Skocz do zawartości
Phil

[1.8 RP] Spaliny w układzie chłodzenia

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że temat oklepany i poruszany 1000 razy, ale potrzebuję pomocy.

 

Kupiłem B3 1.8 RP z padniętą uszczelką pod głowicą. Dmuchał spalinami w zbiorniczek, grzał się, wywalał płyn.

Zwaliłem głowicę, stara uszczelka (chyba jeszcze oryginał) była mocno wypalona, dałem głowicę do sprawdzenia szczelności i obadania zaworów, planowania i wymiany uszczelniaczy. Po złożeniu dalej pojawiają się bąbelki w zbiorniczku. Auto nagrzewa się do 95'C (pod obciążeniem prawie do 100'C), wentylatory chodzą prawidłowo, płynu nie wyrzuca, ale zapowietrza się co skutkuje min. brakiem ogrzewania.

 

Pompa wody sprawdzona, pęknięta jej obudowa wymieniona, sprawdzone 2 termostaty i 3 korki zbiorniczka wyrównawczego, układ chłodzenia i sama chłodnica dokładnie wypłukana, czujniki/króćce wymienione/uszczelnione, wężyk przelewowy drożny. Odpowietrzałem wszystko prawidłowo, na pewno.

 

Dziś kupiłem tester na CO2 i wyszedł pozytywnie, czyli ewidentnie spaliny dostają się do układu chłodzenia.

 

Czy miał ktoś sytuację, że sprawdzenie szczelności głowicy było niemiarodajne?

 

Nie umiem wykluczyć czy problem nie leży w bloku silnika, ale wydaje mi się, że jest w dobrej kondycji. Pracuje bardzo ładnie, na cylindrach nie było żadnego progu, przez 3 tysiące kilometrów nie ma ubytku poziomu oleju.

 

Ma ktoś z Was może jakieś pomysły o co tu może chodzić? Czy raczej powinienem zacząć kompletować inną głowicę i resztę gratów?

 

Będę wdzięczny za wskazówki.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam zakładałeś uszczelkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jesteś pewny swojej roboty?

Teoretycznie skoro spaliny idą w chłodzenie to i po dłuższym postoju i płyn powinien pojawić się w cylindrach.

Idż tym tropem.

A potem prawdopodobnie znów uszczelka do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być i pęknięcie bloku ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jak sprawdzić auta po dłuższym postoju, bo jeżdżę co dzień.

Roboty jestem prawie pewien, bo w tym silniku to żadna filozofia. Poza tym uszczelka (w tym także źle założona) może mieć kilka objawów, a tutaj mam dokładnie ten sam co przed wymianą.

 

Ten blok mnie strasznie męczy, ale jakoś nie jestem w stanie uwierzyć, że żeliwny blok sobie po prostu gdzieś pękł.

 

Chyba nie ma wyjścia, rozglądam się za jakąś głowicą, do tego planowanie i nowa uszczelka. Wtedy sprawa będzie jasna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten blok mnie strasznie męczy, ale jakoś nie jestem w stanie uwierzyć, że żeliwny blok sobie po prostu gdzieś pękł.

 

To człowiek małej wiary jesteś i mało widziałeś. Ostatnio robiłem polo 1,0 ktoś tak blok splanował (na oko wyglądał na dobrze wyczyszczony) że po wymianie głowicy po paru km zawory się krzywiły (silnik nawet nie zaklekotał na wolnych czy po przygazówce, dopiero po jeździe i obciążeniu). Skoro głowica była sprawdzana na szczelność pod temperaturą to po co druga ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja na twoim miejscu wymienił bym silnik na jakiś który przed kupnem można jeszcze odpalić i sprawdzić, a ten na części.

Ja zaczniesz remontować stary to okaże się ze włożysz tyle pieniążków co by można drugi kupić, oraz masa pracy. 1.8 mozna kupić za 300-500zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiana całego silnika odpada na ten moment, bo nie mam warunków.

Zaryzykuję jednak zmianę samej głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik złożony na drugiej głowicy. Wykrakaliście, pęknięty jest blok. Chociaż w cylindrach nic nie widać to w 2 i 3 cylindrze po dłuższym postoju zbiera się spora ilość płynu chłodzącego.

Jeszcze się waham czy wywieźć go na złom, ale bezwypadkowa buda to już rzadkość w tym modelu, więc może będę zmieniał słupek. Jeszcze nie wiem jak, bo nie mam jak silnika podwiesić :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę OT ale.Jak masz możliwość ,,rampę,, możesz pospawać sam,czasami nawet z odpadów walających się po podwórku,można jeszcze poszperać na złomie.Wyciągarka do 1T to koszt 100zł.Kombinowaliśmy tak kiedyś z kumplem,po paru piwkach konstrukcja taka że silnik z czołgu można wyciągać ;-) Reasumując,takie rzeczy się przydają oczywiście o ile masz na to warunki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności