Skocz do zawartości
Zorin

Montaż ESP Passat b5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakiś czas temu chodziło mi po głowie żeby zamontować ESP do mojego passata wiec kupiłem graty i tak leżały z 2 lata i czekały na montaż, a teraz będac na urlopie postanowiłem zamontować. Przedewszystkim duże podziekowania dla kolegi "polonez15" za wspieranie mnie [emoji2] . Dość biadolenia przejdzmy do rzeczy.

 

Potrzebne rzeczy

1) pompa abs/esp z polifta o nr. 4B0614517G (45zl)

bc7091c3abec7e3901702def1dc7bd95.jpg

2) taśma pod kierownice ja miałem taką 1J0959654AC ( pasuja z innymi nr. od innych aut z grupy z tego okresu, musza miec w sobie czujnik g85. Tasma jest prostokątna nie okrągła) (30zl)

0016bdbe2a9358bec26087806f360a32.jpg

3) duosensor 8E0907637A (10zl) montowany pod tylną kanapą. U mnie mocowania byly. e60902e950ab6f73e11c9eac9ce13437.jpg

ec5bb69aa373251db0d46dbc99cb9ef1.jpg

4) przycisk esp (5zl)

ce1a48279b8b67e208a586d0a3d39644.jpg

5) przewód LiYY6x0.50 mm2 ( potocznie nazywany linka) około 8 metrów (około 18zl ja miałem)

6) przewód LiYY 6x0.34 mm2 ( ciężko dostać takowy na upartego mozna zastosowac 0.50) około 3,5 metra (około 10zl ja miałem )

7) przewód LiY 1x1,5 mm2 czerwony 3,5 metra (4zl)

8) redukcja do przewodów hydraulicznych 2szt. (15zl)

bde63db0f1aed25c07066eca8a00b485.jpg

9) koszulki termokurczliwe, cyna, lutownica

10) piny ze starego gniazda bezpieczników 3 szt.

11) narzedzie do wyciągania pinów z wtyczek

2883575fc8c3fe483fc6987f032e0ed4.jpg

12) stojak, mocowanie, uchwyt (nie wiem jak to fachowo sie nazywa) pompy abs/esp bo stary nie pasuje 20zl

13) taśma szmaciana 2szt. 15zl

 

 

Wszystkie czesci oczywiście kupujemy z wtyczkami, trzeba obserwować aukcje zawsze coś można trafić w rozsądnych pieniążkach i najlepiej od jednego sprzedawcy bo czasami cena przewyższa 4-krotnie cześć. Ja miałem starą pompe na 31 pin a nowa jest na 42 pin. Potrzebny jest jeszcze can w aucie czyli licznik poliftowy i ECU silnika ...012. Nie wymienialem tego gdyż to miałem. Mam napęd tylko na przód ale do 4motion też sie da tylko trzeba troche inaczej połączyć.

 

 

Combi. Sensor (6-pin connector):

T10/1→T42/39

T10/2→T42/21

T10/3→T42/9

T10/4→T42/8

T10/5→T42/10

T10/6→T42/41

Brake Thrust Sensor (3-pin connector):

T3/1→T42/25

T3/2→T42/26

T3/3→T42/42

 

Steering Angle Sensor (5-pin connector)

T5/1→Ground (G30 in relay panel)

T5/2→CAN Orange/Brown→ Cluster → T42/40

T5/3→CAN Orange/Black→ Cluster → T42/24

T5/4→ Fuse 16 in panel

T5/5→T42/23

 

Wiring Changes (From 31-pin connector on ABS pump)

T31/1→T42/31; RR; Brown

T31/3→T42/30; RR; Black

T31/4→T42/15; RF; Yellow

T31/5→T42/16; RF; Black

T31/6→T42/12; LF; Green

T31/7→T42/28; LF; Black

T31/8→T42/14; LR; White

T31/9→T42/13; LR Black

T31/11→T42/11; Green/Black; Datalink/cluster

T31/14→T42/32; Red/Black; Brake Light Switch

T31/15→T42/23; Black/Blue; Fuse 7/ESP switch

T31/16→T42/1; Brown; Ground

T31/17→T42/2; Red/Black; ABS fuse

T31/18→T42/2; Red/Black; ABS fuse

T31/19→T42/5; Brown; Ground

T31/20→T42/20; Violet/Black; ASR/ESP light

T31/21→T42/17; Yellow/Red; Cluster

T31/29→T42/40; Orange/Brown CAN (ja nie mialrm przewodow, przed liftem a na pompowtryskach powinny tu sie znajdować)

T31/30→T42/24; Orange/Black CAN ( ja nie mialem przewodów, przed liftem a na pompowtryskach powinny tu sie znajdować)

T31/31→T42/27; Black/Green; ASR/ESP Switch

 

Dodatkowo z zielonej wtyczki licznika ja ciagnołem:

Zielona wtyczka licznika - pompa abs

14-20

13-38

 

Z czujnika stopu pod pedałem hamulca z pinu 4 czerwono-szary na pin 37 pompy abs.

 

Trzeba obsadzić 2 bezpieczniki ( żeby troche przypominało oryginał) F16 5A (zasilanie taśmy pod kierownicą g85)

F42 25A 1,5mm2 ciągniemy do pompy abs na pin 6.

 

Wszystkie wtyczki czy gniazdo bezpieczników posiadaja zabezpieczenia te różowe elementy które należy odbezpieczyć przed wyciąganiem pinów

 

Wciskamy pedał hamulca do końca i podpieramy go jakąś deseczka i odkrecamy stara pompe abs. Wymieniamy stojak mocujemy nowa pompe przykrecamy przewody ( te od kol nie dokręcamy do końca ) odbezpieczamy hamulec i pare razy naciskamy jak poleci z przewodów płyn to dokrecamy i hydraulike mamy z głowy. Puszczamy wszystkie przewody z kabiny do komory i pinujemy nową wtyczke abs. Gdy już mamy nowe przewody we wtyczce to pojedyńczo wyciągamy przewody ze starej wtyczki do nowej z zachowaniem rozmieszczenia ze schematem.

 

Podpinamy vaga kierownica na wprost

 

1. 03 ABS*

2. 11 LOGIN 09555*

3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie)*

4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika kąta skrętu]*

5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu OK]*

6. 06 wyjście*

Pokasować błedy.

Teraz trzeba wykonać jazde testowa, odpinamy vaga

Nacinac hamulec (dla rozpoczecia testu) kontrolka asr/esp zgaśnie abs świeci, jedziemy na wprost 20-30km/h po chwili zgasnie abs zaswieci asr i wykonujemy skret 90° w lewo po chwili 180° w prawo prostujemy kierownice zatrzymujemy sie ( mi sie udało za ktorymś razem ) potrzebny parking pod marketem lub pole.

 

Po tych zabiegach cieszymy sie esp i asr

0dee45b7af57a987729aad3fb4f3ab31.jpg

d25ed598880191e3dbf21b52ccf99cf4.jpg

3938b9c1aef51f0308dc639b651c0f37.jpg

 

Wszelkie sugestie mile widziane.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Zorin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i gitara, ważne, że wsio śmiga :) Zastanawiam się, czy u siebie nie wrzucić... Ale chyba nie chcę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe minie troche i zamontujesz bo to nie jest ani trudne ani kosztowne strasznie

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota:ok

Chodź byłem przekonany ze każde b5 ma ESP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra robota:ok

Chodź byłem przekonany ze każde b5 ma ESP

 

W 3B to był rarytas, natomiast w 3BG występowały też z samym ASRem, ale chyba tylko AVB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W 3B to był rarytas

 

Od 2000 roku w 3B występowało ESP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze tak tylko dla Marcina pewnie chodziło z przed 2000roku a tam to juz rarytas.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zorin Ty miałeś sam ABS czy ASR też? Ja mam paska z 2000r i ESP nie mam, mam tylko ASR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko sam abs bez asr. Ile pinowa wtyczke abs-u masz ? A czy jest asr czy go nie ma jeden czort jeden kabel mniej jak tobie.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że tak. Jest 31 pinowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie już był ESP ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ESP widziałem nawet w AHU z 98 roku, i to oryginał bez CANa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4x4 to nie problem tylko brak can jeżeli auto z opisu. Trzeba by jakiś nowszy sterownik silnika jak by się dało a resztę da się ogarnąć.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę u siebie montował ESP według tego opisu i na razie jestem na etapie kompletowania części. Do pełni szczęścia potrzeba mi jeszcze jednej informacji. Jakie redukcje do tych przewodów hamulcowych mam kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wdg. mnie to poracha.

Ok.Fajnie mieć ESP , ale ingerować w takim stopniu w bezpieczeństwo tj. hamulce to już ryzykowna zabawa. I koszt całości średnio się ma do efektu końc.

Przeliczcie czy się opłaca.

Jeszcze Webasro to sobie można dołożyć , chociaż koszt też spory ale zmieniać ECU, pompy , czujniki.

Najlepiej kupić furę z ESP i po sprawie.

Edytowane przez yaro666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie w każdym stopniu ingerencja w auto wiecej niż zrobiła fabryka to jest pewnego rodzaju ryzyko. Tylko czym się różni pracownik VW od Kowalskiego. Przecież fabryce ludzie tez montuja elementy i tez mogą sie pomylić i dojść do tragedii a VW i tak by sie wypielo. A ile ludzi zmienia silniki co nawet w tych wersjach nie występuje i jeżdżą i nic sie nie dzieje zlego. Grunt to dobrze zrobić. Ja do niczego nikogo nie namawiam tylko opisałem ze sie da.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a wdg. mnie to poracha.

Ok.Fajnie mieć ESP , ale ingerować w takim stopniu w bezpieczeństwo tj. hamulce to już ryzykowna zabawa. I koszt całości średnio się ma do efektu końc.

Przeliczcie czy się opłaca.

Jeszcze Webasro to sobie można dołożyć , chociaż koszt też spory ale zmieniać ECU, pompy , czujniki.

Najlepiej kupić furę z ESP i po sprawie.

 

 

ECU 012 mam już od dwóch lat a pozostałe części mam praktycznie za darmo. Ale nawet gdybym kupował te części to ile bym zapłacił? 200zł? 400zł? to jest suma nie opłacalna? Przeciągnięcie paru kabli to dla mnie pikuś. Myślałem, że dołożenie ESP to zwiększanie bezpieczeństwa a nie jego utrata. No ale cóż... Moim zdaniem ludzi którzy są przeciwko temu rozwiązaniu tak naprawdę przeraża wizja dokładania instalacji elektrycznej. W czym Wy widzicie niebezpieczeństwo? Przecież nawet jak ktoś ma tylko ABS i padnie mu pompa ABS czy sterownik to i tak nie traci hamulców, nadal może hamować z tym, że nie będzie działał ABS wiem z własnego doświadczenia. Co innego się może stać?? Wybuchnie? Jak inni robią swap hamulców na 312mm to każdy cieszy japę i nikt nie płacze, że to ingerowanie w bezpieczeństwo i układ hamulcowy. A i sam masz podniesioną moc w swoim samochodzie a nie wiem czy wiesz ale, układ hamulcowy w danym samochodzie jest zaprojektowany m.in. do danej mocy samochodu i nie tylko. Ale skoro podniosłeś moc to czemu w żaden sposób nie zwiększyłeś skuteczności układu hamulcowego? Przecież teraz na logikę skuteczność Twoich hamulców spadła. Dlaczego nie masz sobie nic do zarzucenia w kwestii bezpieczeństwa?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam trochę inny temat ale związany z ESP. Kupiłem wiązkę instalacji karoserii z ESP i tego nie zauważyłem... Zobaczyłem przy wymianie że kostka z pompą abs jest inna bo jest na tzw bolce... Przeszukałem trochę allegro i znalazłem że pompa musi mieć oznaczenia 8E0614111T + jakaś pompka wspomagająca... Teraz moje pytanie. Ma ktoś może schemat jak idą przewody hamulcowe + do tej pompki wspomagającej? Ewentualnie jakby ktoś mógł mi zrobić zdjęcia w swoim samochodzie jak to jest rozłożone. Pozdrawiam Karol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności