało to jak by miał cięzko zakręcić ale wystarczyło pół obrotu korby i silnik palił. Zauważyłem że im dłużej stał nieodpalany tym ciężej było mu zapalić. Jak zrobi się lekko cieplej to przełożę rozrusznik na inny który mam i wtedy zobaczymy czy będzie jakaś zmiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ktoś się orientuję, jaki numer ma nowy rozrusznik pasujący do silnika BMR Manual. Chciałbym wymienić 10 zębowy na 11. Może pasuje jakiś od modelu B7 lub CC?

Pozdrawiam 

Edytowane przez daro86
Czy będzie pasował od silnika BMN nr 02M911023P?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wymieniał rozrusznika w BMR na 11 zębów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności