Skocz do zawartości
misiek 19

Sprzegło 240 mm na kole 1z

Rekomendowane odpowiedzi

z tego co wykopałem, to docisk od LT-ka pasuje od silnika o oznaczeniu AHD i APA czyli 102KM i chyba 90KM, bo np od 109KM jest inaczej montowany docisk, czyli nie na jednej płaszczyźnie z tarczą tylko na podwyższeniu. zastanawiam się tylko czy ten docisk od LT 2,5TDI AHD 102KM jest napewno mocniejszy niż ten z audi c4 2,5TDI AEL 140KM?

 

znalazłem tarcze LUK 324 0240 10 od audi a6 c5 2,5tdi AKE 180KM, ma 6 sprężyn, ale znalazłem gdzieś informację, że średnica wałka to 21,86mm a nam potrzebna 21,8mm i czy ta różnica 0,06mm więcej luzu będzie miała jakiś wpływ na zużycie frezów, a może nasze tarcze też są dokładnie 21,86mm, tylko w skrócie podają 21,8mm? Może ktoś coś wie na temat tych średnic to byłbym bardzo wdzięczny? A tu: http://www.teile-direkt.at/sachs-1218220.html znalazłem zamiennik wyżej opisanego LUK-a i średnica piasty tarczy 21,9mm więc chyba będzie lipa z tymi tarczami a szkoda, bo za tą z luka używkę 9,5mm grubości gość chce 150zł z przesyłką a nowa jest nie do kupienia sama, tylko cały zestaw sprzęgła z i tak niepasującym dociskiem, zaś tarcza od 2,5tdi AEL 140KM kosztuje 560zł https://www.sprzegla24.pl/samochod/audi-a6-4a-c4-2-5-tdi-tarcza-sprzegla/50367

 

Teraz znalazłem dwa różne koła do LT 2,5TDI 109KM ANJ https://www.sprzegla24.pl/samochod/vw-lt-28-46-ii-nadwozie-pelne-2da-2dd-2dh-2-5-tdi-kolo-zamachowe-dwumasowe/83683 i wygląda na to, że od mocniejszych LT-ków będzie pasował docisk, tylko trzeba byłoby zobaczyć od jakiego koła on pochodzi, bo to, że dwumas to nic nie znaczy, bo one mają różną budowę.

 

 

Wypatrzyłem jeszcze, że w Audi A6 C5 2,5TDI 150KM AFB AKN koło dwumasowe Luk-a wygląda tak: https://www.sprzegla24.pl/samochod/audi-a6-4b2-c5-2-5-tdi-kolo-zamachowe-dwumasowe/68455 , a więc docisk z tarczą jest montowany na jednej płaszczyźnie a o to właśnie nam chodzi. Tak więc powinien nam podpasować cały zestaw sprzęgła pod to koło czyli: https://www.sprzegla24.pl/produkt/zestaw-sprzegla-luk-624227900/4604 , a teraz docisk 124 0203 10 i tarcza 324 0162 10 osobno: https://www.sprzegla24.pl/produkt/docisk-sprzegla-luk-124020310/21054 , https://www.sprzegla24.pl/produkt/tarcza-sprzegla-luk-324016210/23538 .

Tarcza Luk-a o której mowa ma średnicę piasty 21,8mm 23zęby/frezy i posiada 6 sprężyn tłumiących ruchy skrętne, a więc do naszego koła sztywnego super. Dodam jeszcze fotkę jak wygląda tarcza i docisk w realu, ale niestety fotkę docisku mam tylko taką i niedokładnie widać, więc jeśli ktoś miałby jakieś fotki docisku o nr 124 0203 10 to niech zapoda, a najlepiej jakby były też fotki koła na którym ten docisk siedział.

LUK 624 2279 00.jpg

 

 

Jeśli by to jeszcze ktoś dla pewności potwierdził, że będzie pasować to wylukałem na alledrogo taki zestaw za 547 zeta i mielibyśmy jeszcze do tego pasujące do naszego łożysko oporowe http://allegro.pl/luk-sprzeglo-audi-a4-a6-a8-2-5-tdi-150-km-i5833274726.html .

A więc potrzebowalibyśmy zestaw za 560 (liczę z przesyłką) i koło zamachowe z 1Z lub 2,0 benzyna z audi 80 za około 100zł, koło trzeba jeszcze zabielić na tokarce, przerobić/dorobić inne otwory z gwintem pod nasz docisk i wyważyć, koszt takiej przeróbki w warsztacie myślę, że nie powinien przekroczyć 200zł, no i w efekcie końcowym mamy mocne 240mm sprzęgło na jednomasie za 800-900zł.

Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, albo wypatrzył coś lepszego, to niech szybko zapoda to tutaj na forum, bo moje sprzęgło już klęka i niebawem będę musiał zrobić jakiś zakup, a zastanawiam się nad kupnem właśnie tego zestawu co wyżej przedstawiłem.?

LUK 324 0162 10.jpg

LUK 124 0203 10.jpg

Edytowane przez tomek.NL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wyciąłem tak z kontekstu

mój planowany setup, czyli: pompa 11mm, wtryski 216 i turbo awx?

Jeśli jeszcze nie masz wszystkich gratów, to pakuj od razu 0,230tki i np. CAHA, to przy dobrych wiatrach na ponad 200KM wystarczy, bo na 0,216cie i awx, to max 160-170KM, ale to już ciężko będzie te 170KM.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz bo źle szukałeś.. nie od audi a6 c5 , tylko audi a6 c4, 2.5 tdi wersji 6 biegow silnik 5 cylindrów i od 115 do 140 km .. tamte sprzegla podchodzą cale zestawy .. czyli tarcza docisk i łożysko..

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-a6-c4-2-5-tdi-avant-95-97-i6710504625.html cos takiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzisz bo źle szukałeś.. nie od audi a6 c5 , tylko audi a6 c4, 2.5 tdi wersji 6 biegow silnik 5 cylindrów i od 115 do 140 km .. tamte sprzegla podchodzą cale zestawy .. czyli tarcza docisk i łożysko..

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-a6-c4-2-5-tdi-avant-95-97-i6710504625.html

 

misiek 19, ale ten zestaw LUK-a co wyżej w linku podałem też powinien pasować, jest od wersji 150 KM wiec i nawet może mocniejszy od tego SACHS-a co Ty podałeś, no i jest o wiele tańszy.

Z tego co wylukałem to AKN/ABF 150KM mają 2 rodzaje kół i w jednym z nich tarcza z dociskiem leży na jednej płaszczyźnie, więc o taki zestaw nam chodzi i taki przedstawiłem LUK 624 2279 00 a w zestawie: docisk - 124 0203 10, tarcza - 324 0162 10 i łożysko - 500 1050 10, a zamiennik z SACHS 3000 829 301, poniżej linki do nich:

http://allegro.pl/luk-sprzeglo-audi-a4-a6-a8-2-5-tdi-150-km-i5833274726.html

http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-sachs-2-5-tdi-3000829301-3000951792-i6241758901.html

i z tego co zauważyłem to te zestawy od AKN, AFB 150KM są tańsze od tych AAT 115KM i AEL 140KM, ciekawe dlaczego tańsze, może tańsze bo bardziej chodliwe?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jeśli jeszcze nie masz wszystkich gratów, to pakuj od razu 0,230tki i np. CAHA, to przy dobrych wiatrach na ponad 200KM wystarczy, bo na 0,216cie i awx, to max 160-170KM, ale to już ciężko będzie te 170KM.

Pozdrawiam.

 

tomek1980, jeszcze nie mam gratów, bo narazie finanse nie pozwalają, ale też się zastanawiam nad tym czy nie lepiej włożyć od razu 230 niż później żałować jak mocy braknie.

Obecnie autem więcej jeździ żona a ja się tłukę do pracy i spowrotem starym mk2, muszę jej kupić jakieś autko i dopiero wezmę się za modzenie passata.

Teraz jest prawie seria, bo mi turbo awx powiedziało papa i musiałem włożyć ori serię i tak się też zastanawiam czy kupić do tej turbiny z awx cały środek melett-a i samemu poskładać, czy kupić całkiem inną wydajniejszą suszarę, bo jak założę 230 to suszarka z awx może być trochę za słaba? No ale tak to już z tym modzeniem jest, jak się coś zmieni na większe to potem drugie staje się słabsze i znów by trzeba było coś zmieniać hehe...

 

a to link do takiego melett-a http://allegro.pl/nowy-chra-melett-srodek-1-9-tdi-130-km-2-0-140-bkd-i6014541841.html

co o tym myślicie, bo wolałbym to włożyć samemu i później wyregulować sztangę niż oddać taką turbinę do regeneracji?

Edytowane przez tomek.NL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie ze były tansze w 150 km.. ja tam mam z ael 140 km daje rade i sprawdzone ze działa i pasuje.. chcesz kombinuj...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, i jak postępy z montażem sprzęgła 240mm z 2/5 TDI V6. Osobiście mi również kończy się dwumasa i zastanawiam się czy nie iść w koło jedno-masowe. Jedynie co mnie odstrasza przed montażem koła dwumasowego to ilość reklamacji nowych kół dwumasowych (niestety już sporo znajomych miało z tym problem). Czy czuć dużą różnice (wibracje) w porównaniu do koła dwumasowego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do sprawnego dwumas to czuć drgania.. ale znośnie sa .. ważne że sprzęgło nie ślizga..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
misiek to ile jest tych koniów u Ciebie?

 

203 km i 420 nm po zmodzeniu nastawnika ..w passacie..a jeszcze nadal nie mam fali de 143 . Nie moge dorwać .. vento ma troche wiecej bo na 260 i gtb2260vzk.. tam jest 256 i 480

Edytowane przez misiek 19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc sprzeglo z 2.5 v6 tdi pasuje

Tu numwry sprzęgła:

6242279 - cena 550 zl Luk

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A więc sprzeglo z 2.5 v6 tdi pasuje

Tu numwry sprzęgła:

6242279 - cena 550 zl Luk

Pozdro

Dobre Info może się przydać :) wszystko plug and play? Masz już potwerdzone ile to znosi? I jakieś inne doznania?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robie kumplowi taki zestaw ... kolo 1z i sprzeglo 2.5 v 6 240 mm ...

Postaram sie zdjecia porobić i dokladnie opisać ...

U mnie śmiga bez problemowo taki zestaw na 420 nm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysokość koła zamachowego 1Z + docisk 2.5TDI V6 (dwu mas) i stok sprzęgło taka sama ?

Wiem, że docisk z 1.9 TDI 1z Audi80 wyżej, niż docisk z 2.5 tdi V6

Edytowane przez Booxter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze te parę mm nie ma większego znaczenia..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie chcicałbym do mojego AUDI A4 B6 AVF skrzynie 6B skompletować zestaw sztywnego koła zamiast tej dwumasy.

Troche temat przeszperałem i wiem że skrzynia 5B a 6B ma różnice w wałku wychodzącym ze skrzyni. Wiem że wielu ze skrzynią 5B na jednomasowe sprzęgło ma 240 mm ale do 6B jest dosyć ciężko. może ktoś mi podpowiedzieć jak to zrobić by do skrzyni 6B mieć 240 mm na sztywnym kole ?

Edytowane przez miikii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawc w wersjach Quattro powinno być takie i valeo robi zamienniki dwumasu na jedno mas za jakies 1600 pln kaplet ze sprzeglem

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A 2 sprawa skrzynie 5 i 6 maja takie same walki sprzeglowe. Wiem bo przejrzałem takie. Różnią sie srednica 5 b ma 228mm a 6b 240 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie chcicałbym do mojego AUDI A4 B6 AVF skrzynie 6B skompletować zestaw sztywnego koła zamiast tej dwumasy.

Troche temat przeszperałem i wiem że skrzynia 5B a 6B ma różnice w wałku wychodzącym ze skrzyni. Wiem że wielu ze skrzynią 5B na jednomasowe sprzęgło ma 240 mm ale do 6B jest dosyć ciężko. może ktoś mi podpowiedzieć jak to zrobić by do skrzyni 6B mieć 240 mm na sztywnym kole ?

kolego coś takiego proponuje:

Zestaw sprzęgła VALEO 835026

ZESTAW 3-ELEMENTOWY SPRZĘGŁO KPL

 

jak dobrze poszukasz to już za ~1450 pln można znaleźć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam pytanie do tych co też już sobie zmienili sprzęgło z 228mm na 240mm. Założyłem sobie już jakiś czas temu do swojego AVG jednomas i kompletne sprzęgło LUK-a 240mm od 2,5 TDI V6 150KM i wszystko śmiga dobrze, drgań nie ma, ale od samego początku na biegu jałowym słychać było jakby latały te sprężynki w tarczy, po wciśnięciu sprzęgła lub po zwiększeniu obrotów do min 1500obr/min już nie słychać niepokojących dżwięków. Wy też tak macie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam to samo u brata, po włożeniu sztywnego koła i sprzęgła z SACHSa 228mm. Kolega miał ten sam zestaw z sprzęgłem z LUKa i tych objawów nie było.

Jakieś propozycje?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności