Skocz do zawartości
iwan88

Twarda praca silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Silnik 1.9Tdi 130km problem-twarda praca silnika oraz cięższe odpalanie w chłodniejsze dni.

Wykonano: Remont silnika, regeneracja pompowtryskiwaczy, wymiana turbiny, sprzęgła, świece oraz posprawdzane czujniki. Kąt synchronizacji 0. Silnik w chłodniejsze dni kręci ze 3-4obroty i dopiero odpala po czym z komina idzie siwy dym. Strasznie twardo pracuje, co jest odczuwalne nawet w kabinie.... Błędów 0.

Co może być jeszcze nie tak, że chodzi tak twardo i ciężej odpala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego kiedyś czytałem , że kąt synchronizacji nie zawsze powinien być na 0 ( każdy silnik może mieć różne ustawienie ). Ktoś pisał, że kombinował z różnymi ustawieniami, i z ustawieniem coś koło -1,5 dało dobry efekt odpalania oraz kultura silnika niby się poprawiła. Nie jestem specem, po prostu to przyszło mi do głowy. Może jakiś fachowiec coś więcej Ci podpowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam pomocy bo mechanicy rozkładają ręce......od roku borykam się z tym problemem i już mnie tak denerwuje, że jestem w stanie włożyć mu inny motor, tylko tego mi szkoda bo ma od nowości zrobione 230tyś rzeczywiste.

Też już myślałem nad kątem, tylko nie wiem czy on może, aż tak działać na pracę silnika....., silnik pracuje tak, że jakbym postawił kubek z jakimś napojem na desce, to przy wolnych obrotach by się rozlało:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mam kąt synchronizacji ustawiony na +0.7-1 bo jak mam na zero to też twardo pracował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na czym polegał remont silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem znawcą ale powiem tyle, że jak czytałem o kącie synchronizacji to często pojawiał się i dym i twarda praca, a do tego kąt 0 nie oznacza najlepszej opcji, którą trzeba metodą prób samemu znaleźć. Ludzie podczas tego "szukania" wymieniali własnie twardą pracę silnika i dymienie.

Dlatego możesz pobawić się tym kątem synchro i bo czytałem duzo relacji i wiem, że 0 to nie zawsze najlepiej, a inna praca i dymienie to normalka podczas regulowania kąta. Poprostu wypróbuj inne ustawienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, jutro pobawię się z tym kontem. Co do zapytania na czym polegał remont......więc najszybciej będzie jak napisze co zostało starego w tym silniku....czyli blok wraz z wałem korbowym i tłokami:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak 230 tys ma zrobione od nowości, to ktoś go musiał niezle zarzynać że trzeba było remont robić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie był zarzynany, tylko szukam tego czemu tak pracuje więc w nerwach wymieniam już wszystko żeby w końcu umieć w komforcie jeździć, a nie, że się tak wyrażę na wibratorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Które bloki Cię interesują w statycznym, a które w dynamicznym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobione, jednak niestety brak chętnych do oceny

Edytowane przez iwan88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś robiąc logi zauważyłem coś ciekawego, mianowicie chyba czujnik temperatury mi oszukuje...ponieważ na desce miałem 90 a na komputerze 73, po chwili i tu i tu pokazywał to samo nawet jak ostygł(muszę się mu bliżej przyjrzeć).... Co ciekawe zauważyłem również różne korekcje pompo wtrysków... tzn dziś mam większą korekcję na 3 cylindrze, jutro na 4.......(dla jasności mówimy o ok 1mg...), czy to jest normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem wiele razy pompowtryski i za każdym razem inaczej pokazują. Ważne aby wszystkie pomiary były w normie bo jeden test nic nie mówi, skoro nastepnym razem będa całkiem inne wartości. Ważne aby wszystko było w normie.

 

Co do temp to pewnie czujnik G2/G62. Przeskanuj auto w poszukiwaniu błędów. Powinno pokazać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w normie, tylko zmieniają się na cylindra i juz się obawiałem uszkodzonej wiązki, ale mnie uspokoiłes. Co do błędów vag nic nie wykazuje, jednak na pewno przyjrze się temu czujnikowi. Dziś jeszcze jak mi się uda to poprobuje z ta synchronizacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik sprawny, drgania były spowodowane zbyt twardymi poduszkami niemieckiego producenta.......

Niestety pozostał cięzki start na zimnym silniku i falowanie obrotów na zimnym.......gdy osiągnie 20-30st wszystko wraca do normy. Czy ktoś już się spotkał z takim przypadkiem lub ma jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności