Skocz do zawartości
kriss555

Szum przy slupku B przy wiekszych predkościach

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie sprawdziłem to – szumy pochodzą od klamki zewnętrznej.

To dlatego słychać je dokładnie przy słupku B a nie w innym miejscu typu lusterko itp. Po prostu słychać je tam gdzie powstają czyli tuż nad klamką.

Miałem ostatnio chwilę i zakleiłem w drzwiach wszystkie możliwe otwory/szczeliny. Zakleiłem lusterko, listwy, szybę, dolne kanały odpływowe.

 

IMG_20190427_193529.thumb.jpg.51feed40b472009bdc4c66e6375892c3.jpg IMG_20190427_192419.thumb.jpg.f6fd599e6faaa1fe9298cc40a890daa0.jpg

Nic nie pomogło, jak szumiało tak szumiało. Lusterko na pewno nie jest powodem szumów. 

Ostatecznie obkleiłem klamkę i... nastała cisza.

 

Przyjrzałem się klamce – Panowie ta klamka ma źle zaprojektowane uszczelnienie.
Każda klamka samochodowa jaką do tej pory widziałm miała uszczelnienia które powodowały, że w stanie spoczynku nic się nie mogło dostać do wnętrza drzwi. W Passacie B8 uszczelnienia albo się kończą z złym miejscu albo brakuje elementu który by z nim współpracował (osiadał na uszczelnieniu).  

 

Spójrzcie na poniższe zdjęcia (na szrocie dostałem klamkę z kawałkiem blachy z uszkodzonych drzwi....)

Przykład poniżej: dolne zakreślenie wskazuje miejsce gdzie kończy się gumowa uszczelka. Na górnym zakreśleniu jak widać - nie ma żadnego elementu który współpracuje w z uszczelką.

IMG_20190430_120316.thumb.jpg.d75b4e372981f9a0309befa353dcaf6e.jpg

 

Górne zakreślenie - uszczelka częściowo jest ale... jest osadzona za nisko i w ogóle nie dotyka blachy.

IMG_20190430_133734.thumb.jpg.019d3ef8e243c980791b17a699a44319.jpg

IMG_20190430_150147.thumb.jpg.ed0d2c937a60e05e2d4b127cae322811.jpg

Myślę, że zwłaszcza brak szczelności na powyższym zdjęciu jest problematyczny. Otwór do wewnątrz jest spory. 
To tędy wpadają odgłosy z zewnątrz oraz powietrze.

Aby  zobaczyć to o czym piszę - wystarczy obejrzeć klamkę na samochodzie (niezdemontowaną). Sprawdzić gdzie są uszczelki, jak to wszystko współpracuje. Jeśli ktoś nie miał takich rzeczy w do tej pory w rękach to może mieć problem żeby to sobie wyobrazić. 

 

Co ciekawe, problem ten zdaje się wyeliminowano w klamkach w Arteonie - tutaj uszczelka jest na całej przylegającej powierzchni.
Jeździłem Arteonem - tam mimo braku ramek w około szyby nie ma tego szumu co w Passacie B8!!!

Klamka-zewnetrzna-VW-Golf-VII-Arteon-5G0837205Q-Strona-zabudowy-Lewe-przednie-Lewe-tylne.thumb.jpg.966d0c7eda2afa839727c024d2d6294f.jpg

 

Klamka innego samochodu (Laguna II) - tutaj WSZYSTKIE otwory są szczelnie zatkane. Rozbierałem taką klamkę w poprzednim samochodzie. 

RENAULT-LAGUNA-II-KLAMKA-ZEWNETRZNA-kod-TEB65-Typ-samochodu-Samochody-osobowe.thumb.jpg.ad344469d9c9c3c448d16618c73fbf1d.jpg

 

 

Filmiki:

Normalny przejazd, klamka bez modyfikacji. Najlepiej wsłuchać się od 18sek nagrania. Wyraźnie słychać fale powietrza. 

Weźcie pod uwagę, że ja już mam podklejoną piankę na boczkach od strony szyby (modyfikacja opisana powyżej). Bez tej pianki to jeszcze głośńiej to słychać.

 

Przejazd z zaklejonymi szczelinami w klamce kierowcy. Na nagraniu z telefonu nadal delikatnie słychać powietrze ale dużo dużo słabiej. Siedząc w kabinie to już w ogóle bajka.

Dodatkowo dla testu zdjąłem boczek drzwi i tą plastikową czarną zaślepkę... w środku podczas jazdy jest mały tajfun.

 

Najgorzej, że... nie ma jak zmodyfikować tych klamek aby je uszczelnić.

 

Mam nadzieję, że jeszcze ktoś z forumowiczów to zbada i wypowie się. Do obklejania oczywiście używamy taśmy malarskiej która nie pozostawia śladów ;)

 

  • Thanks 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klamka z Arteona nie podejdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SeBa_ dzięki za przeprowadzone śledztwo, okleję klamkę u siebie i dam znać czy u mnie też będzie ciszej.

Co ciekawe, jeździłem dotychczas Passatem B8 z 2016 roku i tam była cisza, od kilku dni mam Passata B8 z początku 2019 roku i tu jest dramat jeśli chodzi o ten szum... może to kwestia montażu, spasowania elementów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej @PiotrS
nie ma sprawy. Nie było łatwo - dwie rolki taśmy zużyte i nawet nie przyznam się ile km przejechane... 
Zależy mi żeby jeszcze ktoś inny to przetestował i przedstawił wnioski. Nie twierdzę, że to klamka jest odpowiedzialna za całe zło ale u mnie jej zaklejenie zauważalnie i znacznie zmniejszyło szum/przeciąg.
Dodam, że prawidłowo zamontowana klamka, ma otwór do wewnątrz drzwi w pobliżu miejsca gdzie brak uszczelki o średnicy małego palca....
Mnóstwo miejsca gdzie hałas może przedostać sie do wewnątrz. 
Nie wstawiam zdjęcia - kto chce podejdzie do klamki odciągnie ją i obejrzy. W tej części bliżej zawiasów tuż obok śrubki.
Z drugiej strony, obok zaślepki, otwór prowadzący do wewnątrz drzwi ma wymiary 18mm x 2mm... Oczywiście tam również częściowo brak uszczelnienia.

W wolnej chwili postaram się sprawdzić czy były różne wersje klamek na przestrzeni lat.

To jest ciekawe co piszesz... ja mam samochód z 2016r i na niego narzekam - a więc sytuacja odwrotna niż u Ciebie :orany:

@enriquez - nie, klamka w Arteonie na zdjęciach wydaje się być zupełnie inna więc nie będzie pasowała.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.05.2019 o 11:25, PiotrS napisał:

SeBa_ dzięki za przeprowadzone śledztwo, okleję klamkę u siebie i dam znać czy u mnie też będzie ciszej.

Wreszcie znalazłem trochę czasu i przeprowadziłem test klamki.. wynik jednoznaczny, jest wyraźnie ciszej po dokładnym jej oklejeniu. Teraz się zastanawiam jak dorobić jakąś uszczelkę lub uszczelnić ten otwór od środka. @SeBa_drążyłeś ten temat dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za sprawdzenie @PiotrS
Teraz pomyśl ile byłoby ciszej w kabinie gdyby klamki i uszczelnienie byłoby prawidłowo zaprojektowane - bo taśma to tylko ochrona przed wiatrem. 
Byłaby to bariera przed hałasem z kół, mijanych pojazdów czy innych obiektów.


W przypadku Passata podczas jazdy wiatr przeciskający się przez klamkę wytwarza szum, który to dostaje się do wewnątrz drzwi, później przez uszczelkę przyszybową  po szybie rozchodzi się po kabinie. 


Przy 100km\h w drzwiach jest już mały tafjun (ostatnie 3 sek filmu - zdjęty boczek drzwi i zaślepka)


>>@SeBa_drążyłeś ten temat dalej?
tak, choć pobieżnie.
Porównując klamki  zauważyłem, że te z kessy są inaczej/lepiej wykonane. W okolicy zaślepki zamka mają powierzchnię która współpracuje z uszczelką.
Myślę, że dzięki temu w kabinie może być mniej szumów. Co prawda szczeliny w okolicy zaślepki są niewielkie ale za to to ta część jest ustawiona jakby 'pod wiatr' w czasie jazdy i tutaj możą powstawać największe zawirowania i szumy.

Jak praktyka pokazuje już niewielka szczelina może powodować spory hałas - to tak jak w oknie domowym. Gdy się je ustawi na mikrowentylację to już poziom natężenia dźwięku jest znacznie większy niż przy całkowicie zamkniętym oknie.

Jak to naprawić domowym sposobem - nie mam pojęcia :( 

@PiotrS Ty wspominałeś, że jeździłeś dwoma Passatami. Jeden z nich był cichszy. Miał któryś z nich dostęp bezkluczykowy?

 

Zdjęcia - klamka kessy.

809087694_klamkakessy.thumb.png.22ceda9af00fe37ea8eb0556f8553fd7.png

 

Standardowa klamka bez kessy jest w tym miejscu pusta. Brak tam powierzchni przylegającej do uszczelki.

8688497_klamkabezkessy.thumb.jpg.1084d0ed69633f2fbde4861516e0d2d3.jpg

 

Drugi otwór, ten wiekszy, po stronie zawiasu klamki - tutaj wpadłem na pomysł aby wypełnić go pianką 2x6mm nienasiąkliwą.
Tak to wygląda w klamce testowej. Pianka skutecznie uszczelnia otwór w drzwiach.
Patent jest prosty i bezinwazyjny więc może wypróbuję go w najbliższym czasie w swoim samochodzie. 

210807752_Klamkazwypenieniem.thumb.jpg.7b38f1134ab78f0b0866fcc4fd5649e0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To temat, którego szukałem. Dziś przejechałem autostradą ładny kawałek - w jedną stronę zastępczym golfem 8 a w drugą moim passatem.  Według pomiaru przy tej samej prędkości tyle samo decybeli, ale w golfie słychać silnik, opony i inne normalne hałasy samochodowe, a w passacie jest bardzo komfortowe tło (opony, silnik - super) i do tego szum wiatru w drzwiach, jakby okna niedomknięte. Już szukam taśmy by sprawdzić te klamki. Kto to poprawił, niech się chwali. A... mam kessy, wiec to nie pomaga. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem szczescliwy posiadaczem passata b8 z 2017 tez z kessy i mam ten sam problem, przy prędkości powyżej 100 km/h jakby szyba nie domknięta. Udało wam się usunąć problem z tym zaklejeniem klamiki?? pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 Dzień dobry, 

tu posiadacz Skody Kodiaq. Też mam ten szum (jakby nie domknięte okno) na słupku B. Robiłem różne próby, włączając zalepianie drzwi (jak to pokazał na foto SeBa_ ) - i nic. Aż do wczoraj, tak jak tu przeczytałem (wyrazy uznania dla SeBa_) zalepiłem klamkę. Potwierdzam, że szum wiatru zniknął! Będę próbował poprawić uszczelki na klamce, mam klamki z kessy.

 Cieszę się, że znalazłem to forum - macie tu dużo ciekawych wątków! Pozdrawiam Passaty ?!

 

SkodaKodiak Klamka.jpeg

Edytowane przez Wojte
brak foto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, faktycznie szum w tej klasie auta jest bardzo irytujący. Mnie denerwuje jeszcze jedna rzecz, czy udało się komuś znaleźć przyczynę trzeszczenia w okolicach słupka B? nie zawsze ale występuje na nierównościach, kiedyś gdzieś o tym czytałem na forum , ale teraz nie mogę tego znaleźć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.05.2021 o 09:01, pawelbad napisał:

Witam wszystkich, faktycznie szum w tej klasie auta jest bardzo irytujący. Mnie denerwuje jeszcze jedna rzecz, czy udało się komuś znaleźć przyczynę trzeszczenia w okolicach słupka B? nie zawsze ale występuje na nierównościach, kiedyś gdzieś o tym czytałem na forum , ale teraz nie mogę tego znaleźć. 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazł ktoś rozwiązanie tego problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to by było mieć dostęp do generatora pary, zdjąć boczki, drzwi zamknąć, odpalić urządzenie i patrzeć którędy przy klamce ucieka i wtedy jakoś próbować uszczelniać, ja niestety nie mam dostępu do takiego urządzenia i nawet warunków do przeprowadzenia takiego testu, i systematycznie delikatnie uszczelniać aż dym przestanie lecieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś postanowiłem zakleić klamkę taśmą w drzwiach kierowcy i w aucie zrobiło się ciszej, dodatkowo podczas jazdy "uszczelniłem" przedramieniem  obszar pomiędzy boczkiem a szybą od strony słupka B i już głównie słyszałem świst z od nieuszczelnionej strony pasażera :)

Teraz mam pytanie, co polecacie. Czy jest jakieś bardziej skuteczne rozwiązanie od tego z pierwszego postu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Chciałem wrócić do tematu. Kilka tygodniu temu odebrałem nowego Passata (z podwójnymi szybami) i przez ten czas nie słyszałem niepokojących odgłosów. Ostatnio jednak zacząłem słyszeć delikatny gwizd/świst w okolicach słupka B. Po stronie pasażera jest to samo. Nie powiedziałbym aby był to szum wiatru tak jak niektórzy tutaj wstawili filmy czy na forum arteona gdzie walczyli z lusterkiem, jest to bardzo delikatne gwizdanie, świstanie, itp. Zaczyna się od około 90 km/h i zależy jak wieje wiatr i jak mocno. Przy większych prędkościach tego już nie słychać bo opony, ogólne opory powietrza po prostu to zagłuszają (albo ten efekt po prostu znika).

 

Tak jak tutaj proponowano, spróbowałem na próbę uszczelnić boczek tapicerki przy rogu ale szczerze powiem, że żadnego efektu nie zauważyłem. Gdybym miał teraz nagrać ten gwizd, myślę, że telefon w ogóle by tego nie wyłapał, na tyle delikatne to jest. Z klamką nie kombinowałem bo jak zobaczyłem filmy tutaj, to na pewno nie mam takich szumów.

 

No i teraz się zastanawiam czy rozmawiamy tutaj o tym samym problemie czy nie. A może wszystkie passaty tak mają? Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności