baksik28 Zgłoś #1 Napisano 7 Listopada 2016 Witam. Mam pytanie do obeznanych przed wizytą u tunera. Latem mój pasek został poddany wirusowi, poprosiłem tunera żeby poprawił też odpalanie na ciepłym silniku. Wszystko było ok do momentu jak się zaczęło robić zimno, jak postoi dluzej i ostatnie to muszę podkręcić go parę razy, myślałem że to świece więc wymieniłem, jutro postaram się wymienić też kapturki od świec bo popękane. Rozrusznik wczoraj czyscilem. Jakby to była benzyna to bym powiedział że iskra słaba a tu nie wiem. Czy to możliwe że tuner coś "skopał"? Czy może to coś z pompą? Pozdrawiam Wysłane z Z2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #2 Napisano 7 Listopada 2016 Pompa, wtryski, wałek, niska kompresja. Przy obecnych temp z seryjnym softem nie ma problemu z rozruchem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #3 Napisano 7 Listopada 2016 Czy może to coś z pompą? Pozdrawiam Raczej tak. Ale zrób loga powiedzmy grupy 001,ale podczas uruchomiania silnika,chodzi o sprawdzenie w jakim czasie rozrusznik łapie żądane rpmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #4 Napisano 7 Listopada 2016 Pompa, wtryski, wałek, niska kompresja. Przy obecnych temp z seryjnym softem nie ma problemu z rozruchem. Czyli uważasz, że to przez modyfikację softu? Loga zrobię jutro. Wysłane z Z2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #5 Napisano 7 Listopada 2016 Uważam, że nawet na seryjnym sofcie będzie dobrze na zimnym palił. Szukał bym problemu w mechanice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #6 Napisano 7 Listopada 2016 Pod warunkiem,że aku i rozrusznik są ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #7 Napisano 7 Listopada 2016 Rozrusznik rozbierałem i czyściłem w sobotę bo sądziłem, że to przez niego ale nic się nie poprawiło. Na ciepłym pali normalnie tylko właśnie po dłuższym postoju, a może to pompa w baku? Może zaworek zwrotny wstawić przed pompa? Wysłane z Z2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #8 Napisano 7 Listopada 2016 Co do tego loga, to wciskam loguj na BS i wtedy zaczynam kręcić cz na MB? Wysłane z Z2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #9 Napisano 7 Listopada 2016 Włączasz zapłon,wchodzisz w 01 engine,08 mb,później 001,log i odpalasz. Co do rozrusznika,to mój stary był nawet u fachowców na sprawdzeniu/przeglądzie-wypadł rewelacyjnie,nowe szczotki,tulejki i takie tam. Po zamontowaniu kręcił miernie,więc kupiłem drugi od nowej fabii i dopiero wówczas problem ustał. Dlatego trzeba zacząć od rozrusznika,a jak aku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #10 Napisano 7 Listopada 2016 Akumulator ok, w tamtym roku kupiony, ale to bardziej podchodzi o coś z tą ropą, myślę właśnie o pompie w baku bo kiedyś brat miał podobny trochę problem w TDSie z BMW. Tam właśnie cofala się ropa. Wysłane z Z2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #11 Napisano 7 Listopada 2016 Załóż zaworek zwrotny na zasilaniu i przezroczysty przewód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #12 Napisano 8 Listopada 2016 No i coś mi się stało z laptopem tak więc zostaje mi zaworek zwrotny, dam znać później. Pozdrawiam Wysłane z Z2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #13 Napisano 11 Listopada 2016 (edytowane) Witam. Uporalem się z laptopem także pisze co wiem, coś mnie ruszyło żeby sprawdzić kat wtrysku i na Basic Settings jest cały czas 000, zero reakcji na ruchy pompy, gdy przyłącze na Measuring Blocs to wtedy wskakuje normalnie na 50-52. Czy to może być ten czujnik "pod" pompą bodajże N108? Ale on chyba odpowiada za dynamiczny kat wtrysku. W takim razie co odpowiada za statyczny? No i czy przy ustawieniu kąta trzeba koniecznie luzować tą śrubę pomiędzy przewodami idacymi do wtryskow? Kurcze, chłopaki czy mogła pompa wtryskowa przeskoczyć o ząbek? Bo mam stary znak jak ja kiedyś ściągnąłem i jeżeli jest na starym to nie odpala, znaczy sporo trzeba się nakręcić, a jak dam ja do przodu czyli w stronę silnika to też trzeba się nakręcić ale odpali, później już chyba działa N108 i chodzi ładnie. Wysłane z Z2 Edytowane 11 Listopada 2016 przez baksik28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #14 Napisano 11 Listopada 2016 Zmień program diagnostyczny,pewnie masz vcds'a. A jak to wygląda w 000bs-tdi graph na wykresie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #15 Napisano 11 Listopada 2016 Tak vcds, w TDI graph też nic nie ma. Jak już go odpale po pewnym kręceniu to w grupie 000 na MS jest kąt ok a jak przełącze na BS to na chwilkę dosłownie wskakuje jakaś wartość a później już zera. Jutro sprawdzę znaki na rozrządzie, zablokuje pompę I zobaczę jak będzie znak na wale. Wysłane z Z2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #16 Napisano 12 Listopada 2016 vcds 1.1 lite,o ile taki masz,nie nadaje się do sprawdzania grup 004 i 000,ponieważ przekłamuje. Sprawdzałem to już wiele razy i zawsze vcds przekłamywał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #17 Napisano 12 Listopada 2016 Mam już VAG, tylko, że odkryłem przyczynę, prawdopodobnie przedstawiony rozrząd, raczej pompa bo wal na zero nie pokrywa się z pompa, jutro rano zdejme pokrywę zaworów i ustawie na znaki wal i wałek rozrządu i wszystko będzie jasne. Tylko jakim cudem to przsakoczylo to nie wiem, pasek napięty, nic nie jest luźno. Dzwoniłem do znajomego mechanika i powiedział, że może to być coś z kołem zębatym na wale ale póki nie ustawie wszystkiego na znaki nie będę pewien. Mam tylko nadzieję, że to przeskoczyło na pompie. Jeżeli tak to kupię chyba nowy napinacz. Wysłane z Z2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #18 Napisano 12 Listopada 2016 Prędzej przestawi się na kole wałka rozrządu,tam jest tylko stożek,niż na pompie.Ale może to być tez koło zębate na wale. Nie używaj vcdsa do tego typu diagnostyki,bo to się kompletnie nie nadaje.Sprawdź sobie vcdsem po ustawieniu vagiem i sam zobaczysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #19 Napisano 14 Listopada 2016 Witam. No i prawie wszystko zrobione, ustawiłem koło wału na kreskę i jest ok. Wcześniej było ustawione na "0" i przestał palić, hmmm, dziwne. Wiem to po tym, że zawsze przy regulacji musiałem tak jakby przyspieszać kąt a teraz jak ustawiłem na kreskę to widzę po starym znaku, że spoooooro pompę cofnąłem. Ale najważniejsze, że wszystko gra. Pozdrawiam Wysłane z Z2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach