Skocz do zawartości
michos3

ADZ kąt wyprzedzania zapłonu BTDC 21 stopni, VAG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Używam VAG-COM 409 (wersja full registered , VAG KKL VIAKENA na kontrolerze FT231X) i po połączeniu z silnikiem(motronic 1.2.3.), w measuring blocks mogę sprawdzić jedynie bloki od 0 do 4, następne są już zablokowane (niedostępne czy coś w tym stylu). Czy to wszystko co można wycisnąć z tego sterownika, czy część bloków w jakiś sposób trzeba odblokować? Bardzo zależy mi na wgląd w STFT i LTFT.

 

 

Drugie pytanie odnośnie regulacji kąta wyprzedzania zapłonu. Po wymianie modułu rozdzielacza, kąt podczas odpalania nagrzewania silnika BTDC wynosił 6 stopni, po nagrzaniu 21 stopni. Wartość mnie mocno zmartwiła (książki np. Haynes zalecają BTDC 6 stopni) dlatego zacząłem się za to brać, pomimo, że auto ma dobrą moc i dobre spalanie. Nie posiadam aktualnie lampy więc ustawioną wartość odczytuję z komputera.

 

- podpinam VAG, łączę się ze sterownikiem silnika

- BASIC SETTINGS, ustawiam kanał 0 i zostaję w tym oknie,

- przekręcam aparat zapłonowy

- w MEASURING BLOCKS sprawdzam ustawiony kąt

- jeżeli wymaga doregulowania czy muszę ponownie wchodzić w BASIC SETTINGS?

- czy należy zrobić reset komputera (odłączyć klemy na 15 minut będzie ok?) żeby skasować to czego komputer się wcześniej "uczył"?

 

Wyniki takiej regulacji:

- po obniżeniu kąta do 6 stopni na jałowym obroty ok 500, silnik kompletnie nie ma mocy.

- 19 stopni, silnik ma trochę mniej mocy niż 21, obroty ok 800, na LPG trochę mniej

- ok 24 słychać już pukanie w silniku.

 

W takim wypadku wróciłem do 21 stopni. Dziwi mnie ta wartość, ale głównie zwracam uwagę na wartości wyściowe, moc i spalanie. Dodam jeszcze, że silniczek krokowy nie jest w idealnej kondycji, jego maksymalna wartość rezystancji 200ohm, po której wg książki kwalifikuje się do wymiany, wynosi 240ohm. Auto swoją drogą ma przejechane 400k

 

 

Pozdrawiam i będę wdzięczny za podzielenie się swoim doświadczeniem starszych użytkowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku kąt wyprzedzenia ustawia się lampą stroboskopową ponieważ jedyny czujnik położenia wału jest w aparacie zapłonowym którym kręcisz. Nie da się ustawić zapłonu tylko vagiem! Procedura jest taka:

-silnik nagrzany ponad 80C

-brak błedów w sterowniku

-wchodzisz w basic settings i tym sposobem masz zablokowany kąt 6 stopni według sterownika więc teraz musisz ustawic ten kąt mechanicznie

-świecisz stroboskopem ustawionym na 0 na koło zamachowe przez otwór koło skrzyni masz tam dwa znaki 0 oznaczajacy GMP oraz | oznaczający 6 stopni

 

Dla ułatwienia znalezienia znaków zdemontuj górna osłonę rozrządu i ustaw koło wałka na znaku OT ponieważ znaki na kole zamachowym będą bardzo słabo widoczne.

 

Uważaj bo nawet niewielki ruch aparatem to zmiana kąta o parę stopni

 

W tym sterowniku są tylko 4 bloki, w jednym z nich jest pole "Lambda factor" tam jest skład mieszanki, powinno wahać się około 1.

Edytowane przez Kapitan Brzuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności