Skocz do zawartości
zlosnik321

Zapowietrzony układ ? Nagrzewnica ? wysoka TEMP !!

Rekomendowane odpowiedzi

Odkurzę temat.

 

Występuje u mnie ciągłe zapowietrzanie układu chłodzenia objawiające się odgłosami przelewania wody z nagrzewnicy. Dlatego też podłączyłem kawałek przeźroczystego węża i odpaliłem silnik. Wąż został wpięty pomiędzy wyjście z silnika a nagrzewnicę.Chwilę po odpaleniu następuje spienienie płynu, tak jakby pompa słabo pracowała. Pompa była zmieniana jakiś czas temu i było to samo. Robiłem także test CO2, nie wykazał spalin. Głowica była sprawdzana. Korek też był zmieniony. Na co mogę zwrócić jeszcze uwagę?

 

Ja odpowietrzałem sposobem z książki sam naprawiam. Też miałem kłopot z przelewaniem jak płyn był zimny jeszcze później to ustępowalo z wiadomych przyczyn.

 

Jeśli chcesz to zrób tak:odkręć zbiorniczek płynu podwieś go na czymś aby był wysoko, odkręć wąż powrotny od nagrzewnicy z dziurką i go zdejmij tak aby przez dziurkę mógł wylecieć płyn chłodniczy.

 

Ustaw temp.na max i nawiew na powiedzmy 2 kreski.

 

Zalej płyn tak aby płyn leciał otworem ciurkiem. Załóż przewód.

 

W zbiorniczku zalej płynu do max.

Przy zalewaniu możesz poruszać przewodami.

 

Rozgrzej samochód do otwarcia termostatu.Sprawdz płyn ,Zrób rundę tylko najlepiej na niższym biegu aby obroty były wysokie. Następnego dnia rano sprawdź płyn ewentualnie dolej. Jeśli taki sposób nie pomoże to masz nieszczelny układ na 100%.

 

Ja tak robię i zawsze jest ok.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jako że jestem Nowy pisze w tym temacie. Mam mokro na dywaniku pasażera z przodu i ubywa mi trochę płynu chłodniczego czy może to być uszkodzona nagrzewnica ? Gdyby nie te ubytki w płynie pomyślał bym ze woda na dywaniku jest z nieszczelnej uszczelki albo zapchanego kanaliku. Jest możliwość ze to nagrzewnica jak to sprawdzić najprościej? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kolego sprawdz to organoleptycznie. Porownaj zapach ze srodka z zapachem plynu. Szyby Ci mocno paruja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szyby mocno paruja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czuć w kabinie zapach płynu chłodniczego? Jeśli tak to chyba czeka Cię wymiana nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzałem nagrzewnice, był spokój może przez 100m i znów dalej to samo.Test był robiony jakiś czas temu. Płyn zmieniający kolor oraz rurka i korek od gąsiora. Wciągało powietrze z otoczenia, zamiast wypychać i się minimalnie zabarwił na zielono z niebieskiego od powietrza atmosferycznego. .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem tu nowy i mam duży problem z moim Passatem B5. Jako że zaczyna się lato, a temperatury są coraz wyższe, muszę się z tym problemem jak najszybciej uporać. Otóż chodzi o to, że obojętnie czy mam ustawione ciepłe czy zimne powietrze, dmucha ciepłe. Samochód kupiłem prawie 2 tygodnie temu, ma zamontowane niefabryczne radio JVC, więc obstawiałem, że może podczas montażu coś spieprzyli. Wyciągnąłem radio i z tego co widziałem to ta dostępna bez konieczności demontażu całej deski część nagrzewnicy jest ok, linka na miejscu itd. Pytanie, co może być powodem dla którego nie leci mi zimne powietrze? Mimo zamkniętych nawiewów i oczywiście wyłączonego dmuchania ciepło jest i tak odczuwalne. Bardzo proszę o pomoc.

 

Dodam, że w samochodzie nie ma Climatronika, tylko klasyczny nawiew.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

Wybaczcie że nie zakładam nowego wątku, niestety jeszcze nie mam do tego uprawnień a mam kryzysową sytuację z autem mojego ojca.

 

Samochód to Passat 2.0 TDI z 2005 roku, BGW o przebiegu ok 330 tys km.

 

Ojcu od jakiegoś czasu powoli uciekał płyn chłodniczy. Mechanik diagnozował wyciek płynu chłodniczego przez "przelew" - podobno płyn się gotuje i przez wzrastające ciśnienie ucieka przez ten przelew. W ramach naprawy wymienił sprzęgło wentylatora oraz korek wlewu płynu.

 

Ojciec jest aktualnie w trasie po Polsce i zauważył że płyn zaczął uciekać w zwiększonym tempie, ok litra na 200 km. Wskazówka temperatury silnika utrzymuje stały prawidłowy poziom a jednak płyn ucieka, poziom oleju stoi w miejscu.

 

Czy wiecie czym może być spowodowany dalszy ubytek płynu chłodniczego ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności