handre Zgłoś #1 Napisano 26 Listopada 2016 (edytowane) Witam. Mój passacik 1.8t (APU) 2000r od dłuższego czasu cierpi na postępujacy spadek mocy. Po kupnie 1,5 roku temu walnieta była odma, zrobiona rok temu i minimalna poprawa ale dalej kicha. Wymieniłem zawór DV i turbiny- bez zmian. Myslałem ze to musi byc jakias drobna nieszczelność w dolocie- sprawdzony dzis metodą kompresorowa/rurową/korko winna ) i jest ok ( nie sprawdziłem podcisnienia bo nie wiem jak). Mówiono mi ze może to katalizator- 2 tygodnie temu wybebeszony i... bez zmian. Kiedyś podmieniłem przepływomierz i dalej to samo. Swiece i takie tam powymieniane, od zakupu autaka pojawiał sie tylko 1 bład ogrzewania sondy. Co ciekawe po wybebeszeniu kata błąd znikną. Dlaczego twierdze ze autko słabnie - bo słabnie. Po piewsze auto miało kiedys lepsze dni. Rano odpalałem pedał gazu dość twardy i autko goniło az do zgaszenia silnika i ostygniecia potem znów" miekki "gaz i mułowatość. Myslałem ze to nieszczelnosc w dolocie bo miekki gaz w poprzednich moich autach robł sie właśnie przy nieszczelności ale to chyba nie to. 3 mc temu kupiliśmy dla zony audi a4 b6 1.8t (AVJ) tez 150km i przy pasku to rakieta - przynajmniej 30 % mocy więcej. Dziś zrobiłem logi- wszystkie statyczne bo byłem sam i proszę o ich analize i sugestie. Z góry dzięki.Pozdrawiam Andrzej grupa 000 http://vaglog.pl/log-000_0C1869.html grupa 002http://vaglog.pl/log-002_8I14U8Y.html grupa 003http://vaglog.pl/log-003_Pxq5cJ8.html grupa 004http://vaglog.pl/log-004_2j0Am56.html grupa 011http://vaglog.pl/log-011_sCr0t.html grupa 031http://vaglog.pl/log-031_fBZ1y4S.html grupa 032http://vaglog.pl/log-032_vo0yKiY.html grupa 033http://vaglog.pl/log-033_AGZdiXl.html grupa 034http://vaglog.pl/log-034_Wv9t86.html grupa 115http://vaglog.pl/log-115_v007K.html grupa 116http://vaglog.pl/log-116_X7Sk52.html grupa 117http://vaglog.pl/log-117_06X73J.html grupa 118http://vaglog.pl/log-118_T6oBA6.html Edytowane 26 Listopada 2016 przez handre zły odnosnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #2 Napisano 26 Listopada 2016 Zrób logi dynamiczne, bo z tych za wiele nie wynika, jedynie tyle że korekty paliwowe są na poziomie 25% i słaba moc auta wynika pewnie z tego że jest w trybie awaryjnym, tylko do tego powinien być błąd ubogiej mieszanki a z tego co piszesz nie ma. Zrób logi dynamiczne kanały 002+033, 003+020, 115+118, przed logami skasuj błędy nawet jak nic nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #3 Napisano 26 Listopada 2016 Oki, pojutrze zrobie. Właśnie sciagnełem opis z prawidłowymi wartościami dla poszczególnych bloków i martwi mnie grupa 115 i wyzej dot cisnienia doładowania, oraz 033 dot sondy. Szczerze piszac nie bardzo rozumie co i jak powinno byc ale w tej 115 cos jakby doładowanie na granicy min i prawie bez zmian przy obrotach a w 033 wartosci tak rózne i rozsypane ze (czesc w normie czesc poza nia ) ze wiem ze.... nic nie wiem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zomo Zgłoś #4 Napisano 26 Listopada 2016 podaj linka do tych prawidlowych wartosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #5 Napisano 27 Listopada 2016 podaj linka do tych prawidlowych wartosci Nie ma poblemu- no moze nie tyle prawidłowe co graniczne ale zawsze coś https://drive.google.com/file/d/0B_XmSdEJaQqpUjlOeVdNZXZ4Z1E/view?usp=sharing Ze swojej strony dodam ze moje autko jest z LPG ale logi były oczywiscie na pb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #6 Napisano 27 Listopada 2016 Zeby porównywać cokolwiek trzeba zrobić logi dynamiczne bo w kanale 115 na postoju nie uzyskasz żadnego doładowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #7 Napisano 30 Listopada 2016 Ok. Z powodu zimowych warunków, ciemnosci i braku czasu logi dynamiczne odroczone do weekendu, - przez ten czas przeglądam posty i analizy logów innych uzytkowników. I tu 2 przemyślenia- 1 nie za wysoka ta temp zasysanego powietrza w grupie 118 oraz z całkiem innej beczki - myśle nad wymian filtra paliwa (pewnie nigdy nie był wymieniany) bo po 1 na pewno nie zaszkodzi a po 2 podobno zbyt małe ciśnienie może zubażać mieszankę bez sygnalizacji błędów na vag. Jak dopisze pogoda i czas postaram sie to zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #8 Napisano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Ok. Dziś udało mi sie robić logi dynamiczne: grupa 002+033 http://vaglog.pl/log-002_033_M25G5I.html grupa 003+020http://vaglog.pl/log-003_020_5FyoEso.html grupa 115+001http://vaglog.pl/log-115_001_QKVeiZ.html W tej ostatnej miały być 115 i118 ale wpisała sie 001. Wieczorem spróbuje zlogowac je jeszcze raz ewentualnie jaki kanał dodać dynamicznie ( jade do rodziny i jest kawałek prostej szybkiego ruchu- chociaż i tak przy prawie 150 na 3biegu przy padającym śniegu robi mi sie gorąco i miekna zwieracze. Prosze o sugestie . Edytowane 4 Grudnia 2016 przez handre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #9 Napisano 4 Grudnia 2016 (edytowane) Ok. Zrobiłem log dynamiczny grupy 115-118 http://vaglog.pl/log-115_118_xw2qMh7.html - nie od razu pył gaz w deche bo ktoś mi wyjechał na" mój" pas i statyczny 002-032 http://vaglog.pl/log-002_032_3hk30b3.html Dalej korekty sa po 25% a chyba nie powinny byc i doładowanie tez chyba za niskie ?.Coraz bardziej skłaniam sie ze to moze być zawór DV (chociaż ten co mam ma niewiele ponad rok ale to był zwykły zamiennik) i chyba go wymienie. I tu pytanie- oryginał czy tuning z regulcja lub wymiennymi sprężynami- nie chodzi mi tyle o osiagi co trwałość. Co do logów to prosze o sugestie. Edytowane 4 Grudnia 2016 przez handre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fazii73 Zgłoś #10 Napisano 4 Grudnia 2016 W grupie 002 przepływka chyba za mało mierzy . Zdrowa powinna mierzyć max koło 130 a u Ciebie tego nie widzę . Zawór DV najlepiej oryginał . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #11 Napisano 5 Grudnia 2016 Ok. Dzięki. Czy jest jakis domowy sposób na sprawdznie przepływomierza. Inna ciekawa sprawa ze autku po przegonieniu na wysokich obrotach troche sie poprawiło- nie tyle ze jest ok ale wyraźnie lepiej. Robiąc logi dynamiczne zdałem sobie sprawe ze... chyba nigdy wczesniej nie dawałem gazu do dechy- albo inaczej obrotów do dechy. Po prostu wcześniejsze moje wolnosace benzyniaki po wciśnięciu gazu do dechy jakby sie dławiły -naciskałem energicznie ale nagła decha ich muliła. Do oporu bardzo rzadko przy wyprzedzaniu ale i tak były to obroty około 4000-5000 a nie 6000 i tak mi zostało. Ok to tyle przemyśleń pozostało mi porozglądać sie za przepływomierzem. Może jakiś dobry człowiek powiedziałby coś o odczytach mojej sondy lambda- czy mieszcza sie w granicach błędu czy coś z nia nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #12 Napisano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Witam ponownie. Sprawa wygląda tak- wczoraj zmieniłem wkład przepływomierza na pierburga i zrobiłem od nowa logi grup 002-033 oraz 115-118. Sadząc po danych z 002 przepływka chyba dobrze daje natomiast 115-118 chyba cienizna z doładowaniem. Po logowaniu sprawdziłem jeszcze raz błedy i wyskoczył nowy 17965 - regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica regulacji. Przed logowaniem błedów nie było. Nic mi to nie mówi oto logi: grupa 115-118 http://vaglog.pl/log-115_118_Ab6l8.html grupa 002-033 http://vaglog.pl/log-002_033_G6Op9i.html Prosze niech ktoś mi wyjaśni te 2 ostatnie diagramy grupy 115- czyli absolute press ? Intuicyjnie myslalem z 1 to ciśnienie zadane a 2 to osiągnięte. Jesli tak to turbina daje za słabo- ale jesli tak to gdzie tu przekroczenie górnej granicy - chyba dolnej ? I znów wiem ze nic nie wiem. Ok - cokolwiek to jest to coś z doładowaniem. Zaworek DV kupiłem ale jeszcze nie zamontowałem, węzyk podciśnienia - ten mały czarny w tekstylnym oplocie który idzie do DVki tez kupiłem i wymienię chociaż stary wyglada ok. Teraz tak- co moze być powodem tego błędu- DVka ?, zaworek n75 - ten co jest chyba jest ok (sprawdaałem rok temu), zreszta mam 2 na ewentualna podmiane. Do głowy przychodzi mi jeszcze tylko gruszka przy turbinie no i ... ewentualnie kończaca sie turbina. Prosze napiszcie co o tym sadzicie. Pozdrawiam PS. Jak pisałem wcześniej dolot sprawdzony i szcelny, - podciśnienie nie wiem ale tez chyba ok- rok temu kompletnie wymieniona odma Edytowane 11 Grudnia 2016 przez handre dopisek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fazii73 Zgłoś #13 Napisano 11 Grudnia 2016 Przepływka mierzy dużo aż za dużo czy pasek jest po jakimś programie ? Natomiast brakuje mu chyba teraz paliwa bo w grupie 002 czas wtrysku dochodzi prawie do 22ms . I pewnie dlatego obcina doładowanie ( ręki sobie nie dam obciąć takie moje sugestie ) bo widać to chyba w grupie 115 . Ciśnienie zadane jest większe od osiąganego ale niech się może wypowiedzą inni . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #14 Napisano 11 Grudnia 2016 Przepływka mierzy dużo aż za dużo czy pasek jest po jakimś programie ? Natomiast brakuje mu chyba teraz paliwa bo w grupie 002 czas wtrysku dochodzi prawie do 22ms . I pewnie dlatego obcina doładowanie ( ręki sobie nie dam obciąć takie moje sugestie ) bo widać to chyba w grupie 115 . Ciśnienie zadane jest większe od osiąganego ale niech się może wypowiedzą inni . Ok. To logiczne. Tylko czy przez zbyt mała dawke paliwa sterownik interpretuje zeby zmniejszyc doładowanie? Z tego co wiem passek chyba nie jest po programie. Stara przepływka (logi sprzed tygodnia) zaniżała o 1/3 a nowa troche zawyża. Z 2 złego wole nową. Moze jakiś wpływ na to ma wybebeszony kat i brak 1 kratki na wyjsciu z przepływki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #15 Napisano 11 Grudnia 2016 Kolego blad i nizsze doladowanie masz z powodu zawyzajacej przeplywki, na tej to auto nie bedzie jezdzic poprawnie i bedzie palilo sporo wiecej. Musisz odzalowac i kupic przeplywke bosch po numerach dedykowanych do auta, u Cb. wchodzila z koncowka D. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #16 Napisano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Dobra zapewne macie większe doświadczenie i stad moja prośba o analize, tyle że ja własnie wymieniłem przepływomierz na dedykowany tyle ze pierburga (obudowa dalej bosch) zgodny z etka - koncówka nr dx i dałem za niego z przesyłką 310 zł. Może i zawyża i może Bodzik ma racje, ale po pierwsze zrobiłem bład wywalając ta tylna kratke z przepływki ( myśle ze powiekszyło to z 15% pole powierzchni przepływu powietrza ) po 2, kurcze tamten zaniżał 30%, ten niby zawyrza ( stary przy 5 tys pokazywał ok 90 g/s nowy ok130g/s - gdzieś pisało ze zdrowy powinien dawać ok 120 ) a auto chodzi tak samo. Puki i tak wymieniam wszystko metoda prób i błedów wiec jesli nie mam 100% pewnosci nie będe tej metody dublował bo to studnia bez dna. Inaczej - ile w tych silnikach przepływka powinna dawać przy 5000 ?. Porównałem logi z bloku 115 z dziś i sprzed tygodnia. Faktycznie tydzień temu turbo ladowało dobrze ale sonda pokazywała ze raczej ubogo a stara przepływka grubo zaniżała. Dziś ladowanie słabo a sonda raczej ok- a autko.... jeździ tak samo słabo. I jeszcze jedno. przepływomierz wymieniłem wczoraj na podwórku juz po ciemku i nie odpalałem auta. Dziś rano odpalilem rozgrzałem i od razu logi. Z doświadczenia wiem ze to auto jakby się "autokalibruje". Przed przyszłym weekendem i tak nic powaznego nie zrobie a zaobserwuje czy coś mu sie nie zmieniło (na lepsze lub gorsze) i czy znów załapie ten błąd. Ale dalej prosze o sugestie i czy coś sprawdzić. Pozdrawiam Edytowane 11 Grudnia 2016 przez handre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #17 Napisano 11 Grudnia 2016 Nikt nie pisze o metodzie prób i błędów, wystarczy tylko dobra diagnostyka, prosiłem o logi ale jakoś nie mogłeś ich wykonać do końca dobrze bo w każdym z nich gaz nie był pewnie wciśnięty do końca. Ani n75 ani gruszka nie jest temu winna wszytko tam jest jak powinno, jesli sprawdziłeś dolot pod kątem nieszczelności to kolejny plus i nie ma sie co tego czepiać, dv jak masz wymień ale na 99% nie jest też winien. Myśle że kratka z przepływki nic nie zmienia pod względem odczytu, szkoda że nie napisałeś na forum czy kupić wkład pierburga czy org, jak masz możliwość to spróbuj zamienić ten wkład na org. boscha i wtedy myśle że pozbędziesz się problemu. 1.8t jest wrażliwy pod kątem przepływki i żadne zamienniki nie sprawdzają się, i nie sugeruj się że ktoś pisze na aukcji że przepływka pasuje do każdego 1.8t, bo do róznych modeli 1.8t były różne przepływki w zależności od oznaczenia silnika i rocznika. W apu i anb była z końcówką D lub regenrowana DX ale wkład oczywiście bosch. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #18 Napisano 12 Grudnia 2016 (edytowane) No to bodzik zabiłeś mi ćwieka. Cholera oryginalny Bosch 06A 906 461 D , lub DX nie schodzi z 500 zł, ale jesli to miałoby wyleczyć moje 4 kłlka to warto lecz chyba dopiero po świętach ( jeszcze ubezpieczenie mam do zapłacenia końcem grudnia.) Puki co znalazłem nieuzywany wkład podróbke który kiedys kupiłem i nie kasujac błedów (VAG był mi jeszcze nie znany) zamontowałem na chwile w pasku. Ale nie widziłaem różnicy wiec skończył w szufladzie. Co ciekawe nie ma na nim numeru, ale jest wytopiona samotna litera D, zaś na oryginalnym Boschu na którym jezdziłem wcześniej i zaniżał wskazania w tym samym miejscu jest litera L. Czyżby poprzedni właściciel wymienił wkład na nie dedykowany do tego silnika ? Kombinuje jeszcze dedykowaną używke boscha 06A 906 461 DX, i metodą podmiany, porównania i logów na weekendzie sprawdze jak sie na nich jeździ. Na ta chwile po skasowaniu błedu przejechałem na tym co mam pierburgu ok 150 km (100 za miastem). Błąd nie wyskoczył ponownie - ale moze dlatego ze nie dawałem w palnik i powyzej 4 tys było tylko przy wyprzedzaniu i tylko na LPG. Autko wyraznie lepiej jedzie w zakresie "podturbinowym" (do 2tys obrotów) powyzej chyba minimalnie gorzej niz na starym boschu. Napisze co i jak, jak coś zdziałem. PS. Faktycznie moje logi dynamiczne miały "dziur w bucie" ale 150 na 3 biegu przy tej pogodzie na naszych drogach. Heh- wole nie dologowac ale jeszcze pożyć i pojeździć. Pozdrawiam Edytowane 12 Grudnia 2016 przez handre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
handre Zgłoś #19 Napisano 1 Stycznia 2017 (edytowane) Witam po 3 tygodniach bo tyle zajęło mi znalezienie używanej przepływki. Za 1 razem gosc wysłal mi całkiem inna niz kupiłem, za 2 obudowa oryginał a wkład od tdi, ale 3 jest ok. Oto częściowe logi z tej ostatniej: grupa 002-033 http://vaglog.pl/log-002_033_nbf0gr.html grupa 115-118 http://vaglog.pl/log-115_118_p7vzuE.html Autko na pb chodzi fajnie i więcej nic mi nie potrzeba . Teraz kolej na lpg ale to juz inna bajka. Tak jak z przepływkami nie mam szczęścia do gazowników. Czterech kolejnych nie potrafiło podłączyć sie do sterownika, wiec sam kupiłem interface , sam pogrzebałem w necie dlaczego nie łączy ,sam napisałem do agisa, sam połączyłem, i sam zrobiłem auto kalibracje bo wiecej nie umie, i autko chodzi jak na pb tyle ze ma dziure w gazie ale to inny temat na http://lpg-forum.pl/agis.html, a gazownikom juz nie wierze. Temat do zamknięcia i jeszcze raz podziękowania dla wszystkich szczególnie dla bodzika Edytowane 1 Stycznia 2017 przez handre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #20 Napisano 1 Stycznia 2017 Teraz logi wyglądają całkiem dobrze więc tak jak piszesz auto musi jeżdzić poprawnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach