Darko81 Zgłoś #1 Napisano 29 Listopada 2016 Witam wszystkich. Pacjent: Passat b6 2009r 2.0 TDI 140km CR Dolegliwość: Ciężko kręci rozrusznik podczas pierwszego rozruchu np. po nocy. Wystarczy że odpali i zgaszę po 2 sek i już zakręci normalnie. Oczywiście ta dolegliwość zaczęła się teraz jak są już lekkie temp. poniżej zera. Generalni jak było cieplej to nie było tego problemu. Myślałem że to siadający akumulator, ale po wymianie na nowy BOSCH S5 jest to samo. Mam wrażenie że jak temp. spadnie tak do -10st. to go nie odpalę. Wczoraj przy temp. -1 było dość ciężko. Co to może być ? Będę wdzięczny za wszelkie rady a zwłaszcza te dobre :victory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexander.p Zgłoś #2 Napisano 29 Listopada 2016 Witam wszystkich. Pacjent: Passat b6 2009r 2.0 TDI 140km CR Dolegliwość: Ciężko kręci rozrusznik podczas pierwszego rozruchu np. po nocy. Wystarczy że odpali i zgaszę po 2 sek i już zakręci normalnie. Oczywiście ta dolegliwość zaczęła się teraz jak są już lekkie temp. poniżej zera. Generalni jak było cieplej to nie było tego problemu. Myślałem że to siadający akumulator, ale po wymianie na nowy BOSCH S5 jest to samo. Mam wrażenie że jak temp. spadnie tak do -10st. to go nie odpalę. Wczoraj przy temp. -1 było dość ciężko. Co to może być ? Będę wdzięczny za wszelkie rady a zwłaszcza te dobre :victory słaby akumulator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #3 Napisano 29 Listopada 2016 słaby akumulator Dokładnie. Mała sprawność akumulatora. Podjedź do kogoś kto ma tester i wyjdzie Ci, że sprawność akumulatora jest np. 60%. Stąd mogą być problemy. Teraz są niskie temperatury, u Ciebie pewnie też jest mały akumulator ~60Ah... bo taki jest montowany oryginalnie, czas zrobił swoje i po nocy taki rozruch gwarantowany... Czas rozejrzeć się za nową bateryjką chyba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
optykus Zgłoś #4 Napisano 29 Listopada 2016 podjedź do specjalistów od rozruszników, w moim passacie B6 07' problem z rozruchem od 2009 do 2016- zgłoszenia w ASO odpowiedź ten typ tak ma że przy niższych temperaturach ciężko kręci, trafiłem w tym roku na osobę której się chciało pogrzebać, zapłaciłem za regenerowany rozrusznik ok 1500 plus 450 za robotę łącznie, lecz z kręceniem nie ma problemu. Aku od roku 12'. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #5 Napisano 29 Listopada 2016 Koledzy, problem z waszymi odpowiedziami jest taki że albo czytacie tylko nagłówek albo nie czytacie ze zrozumieniem. Napisałem że wymieniłem akumulator na BOSCH S5 który ma 2 tyg. od zamontowania i nie było różnicy między starym aku a nowym. Więc proszę, czytajcie dokładniej. podjedź do specjalistów od rozruszników, w moim passacie B6 07' problem z rozruchem od 2009 do 2016- zgłoszenia w ASO odpowiedź ten typ tak ma że przy niższych temperaturach ciężko kręci, trafiłem w tym roku na osobę której się chciało pogrzebać, zapłaciłem za regenerowany rozrusznik ok 1500 plus 450 za robotę łącznie, lecz z kręceniem nie ma problemu. Aku od roku 12'. No tak też mi się wydaje że to wina rozrusznika. Najprawdopodobniej z przyczyn niskiej temperatury smar na łożyskach robi się twardy i rozrusznik ma ciężko zakręcić. Jak już ruszy to później kręci tak jak przy dodatnich temp. Muszę się tym w weekend zająć. Po weekendzie napiszę czy wymieniłem na inny czy też wyczyściłem tego co jest i czy coś to dało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zloty35 Zgłoś #6 Napisano 29 Listopada 2016 Miałem podobny problem. Regeneracja rozrusznika rozwiązała problem. Koszt to 350zł. Czas realizacji 1 dzień. Polecam ten zabieg bo koszty nie są wysokie a rozrusznik kręci w mrozach tak samo jak przy temp. +20. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelbad Zgłoś #7 Napisano 29 Listopada 2016 U mnie pomogło rozebranie rozrusznika, wyczyszczenie oraz nasmarowanie. Starego smaru już prawie nie było tylko jakieś pozbijane farfocle:) po tym wszystkim kręci zdecydowanie lepiej, wypada też sprawdzić połączenia elektryczne przy rozruszniku lubią zaśniedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #8 Napisano 29 Listopada 2016 U mnie rozrusznik słabo kręcił - wszyscy, że już akumulator pada, bo zbliża się 4 lata. Podjechałem do elektromechanika i na miejscu posłuchał - stwierdził, że na pewno tulejka rozrusznika a może też komutator będzie trzeba zrobić przy okazji. Pomierzył napięcia i dodał, że spadki na kablach, czyli zaśniedziałe połączenia - co najmniej przeczyścić należy. Umówiłem się na termin - robota pół dnia - coś trochę więcej niż 200 zł brutto - komutatora i szczotek nie trzeba było robić. Super kręci ale zaproponował wymianę akumulatora że już raczej na wykończeniu - nie uwierzyłem. Podjechałem do sklepu z akumulatorami, który mi kumpel zarekomendował i... wróciłem z kwitkiem (dosłownie) - sprawdził fachowiec testerem, wydrukował rezultat i stwierdził, że może mi sprzedać nawet najdroższy - nie ma problemu - ale akumulator b.dobry i prąd rozruchu większy niż na nim napisano więc po co?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #9 Napisano 15 Stycznia 2017 Rozrusznik rozebrałem, wyczyściłem, nałożyłem nowy smar i ... minimalnie lepiej. W te duże mrozy nie było problemu z odpalaniem. Co prawda wyglądało to jak by miał cięzko zakręcić ale wystarczyło pół obrotu korby i silnik palił. Zauważyłem że im dłużej stał nieodpalany tym ciężej było mu zapalić. Jak zrobi się lekko cieplej to przełożę rozrusznik na inny który mam i wtedy zobaczymy czy będzie jakaś zmiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro86 Zgłoś #10 Napisano 4 Lutego 2018 (edytowane) Witam. Czy ktoś się orientuję, jaki numer ma nowy rozrusznik pasujący do silnika BMR Manual. Chciałbym wymienić 10 zębowy na 11. Może pasuje jakiś od modelu B7 lub CC? Pozdrawiam Edytowane 4 Lutego 2018 przez daro86 Czy będzie pasował od silnika BMN nr 02M911023P? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro86 Zgłoś #11 Napisano 8 Lutego 2018 Nikt nie wymieniał rozrusznika w BMR na 11 zębów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach