Skocz do zawartości
wladek1181

Uszczelka dorobiona we własnym zakresie

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję porady w zakresie mechaniki. Nie chodzi o Passata a o jedno z moich firmowych aut, chodzi o Fiata Ducato 2.3.

Otóż parę dni temu rozszczelniło się uszczelnienie olejowe pomiędzy chłodnicą oleju a blokiem silnika, efekt był taki że początkowo pojawiło się kapanie oleju a następnie fontanna oleju na tym połączeniu. Po rozebraniu okazało się że rozsypała się uszczelka na połączeniu chłodnica oleju - blok silnika. IMG_20161106_100024.jpg

 

I właśnie tu pojawiają się schody, bo chyba Fiat nie przewidział tej uszczelki jako elementu zamiennego, nowa jest nie do zdobycia ani w zamienniku ani w salonie w oryginale. Jest dostępna tylko z całą chłodnicą oleju w niemałej cenie. Nie do końca ma to sens bo moja chłodnica jest w 100% sprawna.

 

Tak się zastanawiam czy zdałoby egzamin dorobienie takiej uszczelki z 4 mm gumy i wklejenie jej na wysokotemperaturową pastę Dirko. Tylko czy to wytrzyma? Stara uszczelka widoczna na zdjęciu to jakiś plastik z dwoma jakby nalanymi kołnierzami z jakby gumy czy silikonu to może cała gumowa by wytrzymała?

 

Może ktoś ma jakieś inne rady, sugestie. Za wszystkie będę bardzo wdzięczny.

IMG_20161106_100032.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie moze byc to zwykla guma ale olejoodporna lub inny materiał na uszczelki,nie wiem gdzie kupic moze jakies warsztaty to mają . Kiedyś w pracy wycinaliśmy uszczelki z klingierytu ale nie wiem czy do tego nie będzie za twardy

Edytowane przez ares43

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykładowo VW 1.9 TDI VP mają zwykły o-ring gumowy i daje radę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo VW to VW, proste rozwiązania bez cudowania i tworzenia koła od nowa. A zauważyłem że Fiat to cwaniak i nieuczciwie sobie zarabia na częściach, nie pierwszy raz okazuje się że żeby wymienić jakąś pierdółkę trzeba wyłożyć kasę i kupować cały komponent. Na wiosnę chyba będzie się rozstać z tą marką bo już nie mam siły walczyć z dziwacznymi rozwiązaniami w tych samochodach.

 

Co do tej uszczelki dzisiaj ustaliłem że nie ma szans na jej kupno nawet przez serwis Fiata, jest w komplecie z całą chłodnicą oleju. Może poszukać jakiejś firmy która się specjalizuje w dorabianiu uszczelek? Spróbuję zamówić ten materiał który wrzucił Pawela i zobaczymy może wytrzyma.

 

co do założenia oringa nie ma szans, nie ma go jak tam zamocować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj pełną specyfikację pojazdu,kod silnika,rocznik,pełną nazwę itd,spróbuję pomóc ! Jak znajdę stawiasz flaszkę ;-)

Edytowane przez serwomechanizm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup uszkodzoną chłodnicę i zaadoptuj uszczelnienie do siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podaj pełną specyfikację pojazdu,kod silnika,rocznik,pełną nazwę itd,spróbuję pomóc ! Jak znajdę stawiasz flaszkę

 

Nie ma problemu, mogę podać VIN nadwozia i kod silnika tylko niewiele to da bo auto jest z 2008 roku a chłodnicę oleju załozyłem z 2015 roku bo stara ciekła. Nowszy typ był montowany od 2014 roku i jest stosowany jako zamiennik starego typu.

 

W sklepie z materiałami uszczelniającymi udało mi się dostać:

- gumę olejoodporną

- korkogumę

- i coś co się nazywa polonid (podobne do tektury jakby gumowanej)

 

i teraz tylko pytanie co by było najlepsze.

 

Tak się jeszcze zastanawiam żeby może zastosować patent jaki jest wykorzystywany przez VW. Pamiętam że gdy montowałem mocowanie filtra oleju do bloku silnika w swoim Passacie była tam taka cienka blaszka pokryta sylikonem jako uszczelka którą montowało się pomiędzy blok a mocowanie filtra oleju. Nigdzie nie mogłem na już dorwać nowej uszczelki więc odczyściłem oryginalny sylikon i pokryłem ją pastą Dirko (bodaj czerwoną) i zmontowałem do kupy. Do chwili obecnej nic nie cieknie. I tak się zastanawiam że zamiast szukać tego plastikowego gówna, zastosować patent rodem z VW. Czyli dorobić z blaszki 2 mm ten plastikowy stelaż uszczelki i wkleić go na Dirko. Nie wiem czy dobrze kombinuję - Jak myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma problemu, mogę podać VIN nadwozia i kod silnika tylko niewiele to da bo auto jest z 2008 roku a chłodnicę oleju załozyłem z 2015 roku bo stara ciekła. Nowszy typ był montowany od 2014 roku i jest stosowany jako zamiennik starego typu.

 

W sklepie z materiałami uszczelniającymi udało mi się dostać:

- gumę olejoodporną

- korkogumę

- i coś co się nazywa polonid (podobne do tektury jakby gumowanej)

 

i teraz tylko pytanie co by było najlepsze.

 

Tak się jeszcze zastanawiam żeby może zastosować patent jaki jest wykorzystywany przez VW. Pamiętam że gdy montowałem mocowanie filtra oleju do bloku silnika w swoim Passacie była tam taka cienka blaszka pokryta sylikonem jako uszczelka którą montowało się pomiędzy blok a mocowanie filtra oleju. Nigdzie nie mogłem na już dorwać nowej uszczelki więc odczyściłem oryginalny sylikon i pokryłem ją pastą Dirko (bodaj czerwoną) i zmontowałem do kupy. Do chwili obecnej nic nie cieknie. I tak się zastanawiam że zamiast szukać tego plastikowego gówna, zastosować patent rodem z VW. Czyli dorobić z blaszki 2 mm ten plastikowy stelaż uszczelki i wkleić go na Dirko. Nie wiem czy dobrze kombinuję - Jak myślicie?

 

Równie dobrze możesz wyciąć uszczelkę z puszki po piwie,zawalic silikonem i tyle.Patentów jest sporo,możesz kombinować tak jak piszesz i może jeździć do us.... śmierci,a może być tak że założysz i szczeli po 20 kilometrach.Podaj tą specyfikację to poszperam w necie.Ewentualnie można poszukać firmy która robi uszczelki,wysłać im wzór i może dorobią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I chyba uda mi się rozwiązać problem uszczelki, postanowiłem zastosować uszczelkę zastosowaną w filtrze oleju konkretnie chodzi o filtr Filtrona model OP 555/1. Wymiarami pasuje idealnie do oryginalnej uszczelki Fiatowskiej, nie ma co prawda tych języczków w wewnętrznym otworze i jest o 2 mm wyższa jednak nie sądzę aby to było jakąś szczególną przeszkodą w zastosowaniu w zastępstwie oryginału. Najważniejsze że zastosowana guma jest olejoodporna i odporna na temperaturę, a te 2 mm za dużo powinny się trochę poddać po dokręceniu chłodnicy oleju do bloku silnika. Jak mysliczie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I chyba uda mi się rozwiązać problem uszczelki, postanowiłem zastosować uszczelkę zastosowaną w filtrze oleju konkretnie chodzi o filtr Filtrona model OP 555/1. Wymiarami pasuje idealnie do oryginalnej uszczelki Fiatowskiej, nie ma co prawda tych języczków w wewnętrznym otworze i jest o 2 mm wyższa jednak nie sądzę aby to było jakąś szczególną przeszkodą w zastosowaniu w zastępstwie oryginału. Najważniejsze że zastosowana guma jest olejoodporna i odporna na temperaturę, a te 2 mm za dużo powinny się trochę poddać po dokręceniu chłodnicy oleju do bloku silnika. Jak mysliczie

 

Trop prowadzi do Iveco 2.3,zobacz czy uszczelka nie jest podobna

 

Np:http://www.auto-sas.pl/?2428,uszczelka-chlodnicy-oleju-ducato-iveco-23

 

Poszperałem jeszcze trochę i wychodzi na to że np:w golfie mk4 uszczelka wygląda identycznie,ma 3 wypustki i rozmiar 73x3.Piszą że wystarczy sam oring o takich samych rozmiarach i też trzyma.Czyli,zmierz i dobierz ;-)

 

Np:http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=6568

Edytowane przez serwomechanizm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza uszczelka jest do chłodnicy starego typu, taką właśnie chłodnicę wymieniłem bo się rozszczelniła i co najlepsze taką uszczelkę bez problemu można kupić czy w sklepie czy w salonie fiata, ale np chłodnicy starego typu w salonie Fiata darmo szukać bo nie jest już produkowana, w serwisie Iveco też jej nie kupisz. Co do oringu z VW nie będzie pasował, nie ten wymiar, u mnie uszczelka po zewnętrznej średnicy ma 86 mm a po wewnętrznym jest o 11 mm mniejsza. Jak wspomniałem wcześniej identyczne wymiary ma uszczelka na jednym z filtrów oleju z Filtrona jest tylko o 2 mm wyższa i chyba to będzie rozsądne rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się pomysły skończyły,kombinuj kolego może się uda ;-)

P.S skoro jest 2mm wyższa to moim zdaniem dużo.Jeżeli ją zgnieciesz,rozejdzie się na boki i może nie trzymać.

Oczywiście to tylko gdybanie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy, uszczelka z tego filtra ma szerokość przylgni 11 mm tak więc całkiem sporo. Dodatkowo w chłodnicy oleju w miejscu montowania tej uszczelki jest wyfrezowane na głębokość 2 mm (taki jakby kanał po obwodzie, mam nadzieję że zda egzamin). Czyli po jej zamontowaniu uszczelka będzie wystawać ponad chłodniczkę pozostałe 2 mm, liczę że po dociągnięciu trzpieniem 1 mm powinien się ugiąć, sprasować, a z uwagi na te 11 mm szerokości raczej nie powinna się rozejść na boki. Ale to tylko gdybanie, zobaczymy

 

Jednak nie dawała mi spokoju cała ta sytuacja z brakiem możliwości zakupu przez serwis tej uszczelki i postanowiłem zadzwonić do Fiat Auto Poland i zapytać o politykę sprzedaży części. Naświetliłem całą sytuację no i zobaczymy, kobieta była zdziwiona faktem że przez uszkodzoną uszczelkę trzeba kupować cały komponent. Cała ta sytuacja to dla mnie śmiech i w tym miejscu Fiat moim zdaniem robi z siebie dziada który w wybitnie nieuczciwy sposób stara się zarabiać na swoich klientach. W/g mnie uszczelka jest jak najbardziej częścią eksploatacyjną i takie cudowanie z jej dostępnością jest dla mnie zwyczajnym naciągactwem. Ile jest warta taka uszczelka - no niech nawet te 50 - 100 zł ale to jet różnica niż kupowanie komponentu za ponad 600 czy 700 zł. Zrozumiał bym sytuację gdybym miał samochód 20 letni, 30 letni, albo jakaś nietypowy limitowany egzemplarz ale nie auto które jest w ciągłej produkcji i jeździ tego setki tysięcy. Morał z tej historii jest taki że jednak nie ma co na VW wieszać psów, bo jeżeli chodzi o dostępność podzespołów danego komponentu to nie przypominam sobie żeby był jakiś problem czy też żeby było trzeba kupować cały komponent dla jednej uszczelki wartej parę groszy. Z całą pewnością po tym doświadczeniu jakie mam, mieliśmy na wiosnę brać w leasingu nowego Fiata Ducato, to teraz będę miał temat do myślenia czy warto się jeszcze trzymać tej marki i czy nie lepiej pójść w kierunku Craftera czy Sprintera.

Zobaczymy co odpowie Fiat....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego tu mażesz pytać dorabiają praktycznie od ręki CENTRUM PRODUKCJI USZCZELNIEŃ TECHNICZNYCH P.P.U."POLWENT" sp. z O.o. ul. Drogowców 2 42-200 Częstochowa tel.: +48 34 368-05-79 tel.: +48 34 366-56-95 fax: +48 34 368-05-14 [email protected] [email protected]

http://www.polwent.com.pl/ jak Ci dorobią to daj znać na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc wszystkim, póki co udało mi sie opanować sytuację, uszczelnienie wykonałem z dwóch 3 mm oringów włożonych ściśle jeden obok drugiego. W sumie takie samo rozwiązanie stosował Fiat z tym wyjątkiem że ów oring był zatopiony w plastiku i miał nie 3 a 2,5 mm. Na chwilę obecną trzyma i nic nie puszcza. Zastosowane oringi są olejoodporne i wytrzymałe na temperaturę do 110*C. Powinno wytrzymać.

 

Sam montaż tej chłodnicy to dramat, tolerancja spasowania poszczególnych elementów zdecydowanie odbiega od jakichkolwiek toleracji, ( nie chodzi mi tu o te moje uszczelki) ze wszystkim trzeba się szarpać żeby to zmontować, normalnie dzieło szalonego inżyniera. I właśnie tym sposobem Fiaty kończą karierę w mojej firmie, nigdy więcej. VW składa się jak z klocków lego a w Fiacie zapomnij, kupa nerwów, sypania ku..ami, dramat.

 

Tak się zastanawiam nad VW Crafterem z silnikiem 2.5 TDI ktoś miał do czynienia z tymi autami? Będę wdzięczny za wszelkie opinie.

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności